Monipuolinen kattaus erilaisia väyliä haastamaan kaiken tasoiset pelaajat.
Rataa on rakennettu ja kehitetty valtavasti vuosien 2016–2022 aikana, ja vuonna 2023 alueella palveleekin kaksi huippukunnossa olevaa 18 -väyläistä rataa, joista toinen on suunnattu erityisesti kilpapelaajille. Kilpatason sinisellä layoutilla erikoisuutena on 306-metrinen väylä, jossa jo par 5 -tulos on saavutus. Keltainen layout on puolestaan suunniteltu amatööreille ja satunnaisesti heittäville pelaajille.
Rata on maksullinen ja toimii lähtöaikojen varauksella. Voit varata itsellesi lähtöajan ennakkoon tai tarkistaa tilanteen, paljonko radalla on pelaajia ennen saapumista paikalle. Lähtöajan varauksen yhteydessä maksetaan myös kierrosmaksu.
Lähtöajan varaus Sibbe Disc Golfin kotisivuilla: https://www.sibbediscgolf.fi
Infopisteellä on myös pieni Pro Shop, josta voit täydentää kiekkobägiäsi.
Ajankohtaiset tiedot ja voimassa oleva layout löytyvät aina Sibbe Disc Golfin kotisivuilta: https://www.sibbediscgolf.fi
Radan kuulumisista tiedotetaan aktiivisesti sen Facebook-sivulla.
21.10.2024
Sibbe Disc Golfin kaudelle 2025 jännittäviä uudistuksia: Kolme erilaista rataa tuovat haastetta kaikentasoisille pelaajille!
Sibbe Disc Golfin kausi 2025 tuo tullessaan isoja muutoksia ja paljon odotettua uutta. Muutokset ja uudistukset ilahduttavat varmasti ... Lue lisää
Joensuun Raitti 44
01150 Sipoo
2016
Latitude64
18
Tekonurmi
Kumpuileva, jonkin verran korkeuseroja
Muu
Peltorata
Puistorata
Metsärata
Päivittäinen
Juha Kytö, Mikko Wikman
Juha Kytö, Mikko Wikman
maksullinen
Hotelli, vessa(t), puttikori(t), kahvio, pro shop, venesatama, uimaranta, caravan-leirintäalue
Ei pelattavissa
Pituus 60 metriä. Par 3
Pituus 147 metriä. Par 4
Pituus 73 metriä. Par 3
Pituus 68 metriä. Par 3
Pituus 126 metriä. Par 4
Pituus 91 metriä. Par 3
Pituus 144 metriä. Par 4
Pituus 69 metriä. Par 3
Pituus 170 metriä. Par 5
Pituus 72 metriä. Par 3
Pituus 63 metriä. Par 3
Pituus 82 metriä. Par 3
Pituus 68 metriä. Par 3
Pituus 70 metriä. Par 3
Pituus 59 metriä. Par 3
Pituus 50 metriä. Par 3
Pituus 148 metriä. Par 4
Pituus 59 metriä. Par 3
Pituus 72 metriä. Par 3
Pituus 226 metriä. Par 4
Pituus 94 metriä. Par 3
Pituus 108 metriä. Par 3
Pituus 311 metriä. Par 5
Pituus 76 metriä. Par 3
Pituus 91 metriä. Par 3
Pituus 161 metriä. Par 4
Pituus 75 metriä. Par 3
Pituus 84 metriä. Par 3
Pituus 157 metriä. Par 4
Pituus 113 metriä. Par 3
Pituus 89 metriä. Par 3
Pituus 103 metriä. Par 3
Pituus 78 metriä. Par 3
Pituus 62 metriä. Par 3
Pituus 179 metriä. Par 4
Pituus 106 metriä. Par 3
Sinun täytyy kirjautua sisään kommentoidaksesi.
Ihan ok maksaa kierroksesta, mutta jos kierroksen jälkeen haluaa kiertää vielä extrana 9 reikää niin siitä täytyy maksaa uudestaan täysi hinta. Jäi huono fiiilis 🙁
Kuuluu parhaimpiin frisbeeratakeskuksiin. Etenkin sinisen vaativamman layoutin väylät edellyttävät monipuolista heittovalikoimaa ja paikoin pisimpiäkin draiveja. Sinisen radan ja keltaisen harrastajalayoutin kohtaamisessa parilla väylällä en ole havainnut probleemaa.
Ehdotan portaiden parantamista sinisen layoutin jyrkimmässä kallioalamäessä.
Alue oheispalveluineen (mm. kiekkopuoti ja kahvilaravintolakin!) ja radat ovat kehittyneet paljon viime vuosina. Sibben meriittinä myös siellä 2020 järjestetyt frisbeegolfin suomenmestaruuskilpailut.
Ramirent ja Ford radat olivat molemmat ehdottomasti heittämisen arvoisia. Hieno miljöö, opasteet kunnossa, ja siististi hoidetut väylät. Radoilla sai kiskoa kunnolla ja melkein jokainen väylä tuntui erilaiselta. Ford on todellakin haastava, erityisesti väylä #6. Neljän hengen seurueella meni noin 2.5 tuntia.
Mielestäni hybridirata toimi ihan OK paitsi väylällä 11. Ramirentin 11 väylän heittäjät joutuvat väistämään Fordin 11 sekä 12 väylän heittäjiä. Menee omaan kärkijoukkoon.
Kävimme testaamassa uutta pidempää rataa ja pääosin tuntui hyvältä. Kaipasimme myös viime vuoden vanhoja metsäväyliä. Yksi 330 metriä oleva väylä tuntui muihin verrattuna suhteettoman pitkältä ja siinä puuttui se jokin punainen lanka. MUTTA se, että nyt on 2 rataa jotka menevät ristiin ja yhdistyvät on ehdottomasti huono juttu. Eilen pelaajia ei edes riittänyt ruuhkaksi, mutta täysi stoppi tuli kun moni sattui tulemaan samalle tiille pelatessaan eri rataa. Tämä tulee aiheuttamaan odottelua ja hermostumista. Miettikää uudestaan kannattaako näin jatkaa. Ehdottaisin vaikka, että käytätte yhtä rataa joka toinen viikko. En halua pelata rataa jossa aluksi näyttää väljältä, mutta jarruja ilmestyykin heti nurkan takaa. Tämä tappaa pelirytmin täysin ja ajallisesti ei ole hajuakaan kauan peli tulee kestämään.
Molemmat leiskat testattu aurinkoisessa kevätsäässä. Kovaa duunia on selvästi tehty ja tullaan varmasti tekemään. Parasta alueessa on se, että nyt ollaan oikeasti lähellä tilannetta jossa radan käytöstä maksaa mielellään. Muutama asia kuitenkin häiritsee.
Nyt etenkin keväällä kun on vetistä, aiheutuu monille välille melkoinen mutaongelma. Tämä tilanne on Sibbessä melko ison osan aikaa vuodesta, etenkin leutona talvena ja pahimmillaan nyt keväällä. Mutaista on liian monessa kohdin, eikä kenkien sottaantumista ja kastumista voi välttää. Jos saisin itse päättää, pahimmat mutaväylät pitäisi laittaa tilapäiseen käyttökieltoon tai ainakin minimissään luoda puuhakkeesta kulkuväylät. Tilaa alueella olisi myös hyvän ”kostean ajan” leiskan tekemiseen pelkästään kuiville metsäalueille.
Parin viikon päästä maasto varmasti kuivuu ja mudan aiheuttama harmitus unohtuu. Toinen pieni miinus tulee siitä, että kaksi leiskaa risteää liian usein keskenään tai niiden väylät menevät samoja linjoja. Tästä ei aiheudu haittaa jos porukkaa ei ole, mutta jos taas on, voi sumia syntyä.
Kokonaisuudessaan alue on Suomen hienoimpia paikkoja harrastaa frisbeegolfia vaihtelevine väylineen ja oheispalveluineen.
Lisäyksenä kesän radalla heittäneenä kommentti Ramirent-layoutista: kaikki lyhyet väylät (7kpl?) ovat turhauttavan mielikuvituksettomia ja tylsiä. Ymmärrän että layout on tehty helpommaksi versioksi, mutta kuitenkin kun radalla on kohtuullisen hankaliakin par 4 -väyliä, ovat nämä täysin irrallaan kokonaisuudesta. Jos väylästä tehdään lyhyt ja helpompi, ei se tarkoita sitä että väylä pitää olla tylsä ja vailla mitään ideaa. 1. ja 18. ovat oikein hyviä esimerkkejä. Tylsä aloitus ja vielä tylsempi lopetus. Pienillä muutoksilla nämä lyhyetkin väylät saadaan oikein mukaviksi (haastavammiksi) myös enemmän heittäneille.
Loistava rata. Päivämaksu 6€ (kausikortti 60€). 23 väylää, joista kaikki paitsi 2 pilliväylää ovat hienoja (omasta mielestäni ”täyteväyliä”). Muutama todella hieno väylä. Vahva suositus.
Hyvässä kunnossa oli rata ja varsinkin puistoväylät ovat nautinnollisia. Rata vaatii monipuolisia heittoja mutta sopii myös vähemmän pelanneille. Eikä tarvinut jonottaa!
Ei vieläkään 6€ maksun arvoinen rata. Miljöö ihan kiva, hyvät teepaikat ja opasteet, mutta muuten vielä todella paljon tehtävää että rata saadaan oikeasti kuntoon. Muutama todella hyvä väylä idealtaan, mutta mutaa, heinikkoa ja risuja vielä liikaa.
5 € maksu oli aivan liikaa tästä radasta. Keskeneräistä on edelleen usealla väylällä. Jos töitä tehdään tällä vauhdilla, niin radasta saattaa tulla valmis 2030. Pelasin hyvin, ja ehkäpä sen takia, ei jäänyt enempää tympimään. Ei tartte kuitenkaan aivan vähään aikaan uudestaan tulla.
5 € maksu oli aivan liikaa tästä radasta. Keskeneräistä on edelleen usealla väylällä. Jos töitä tehdään tällä vauhdilla, niin radasta saattaa tulla valmis 2030. Peasin hyvin, ja ehkäpä sen takia, ei jäänyt enempää tympimään. Ei tartte kuitenkaan aivan vähään aikaan uudestaan tulla.
Kävin heittelemässä radan läpi, mukava sekoitus hienossa miljöössä olevia peltomaisia ratoja ja metsäväyliä. Ratakartta tällä sivulla on vanhentunut, radalla on nykyään 19 väylää. Samoin vaihtoehtoiset layoutit väyliltä on poistettu (yksi kori per väylä). Väylämerkinnöistä iso plussa, puuttuvasta / virhellisestä kartasta huolimatta radan pystyy pelaamaan hyvin läpi.
Hyvä rata.
Heti alkuun pakollinen maksu vs. ilmais -kommentti: Vitonen päivän heittelyistä tällä radalla, onko se liikaa vai sopiva? Ehdottomasti tämä rata ei pidä sisällään yhtään mitään sellaista, mitä ei moneltakin maksuttomalta radalta saisi. Mutta sehän on sitten ihan toinen asia, että onko asiat liian hyvin kun niin monella hyvällä radalla saa pelata ilmaiseksi. Kyllä tämä rata hintansa arvoinen on, varsinkin jos heittelee enempi kuin yhden kierroksen. Mutta eipä tuolla femmalla taida aikuinen saada harrastaa oikein mitään muuta lajia paria tuntia, joten ihan kohdallaan se on vaikka yhdellekin kierrokselle.
Tiit hyvät. Korit hyvät. Väylien opastekartat hyvät, koko radan karttaa en nähnyt, mutta sen verran on tainnut väylät tässä ekan vuoden aikana elää, että eipä se varmaan paikkaansa olisi kuitenkaan pitänyt. Väylien välillä opasteita hyvin, alun talojen välissä seikkaillessa ja jossain pidemmillä metsäväleissä olisi ehkä kaivannut jonkun nuolen lisää, piti alussa varsinkin katsoa karttaa tarkkaan, kun näytti siltä että jonkun pihassa liikkui. Väylien vaihtoehtoiset korin paikat hyvä idea, mutta mistäpä sitä heittäjä tietää millä paikoilla ne on, kun kaikkia koreja ei näe tiiltä? Ykkösväylän opastetauluun voisi lisätä ”Nyt pelataan x:n värisillä koripaikoilla”.
Väylät vaihtelevia. Alussa puistomaisia/peltoväyliä talojen pihoissa ja pelloilla. Sinänsä ihan hyviä väyliä, vähän sekalaisessa ympäristössä, ei mitään maata mullistavaa, pääasiassa avaus johonkin nurmelle tai pellolle, kori jossain laidassa avointa aluetta. Kakkosen avaus hieno nostetulta tiiltä, kutosessa ihan kutkuttava avaus takatiiltä kapeahkoon aukkoon. Kasista eteenpäin sitten metsää, kallioita ylös ja alas ja pari tasaisempaakin väylää. Sisältää hienoja ja haastavia heittoja jyrkkiäkin kallioita ylös ja alas. Lopussa sitten vielä muutama väylä leikittelyä avoimen niityn reunoilla metsästä niitylle ja takaisin metsään. Pääosa metsäväylistä oli erittäin hyviä, peltoja hyödyntävissä oli hyviä ideoita, mutta kokonaisuuksina ei kaikki niin ”väylämäisiä”.
Tämähän on ”work in progress”, joten osittain on ymmärrettävää, että osa väylistä ja niiden ympäristöistä on vielä keskeneräisen oloisia, mutta listaillaan silti: peltoväylillä talsitaan välillä ihan savessa, osalla väylistä isoja traktorinuria ja tiheää aluskasvillisuutta, ojien ylityksiä paljon joihin laitettu kuormalavoja silloiksi, niihin toivon mukaan tulossa jotain ”oikeaa” rakennetta, yhden yhtä roskista en radalla nähnyt, ja viimeiseltä väylältä poistumiseen jos on joku toivottava reitti, sen voisi merkitä.
Kokonaisuutena siis hyvä rata, tärkeimmät pelivälineet hyviä, väylät vaihtelevia ja pääosin ihan miellyttäviä.
Ei vielä ratamaksun arvoinen kokemus. Miljöö on hieno ja ensimmäiset neljä rataa antavat ymmärtää, että koko rata olisi aika mielenkiintoisesti vanhan maatalon pihoille rakennettuja. Nelosväylän jälkeen ikävä kyllä muoto muuttuu, ja aika moni rata on syvää mutavelliä, missä paras varustus olisivat kumisaappaat. Vie vähän peli-intoa, kun esim. vauhdinotto on lähes mahdotonta. Osa loppupään väylistä on myös kasattu märälle suolle. Heitin puolivälissä rataa (väylä 11 tjsp) kiekon vähän ohi korista kallion päältä alas, ja etsiessäni sitä astuin polvensyvyiseen suonsilmäkkeeseen ja päättelin, että ei taida maksaa vaivaa lähteä samoamaan tämän syvemmälle. Oltiin kahdestaan heittelemässä, mutta silti kierros kesti tuplasti sen mitä muualla, sillä kiekkoja sai etsiä melkein jokaisen heiton jälkeen. Koreja ei usein näe heittopaikalta.
Korkeuseroja on kiitettävästi, osa jopa hieman kuumottavia. Välillä kävi mielessä että jos askel vähän lipsuu, niin tästä on noin seitsemän metrin tiputus..
Plussaa tiiauspaikoista, opasteista ja koreista, jotka on erittäin hyviä. Olisin toivonut samanlaista panostusta väyliin. Ehkä ensi kesänä ratamaksun arvoinen kokemus, jos suuremmat mutavellit hoidetaan pois siihen mennessä.
Maksullinen rata herättää aina tunteita ja ajatuksia, niin tälläkin kertaa. Yllä kerrotut kommentit tiivistävät jo kaiken olennaisen. Väylät ovat selkeitä heittää ja tiipaikat ovat timanttisen hyvät. Paljon pitää silti aluetta ja rataa vielä kehittää, kokonaisuus oli selvästi keskeneräinen. 5 euron maksusta jäi vähän huono maku, kun lopulta ei rata tarjoa oikeastaan mitään sen suurempaa ja ihmeellisempää. Pitää kuitenkin muistaa, että rata ei ole vielä valmis. Kuulostellaan palautteita.
Kiva miljöö, mutta tosiaan nyt kun ei vielä ole valmis, niin oli vähän pettymys. Alku oli tosi kivaa ja hyvää, mutta sitten paljastui se, että rata on vielä todella kesken. Seuraavia väyliä ensikertalaisen melko vaikea löytää, vaikka pieniä nuolikylttejä onkin laitettu. Välistä oli myös tosi vetisiä paikkoja eli goretexkengät jalkaan. Itse ajattelin, että pärjäisi keveämmillä, mutta märäks meni.
Radasta tulee kyllä varmasti todella hyvä, kun se on valmis. Nyt vielä kesken. Pikku jutut vielä kuntoon, niin avot!
Rata on vielä todella kesken. Pellot ovat pehmeitä ja paikka paikon tarvii saappaita. Väyliä on muutettu ja myös ilmeisesti osaa pareista. Korit ovat vaalean keltaiset ja todella vaikea nähdä maastossa. Korien päälle voisi laittaa aurauskepit tai liput jotta ne näkisi paremmin.
Radasta tulee hyvä kun se on täysin valmis. Tiipaikat ovat riittävän pitkät ja pysyvät kuivina koska ovat korotettuja. Väylissä on ideaa ja monipuolisia heittoja tarvitaan.
Kannattaa ottaa spotteri mukaan, koska osa avauksista heitetään ”kulman” taakse. Suosittelen pitkiä housuja ja vedenpitäviä kenkiä.
Kiva rata ja varsinkin kun tulee ihan valmiiksi.
Opastus paikalle Googlen mapsin mukaan vie jonkun isännän pihaan 8 väylän kohtaan varsinkin kun käyttää oikeaa osotetta. Itse koitin löytää kahvilan ajettuani lievästi harhaan mut kuitenkin itse rata on huikee!
Kokonaisuutena hyvä rata! Alku on todella maukasta puistomaista pihapiiriä ja pikkuhiljaa väylät siirtyvät enemmän metsään. Pari väylää vaikutti vähän ”täyteväyliltä” ja osa greeneistä yksinkertaisesti liian tukkoisia eli vaikka 6 metristä ei mitään mahdollisuutta laittaa puttia sisään. Loppupään alamäki niittyväylät syövät kiekkoja, joten toivottavasti ne heinikot vedetään matalaksi pian. Toisaalta osa väylistä todella kekseliäitä, upeita ja haastavia.