Kolpakontie 5
05620 Nurmijärvi
2018
Prodigy
18
Tekonurmi
Mäkinen, paljon korkeuseroja
Prodigy-opasteet
Metsärata
Hiekkakuopparata
Viikoittainen
Jari Väyrynen
Jari Väyrynen
ilmainen
Rata auki klo 07:00 – 22:00.
Pelattavissa, ei talvikunnossapitoa
Pituus 80 metriä. Par 3
Pituus 88 metriä. Par 3
Pituus 66 metriä. Par 3
Pituus 80 metriä. Par 3
Pituus 80 metriä. Par 4
Pituus 62 metriä. Par 3
Pituus 130 metriä. Par 4
Pituus 67 metriä. Par 3
Pituus 63 metriä. Par 3
Pituus 95 metriä. Par 3
Pituus 69 metriä. Par 3
Pituus 90 metriä. Par 4
Pituus 126 metriä. Par 3
Pituus 60 metriä. Par 3
Pituus 96 metriä. Par 3
Pituus 76 metriä. Par 3
Pituus 74 metriä. Par 3
Pituus 127 metriä. Par 4
Sinun täytyy kirjautua sisään kommentoidaksesi.
Hieno monipuolinen rata. Löytyy kapeaa väliä, avointa väylää ja korkeuseroja. Tykkään
Lempiratojani Etelä-Suomessa. Vaikeustaso on juuri sopiva henkilölle, joka heittää n. 90 metriä parhaimmillaan. Väylät ovat sopivat vaihtelevia eikä huonolla tavalla haastavia (pakko heittää niin tiheään metsikköön, että puuosuma on lähes varma) ole lainkaan. Tarkkuus on valttia. Pirkko on monella väylällä mahdollinen, mutta ei kuitenkaan mikään itsestäänselvyys.
Hauska metsä ja soramonttu rata joka tuo hyvän mielen niille jotka heittänyt jo muutaman vuoden. Aloittelijoille haastava mutta ihan pelattava. Monipuolisuutta löytyy, väylät ei kovin pitkiä ja muutama eagle mahis. Voi olla ajoittain ruuhkainen.
Hieno rata, ehdottomasti käymisen arvoinen. Jotkut väylät vähän turhan lähekkäin, tiit on kuitenkin suojattu aidoilla. Väylien 15 ja 16 siirtymän merkki heivattu pois, muuten hyvät merkinnät.
Ihan hyvä metsä soramonttu rata ja ihan hyvä, että on myös tälläisiä ratoja missä väylät ovat vähän lyhyäempiä eli sopii hyvin vähän huonommalle harraste pelaajalle. Hyville kisapelaajille ehkä liian helppo rata.
Täältä ku nappasin ratakartan niin melkein eksyin ellei olis ollut hyvät opasteet radalla. Päivittäkää toi ratakartta. Muutamia vaarapaikkoja lukuunottamatta pirun hyvä rata, tuun takaisin ja useasti!
Kartta vei hyvin perille. Esteettisyyteen panostettu: kukkaistutuksia ja kivireunuksia polulla. Väylät ihan monipuolisia, vaikkakin lyhyehköjä. Nopea rata kiertää. Kannattaa käydä.
Ennen kaikkea hauska rata. Muutama ehkä vähän vaarallinen kohta, parilla väylällä. Monipuolisia ja erilaisia väyliä, joita ei näe muualla!
Ainakin tällaiselle max 110 m heittävälle juurikin sopivan haastava ja vallan nasta rata korkeuseroineen. Vähän siirtymät välillä hukassa, mutta kartanhan saa kulkemaan kännykässä. Tulen uudestaan ehdottomasti?
Ratana erittäin hyvä, toimii sekä aloittelijalle että pro-pelaajille. Väylien väliset siirtymät välillä vähän sekavat, onneksi UDiscin kartta auttaa!
Väyläopasteet erittäin harhaanjohtavat, niihin ei voi joka väylällä luottaa kun kori ei näy. Myöskin korien sijoittelut on välillä sekavat, joillain väylillä näkyy 2 tai jopa 3 koria ja kun opasteisiin ei voi luottaa, niin jännittää että heittääkö oikealle korille.
Tiipaikat on myös yleensä hyvin lähellä koreja, läheltä piti tilanteita sattuu. Mutta myös monien tiipaikkojen viereen on asennettu aitoja, propsit niistä. Muutamasta par 4:sta tekisin kyllä par 3:sen.
Ensimmäinen ajatus kierroksen jälkeen: Hyvä rata, tulen toistekin. Suosittelen käymään vaikket asuisi läheisyydessä. Sopii myös aloittelijoille väyläpituuksien puolesta.
Muita mietteitä:
Väyläopasteet hämääviä pituuksien ja kuvan osalta. Moni väylä tiukempi kuin kuvassa ja osa taas suorempi. Osa näyttää kuvassa suoralta mutta puita jätetty maastoon erilailla. Opastaminen seuravalle väylälle hyvää.
Tiipaikat hyviä pois lukien väylän 16 tii, joka suunnattu mystisesti hieman oikealle koriin nähden.
Koripaikat muuten hyviä, mutta onko Suomessa joku villitys sen korin sijoittamiseen nyppyjen päälle? Parilla väylällä iha turhaan vaikeutettu puttaamista ja helpotettu missirolleja. Lisäksi väylän 13 kori sijoitettu mielenkiintoisesti jyrkänteen reunalle, jonka alla on parkkipaikka. Ehkä maininta väyläopasteeseen paikallaan. Par 4 väylät aika lyhyitä.
Kokonaisuudessaan todella hyvä rata, jossa pääsee heittämään lähes jokaisen kiekon bägistä. Ylläolevia seikkoja ei varmasti allekirjoita jokainen.
Ainoa asia jota jäi kaipaamaan oli pitkä liidätys hiekkakuoppan yli, mutta siihen ei tainnut tilaa jäädäkään.
Laitetaan nyt joku päivitys myös vuodelle 2020…
Kiva rata, suosittelen! Lyhyitä selkeitä väyliä alussa, lopussa haastettakin ihan riittävästi. Hyvät merkinnät, väyläkellojen kilistäminen ei ollut tuttua, mutta nopeasti idea kävi selväksi. Reilu henki: vappupäivänä hitaammat isot seurueet päästivät ripeän kaksikon mielellään ohi..
Kannattaa tulla vaikka pienen matkankin päästä, jos haluaa pks-ratoihin vaihtelua. Parkkis vähän ahdas, kuulemma täynnä usein, mutta tien varteen mahtuu, kun ei ala liikaa tukkia kulku-uraa. Metsää ja hiekkakuoppaa, todella villi kokemus alle kymmenellä radalla käyneelle.
Lisäpisteet rakentajille suoja-aidoista: erittäin mallikkaasti toteutettu tällaisella ahtaahkolla radalla. Rohkea ”Fore!” on kuitenkin hyvä lisä jokaisen kiekkokassiin.
6-9 oli kierroltaan vähän hukassa. Idiootin varmat opasteet ois kova juttu. Varmaan ihan fiksu juttu tuossa mitä nyt ei itse vaan ymmärtänyt. Oikein hyvä rata muuten!!
Äh olihan se järkevä kun nyt keksi miten toi toimii. Voitte poistaa viestini kiitos ja anteeksi.
Ratakartta ei pidä paikkaansa, mutta itse rata on todella hyvä! Hiekka kuopan ympäristössä ja metsässä, reiluilla korkeuseroilla varustettu lyhyehkö mutta sopivan haastava rata. Ensimmäisellä kerralla kannattaa olla joku radan pelannut mukana, niin välttyy turhalta häsläämiseltä. Reppu selkään ja menoksi.
Ihan hyvä rata. Tiit, korit ok, väyläkartat osin pielessä kun väyliä on muutettu, opasteet oli pääosin kunnossa. Vaihtelevan mittaisia väyliä vaihteleviin suuntiin. Osa kapeampia rännejä, osa leveämpiä metsäväyliä, osa sitten tilavia heittoja hiekkakuopan reunoilla.
Kakkos- ja kolmosväylät liian lähellä toisiaan, oma kakkosen kakkosheittoni oli käytännössä kolmosväylältä. 8 ja tuon kartan 16 (taitaa olla 17 nykyään) kanssa vähän, en varmasti ole ensimmäinen joka haki kasin avauksensa sieltä alhaalta. Tuon kartan 11 ja 12 (eli oikeasti 12 ja 13) myös, 12:n avaukset tulee 13:n väylälle. 18:lla pääsi myös aika lähelle ykkösväylää kun lähestyminen lipesi vähän oikealle. Muuten oli ihan mukavan monimuotoisia väyliä.
Kokonaisuutena kuitenkin ihan hyvä rata, muutamassa kohdassa vaan vaaditaan extratarkkaavaisuutta ainakin ruuhkaisempina päivinä.
Hyvä rata, väylät keskipitkiä kompaktisti pienehköllä alueella pääosin vaihtelevassa puustossa ja pari avoimella hiekkakuopalla. Spesiaalina korkeita vihreitä teräksisiä suoja-aitoja harhakiekkoja vastaan. Prodigyn siniset korit huiput. Väylien pituuksien ilmoittamisessa hieman tarkennettavaa.
Erottuvia väylämalleja mm. numero 5 isohkoon alamäkeen sorarinteiden väliseen pitkänmalliseen kaivantoon, 10 tiepohjaa kapean tuplamandon läpi loivaan ylämäkeen, 15 tiepohjalta loivaan alamäkeen kaartaen pienelle sora-aukealle ja päätösväylä 18 harvamäntyisen tasaisen hiekkakuoppapohjan yli pienen kumpareen taakse korille kätevästi parkkipaikan viereen.
Radalla muutoksia.
Väylä 2 koripaikkaa viety 15-20 metriä pidemmälle.
Väylä 4 Heittopaikka siirretty kanjonin reunalle, suoralinja korille.
Väylä 7 Uusi heittopaikka 24 metriä taaempana, par 4.
Uusi väylä 8 tiukka tunneli.
Väylä 17 poistettu.
Väyläopasteita päivitellään hissukseen.
Kiva rata, haastaviakin paikkoja ja omalaatuisia väyliä. PAR-lukemat poikkeavat ratakartan ja Metrixin välillä ja osan väylistä pituusmerkinnöillä ei ole mitään tekemistä todelisuuden kanssa (olisiko rataa tuunattu kartan laadinnan jälkeen? Jos, niin päivitys olisi kohdallaan…). Parkkipaikan ratakartalla voisi olla maininta väylän 17 poistumisesta, etsittiin sitä jonnin aikaakin ja todettiin, ettei sitä varmaan ole…Tullaan toistekin.
Niinkuin itse yläpuolella kirjoitin,tuli upsiin tieto että seiskan ja kasin välissä joku väylä. Me ei sitä huomattu
Juuri tuolta kotiutunut ja pieniä muutoksia viime syksystä. #17 poistettu kokonaan varmaan turvallisuuden takia mutta kuitenkin edelleen rata miellyttävä heitettävä. Jotenkin nauttii liidätyksistä jotka menee päin…! Ja aitoja rakennettu turvallisuuden parantamiseksi
Yllättävän monipuolinen rata. Saa heittää jyrkkää ylämäkeen sekä tiukkaa pillisuoraa, mutta myös liidättää kiekkoa täysiä avonaisemmallakin hiekkanmontulla. Yksi lempi radoista tähän mennessä ehdottomasti.
Aloittelijaystävällinen ja väyliltään erityisesti alkupäässä mielenkiintoinen rata. Par-lukemat eivät ole taivaissa ja harrastelijallakin on hyvä mahdollisuus birdieen tai jopa eagleen lyhyillä par-4 väylillä.
Alkupään mielenkiintoisista ja kekseliäistä radoista positiivisen kuvan jälkeen rata kompastuu hieman heikkoihin opasteisiin ja erittäin pahasti 18-väyläisyyteen. Loppupäässä kiekot lentävät radoilla ristiin rastiin, useammalla tiiauspaikalla et ole turvassa. Väylät 17 ja 18 pelataan vierekkäin samaan suuntaan ja paluu tapahtuu keskeltä väylää. Väylä 16 heitetään näiden tiiauspaikkojen yli.
Väylä 16 avataan samalta tiiltä aikaisemman väylän kanssa, josta 15 metrin säteellä on 2 muuta koria.
Loppusolmun lisäksi radalla on monta paikkaa, jossa heitetään täyden näköesteen taakse. Missasin yhden kerran edellisestä seurueesta kuulemm 10 senttiä takaraivosta, onneksi vahingoilta vältyttiin. Uudestaan tuskin tulee mentyä.
Jos väkeä on vähän, ihan hauska rata hakea miinusmerkkistä tulosta. Tarkkana saa kuitenkin olla ja lapsiperheiden ei kannata vaivautua.
Aivan mahtava rata, huomattavan erilainen, jossa olen tähän asti pelannut(ratoja ei toki montaa ole vielä takana).
Rata on vaihteleva ja sopivan haastava pelaajan taitotasosta riippumatta. Ehdottomasti Fordin radan kanssa suosikkiratani.
Väyläopasteet eivät suurimmalta osin päde todellisuuden kanssa. Mm. väylien ”mutkat” on piirretty kartaan aivan liian loivina.
Väylät 9, 14 ja 17 sopivat erinomaisesti kiekkojen alivakavoittamiseen. Jopa Prodigyn 750-muovi muokkautuu huonolla tuurilla ensimmäisellä yrittämällä.
Väylien 5 ja 16 par-lukemaa pitäisi laskea yhdellä.
Radalle tehdyt muutokset erittäin hyviä! Seuraavat väylät todella helppo löytää.
Nelosen heittopaikan muutos ja korin sijaitseminen saarella tekee väylästä huomattavasti aiempaa mielekkäämmän.
Seiskaväylän tiipaikan siirtäminen taaksepäin tekee avauksesta haastavamman, mutta sitäkin hienomman. Par-luvun muuttamista neloseksi on odotettu.
Uusi kasiväylä myös hieno, vaikka yksinkertainen onkin.
Edelleen harmittavan isona miinuksena on, ettei yhdenkään väylän ratakartta taida vastata väylänsä muotoja — ne pitäisi uusia kaikki, ei pelkästään uudistusten tuomia numeromuutoksia.
Yhäkin väylien 5 ja 17 par-lukemaa tulisi pudottaa yhdellä, jotta pariin pääsemisen haastavuus pysyisi linjassa muiden väylien kanssa.