Tämä olisi syytä purkaa sillä rata on vaarallinen muille alueen käyttäjille. Useilla ”väylillä” heitetään sokkona pitkin poikin lenkkipolkuja. Lisäksi fasiliteetit ei täytä oikein mitään kriteereitä enää tänä päivänä. Ei ratakarttaa, ei merkittyjä heittopaikkoja (saati väyläopasteita) ja pisteenä iin päällä elämää nähneet seppokorit. Melkonen Prypjat koko mesta.
Väylän 6 outista puhut todennäköisesti. Tuntuu aiheuttavan jatkuvaa ihmettelyä niin selvennän tilannetta. Kyseessä on tontin raja. OB on yksityisen tonttia ja siellä ei voida pelata ettei maastopohja kulu. Rata suunniteltaessa käytettävissä oleva tila oli aika tiukka ja se on koetettu käyttää tehokkaasti.
Kyseisellä väylällä kannattaa miettiä mikä riski siinä on järkevää ja mikä ei. Mittaa ehkä jossain määrin peliälyäkin. Järkevällä sijoitusheitolla pääsee paikalle josta voi lähestyä pirkkoputille. Harva pelaaja kuitenkaan siinä eaglea pääsee puttaamaan tekemällä riskillä avausta.
Muutamia todella upeita puistoväyliä, muutama ei-niin-upea väylä ja paljon peruskivoja väyliä. A-puolella aivan liikaa suorastaan väkinäisiä ratkaisuja ja tämä jättää A-puolesta vähemmän nautittavan tunnelman. A4 ja A5 tuntui ensikertalaisesta suorastaan surkeilta väyliltä. Useilla A-puolen välillä myös täysin tarpeettoman tuntuisia tuplamandoja. Mandot eivät blokkaa mitään heittolinjoja, eivätkä toisaalta edes vaikeuta peliäkään. P-puolella harmittamaan jäivät lähinnä P2 väylän väkinäisyys ja se ettei P4:sta voinut pelata (on suljettu, syy ymmärrettävä). Muuten P-rata tuntui omasta mielestäni oikein hienolta.
Hieno metsärata harjumaastossa. Se mistä voi kritisoida niin väyläopasteet sekavia. Aivan mitä sattuu väylänumeroita opasteissa ja ensikertalaisena todella vaikea päätellä missä mennään. Samoin siirtymäoppaat uupuvat ja vaikeuttavat liikkumista entisestään. Lisäksi väylä 9 tuntui epäonnistuneelta. Ilmeisesti aiemmin ollut järkevä väylä. Kokonaisuutena 4/5 rata.
Kiitos palautteesta. Radalla tosiaan on 5 sokkoväylää tällä hetkellä. Väylille 5 ja 9 on mahdollisuus sahata näköyhteys tiiltä korille ja ainakin ysin kohdalla tällainen tullaan tekemään. Väylillä 6, 8 ja 10 se ei ole mahdollista koska välissä on ylämäkeä suoran näköyhteyden tiellä.
Radalle on nyt lisätty siirtymäopasteita ensikertalaisten liikkumista selkeyttämään.
Sen kun tietäisi, viimeistään keväällä lienee hyvä arvaus. Yhden väylän osalta ei ole vielä toteutuslupaa. Kaksi väylää raivasimme seuran toimesta menneenä lauantaina sekä pystytimme korit. Saariväylälle tikut tulevat tulevana viikonloppuna. Tiipaikat pitäisi ruopaista koneella ennen kuin matot asennetaan paikalleen, mutta koneen saapumisaikataulusta ei allekirjoittaneella ole tietoa. Maatiiltä voi väyliä jo heittää.
Tiimatot kun saisi niin rata paranisi kerralla reippaasti. Itse tehdyt korit (etenkin ne oranssipantaiset) ovat yllättävän hyvät. Väylän 11 voisi kuopata nykymuodossaan ja keksiä tilalle jotain fiksumpaa. Nyt väylä on valitettavan väkinäistä sijoittelua, heittämään siinä ei oikein pääse.
Paljon voisi parantaa pienellä vaivalla. Ensinnäkin tiilaatikot voisi asentaa maan pinnan tasolle. Nyt näiltä onnettoman pieniltä heittopaikoilta on lähes mahdoton ottaa vauhtia tiin takaa kompastumatta korotettuun tiihin. Lisäksi suurin osa tiimatoista osoittaa eri suuntaan kuin itse väylälle. Väylien ympäristöstä metsistä voisi raivata kaadetun vesakon pois ja väylän kahdeksan heittopaikan voisi asentaa väyläopasteen mukaiseen paikkaan. Nythän väylä kaartaa aluksi oikealle eikä todellakaan vasemmalle kuten väyläopasteessa lukee. Nykymuodossaan rata ei ole kovin hyvä.
Hei
Tämä ei ole arvostelu radasta vaan lähinnä info muille vastaaville pelaajille kuten itse. Luin edellisen arvostelun ja päättelin että rata on valmis. Hyppäsin autoon ja ajoin 100 km paikalle huomatakseni että kaikki tiit puuttuvat ja muutama väyläkin on raivaamatta. Väyliä ei meinannut löytää edes ratakartan kanssa suunnistaen jne. Rata ei todellakaan ole heittokunnossa! Kyllä tästä vielä hyvä tulee, mutta tässä vaiheessa sanoisin että rata on suljettu. Ja näin omana mielipiteenä sanon että korit pitäisi pystyttää aivan viimeisenä kun kaikki muu on jo valmista. Jäisi talkoolaisillekin rauhda tehdä töitä kun ei tarvitse miettiä sataako kiekkoja niskaan.
Ensikertalaiselle sekava rata. Väyläopasteita ei joko ole tai sitten ne osittain ilmeisesti vääriä ja vanhan radan perua. Opasteita väylältä toiselle hyvin satunnaisesti ja näistä puutteista johtuen ensimmäinen kierros tuli heitettyä järjestyksessä 1-8, 10, 11, 15, 16, 9, 12-14, 17-18. Tiipaikkojen asennus lienee jäänyt kesken koska usealla paikalla on puukehikko ja soratii.
Väylät mukavaa pelailua lukuunottamatta väylää 6 jota olisi syytä avata ihan reilusti. Suosittelisin myös väylältä 7 joko oikean puolimmaisen koivun tai kahden vasemman puoleisen koivun poistoa keskeltä väylää. Näinkin negatiivisen kuuloisen arvostelun päätteeksi totean ettei rata missään nimessä huono ole. Kunhan tiit ja väyläopasteet viimeistellään kuntoon niin oikein mainio rata tämä on.
Huiman hieno ja monipuolinen metsärata jonka ainoat miinukset on muutamat pitkät siirtymät ja sokkoväylien runsas määrä. Väylistä lähes kaksi kolmannesta on sokkoväyliä ja tämä vaikeuttaa sekä pelaamista että aiheuttaa vaaratilanteita.
Nyt uutuuttaan radalta uupui vielä väyläkohtaiset opasteet sekä hiekat tiimatoilta joka aiheutti muutaman kerran tukijalan luistamisen alta.
Päiväkumpu
Tämä olisi syytä purkaa sillä rata on vaarallinen muille alueen käyttäjille. Useilla ”väylillä” heitetään sokkona pitkin poikin lenkkipolkuja. Lisäksi fasiliteetit ei täytä oikein mitään kriteereitä enää tänä päivänä. Ei ratakarttaa, ei merkittyjä heittopaikkoja (saati väyläopasteita) ja pisteenä iin päällä elämää nähneet seppokorit. Melkonen Prypjat koko mesta.Lastujärven frisbeegolfrata
Väylän 6 outista puhut todennäköisesti. Tuntuu aiheuttavan jatkuvaa ihmettelyä niin selvennän tilannetta. Kyseessä on tontin raja. OB on yksityisen tonttia ja siellä ei voida pelata ettei maastopohja kulu. Rata suunniteltaessa käytettävissä oleva tila oli aika tiukka ja se on koetettu käyttää tehokkaasti. Kyseisellä väylällä kannattaa miettiä mikä riski siinä on järkevää ja mikä ei. Mittaa ehkä jossain määrin peliälyäkin. Järkevällä sijoitusheitolla pääsee paikalle josta voi lähestyä pirkkoputille. Harva pelaaja kuitenkaan siinä eaglea pääsee puttaamaan tekemällä riskillä avausta.Kirjurinluodon frisbeegolfpuisto
Muutamia todella upeita puistoväyliä, muutama ei-niin-upea väylä ja paljon peruskivoja väyliä. A-puolella aivan liikaa suorastaan väkinäisiä ratkaisuja ja tämä jättää A-puolesta vähemmän nautittavan tunnelman. A4 ja A5 tuntui ensikertalaisesta suorastaan surkeilta väyliltä. Useilla A-puolen välillä myös täysin tarpeettoman tuntuisia tuplamandoja. Mandot eivät blokkaa mitään heittolinjoja, eivätkä toisaalta edes vaikeuta peliäkään. P-puolella harmittamaan jäivät lähinnä P2 väylän väkinäisyys ja se ettei P4:sta voinut pelata (on suljettu, syy ymmärrettävä). Muuten P-rata tuntui omasta mielestäni oikein hienolta.Viidentienristeys
Hieno metsärata harjumaastossa. Se mistä voi kritisoida niin väyläopasteet sekavia. Aivan mitä sattuu väylänumeroita opasteissa ja ensikertalaisena todella vaikea päätellä missä mennään. Samoin siirtymäoppaat uupuvat ja vaikeuttavat liikkumista entisestään. Lisäksi väylä 9 tuntui epäonnistuneelta. Ilmeisesti aiemmin ollut järkevä väylä. Kokonaisuutena 4/5 rata.Tervakoski Frisbeegolf
Kiitos palautteesta. Radalla tosiaan on 5 sokkoväylää tällä hetkellä. Väylille 5 ja 9 on mahdollisuus sahata näköyhteys tiiltä korille ja ainakin ysin kohdalla tällainen tullaan tekemään. Väylillä 6, 8 ja 10 se ei ole mahdollista koska välissä on ylämäkeä suoran näköyhteyden tiellä. Radalle on nyt lisätty siirtymäopasteita ensikertalaisten liikkumista selkeyttämään.Tervakoski Frisbeegolf
Uudet väylät ovat nyt pelattavissa.Tervakoski Frisbeegolf
Sen kun tietäisi, viimeistään keväällä lienee hyvä arvaus. Yhden väylän osalta ei ole vielä toteutuslupaa. Kaksi väylää raivasimme seuran toimesta menneenä lauantaina sekä pystytimme korit. Saariväylälle tikut tulevat tulevana viikonloppuna. Tiipaikat pitäisi ruopaista koneella ennen kuin matot asennetaan paikalleen, mutta koneen saapumisaikataulusta ei allekirjoittaneella ole tietoa. Maatiiltä voi väyliä jo heittää.Liperin frisbeegolfrata
Tiimatot kun saisi niin rata paranisi kerralla reippaasti. Itse tehdyt korit (etenkin ne oranssipantaiset) ovat yllättävän hyvät. Väylän 11 voisi kuopata nykymuodossaan ja keksiä tilalle jotain fiksumpaa. Nyt väylä on valitettavan väkinäistä sijoittelua, heittämään siinä ei oikein pääse.Heinävesi Frisbeegolf
Paljon voisi parantaa pienellä vaivalla. Ensinnäkin tiilaatikot voisi asentaa maan pinnan tasolle. Nyt näiltä onnettoman pieniltä heittopaikoilta on lähes mahdoton ottaa vauhtia tiin takaa kompastumatta korotettuun tiihin. Lisäksi suurin osa tiimatoista osoittaa eri suuntaan kuin itse väylälle. Väylien ympäristöstä metsistä voisi raivata kaadetun vesakon pois ja väylän kahdeksan heittopaikan voisi asentaa väyläopasteen mukaiseen paikkaan. Nythän väylä kaartaa aluksi oikealle eikä todellakaan vasemmalle kuten väyläopasteessa lukee. Nykymuodossaan rata ei ole kovin hyvä.Laakspohja Disc Golf Course
Hei Tämä ei ole arvostelu radasta vaan lähinnä info muille vastaaville pelaajille kuten itse. Luin edellisen arvostelun ja päättelin että rata on valmis. Hyppäsin autoon ja ajoin 100 km paikalle huomatakseni että kaikki tiit puuttuvat ja muutama väyläkin on raivaamatta. Väyliä ei meinannut löytää edes ratakartan kanssa suunnistaen jne. Rata ei todellakaan ole heittokunnossa! Kyllä tästä vielä hyvä tulee, mutta tässä vaiheessa sanoisin että rata on suljettu. Ja näin omana mielipiteenä sanon että korit pitäisi pystyttää aivan viimeisenä kun kaikki muu on jo valmista. Jäisi talkoolaisillekin rauhda tehdä töitä kun ei tarvitse miettiä sataako kiekkoja niskaan.Ristikiven Frisbeegolf
Ensikertalaiselle sekava rata. Väyläopasteita ei joko ole tai sitten ne osittain ilmeisesti vääriä ja vanhan radan perua. Opasteita väylältä toiselle hyvin satunnaisesti ja näistä puutteista johtuen ensimmäinen kierros tuli heitettyä järjestyksessä 1-8, 10, 11, 15, 16, 9, 12-14, 17-18. Tiipaikkojen asennus lienee jäänyt kesken koska usealla paikalla on puukehikko ja soratii. Väylät mukavaa pelailua lukuunottamatta väylää 6 jota olisi syytä avata ihan reilusti. Suosittelisin myös väylältä 7 joko oikean puolimmaisen koivun tai kahden vasemman puoleisen koivun poistoa keskeltä väylää. Näinkin negatiivisen kuuloisen arvostelun päätteeksi totean ettei rata missään nimessä huono ole. Kunhan tiit ja väyläopasteet viimeistellään kuntoon niin oikein mainio rata tämä on.Huuhanmetsä DiscGolfPark
Huiman hieno ja monipuolinen metsärata jonka ainoat miinukset on muutamat pitkät siirtymät ja sokkoväylien runsas määrä. Väylistä lähes kaksi kolmannesta on sokkoväyliä ja tämä vaikeuttaa sekä pelaamista että aiheuttaa vaaratilanteita. Nyt uutuuttaan radalta uupui vielä väyläkohtaiset opasteet sekä hiekat tiimatoilta joka aiheutti muutaman kerran tukijalan luistamisen alta.