"Kaikki Suomen frisbeegolfradat yhdessä paikassa."

Lastujärven frisbeegolfrata

Radan kuvaus

Ei pelattavissa talvella

Lastujärven lähistöllä sijaitseva 18-väyläinen metsärata terästettynä muutamalla puistoväylällä.

Lue lisää

Radan on rakentanut talkoilla ReTee ry vuosina 2019-2020. Ratahanke on rahoitettu Linnaseutu ry:n Leader+ hankerahoituksella sekä sponsoreilta kerätyillä varoilla. Radan väylät on nimetty sponsoreiden mukaan.

Ajankohtaista

Radan tiedot

  • Osoite

    Lastuvuorentie
    14200 Janakkala


  • Rata kartalla

  • Perustettu

    2020

  • Korit

    Prodigy

  • Väylien määrä

    18

  • Heittopaikat

    Tekonurmi

  • Pinnanmuodot

    Mäkinen, paljon korkeuseroja

  • Opasteet

    Prodigy-opasteet

  • Ratatyyppi

    Metsärata

  • Ylläpito

    Viikoittainen

  • Ratamestari

    Jouni Huusko

  • Suunnittelija

    Prodigy, ReTee ry

  • Ilmainen/maksullinen

    ilmainen

  • Lisätietoja

    Harjoituskori(t)

  • Talvipelattavuus

    Ei pelattavissa

Väyläkuvaukset

Lastujärven frisbeegolfrata

Ratakartta

Väylä 1: BetSet Oy / MK Raudoitus Oy

Pituus 89 metriä. Par 3

Väylä 2: Maanrakennus Jalo Oy

Pituus 167 metriä. Par 4

Väylä 3: Penexon Oy

Pituus 105 metriä. Par 3

Väylä 4: ATS Autohuolto Oy

Pituus 80 metriä. Par 3

Väylä 5: MJ Koskinen Oy

Pituus 82 metriä. Par 3

Väylä 6: Seppo Autotarvike Oy

Pituus 105 metriä. Par 4

Väylä 7

Pituus 61 metriä. Par 3

Väylä 8

Pituus 145 metriä. Par 3

Väylä 9: Kanta-Rengas Oy

Pituus 141 metriä. Par 4

Väylä 10: OP Janakkala

Pituus 114 metriä. Par 3

Väylä 11: Parturi-kampaamo Leena Rautio & Tuula Raudus

Pituus 72 metriä. Par 3

Väylä 12: Hämeen Teollisuuspalvelu

Pituus 114 metriä. Par 3

Väylä 13

Pituus 116 metriä. Par 3

Väylä 14

Pituus 65 metriä. Par 3

Väylä 15: Nekopa Oy

Pituus 67 metriä. Par 3

Väylä 16: Kauppamiehet Aaltonen Oy

Pituus 90 metriä. Par 3

Väylä 17: Janakkala

Pituus 75 metriä. Par 3

Väylä 18: Five Stars Tattoo

Pituus 172 metriä. Par 4

13 arvostelua radalle “Lastujärven frisbeegolfrata

    Brutaali rata, piste.

    Kaksi ekaa väylää antoi aihetta wau elämykselle, mutta sitten alkoi loppuun asti kestävä 5 metriä leveä puuränni. Puitteet ja radan eteen nähty vaiva 5/5, mutta valitettavasti väyläsuunnittelu ja kori paikat 1/5.

    Kun koria ei näe edes 65m pitkällä väylällä niin jotain on vialla (muuta kuin oma näkö). Monella väylällä luulet heittäneesi täydellisen avauksen ja kun lopulta löydät kiekon niin se on rollinut outtiin tai 50m väylän sivuun. Lisäksi jos olet yli kolmen metrin päästä puttaamassa koriin niin vähintään kolme puuta on edessä.

    Täytyisi pelata uudemman kerran jonkun paikallisen kanssa niin ehkä noissa välissä on joku lokaalilinja. Ensikertalaiselle todella haastava kokonaisuus vaikka jokunen rata onkin tullut kierrettyä. 😅

    Hienoja väyliä, alkuväylien jatkoksi mm. piiitkä 8. alamäkeen, 10. suora kahden notkon yli ja 17. tuplamutkalla. Niityllä kokonaan kolme väylää (1., 2. ja 18.) ja osittain kaksi (3. ja 8.). Erittäin hyvä rata!

    Puolet radasta on kapeita, teknisiä väyliä. Kokonaisuutena rata onkin haastava – myös osan väylien pituudessa – harjaantuneemmillekin pelaajille. Mäkisyyttäkin löytyy varsin paljon (käy).

    Etenkin opasteet ratafasiliteeteista erinomaiset, korit ja useimmat heittoalustat mainioita. Lämmittelykoreja on kaksi omalla nurmiaukiollaan. Pieni suojaisa uimarantakin löytyy ihan radan vierestä.

    Ratabongaus suoritettu. Haastava rata, mutta ei kohtuuton – useampi hyvin tiukka linja tarjolla metsässä! Osa väylistä tosiaan sokkoja, mutta yksinkin heittämällä pärjää hyvin, kun käy ennen avausta vähän kuikuilemassa että missä se kori luuraa.

    Näin heinäkuussa paikoin vähän aluskasvillisuutta siellä täällä, mutta ei millään muotoa haitaksi asti.

    Haastava metsärata, seassa muutama avoin väylä ja jokunen tylsä ränni. Vertikaalisuutta on jonkin verran hyödynnetty. Ei niin hirveä kuin mitä kommentit antoi ymmärtää. Hyvin hoidettu rata, suosittelen kokeneemmille pelaajille.

    Alkuun oli ihan hienojakin väyliä, mutta loppua kohti mennään taas syvälle kivikkosieen metsään jossa on ärsyttväviä väyliä jossa on hankala pysyä väylällä ja kiekot hukkuu helposti. Sitten edessä on myös kumpuja jonka taakse ei näe yhtään mihin kiekko menee. Kannattanee pelata niin, että käyttää sopotteria joka menee katsoon mäekien alas mihin kiekot putoaa ettei mene kiekkojen hakemiseksi,. Opasteet toki ihan hyvät ja hyvät tiit rakenneltu, mutta metsävälät ei oikein mun mieleen.

    Rata pelattu läpi aurinkoisena lauantai aamuna. Ei voi kyllä rataa kehua mistään muusta kuin radan eteen nähdystä vaivasta. Iso osa väylistä on väkisin metsikköön väännettyjä ” puurännejä” ja todella monella väylällä kiekko katoaa näkyvistä avauksen jälkeen. Ehdottomasti täytyy olla joku katsomassa mihin kiekot laskeutuvat. Todella paljon kului aikaa kiekkojen etsimiseen. Jos tarkoituksena on tehdä haastavia ratoja, siihen on muitakin keinoja kuin vääntää niitä väkisin keskelle satoja puita. Meillä ainakin tuli kerralla kaksi kertaa, ensimmäinen ja viimeinen. Ei voi suositella rataa tuollaisena kenellekkään. Toivottavasti rataa vielä muutetaan/ parannetaan.

    Rata bongattu! Karttalinkki vie suoraan kohteeseen. Parkkitilaa on riittävästi ja opastaulu löytyy pienen kävelymatkan päästä. Lämmittelyalue on siisti ja huoliteltu. Ensivaikutelma radasta on asiallinen.

    Tarjolla on haastava 18 väylän metsärata, toki muutama väylä pelataan avoimella alueella. Väylät ovat monipuolisia ja haastavia. Teema on osua ränniin ja heittää samalla vähän pidemmälle. Par4-väylillä on tärkeää osua ensin sweettiin ja siitä hyvällä heitolla eteenpäin. Korkeuseroja on osattu hyödyntää sopivasti radan suunnittelussa. En itse pidä metsässä olevista OB-rajoista, jos niille ei ole selkeää tarvetta – muutama kohta jäi radalla pohdituttamaan. Pelkästään se, että että metsäradalla päätyy pois väylältä, aiheuttaa haastetta. Nyt jos samalla päätyy outtiin, rankaisu on entistä kovempi. Jatkoheitto ei kuitenkin ole helpompi ellei jatka edellisestä paikasta.

    Pelasin radan tuulisena päivänä ja järveltä puhaltanut kova tuuli toi oman lisänsä pelaamiseen. Etenkin väylä 2 oli armoton tässä kohtaa. Pitää muistaa, että rata on aivan uusi ja kehittyy vielä paremmaksi palautteen ja käyttökokemusten mukaan. Ei kannata raivata väyliä liian avoimiksi heti alkuun. Radan eteen on tehty paljon (hyvää) työtä eli kiitos ja kumarrus aktiiveille.

    Ekan pelikokemuksen jälkeen vähän kaksijakoiset fiilikset, pitää tulla toiseen kertaan korjaamaan ekan kerran virheet. Hyvä ja haastava kokonaisuus. Oma arvio nyt 3+/5, tulevaisuudessa varmasti lähemmäs 4/5.

    Väylän 6 outista puhut todennäköisesti. Tuntuu aiheuttavan jatkuvaa ihmettelyä niin selvennän tilannetta. Kyseessä on tontin raja. OB on yksityisen tonttia ja siellä ei voida pelata ettei maastopohja kulu. Rata suunniteltaessa käytettävissä oleva tila oli aika tiukka ja se on koetettu käyttää tehokkaasti.

    Kyseisellä väylällä kannattaa miettiä mikä riski siinä on järkevää ja mikä ei. Mittaa ehkä jossain määrin peliälyäkin. Järkevällä sijoitusheitolla pääsee paikalle josta voi lähestyä pirkkoputille. Harva pelaaja kuitenkaan siinä eaglea pääsee puttaamaan tekemällä riskillä avausta.

    Jokunen viikko sitten käytiin tutustumassa rataan (ei ollu kaikki opasteet vielä silloin).
    Aika haasteellinen tosiaan, mutta haasteita pitää ollakin.
    Ainut mikä hieman häiritsi olis se kun muutama väylä oli niin että koria ei nähnyt.
    Eli että onko väylä vapaa (no oli kiliielloja, mutta..) ja mitä reittiä olis hyvä lähestyä (no opasteet varmaankin auttaa)
    Tulen kyllä toistekin, kiitos puuhaajille.

    Hellurei +5 pelasin. Teet, opasteet ja muu rataan kuuluva täydellisesti kunnossa. Hyvin löytyy parkkitilaa ja lämmittelylle tilaa. Sitten ne väylät. Siellä on todella ahtaaseen tilaan tehty kompromisseja ja myös huikeita väyliä. Jos et löydä korille väylää olet vaan paska meinaan sain kunnian kiertää radan paikallisen lajiniilon kanssa joka kyllä sai väylän kuin väylän Ihan sinne perille asti tai sweettiin pidemmällä väylällä. Todella teknisiä ja hauskoja väyliä.
    7 ja 8 siirtymälle saisi aivan saakelin hienoN ja vaikea pitkän väylän.
    Kiitos! Oli kiva bongata ja tulen uudestaan.

    Oli hauskuus kaukana kun äsken pois tultiin. Jos alussa lähti perseelleen niin jatkui koko kierroksen. Ei montaa ilonaiheitta ollut. No seuraavalla kerralla tietää mihin suunnilleen pitäisi edetä. Nythän oltiin melkein sokkona. Vaikka kartat hyvin asian kertoikin. Täytyy yrittää myöhemmin uudestaan

Vastaa