Rata on 18-väyläinen metsärata joka tarjoaa väyliä aina noin 40-220 metrisiin leiskautuksiin. Myös korkeuseroja on mukavasti tarjolla.
Tervetuloa heittämään,
T : Lohjan Liitokiekkoilijat Ry.
Lehmijärventie 1
08500 Lohja
2015
DiscGolfPark-maalikori
18
Tekonurmi
Mäkinen, paljon korkeuseroja
Itsetehdyt opasteet
Metsärata
Kuukausittainen
Perttu Niitynpää
Lohjan Liitokiekkoilijat ry hallitus
ilmainen
Harjoituskorit
Pelattavissa, talvikunnossapito
Pituus 125 metriä. Par 4
128m par4. Oikealle kaartava ja muutaman metrin nouseva väylä. Avaus mäen laelle ja tarkka lähestyminen kapean ”puuportin” läpi. Kori sähkölinjan alla. Varo ettei avaus karkaa joko kakkosväylä pöheikköön tai vasemmalle Lehmijärventielle.
Pituus 49 metriä. Par 3
Lyhyt helpohko par3. Montun reunalta avaus montunpohjalle joko kevyenä putterihyssenä tai upsilla.
Pituus 128 metriä. Par 4
Pitkä ränni nousevaa polkua pitkin ylös asti ja kevyesti vasemmalle metsään. Ei niin helppo nelonen.
Pituus 98 metriä. Par 3
Onnistuneella oikean käden rystyhyssellä pääsee kupille. Tiiauspaikan alussa kapeahko kohta joten tarkkuutta vaaditaan.
Pituus 75 metriä. Par 3
Hiekkamontun yläreunaa, sähkölinjaa pitkin myötäilevä, haastava väylä. Jos avaus onnistuu, on helpohko kolmonen, jos ei niin korttiin voi tulla vaikka kuinka monta plussaa. Vasemmalla nimittäin on puuviidakko.
Pituus 210 metriä. Par 4
Radan pisin väylä. Saa heittää täysiä. Parin heiton jälkeen ohitetaan 1930- luvun kivirappuset (rinteessä. vanha mäkihyppyrinne) ja kohta ollaankin korilla. Varokaa korin takana olevaa polkua. Lenkkeilijöitä/hevosia havaittu.
Pituus 90 metriä. Par 3
Jyrkän, hyvin jyrkän nousun jälkeen hieman lyhempi väylä. Oikeakätiset heittää rystyllä antsan joka leijailee korille.
Pituus 52 metriä. Par 3
Lyhyt väylä, putterilla tai midarilla kupille ja pirkko sisään.
Pituus 114 metriä. Par 3
Ensin noin 50 m suoraan ja sitten noin 70 m korille. Pommihyssellä jonkun huhuillaan päässeen avauksella korin juureen. Mando alussa.
Pituus 75 metriä. Par 3
Kymppi on mukava suora metsäränni. Mukavalla avauksella (jos puunjumalat suovat) pääsee lähellä kuppia ja voikin jo kokeilla kakkosella sisään. Toki statistiikka kertoo suuresta vaihtelusta.
Pituus 79 metriä. Par 3
Ratamestarin erikoinen. Ensin heitetään suoraan noin 40 metriä ja ylitetään pirunpelto. Tämän jälkeen väylä droppaa kolmisen metriä ja sitten vasemmalle puurinkulan sisälle.
Pituus 153 metriä. Par 4
Erittäin hieno oikealle kaartava ja harjunrinnettä alas laskeva liidätys. Väylällä puita joten pahan kimmokkeen jälkeen voit löytää kiekkosi ties mistä, jos löydät ollenkaan.
Pituus 90 metriä. Par 3
Sitten heitetään takaisin alhaalta ylös viistosti harjunrinnettä pitkin. Kori hieman ennen isoa kiveä.
Pituus 195 metriä. Par 5
"Leuanvetotankojen" vieressä olevalta tiiltä paiskataan suorahko metsäväylä. Kori vasemmalla kivien päällä.
Pituus 65 metriä. Par 3
Suora metsäpilli, tarkalla avauksella kipolle.
Pituus 59 metriä. Par 3
16. Lyhyt väylä, kori kiven päällä. Korille pääsee kolmellakin eri tavalla.
Pituus 108 metriä. Par 3
108m oikealle kaartava väylä. Huom mando. Kori kiven päällä
Pituus 203 metriä. Par 4
Radan päättää toisiksi pisin, yli 200 metrinen väylä. Tilaa riittää oikean käden hysselle, mutta myös fore/antsaväylää löytyy. Puuhasardia tarjolla.
Sinun täytyy kirjautua sisään kommentoidaksesi.
Vahva suositus, todella hyvä kokonaisuus, käynyt myös talvella ja silloinkin hyvä feelis.
Ainoa miinus siniset korit, jotka näkyvät huonosti. Ilmeisesti Suomen latu vaatii näitä sinisiä koreja?
Melko kylmä kyyti kun heti alussa muutama yli 200 metrinen väylä, jossa kiekko uhkaa koko ajan vieriä alas koko Lohjan harju. Mutta selvittiin, hyvien opasteiden ansiosta.
Lempiratoja, menee omaan top 5. Monipuolisuutta löytyy, heitetään kapeaa, avointa, lyhyttä, pitkää, ylös ja alas. Ajoittain ruuhkaa. Suosittelen.
Radan näyttävässä mäntykangasmaastossa on hyvin korkeuseroja. Löytyy useita kiehtovia väyliä niin ylämäkeen, tasaisella kuin alamäkeenkin. On sekä useampia pitkiä liidätysväyliä että kokonaisuuden täydentäen muutamia lyhempiä teknisiä väyliä.
Kunnon pysäköintialue, puttauspaikka ja draiviverkkokin ovat välittömästi radan vieressä.
Rata on verrattain nopeakiertoinen (hitaimmat siirtymät väylien 6-7 ja 16-17 väleillä). Kiekot löytyvät hyvin onnistuneesti raivatuilta ja muokkaantuneilta väyliltä. Ratojen aatelia!
Aivan upea rata, kuuluu ehdottomiin lemppareihin.
Kuitenkin pieni varjo tuli tähän touhuun, ku meni nilkka 8. väylän tiillä. Voisiko RATAMESTARI poistaa sen kiven, joka törröttää tiin edessä vasemmalla puolella? Vaihtoehtoisesti tasoittaa maasto siinä kohdassa. Meni nilkka siinä, kun osu varpaat kiveen avauksen jälkeen. En varmasti ole ensimmäinen. Kiitos!
Hieno monipuolinen rata mäntykangasmaastossa. Pitkät väylät kruunaavat kokemuksen, lyhyimmät ovat toisaalta hyvää vaihtelua mutta muutamat ehkä turhankin lyhyitä. Kannattaa kokea itse.
Positiiviesti yllätyin radasta. Kun katsoi rataesittelyn, niin ei juurikaan kiinnostanut radalle lähteä, onneksi oli kisoissa tonnin houkutin ja tämän takia lähdettiin myös heittämään.
Radalta löytyy tiukempaa sekä avoimempaa metsäväylää, niin lyhyitä kuin pitkiäkin. Korkeuserojakin löytyy mukavasti.
Vahvan 4/5 saa arvosteluksi.
rakas kotirata. kivasti haastetta kokeneemmallekin pelaajalle riittää pitkään väylää korkeuseroja ja muuta mukavaa
Rata soveltuu erinomaisesti niin pitkien heittojen taitaville kuin puita rakastaville kuin.. Radan monipuolisuus iso plussa!
Metsärata ilman kiekkoja syöviä pusikoita. Myös väylien pohjat muokkautuneet siten ettei kiekkoja tarvitse jatkuvasti etsiä. Väylällä 12 vasemmalle Bermudaan karkaavat kiekot saattaa vaatia pidempääkin kiekonmetsästystä. Kannattaa käydä rata kokeilemassa, viikkokisoissa saat kierrokselle myös mukavaa seuraa mukaan. Suosittelen, 5/5.
Kiva metsäinen rata. Kunnon tee-paikat, raivatut väylät, hyvät opasteet ja siisti ympäristö houkuttelevat pelaamaan aina uudestaan ja uudestaan. Tältä radalta löytyy sopivasti haastetta, muutama ”helpompi” väylä välillä ja taas ”mörrissä” ollaan.. ? Elämäni (tähän mennessä) ainoan holarin olen tehnyt tällä radalla. Maasto on vaihtelevaa, Lohjan harjun molemmin puolin ja väylät on sijoitettu hyvin niin, etteivät ne häiritse pururadan muita käyttäjiä. Lohjalle kannattaa lähteä pidemmänkin matkan päästä kokeilemaan miten putti kulkee… ?
Miellyttävä rata Salpausselän päällä. Pääsee heittämään sekä alaspäin viettäviä väyliä, että ylöspäin viettäviä. On myös sopivan haastava rata pro-pelaajillekin. Maasto ehdottomasti parhaita, missä olen heittänyt. Lohjan Liitokiekkoilijat pitävät rataa hyvässä kunnossa ja seura on rakentanut ykkösväylän tiin viereen katoksen ja grillipaikan. Nice!
Länsi-Uudenmaan parhainpia ratoja,kannattaa käydä,et pety jos pidät haasteista,mukavia metsäväyliä ja korkeuseroja. Rata siistissä kunnossa,roskikset joka väylällä,sinne saa vastedeskin tiputtaa roskat,matot ja korit hyvässä kunnossa.
Väylien karsimisen ja viimeisten väylämuutosten myötä monipuolinen, riittävän haastava ja silmääkin miellyttävä metsärata. Ei ole kehuttu turhaan. Kannattaa tulla kauempaakin. Maasto ’pysyy kuivana’ sateellakin.
Tosi monipuolinen rata. On pitkää, lyhyttä ja korkeus eroja. Hyvä puttaus paikka.
Rataa uudistetaan ja parannellaan hyvin nyt viimeisenä tehtiin 5väylän korin ympäristö uusiksi. Menkää kattomaan. Joka tiillä oma roskis, ja harjoja… Radalla ydinsodan kestävä löytökiekko boxi!
1 väylän vieressä nuotiopaikka ja katos. Kaikin puolin hyvä rata, käykää heittämässä
Onhan tää nyt ihan 5/5.
Hieno rata, voi helposti suositella kavereille tätä mestaa. Vaihtelevuutta löytyy, korkeuseroja löytyy, roskiksia löytyy joka tiiltä, Tiit hyvässä kunnossa, korit vimpan päälle kunnossa ja tietenkin niitä puitakin löytyy ?
Ei ole turhaan Lohjan Laakspohjan rataa kehuttu. Monta rataa on tullut viimeisten vuosien aikana nähtyä, mutta tämä nousee heittämällä TOP3-joukkoon. Rata on erittäin monipuolinen, siisti ja haastetta löytyy kaiken tasoisille heittäjille. On lyhyttä metsäpilliä ja kovakätiset pääsevät liidättämään huolella pidemmillä väylillä. Tämä on jokaisen metsärata-fanaatikon koettava. Suosittelen vahvasti.
Hyvin suunniteltu rata. Väylät kiertävät hienosti harjua, joka tuo mukanaan vaihtelevuutta väylien korkoihin ja pituuksiin. Kannattaa käydä testaamassa!
Rata on muokkaantunut selkeäksi ja toimivaksi aktiivisesti toimivan seuran työllä. Rata tarjoaa mukavasti haastetta kaikentasoisille pelaajille. Väylät ovat selkeästi opastettu ja tii-paikat hyvässä kunnossa.
Hieno metsärata, upealla paikalla. Suosittelen kaikkia kokemaan tämän.
Monipuolinen rata josta löytyy jokaiselle jotakin. On ylämäkeä, alamäkeä, pitkää ja lyhyttä sekä vasuriin että oikealle kääntyviä väyliä. Paikka ihanteellinen 1-tien vieressä. Suosittelen käymään vaikka vähän pidemmältäkin. Roskikset joka väylällä plussaa!!
Upea rata jossa riittävästi haastetta kaikentasoisille heittäjille ? Katos ja grillipaikka ? Taitaa olla yksi harvoista radoista jossa joka väylällä roskis… Varmaankin tästä johtuen ei juuri roskia maassa näy… Suosittelen ?
Sen verran täytyy kommentoida vielä, että olen nyt 2 viikkona peräkkäin vetänyt turvat 3 väylän tiin edessä olevaan kiveen. Voisiko seura harkita kiven poistamista ja ajaa siihen vaikka hiekkaa päälle ennenkuin joku loukkaantuu pahasti?
Ihan komea rata. Hyvät vaihtelut pitkien ja lyhyiden väylien välillä. Hyvä kuntoilumesta Lohjan harjulla. Voi suositella.
Hyvä rata hienossa maastossa. Monipuolisia pääasiassa kapeita metsäväyliä. Korkeuserojakin löytyy mukavasti. Opasteet ja tiipaikat hyvät. 4,5/5
Hieno rata kauniissa mäntymetsikössä. Vaihtelevia ja sopivan haastavia väyliä ja mukavasti pari helpompaakin joukossa. Rata oli hyvässä kunnossa ja useilla heittopaikoilla harjat tiin puhdistusta varten, josta plussaa ylläpitäjille.
Huippu rata. On monenlaista väylää sekä helpompia että haastavampia. Mahdollisuus holariin eagleen on hyvä tällä radalla.
Hienokuntoinen haastavahko rata, harvennuksineen. Tiit tip-top. Korkeuseroja. Mielyttävää kangasmaastoa. Lyhyttä ja pitkää väylää. Ja viimeinen väylä tosiaan kruunasi hienon kentän – täyttä timanttia! Jee!
Perus metsärata. Tappavia korkeusvaihteluita, joskin kyseessä on harjun päällä/molemmilla puolilla oleva rata… Teknisempänä heittäjänä kaipasin hieman haasteellisempia väyliä, nyt useimmat olivat avoimia ja melko suoria. Kasvusto ja metsäolosuhteet toimivat hyvin ja pidemmillä väylillä riitti heitettävää.
Tänää klo 21-23. ei ketään muuta radalla:):):) viime vuonna viimeks kävin ja jäi fiilis et potentiaalia löytyy mutmutmut tuleekohan täst ikinä mitää?? Ja nyt sit, huhhuh, se potentiaali on tosiaankin käytetty hyväksi:):) Jes!! Super siisti rata kaikin puolin! Vihdoinkin! Kiitos!
Ainoo mis menty pieleen,, roskikset/väyläkuvaukset asennettu paikoitellen hämäävän lähelle heittävää.
Keväällä bongattu ja muutama väylä odotti metsäkoneen toimia. Väylät hyvin suunniteltuja rata kokonaisuudessaan miellyttävä. Ehdottomasti kannattaa käydä heittämässä useampaakin kertaan. Viimeinen väylä timanttia!
Hyviä uutisia Laakspohjan radalta. ”Tukkoiset” väylät tullaan raivaamaan maalis-huhtikuun aikana. Sitten eivät enää puut kiusaa:)
Tukkoista vielä monella väylällä ja sitä väylää ei oikeastaan ole. Toivottavasti puita kaadetaan lisää kun jotain oli jo kaadettu. Muutamia kyllä eeppisen hienoja väyliä ja todella helppo par 5 väylä. Toivottavasti kori siirtyisi pidemmälle tehden tästä rehellisen par vitosen. Ei tarvi mennä toista kertaa jos harvennuksia väylämalleihin tule.
Rata on täysin pelattavissa, heittopaikat ja korit kunnossa. Koreista löytyy opaste seuraavan väylän suuntaan. Osa väylistä kaipaa karsimista, jotta heitto perustuisi myös taitoon eikä tuuriin. AA1 luokitus on hieman yläkanttiin koska väylät eivät selkeästi ole valmiita.
Rata erinomaisella sijainnilla. Pusikkoja ja aika monta puuta vielä pois niin alkaa väylät erottua. Väylällä 5 jäljistä päätellen heitetty isoja lukemia. Rolleilta vaikea välttyä.
Potentiaalia löytyy kunhan metsurit on käyneet harjulla.
rata kieretty, täytyy mennä uudestaan kun opasteet ovat paikalla, radalla on mukaviakin väylijä . puita metsä radalla rittää joten tuurila mennään.
Sääli jollei radalla voi tehdä harvennuksia, sillä sitä jäi hieman kaipaamaan. Useammalla väylällä heitin avauksen vain korin yleiseen suuntaan ja sen jälkeen toivottiin, että osuisi johonkin rakoon… harvemmin osui. Potentiaalia hyvälle radalle olisi, mutta aika kaukana ollaan vielä. 5. väylä ihmetytti… Vasemmalle kaartava väylä jyrkästi vasemmalle viettävässä rinteessä, jossa puustoa on pirun tiheässä…. Ainoa suurempi aukko on korin kohdalla ja se aukko jatkuukin sitten koko rinteen mitalla.
Kiitos kommenteista. Radan puut ovat haasteellisia, mutta pysyvät toistaiseksi siellä, koska niitä ei saa kaataa. Alue on yksityisen maanomistajan omistuksessa ja radan väylät on pyritty suunnittelemaan mm. omistajan toiveita kunnioittaen. Myös tämä tuo haasteita väyläsuunnitteluun.
Pieniä muutoksia toki radalle voidaan tehdä, mutta tarkoitus olisi pelata rataa ensin ainakin tämä vuosi loppuun jolloin ratapohjat muokkaantuvat jne.
Myönnän etten ole kovin suuri metsäratojen ystävä.
Puita on harvassa, mutta ne on keskellä väylää. Eli kun heittää hyvänkin heiton väylää pitkin, niin osuu se matkalla vähintään kerran puuhun. Puita on vain niin paljon että saa nähdä tuleeko radasta mitään. Väylä 5 on inhottavasti harjun reunalla, niin että jos kiekko lähtee rollimaan niin on syvällä ties missä tehtaan pihalla. Loppupään väyliä ei kannata edes heittää numerojärjestyksessä, väylät ei olleen muutenkaan mielestäni hyvin suunniteltuja.
Tosin hyviäkin metsäratoja on, kuten kirkkonummi.
Laakspohjassa on kuitenkin tilaa ja sopiva hiekkapohjainen maaperä ja siksi potenttiaalia vaikka mihin, mutta vaatisi muutaman väylän uudelleen suunnittelua ja paljon metsätöitä.
Nyt kun meidänkin cityyn ihan kunnon rataa ovat suunnitelleet on oma into lajiin herännyt uudelleen. Tänään piti käydä katsastamassa että missä kuosissa rata on.
Pakko sanoa, että paljon siellä on vielä työtä tehtävänä ennen kun rata on heittokunnossa. Tiit ja opasteet puuttuvat kaikki ja varmasti osaa väylistäkin tulisi raivata. Koreja näin itse aika monta jo (en kiertänyt koko rataa läpi kun ei kiekkoja ollut mukana) paikoillaan, mikä on osaltaan jopa harmi.
En tiedä onko oma kartanluku taito huono vai onko osaan väylistä tehty muutoksia mutta ainakin 18 väylän lähelle oli ilmestynyt toinenkin kori mikä ei voi olla mitenkään tuo kartassa mainittu 13 kun on tyyliä 60-70m päässä?
Radasta tulee varmasti hyvä kunhan se saadaan valmiiksi, mutta rata ei siis ole heittokunnossa! Aikaisintaan elokuussa luulisin, että siellä voi kisata.
Eilen oli Porista päin asiaa Lohjalle niin kävimme kurkkaamassa radan, luulin kanssa että rata on jo heittokunnossa.
Eilen heittopaikat eivät olleet vielä kunnossa, korit olivat jo paikalla ja muutenkin karsittu väyliä. Mielenkiintoinen rata tulee.
Kaverini Puskaputtaajista heitti 18. väylällä midarilla helpon näköisen eaglen, putti oli alle 10m, tämä olikin ainut väylä mikä käytiin kokeilemassa kerran, eli ehkä ei ihan par 5 ole.
Hei
Tämä ei ole arvostelu radasta vaan lähinnä info muille vastaaville pelaajille kuten itse. Luin edellisen arvostelun ja päättelin että rata on valmis. Hyppäsin autoon ja ajoin 100 km paikalle huomatakseni että kaikki tiit puuttuvat ja muutama väyläkin on raivaamatta. Väyliä ei meinannut löytää edes ratakartan kanssa suunnistaen jne. Rata ei todellakaan ole heittokunnossa! Kyllä tästä vielä hyvä tulee, mutta tässä vaiheessa sanoisin että rata on suljettu. Ja näin omana mielipiteenä sanon että korit pitäisi pystyttää aivan viimeisenä kun kaikki muu on jo valmista. Jäisi talkoolaisillekin rauhda tehdä töitä kun ei tarvitse miettiä sataako kiekkoja niskaan.
Lämpimästi suosittelen kaikista vaikeista mäntymetsä radoista pitäville,jotka nauttivat kiekon liidättämisestä alamäkeen tukkimäntyjen sekaan. Upeita koripaikkoja ,jotka tarjoavat mahdollisuuden todellisiin jännä putteihin. Heittoalustat vielä työn alla ja opasteet joten varaudu etsimään heittopaikkoja 🙂 mutta hieno rata kuntoilijalle joka ei pelkää hiekkaa kengissä.