"Kaikki Suomen frisbeegolfradat yhdessä paikassa."

Karkkilan frisbeegolfrata

#karkkilanfg

Radan kuvaus

Karkkilan radalla on monipuolisia väyliä aivan keskustan läheisyydessä. Rata tarjoaa ahtaita metsäväyliä sekä avoimia niittymaisemia. Karkkilan rata on yksi Suomen monipuolisimmista ja kauneimmista radoista, joka tarjoaa haasteita edistyneimmillekin viskojille.

Lue lisää

Karkkilan radalla on monipuolisia väyliä aivan keskustan läheisyydessä. Rata tarjoaa ahtaita metsäväyliä sekä avoimia niittymaisemia. Karkkilan rata on yksi Suomen monipuolisimmista ja kauneimmista radoista, joka tarjoaa haasteita edistyneimmillekin viskojille. Tervetuloa heittelemään!

Rataesittely (2021 versio)

Karkkilan radalta löytyy kahdet tiipaikat jokaiselta väylältä.  Kokeneet konkarit voivat hakea haastetta Gold-tiiltä, ja vähemmän pelanneet suosivat alottelijoille ja perheille sopivaa Red-tiitä.

Vapaaehtoinen ratamaksu, joka käytetään 100% radan hoitoon. MobilePay: 83701

Rata Udiscissa ja Metrixissä. Layoutit myös Upsissa.

Ajankohtaista

15.4.2024: Päivitetty 2024 leiskat, ja uudet DiscGolfPark Pro korit odottavat heittäjiä ja kisaajia! Tervetuloa!

Radan tiedot

  • Osoite

    Asemakatu 1
    3600 Karkkila


  • Rata kartalla

  • Perustettu

    2008

  • Korit

    DiscGolfPark-maalikori

  • Väylien määrä

    18

  • Heittopaikat

    Tekonurmi

  • Pinnanmuodot

    Tasainen, vähän korkeuseroja

  • Opasteet

    Itsetehdyt opasteet

  • Ratatyyppi

    Puistorata
    Metsärata

  • Ylläpito

    Viikoittainen

  • Ratamestari

    KFG hallitus

  • Suunnittelija

    Jaska Halttunen & KarkkilanFG kerho

  • Ilmainen/maksullinen

    ilmainen

  • Lisätietoja

    Puttikori ja heittoverkko 1. väylän tiin lähellä. Löytökiekkojen palautus katoksen alla olevasta postilaatikosta sisään. Opastetaulu 1. tiin vieressä, ja kartta löytyy myös katoksesta, jossa myöskin kisojen yhteydessä kisakeskus ja löytökiekkojen haku.

  • Talvipelattavuus

    Pelattavissa, talvikunnossapito

Väyläkuvaukset

Karkkilan frisbeegolfrata

Ratakartta

Karkkilan 2024 uusitut layoutit, 18-väyläiset Gold ja Red.

Väylä 1: Karkkila #1 - 2024

Pituus 115 metriä. Par 3

Tervetuloa Karkkilaan! Avaus Gold-tiipaikalta heitetään jo legendaarisen FRISBEEGOLFRATA-triplamandon läpi, jonka drop zonena toimii vanha Blue-tii, josta jää vielä 105 metriä väylää heitettäväksi. Väylä itsehän on niin pillisuora kuin väylä voi vaan olla, ja kiekkokontrolli on kaikki kaikessa. Rauta-aidan oikealla puolella kaikkein epäonnisimpia vaanii vielä OB. Red (etutii) leiskan tii on reilut 50m eteenpäin. Väylän pituus: Gold 115m, Red 64m.

Väylä 2: Karkkila #2 - 2024

Pituus 155 metriä. Par 4

2021 väylälle on tehty uusi Gold-tii, joka nostaa väylän parin 4:een. 40m pidennyksen myötä väylän vasenta reunaa rajaava rauta-aita-OB on erittäin paljon pelissä, ja ylivarovaisuus taas vie väylän oikein reunan mörriin, joten avaus on syytä sijoittaa keskelle väylää. Red-tii on 2023 muutoksen jälkeen vanhalla Blue-tiillä ja myös par4. Väylän pituus: Gold 155m, Red 115m.

Väylä 3: Karkkila #3 - 2024

Pituus 117 metriä. Par 3

2021 väylälle on tehty uusi Gold-tii, noin 25m taaksepäin vanhasta Blue-tiistä. Tämä nostaa väylän vaikeustasoa reilusti, kun korille ei enää riitäkään silkkinen midari, tai pikkunäppärä fore. Väylän vasemman reunan puskat tulevat varmasti useammin tutuksi, mutta sieltä parin pelastaminen on työn ja tuskan takana. Väylän pituus: Gold 117m, Red 94m.

Väylä 4: Karkkila #4 - 2024

Pituus 86 metriä. Par 3

Tiukka ison foreässän muotoinen väylä jyrkkään ylämäkeen. Radan alulle ominaisista ahtaista väylistä se toiseksi ahtain. Kakkonen on erittäin kova tulos. Usein nähty peli on heittää rystyllä pitkälle putille mäen alle, mutta epäonnisella puuosumalla voi kirjoittaa korttiin vähintään bogin. 2021 väylälle tehty uusi Red-etutii, reilut 20m eteenpäin. Väylän pituus: Gold 86m, Red 62m.

Väylä 5: Karkkila #5 - 2024

Pituus 65 metriä. Par 3

65m alamäkeen ja paljon puita. Väylä korille on selkeä ja reilu, mutta linjaan on osuttava, muuten rinteestä taistellaan  ehkä jo bogista. Korin takana on rinne, joten holaria voi todellakin runata. 2021 väylälle tehty Red-etutii, noin 10m eteenpäin. Väylän pituus: Gold 65m, Red 58m.

Väylä 6: Karkkila #6 - 2024

Pituus 87 metriä. Par 3

Oikeakätisille foretaitajille on tarjolla hyvät puttipaikat kämmenässällä. Jos sellainen ei kuulu arsenaaliisi, voi rystyllä pelata joko varmalle pitkälle putille, tai matalalla ja kovalla heitolla oksien alta vaikka suoraan korille. Väylää kiertää lähes joka puolella OB, jonka toisella puolella on erittäin märkä suo. 2021 väylälle tehty uusi Red-etutii, noin 20m eteenpäin. Väylän pituus: Gold 87m, Red 65m.

Väylä 7: Karkkila #7 - 2024

Pituus 163 metriä. Par 4

2021 väylälle rakennettiin uusi Gold-tii, joka nostaa väylän haasteen aivan uudelle tasolle. 20m pidennys pakottaa heittämään kovaa vain parin metrin levyiseen väliin, ja väylän laitoja reunustavat OB alueet ovat pelissä ihan uudella tavalla. Entinen isokätisten eagle-väylä tarjoaa nyt herkästi vaikka lumiukon korttiin. Red-etutii siirretty vanhalle Blue-tiille 2023, ja on nyt par4 kuten Gold. Väylän pituus: Gold 163m, Red 140m.

Väylä 8: Karkkila #8 - 2024

Pituus 103 metriä. Par 3

Iso antsa? Vielä isompi fore? Ehkä onnekas rolleri? Korille ei helpolla pääse, ja pitkää puttia kannattaa harkita kahdesti, sillä heti korin takana rinne viettää suolle, joka on OB. 2021 väylälle on tehty uusi Red-etutii, noin 20m eteenpäin väylän vasempaan laitaan. Väylän pituus: Gold 103m, Red 81m.

Väylä 9: Karkkila #9 - 2024

Pituus 85 metriä. Par 3

Väylä 9 tarjoaa kolme vaihtoehtoista reittiä: Suoraan korille, vasemman kautta forella tai hyssen oikealta 2021 sähköyhtiön kaadettua suojapuut. Lähelle pitäisi päästä, korin alusta on liukasta hiekkaa, ja se viettää OB ojan suuntaan. 2021 väylälle tehty Red-etutii väylän vasempaan laitaan noin 20m eteenpäin. Väylän pituus: Gold 85m, Red 68m.

Väylä 10: Karkkila #10 - 2024

Pituus 104 metriä. Par 3

Nokkoskukkulalta pitäisi heittää metsäränniin lajin helpoin heitto, eli pilli suora. Kaukana vasemmalla on mando, jonka drop zone on Red-etutii. Vasemman reunan betonikasat ovat OB:ta, ja reilu 10m korin takana löytyy myös lisää valkoista OB-tikkua. Väylän pituus: Gold 104m, Red 62m.

Väylä 11: Karkkila #11 - 2024

Pituus 89 metriä. Par 3

Vuoden 2021 leiskamuutoksessa mando vietiin kulmapuuhun kauemmaksi kulmapuuhun, mutta vastineeksi kori tuotiin 13 metriä lähemmäksi. Pirkko on siis hyvällä avauksella helpommin otettavissa, mutta liian ahneita mandon missanneita avauksia odottaa drop zone Red-tiillä rankkarin kera. Väylän pituus: Gold 87m, Red 54m.

Väylä 12: Karkkila #12 - 2024

Pituus 125 metriä. Par 3

Loppukierros ollaan avoimemmassa maastossa. Väylän puolivälissä valtavassa puussa on mando, joka kierretään oikealta. Oikealla liian suoraksi karanneet avaukset hakeutuvat OB:lle. Vain todella isokätiset heittävät lähellekään koria, joka on sijoitettu tiheän pusikon taakse, jonka pääsee kiertämään molemmilta puolilta. Mandon dropparina toimii Red-etutii. Huomioi väylä 17, jolla etuajo-oikeus. Väylän pituus: Gold 125m, Red 66m.

Väylä 13: Karkkila #13 - 2024

Pituus 220 metriä. Par 4

2023 väylät 13, 14 ja 15 yhdistettiin uudeksi par 5 väyläksi, ja kaudelle 2024 väylää siivottiin ja muutettiin par 4:ksi. Tarjolla on suorempi, mutta myös vaikeampi reitti veden yli, sekä varmempi hyssereitti. Isoille käsille on tarjolla birdie, mutta rumaa lukua on helppol ottaa, sillä järveltä puhaltava tuuli ja korotettu pyramidikori tarjoavat lisähaastetta väylän jokaisen heittoon. Väylän pituus: Gold 220m, Red 155m.

Väylä 14: Karkkila #14 - 2024

Pituus 172 metriä. Par 4

Nyt päästään siivuttamaan! Väylän ensimmäiset 150m ovat avointa baanaa. Avaus kannattaa sijoittaa lähelle väylän vasempaan reunaan, josta pääsee jatkamaan lähes suoralla heitolla korille. Väylä on OB:n ympäroimä, ja myös lähellä korin takana vaanii OB. 2021 väylälle lisätty Red-etutii noin 30m eteenpäin. Väylän pituus: Gold 172m, Red 141m.

Väylä 15: Karkkila #15 - 2024

Pituus 218 metriä. Par 4

218m metriä suoraan eteenpäin avoimella niityllä, väylää reunustaa OB-alueet. Viimeiset 50m leveähköä ränniä ja korin edessä isoa koivua. Väylällä 50/100/150 metrin merkki paalut. 2021 väylälle on tehty väylän oikeaan reunaan, noin 50 metriä eteenpäin, Red-etutii. Väylän pituus: Gold 218m, Red 168m.

Väylä 16: Karkkila #16 - 2024

Pituus 113 metriä. Par 3

2021 uudistuksessa tälle väylälle tehtiin uusi Gold tii, joka on parikymmentä metriä vanhaa tiitä taaempana. Tämä vähäiseltä kuulostava pidennys tekee väylästä reilusti haastavamman, sillä nyt hysselinja ei ole enää mahdollinen, ja pientä pilliin heittämisen tunnelmaa alkaa olla käsillä. Vasemmalla ei ole vieläkään tarjolla hyviä paikkoja, joten emme suosittele sinne heittämistä vieläkään. Väylän pituus: Gold 113m, Red: 95m.

Väylä 17: Karkkila #17 - 2024

Pituus 84 metriä. Par 3

Kori ei näy tiille. Tuplamandolle saakka suoraan puiden lomaan ja sitten jyrkästi vasempaan. Red-tiiltä joka toimii myös dropparina mandomisseille on korille 45m. Gold tiiltä pelattaessa suositeltava käytettää spotteria, jottei talon takaa tulevat ihmiset koe ikävää yllätystä. Väylän pituus: Gold 84m, Red 45m.

Väylä 18: Karkkila #18 - 2024

Pituus 100 metriä. Par 3

Viimeistä viedään. Kaudelle 2024 tiitä vietiin 15 metriä taaksepäin ja nyt korille pääsyyn vaaditaan tatsikas ässä. Radan yhdestä helpoimmasta väylästä tuli selkeästi haastavampi. Kori on myös korotettu, joten väylällä vaaditaan kaksi onnistunutta suoritusta birdieen. Väylän pituus: Gold 100m, Red 67m.

23 arvostelua radalle “Karkkilan frisbeegolfrata

    2024 leiska on pystyssä! Väylä 13 on aukaistu ja nyt tiukka par 4, ja väylää 18 on pidennetty 15m ja vaatii nyt hyssen sijasta tatsikkaan ässän. Korit on vaihdettu uusiin DiscGolfPark Pro koreihin. Tervetuloa pelaamaan ja kisaamaan. Junnu-SM karsinta #1 ja Karkkila Open 2024 pelataan molemmat toukokuussa, ja ilmoittautuminen on auki!

    Olen pelannut sekä vanhalla ”kolmen levelin” versiolla että kesällä 2023 päivitetyllä kahden levelin versiolla. Tämä on varsin hauska kierros mielenkiintoisessa miljöössä. Alkupään metsäosuudessa on suorastaan jotain aavemaisen keskitysleirimäistä, johtuu varmaan pitkälti ruostuneesta rautaportista jonka kautta sukelletaan kierrokselle. Lopussa taas nättiä ja avaraa settiä kauniissa järvimaisemassa. Kierros on enimmäkseen tasamaalla taivaltamista, joten kuntoilukulma jää vähän vajaaksi, mutta onhan se joskus hauska heitellä puuskuttamattakin.

    Kyllä! 20 väylää Gold layouttia: haastavia, pääosin pitkiä ja enimmäkseen nurmikkoväyliä. Hoidetun oloinen rata-alue. Kulkuopasteet mainiot ja heittoalustat suuret.

    Korkeuseroja selvimmin vain väylän 4 ylämäessä ja väylän 5 alamäessä. Näyttäviä väyliä lukuisia pitkin rataa. Jo pitkä avausväylä triplamandoineen on kutsuva.

    Ehdotuksia:
    – 10 väylän tiin viereen suoja-aita / verkko estämään väylän 8 avausten riskiä
    – Joko 12 väylän tiin siirto kulkusuunnassa oikealle useampia metrejä tai väylälle 19 suoja-aita / verkko estämään väylän 12 avausten riskiä
    – 13 väylälle melko lähelle koria matala aita syvän kosteikon viereen estämään kiekkojen vierimistä upoksiin

    Tätä rataa todellakin hoidetaan roskiakaan ei näkynyt mitä nyt pakolliset muutamat tyhjät tölkit :-). Hyvät heittopaikat. Selkeät hyvät isot kartat. Opasteet seuraaville väylille. Miinusta en Tästä radasta pahemmin löytänyt. Menee parhaimpien kiertämieni ratojen listalle. Mainiota työtä. 🙂

    Mä olen käynyt nyt Karkkilan radalla varmaan 4 vuotta / pari kertaa vuodessa. Olin eilen pelaamassa muutaman rundin ja pakko sanoa….. huh huh miten kaunista ja hyvässä kunnossa rata on! Alkupään ( vanhat metsä väylät ) on niin mintissä kunnossa et en ole suomessa muualla nähnyt! Arvostan! 10/10

    Todella kiva rata. Vaihteleva ja hyvin hoidettu. Väyläopasteet ja siirtymäkytit sekä mandokyltit todella hyvin toteutettu. Mikään ei ollut epäselvää, vaikka ensimmäistä kertaa kävi. Etuteet tekivät radasta sopivan aloittelijallekkin. Kannatti ajaa vähän kauempaakin. 🙂

    Yksinkertaisesti aivan mahtava rata 5/5. Väylät haastavia, mutta ei missään nimessä liian vaikeita. Metsäväylillä sopivasti tilaa ja pituutta. Väylän 8 teepaikalle tullessa avautuu upea puistonäkymä, ja radan luonne muuttuu. Puistoväylät todella hienoja, OB alueet juuri oikein rajattu. Eivät vaikuta peliin, mutta jos mokaat niin siitä rankaistaan. Tänne kannattaa tehdä päiväreissu kauempaakin!

    Haastava ja monipuolinen rata. Loistavat tiipaikat ja hienot opasteet. Löytyy metsäväylää, avointa väylää ja kaikkea siihen väliin, sekä pari väylää jossa korkeuseroja, pääasiassa tasaista. Range väylällä 17 plussaa.

    Olipa haastava rata. Alun metsä- ja”kaatopaikkaväylät” olivat jo melko haastavia ja jatkon pitkät ob:lla rajatut puistoväylät repivät loputkin turhat luulot omista kyvyistä. Osittain vanhalle teollisuusalueelle sijoittuvat väylät vain lisäsivät radan monipuolisuutta. ja karheutta. Hienot opasteet ja tiit lisäsivät radan plussia. Monipuolinen rata, jolta jäi kaipaamaan vain suurempia korkeuseroja.

Vastaa