"Kaikki Suomen frisbeegolfradat yhdessä paikassa."

Ace Park Backby

Radan kuvaus

Talvipelattavuus ei tiedossa

Kauniille kartanoalueelle rakennettu 18-väyläinen rata sekä 9-väyläinen aloittelijarata. Radoilta löytyy puisto-, metsä- ja niittyväyliä, lehti- ja havupuumetsää sekä kallioita ja korkeuseroja. Pääset heittämään niin ylä- kuin alamäkeen sekä nauttimaan poikkeuksellisen hienoista puitteista.

Lue lisää

Radalle on tulossa lähitulevaisuudessa erillinen harjoittelualue sekä 6 väyläinen family course. Radalla toimii myös Oittaan frisbeegolfradan löytökiekkopiste (aarreaitta), joka on auki jokaisena päivänä viikossa.

Ace Park -premium-rata on laadun tae. Ace Park -suunnittelussa otetaan huomioon huipputason pelaajakokemus sekä harrastajalle, että lisenssipelaajalle terävin kärki mukaan lukien – riittävän helppoa ensikertalaiselle, uusia haasteita ammattilaisille – samassa paketissa.

Korit: Innova Discathcer Pro 28 sekä Prodigy T2.

Amatööriradan päiväpelimaksu on 3 €. Pro radan päiväpelinaksu on 6 €.

Ajankohtaista

Radan tiedot

  • Osoite

    Bodomintie 37
    02740 Espoo


  • Rata kartalla

  • Perustettu

    2022

  • Korit

    DiscGolfPark-maalikori

  • Väylien määrä

    18

  • Heittopaikat

    Tekonurmi

  • Pinnanmuodot

    Kumpuileva, jonkin verran korkeuseroja

  • Opasteet

    Itsetehdyt opasteet

  • Ratatyyppi

    Peltorata
    Puistorata
    Metsärata

  • Ylläpito

    Päivittäinen

  • Ratamestari

    Espoon Puskasoturit

  • Suunnittelija

    Kalevi "Aceman" Louhivuori, Miikka Saturi, Mikko Tanska ja Jukka Suomela

  • Ilmainen/maksullinen

    maksullinen

  • Lisätietoja

    Kylpylähotelli, ravintola, kahvio, harjoituskorit, vessat, suihkut, saunat, pro shop, www.backby.fi, www.acemanofficial.com

  • Talvipelattavuus

    Ei tiedossa

Väyläkuvaukset

Ace Park Backby – Blue Course

Ratakartta

Väylä 1: Ace Park Backby - Blue Course #1

Pituus 82 metriä. Par 3

+3,0m

Väylä 2: Ace Park Backby - Blue Course #2

Pituus 50 metriä. Par 3

Väylä 3: Ace Park Backby - Blue Course #3

Pituus 83 metriä. Par 3

+2,0m

Väylä 4: Ace Park Backby - Blue Course #4

Pituus 63 metriä. Par 3

-1,0m

Väylä 5: Ace Park Backby - Blue Course #5

Pituus 104 metriä. Par 4

+8,0m

Väylä 6: Ace Park Backby - Blue Course #6

Pituus 228 metriä. Par 5

-20,0m

Väylä 7: Ace Park Backby - Blue Course #7

Pituus 153 metriä. Par 4

+10,0m

Väylä 8: Ace Park Backby - Blue Course #8

Pituus 140 metriä. Par 4

-15,0m

Väylä 9: Ace Park Backby - Blue Course #9

Pituus 86 metriä. Par 3

+9,0m

Väylä 10: Ace Park Backby - Blue Course #10

Pituus 55 metriä. Par 3

-8,0m

Väylä 11: Ace Park Backby - Blue Course #11

Pituus 88 metriä. Par 3

-7,0m

Väylä 12: Ace Park Backby - Blue Course #12

Pituus 80 metriä. Par 3

Väylä 13: Ace Park Backby - Blue Course #13

Pituus 60 metriä. Par 3

+7,0m

Väylä 14: Ace Park Backby - Blue Course #14

Pituus 95 metriä. Par 3

-6,0m

Väylä 15: Ace Park Backby - Blue Course #15

Pituus 73 metriä. Par 3

Väylä 16: Ace Park Backby - Blue Course #16

Pituus 92 metriä. Par 3

+11,0m

Väylä 17: Ace Park Backby - Blue Course #17

Pituus 90 metriä. Par 4

+25,0m

Väylä 18: Ace Park Backby - Blue Course #18

Pituus 205 metriä. Par 5

+3,0m

Ace Park Backby – Red Course

Väylä 1: Ace Park Backby - Red Course #1

Pituus 42 metriä. Par 3

-7m

Väylä 2: Ace Park Backby - Red Course #2

Pituus 58 metriä. Par 3

-5m

Väylä 3: Ace Park Backby - Red Course #3

Pituus 80 metriä. Par 4

Väylä 4: Ace Park Backby - Red Course #4

Pituus 60 metriä. Par 3

+6m

Väylä 5: Ace Park Backby - Red Course #5

Pituus 55 metriä. Par 3

-2,5m

Väylä 6: Ace Park Backby - Red Course #6

Pituus 55 metriä. Par 3

Väylä 7: Ace Park Backby - Red Course #7

Pituus 62 metriä. Par 3

+5m

Väylä 8: Ace Park Backby - Red Course #8

Pituus 69 metriä. Par 3

-2,5

Väylä 9: Ace Park Backby - Red Course #9

Pituus 73 metriä. Par 3

26 arvostelua radalle “Ace Park Backby

    Bongattu! Karttalinkki vie suoraan kohteeseen ja opasteet ovat hyvin näkyvillä. Muista maksaa ratamaksu! Erillistä ratakarttaa en löytänyt, mutta netin karttapohjalla pärjää hyvin Tarjolla on 18 väyläinen pro-rata tai 9 väyläinen helpompi rata.

    Väylät on suunniteltu monipuolisesti ja alueen tarjoamia puitteita on osattu hyödyntää hyvin. Siirtymät ovat kohtuu lyhyitä. Tiit ovat kunnossa, korit pääosin kunnossa. Opasteet olivat tyylikkäät ja tavanomaisesta poikkeavat. Väylistä löytyy osin hyviä väyliä, mutta osa ei oikein osu AA1-luokitukseen.

    #1 hyvä ja tekninen väylä, koripaikka timanttia
    #2 täyteväylä, tii osoittaa vinoon
    #3 hyvä ja tekninen väylä
    #4 lyhyt suora heitto
    #5 todella tiukka ränni, mutta par4
    #6 hyvä liidätysväylä, suositus spotterille. Voisi olla par4
    #7 hyvä väylä, haastetta ylämäkeen
    #8 hyvä väylä, joko väylän kautta tai puiden yli
    #9 hyvä ja tekninen väylä

    #10 täyteväylä
    #11 alamäkeen ja korotettu kori
    #12 ok hazardisäännöllä
    #13 täyteväylä
    #14 ok (12 toisto)
    #15 ok (sama heitto kuin 12 ja 14).
    #16 hyvä väylä ylämäkeen
    #17 kunnon ylämäkiväylä
    #18 200 metriä ränniä, hieno koripaikka.

    Oman arvioni mukaan 12/18 väylää on linjassa, mutta 6 väylää kaipaisi kehitystyötä.

    Ratamaksu on herättänyt ajatuksia suuntaan ja toiseen, kuten arvosteluista voi lukea. Mielestäni 6 euroa maksua on hieman korkea rataan ja sen ylläpitoon nähden. Ratamaksu on varmasti paikallaan, mutta voisi olla pienempi. Vastaavalla rahalla saa parempiakin pelikokemuksia.

    Radassa on potentiaalia ja toivotaan, että sitä kehitetään eteenpäin ja että rataa jaksetaan myös ylläpitää.

    Oma arvio 3-/5. Käy pelaamassa, jos ratamaksu ei kirpaise.

    Viikonloppuna vierailtu kyseisellä radalla ja huono maku jäi radasta jälleen. Samat ongelmat kuin viime vuonna, eli väylät olivat huonosti ylläpidettyjä. Etenkin radan paras ja näyttävin väylä #6 oli luokattomassa kunnossa. Teepad oli kuin trampoliini ja pellon nurmikko oli lähemmäs 20 senttiä pitkää. Jouduimme etsimään kiekkoja joka heitolla pidemmän aikaa.

    Alueessa ja radassa olisi paljon potentiaalia, jos siihen jaksettaisiin nähdä vaivaa. 6€ ratamaksua vastaan odotan, että rata on priimakunossa joka kerta kun käyn radan pelaamassa, kuten muissa maksullisissa radoissa. Tällä radalla asia ei ole ollut näin viimeiseen kolmeen kertaan jolloin olen radan pelannut.

    2/5.

    No premium ainakaan 15.10.23. Kannattaa noudattaa erityistä varovaisuutta rinteissä syksyn sateiden jälkeen! En suosittele! Uima-altaan pohjalla jokin sähköjohtosysteemi väylällä 1. Kannattaa katsoa tarkkaan ettei kompastu.
    Missään laskeutumisessa ei portaita ja rinteet todella liukkaita! Kyykkäsin alamäkeen jyrkässä kohdassa ja kierros jäi kesken…onneksi ei ilmeisesti pahempaa kuin kramppi tai revähdys.

    Hauskoja ja monipuolisia väyliä; teknistä metsää ja pitkiä liidätyksiä suurilla korkeuseroilla hienossa ympäristössä. Teepadit erinomaiset. Tuntui että ratamaksulle ei kuitenkaan oikein saanut vastinetta radan huollon osalta; toki ehkä tässä vaiheessa vuotta aktiivinen huolto on päättynyt. Pitkää heinikkoa ja opasteet osin heikot. Muutama kori vinossa.

    Tätä rataa oli kovasti hehkutettu somessa joten pitihän tämä uusi pk-seudun rata käydä kokeilemassa. Ensivaikutelma oli positiivinen, parkkipaikalle ajaessa vaikutelma oli nätti kartanon puistomiljöö, joka muistutti kovasti esimerkiksi Sibbeä. Kuvauksessa puhuttiinkin ”poikkeuksellisen upeasta miljööstä”.

    Todellisuus iski kasvoille aika pian tämän jälkeen kun huomattiin, että tuossa ”miljöössä” pelattiin vain oikeasti muutama väylä ja suurin osa radasta kiertää kirjamellisesti mörrissä kartanoalueen ympärillä. Joitain koreja sai etsiä oikeasti syvältä pusikosta, tällaiseen harvemmin törmää.

    Radan kohokohta on ilmiselvästi peltoväylä jossa heitetään alamäkeen 220 metrin kaukaisuudessa näkyvään koriin. Pitkä käsi saa tässä jopa 200 metrisen avauksen mikä tuntuu uskomattomalta. Tässä olikin tosi hienoa liidättää. Valitettavasti tässä kohtaa iski antikliimaksi, kun nurmikkoa ei ollut selvästi ajettu muutamaan viikkoon, ellei kuukauteen. Useampi porukka etsi kiekkoja syvästä nurmikosta, me liityimme seuraan. Tästä todella iso miinus ja yksi tähti pois, kun ilmaisillakin radoilla nurmikko on paremmin huollettua. Harmi homma.

    Hieno yritys, mutta paljon kehitettävää, etenkin huollon puolesta. Puistoa olisi voinut vielä enemmän hyödyntää, jätti kylmäksi -> *mene sibbeen. Erikoisuus: super pitkä avoin peltoväylä alamäkeen, vaikka upea, muttei vielä tee tästä rahan arvoista kokemusta. 2,5/5.

    Toista kertaa käymässä, ekaa kertaa tänä kesänä. Aika paljon joutuu yhtymään Timotellin ja Vuotilan kommentteihin. Tässä painaa nyt eniten se, että kyseessä on maksullinen rata, jolloin tietyt odotukset ovat itsestäänselvyyksiä. Radassa olisi kyllä potentiaalia.

    Väylät hoitamatta: pajukkoa, risukkoa, puskaa ja heinää jokapuolella. Radan hoitamista ja ylläpitämistä ei ole pelkästään se, että muutamalla niittyväylällä ajetaan nurmikko minttiin. Tässä tapauksessa vaatii raivaussahaa, siimaleikkuria ja moottorisahaa. Harmi, että viimeisen älyttömyysväylän korin päällä olevasta sahasta oli bensa loppu, muuten olisi voinut näyttää esimerkillä.

    Radassa on todella paljon potentiaalia. Monipuolisia väyliä, hienoja väyliä, mukavia linjoja! Miljöö miellyttävä myös! Vielä on uudenradan tapaan tallaamaton, väylien reunalla pusikkoa. Talkoo voimin homma etenee!

    Ehdottomasti menen uudelleen!

    Aivan hirveä rata maksulliseksi radaksi. Rataa ei ole hoidettu milläänlailla. Jos ei osu keskelle väylää niin kiekkoja saa etsiä, joillain väylillä kiekkoa saa etsiä vaikka heittäis suoraan kupille. Risuja ja kantoja jokapuolella. 90% prosenttia väylistä suunniteltu forelle. Tulipahan käytyä samalla kertaa täällä kahdesti, ekan ja vikan kerran. Onneksi oittaan kenttä on vieressä.

    Mitä tarkoitat että rataa ei ole hoidettu millään lailla? Eilen kun siellä kävin oli pelto juuri ajettu ja tosi hyvässä kunnossa rata.
    Tietysti siellä on vielä parannettavaa kun on niin uusi rata, mutta puitteet, ravintolat ja terassit aivan super hienot.

    Ei ole maksun arvoinen rata. Karheikot siivoamatta, monikin puttirinki sellainen ettei ole paikkoja edes 6m etäisyydellä korista. Hiekat uupuu matosta ja osin aika erikoista väyläsuunnittelua. Lisäksi moni väylä varmasti sateen jälkeen jopa vaarallinen liikkua liukkaiden rinteiden vuoksi. Nykymuodossaan 2,5/5 rata, mutta maksullisuus tiputtaa tästä vielä puolikkaan tähden.

    Kävin tänään testaamassa radan ja kehnoista kommenteista johtuen ennakkuluulot olivat matalalla. Rata oli silti positiivinen yllätys kokonaisuutena. Radalla oli paljon erilailla haastavia väyliä: Oli tiukkoja metsäväyliä, pitkiä peltoväyliä, saarekeväyliä, haastavia ob rajoja ja paljon korkeuseroja. Uutuudesta huolimatta väylät oli helposti erotettavissa ja opasteet oli erinomaiset näin ensikertalaisen silmin. Infotaululla ollut väärä/vanhentunut karkka aluksi vähän hämmensi, mutta en lopulta joutunut katsomaan kertaakaan karttaa kierroksen aikana hyvien opasteiden johdosta.
    Aloittelevalle puolisolleni väylät olivat hivenen liian pitkiä. Mikäli väylillä olisi ns. ”kakkostiit” kokemattomampia pelaajia varten, menisi tämä meillä ehdottomasti suosikkien joukkoon.

    Melko monipuolinen rata; on lyhyttä ja pitkää väylää, ylä- ja alamäkeä, metsää, puistoa ja peltoa. Valitettavasti. Tuntuu kuin kaikkea mahdollista olisi yritetty tunkea samaan pakettiin, mutta kuitenkin vähemmän olisi enemmän. Puistomaiset pihapiiriin ja teiden varsille rakennetut väylät ovat radan suurin heikkous. Vaaran paikkoja ovat myös risteävät väylät ja polut. Muutamat pitkät siirtymät tekivät haittaa pelikokemukselle. Itse en pidä pitkistä peltoväylistäkään. Hienot puitteet, joita ei täysin ole osattu tai voitu hyödyntää.

    Red Course toimii jotenkin puistomaisena 9-väyläisenä alottelijaratana jos sellaisesta pitää. Silti joukossa on pari turhan pitkää siirtymää ja pari väylää on myös vaarallisen lähellä maanteitä.

    Blue Course toimii hyvin lukuun ottamatta väyliä 10-15, jotka on rakennettu suurelta osin päällekkäin 9-väyläisen radan kanssa. Muutama erityisen pitkä siirtymä jäi harmittamaan. Mutta hienojakin väyliä radalta löytyy.

    Uudemman kerran tuli käytyä kun törmäsin jälleen Facebook -spämmäykseen radasta että nyt on uutta ja hienoa. Valitettavasti jälleen kerran tässä oli eroa kuin hampurilaismainoksissa varsinaisen tuotteen ja mainoksen välillä.

    Pettyä sai toisen kerran, joskin muutamat vaarallisimmat paikat sentään oli korjattu. Rata täysin keskeneräinen ja kokemus on kuin keskeneräiseen metsän raivaukseen kävelisi. Uudet väylät ja muutkaan ei varmasti hetkessä tule mutta kyllä nykypäivänä pitäisi jo aivan eri tasolla toimia varsinkin maksullisella radalla. Heikko esitys.

    Olipa kyllä huono kokemus. Soitin etukäteen ja respasta kerrottiin, että rata täysin pelattavissa.. no ei ollut.

    Miinusta: Ykkös ja kakkos väylää ei pystynyt edes pelaamaan, koska edessä iso huvilateltta. Kolmos väylän avaus rakennuksen seinään, vaikka avaus ei ollut kovinkaan huono. Next tee -kylttejä ei paljoa näkynyt. Pitkää heinää väylät täynnä.

    Plussaa: hieno miljöö ja erinomaiset tee-padit.

    10 väylää pelattavissa ja hirvee heinikko monessa paikassa. Next tee kylttien perusteella ei kyllä löydä mihinkään vaan pakko turvautua karttaan. Mielikuvituksettomia, tylsiä ja surkeita väyliä. Suurin osa jopa vaarallisia. Menee ehdottomasti top 10 paskimmat viritykset tämä rata. Kyllä vitutti maksaa 6€ Ja koko päivä pilalla tuon irvikuvan takia.

    Kävin täällä pian avajaispäivän jälkeen kun satuin alueella olemaan työmatkalla. Tottahan toki heti bongaamaan rata josta kuulin Facebookissa.

    Kierroksen ja radan suunnittelun voi tiivistää tähän: Heitin autotielle vastaantulevaa autoa jolla vauhtia varmaan se 60km/h mikä on rajoituksenakin. Heitto ei edes ollut kovin pahasti epäonnistunut.

    Kun järkytykseltä sain pelattua kierroksen loppuun tulin niin nopeasti tulin johtopäätökseen että täällä voi käydä kaksi kertaa, ensimmäisen ja viimeisen kerran. Ei jatkoon kenellekään. Tähän asti yksi huonoimpia ratoja erityisesti ottaen huomioon maksullisuuden.

    Nyt pakko sanoo ettei ollut rahan arvoinen kokonaisuus. Ei ainakaan vielä. Tiit ja kyltit ovat kaikki kunnossa mutta väylistä ei juurikaan hyvää sanottavaa. Tylsiä, jopa hieman vaarallisia. Taloja lähellä jne. Toivottavasti paranee kun tulee lisää väyliä ja rataa kehitetään.

Vastaa