"Kaikki Suomen frisbeegolfradat yhdessä paikassa."

Parolannummen frisbeegolfrata

Radan kuvaus

Pelattavissa talvella, ei talvikunnossapitoa

Parolannummelle heinäkuussa 2017 avattu frisbeegolfrata on kilpa- ja harrastajatason 12-väyläinen frisbeegolfrata. Radan yleisluonne on mäkinen metsärata. Alkupään väylät ovat hieman lyhyempiä ja rata on loppua kohden haastava ihan kilpapelaajallekin.

Lue lisää

Radan par on 37 ja kokonaispituus 957 metriä, väylät ovat keskipituudeltaan 80 metriä.

Radalla on oma parkkipaikka, mistä löytyy myös radan opastaulu (Innova InfoBoard). Heittopaikat ovat betonilaattaa ja maalikorit kilpatason Innova DisCatchereitä.

Rata on maksuton ja avoinna kaikille. Radan ylläpidosta vastaa Panssariprikaati.

Radan tiedot

  • Osoite

    Parolannummentie
    13701 Hattula


  • Rata kartalla

  • Perustettu

    2013

  • Korit

    DiscGolfPark-maalikori

  • Väylien määrä

    12

  • Heittopaikat

    Betonilaatat

  • Pinnanmuodot

    Mäkinen, paljon korkeuseroja

  • Opasteet

    TeeSign

  • Ratatyyppi

    Metsärata

  • Ylläpito

    Satunnainen

  • Ratamestari

    Pasi Suvisola (Pansssariprikaati)

  • Suunnittelija

    Kai Vesa

  • Ilmainen/maksullinen

    ilmainen

  • Lisätietoja

    Harjoituskori(t)

  • Talvipelattavuus

    Pelattavissa, ei talvikunnossapitoa

Väyläkuvaukset

Parolannummen frisbeegolfrata

Ratakartta

Väylä 1: Parola #1

Pituus 82 metriä. Par 3

Väylä 2: Parola #2

Pituus 69 metriä. Par 3

Väylä 3: Parola #3

Pituus 72 metriä. Par 3

Väylä 4: Parola #4

Pituus 87 metriä. Par 3

Väylä 5: Parola #5

Pituus 70 metriä. Par 3

Väylä 6: Parola #6

Pituus 88 metriä. Par 3

Väylä 7: Parola #7

Pituus 74 metriä. Par 3

Väylä 8: Parola #8

Pituus 118 metriä. Par 4

Väylä 9: Parola #9

Pituus 59 metriä. Par 3

Väylä 10: Parola #10

Pituus 69 metriä. Par 3

Väylä 11: Parola #11

Pituus 78 metriä. Par 3

Väylä 12: Parola #12

Pituus 91 metriä. Par 3

19 arvostelua radalle “Parolannummen frisbeegolfrata

    En mycket bra bana! Lätt att hitta nästa plats, trivsam omgivning, passliga avstånd. Tillräckligt lätt och utmanande samtidigt. Man skulle även behöva litet skötsel där: några skyltar var slitna och växtligheten behöver klippning/beskärning litet oftare. T.ex. banan 12 är en bra plats att tappa bort sin frisbee mellan blommorna.

    Samma på finska: helppo löytää seuraava paikka, rata tarvitsisi vähän hoitoa, yleisesti tosi hyvä rata.

    Väylät selkeitä ja monipuolisia, löytyy ylä- ja alamäkeä. Muutamia opasteita vandalisoitu mutta ratakartalla pärjäsi hienosti. Heittopaikat ovat laattoja ja korit hieman heikompi tasoisia, muuten oiva rata.

    Rata muuttunut huonompaan suuntaan. Nykyinen rata kulkee raivatulla metsäväylällä joka osin huonosti raivattua ja hankalahkoa maastoa. 2 väylää kulkee pv:n vanhojen mökkien pihapiirissä jossa mm. lasinsirpaleita ja tiiliromua.

    Sopivan haastava rata. Sopii hyvin aloittelijalle kuin enemmän harrastaneelle. Tiilaatoitukset osin huonossa kunnossa, huoltotöille olisi tilausta. Kuten yllä jo todettu, niin siirtymät osin niin lyhyet, että edellisen väylän avaukset voivat osua, seuraavalle tiille. Näköyhteys on kuitenkin sellainen, että heittäjän on helppo odottaa, että väylä on varmasti vapaa. Joukossa yksi par4-väylä, joka erottui selkeästi muista väylistä. Maasto on helppokulkuista. Kannattaa käydä bongaamassa pois.

    Mukavan erilainen (helpompi ja lähestyttävämpi) seudun muihin ratoihin verrattuna. Väylä #1 on hieman outo, kakkosen avaus saattaa osua kolmosen tiille ja nelonen on vähän turhan hankala PAR3, mutta rata vaan paranee edetessään. Loppupuolelta löytyy puistoisempaa väylää ja kokeneemmille niitä ”helppoja birkkuja”. Laatoitetut tiipaikat ovat jo kokeneet kovia, useimmissa etummaiset laatat täysin irrallaan. Nämä pitäisi kyllä saada korjattua, mutta onneksi monella väylällä ei suurempia vauhdinottoja tarvita. Ja tosiaan, tämä on jostain syystä yksi ruuhkaisimmista radoista Pk-seudun ja Tampereen ulkopuolella.

    Hyvä, tarkkuutta vaativa rata. Lähes kaikilla väylillä pitää heittää tarkasti, hallitsematon kääntö tai feidi vie puihin ja pusikkoon. Kesäaikaan väylät ovat luultavasti vieläkin haastavampia kun puissa on lehdet, kapeat rännit saattavat alkaa silloin jo ahdistaa. Rata ei kuitenkaan ole pelkkää ahdasta kujaa, muutamalla väylällä on tilaa ihan hyvinkin. Osalla väylistä tee-paikka liian lähellä muita väyliä, kuten esittelyssäkin mainittu, vaatii varovaisuutta.

    Pienenä vinkkinä vielä se, että jos ajoittaa heittämisen esimerkiksi armeijan palvelukseenastumispäivää seuraavalle sunnuntaille puolen päivän tienoille, saattaa väylän 8 joutua jättämään väliin turvallisuussyistä, kyseinen väylä on silloin täynnä autoja.

    Hyvä rata, jossa sopiva vaikeusaste myös vähemmän heittäneelle. Vaihtelevat väylät vaativat hyvää kiekon kontrollia, toisaalta parilla väylällä pääsee myös heittämään pitkälle. Paras 12 väyläinen joka on tullut pelattua. Teepaikat kivilaatoilla, joten siinä on parantamisen varaa.

    Varmaan nopeimmin pelattava rata ja taitaa myös olla ainut näin tasainen/pienillä korkeuseroilla varustettu rata Hämeenlinnan läheisyydessä (pois lukien Aulanko, mutta voiko sitä oikeasti edes radaksi kustua?). Ehkä suosikki ratani Hämeenlinnan hiihtomaan ohella.

    Mukava lyhyehkö puisto/metsärata joka kuitenkin hieman ahdas. Sopii oikein hyvin aloittelijoille väylien lyhyyden ja anteeksiannon vuoksi. Kokeneemmille enemmän tarkkuus kuin pituusheitto rata. Opasteet selkeät ja korit hyvät. Kuitenkin erityisesti kauniina iltana tulee radan kapasiteetti nopeasti vastaan ja syntyy odottelua ja ruuhkaa.

    Kävin nyt ensimmäistä kertaa pelaamassa uudistetun radan joten uusi arvostelukin paikoillaan. Ikävä kyllä radan taso on laskenut huomattavasti aiemmasta. Kyseessä on siis nyt metsärata joka on hyvin anteeksiantamaton jos heitto ei onnistu, korkeuseroja on runsaasti ja väylät kapeita, hieman jopa yksitoikkoisia verrattuna aiempaan. Rata on myös hyvin ahdas, jopa ahtaampi kuin aiemmin ja monella väylällä saa olla tarkkana ettei kiekko päädy viereiselle väylälle tai kuntopolulle. Siirtymät ovat pääasiassa lyhyitä mutta opasteet puuttuvat kokonaan, ilman karttaa ei muutamalta korilta voi löytää millään seuraavalle tiille. Myös iso osa väyläopasteista on vandalisoitu tai muuten vaan kuluneet pilalle ja ovat käytännössä hyödyttömiä. Rata kaipaisi paljon aktiivisempaa ylläpitoa. Jokatapauksessa ihan ok metsärata jonka kiertää noin puolessatoista tunnissa vähän kokenemattomaampikin heittelijä

Vastaa