Luolaistentie 36
03430 Vihti
2024
Muu
18
Tekonurmi
Mäkinen, paljon korkeuseroja
Itsetehdyt opasteet
Puistorata
Metsärata
Päivittäinen
maksullinen
Ei tiedossa
Pituus 244 metriä. Par 4
⬜️ Premium Major: Pituus 244 metriä. Par 4 🟨 Pro: Pituus 210 metriä. Par 3 🟥 Amateur: Pituus 171 metriä. Par 4 🟦 Novice: Pituus 135 metriä. Par 4
Pituus 129 metriä. Par 3
⬜️ Premium Major: Pituus 129 metriä. Par 3 🟨 Pro: Pituus 97 metriä. Par 3 🟥 Amateur: Pituus 83 metriä. Par 3 🟦 Novice: Pituus 51 metriä. Par 3
Pituus 204 metriä. Par 3
⬜️ Premium Major: Pituus 204 metriä. Par 3 🟨 Pro: Pituus 143 metriä. Par 4 🟥 Amateur: Pituus 162 metriä. Par 3 🟦 Novice: Pituus 100 metriä. Par 3
Pituus 144 metriä. Par 3
⬜️ Premium Major: Pituus 144 metriä. Par 3 🟨 Pro: Pituus 103 metriä. Par 3 🟥 Amateur: Pituus 103 metriä. Par 3 🟦 Novice: Pituus 59 metriä. Par 3
Pituus 112 metriä. Par 3
⬜️ Premium Major: Pituus 112 metriä. Par 3 🟨 Pro: Pituus 125 metriä. Par 4 🟥 Amateur: Pituus 74 metriä. Par 3 🟦 Novice: Pituus 88 metriä. Par 3
Pituus 161 metriä. Par 3
⬜️ Premium Major: Pituus 161 metriä. Par 3 🟨 Pro: Pituus 113 metriä. Par 3 🟥 Amateur: Pituus 128 metriä. Par 4 🟦 Novice: Pituus 61 metriä. Par 3
Pituus 361 metriä. Par 5
⬜️ Premium Major: Pituus 361 metriä. Par 5 🟨 Pro: Pituus 281 metriä. Par 5 🟥 Amateur: Pituus 250 metriä. Par 5 🟦 Novice: Pituus 164 metriä. Par 5
Pituus 227 metriä. Par 4
⬜️ Premium Major: Pituus 227 metriä. Par 4 🟨 Pro: Pituus 232 metriä. Par 5 🟥 Amateur: Pituus 160 metriä. Par 4 🟦 Novice: Pituus 165 metriä. Par 4
Pituus 166 metriä. Par 3
⬜️ Premium Major: Pituus 166 metriä. Par 3 🟨 Pro: Pituus 134 metriä. Par 3 🟥 Amateur: Pituus 82 metriä. Par 3 🟦 Novice: Pituus 63 metriä. Par 3
Pituus 222 metriä. Par 3
⬜️ Premium Major: Pituus 222 metriä. Par 3 🟨 Pro: Pituus 169 metriä. Par 4 🟥 Amateur: Pituus 212 metriä. Par 4 🟦 Novice: Pituus 159 metriä. Par 5
Pituus 101 metriä. Par 3
⬜️ Premium Major: Pituus 101 metriä. Par 3 🟨 Pro: Pituus 96 metriä. Par 3 🟥 Amateur: Pituus 64 metriä. Par 3 🟦 Novice: Pituus 56 metriä. Par 3
Pituus 147 metriä. Par 3
⬜️ Premium Major: Pituus 147 metriä. Par 3 🟨 Pro: Pituus 151 metriä. Par 3 🟥 Amateur: Pituus 105 metriä. Par 3 🟦 Novice: Pituus 114 metriä. Par 4
Pituus 112 metriä. Par 3
⬜️ Premium Major: Pituus 112 metriä. Par 3 🟨 Pro: Pituus 81 metriä. Par 3 🟥 Amateur: Pituus 95 metriä. Par 3 🟦 Novice: Pituus 56 metriä. Par 3
Pituus 82 metriä. Par 3
⬜️ Premium Major: Pituus 82 metriä. Par 3 🟨 Pro: Pituus 66 metriä. Par 3 🟥 Amateur: Pituus 67 metriä. Par 3 🟦 Novice: Pituus 53 metriä. Par 3
Pituus 64 metriä. Par 3
⬜️ Premium Major: Pituus 64 metriä. Par 3 🟨 Pro: Pituus 64 metriä. Par 3 🟥 Amateur: Pituus 53 metriä. Par 3 🟦 Novice: Pituus 53 metriä. Par 3
Pituus 202 metriä. Par 4
⬜️ Premium Major: Pituus 202 metriä. Par 4 🟨 Pro: Pituus 139 metriä. Par 4 🟥 Amateur: Pituus 166 metriä. Par 4 🟦 Novice: Pituus 111 metriä. Par 4
Pituus 165 metriä. Par 3
⬜️ Premium Major: Pituus 165 metriä. Par 3 🟨 Pro: Pituus 107 metriä. Par 3 🟥 Amateur: Pituus 134 metriä. Par 4 🟦 Novice: Pituus 74 metriä. Par 3
Pituus 266 metriä. Par 4
⬜️ Premium Major: Pituus 266 metriä. Par 4 🟨 Pro: Pituus 203 metriä. Par 4 🟥 Amateur: Pituus 255 metriä. Par 5 🟦 Novice: Pituus 195 metriä. Par 5
Sinun täytyy kirjautua sisään kommentoidaksesi.
Valkoinen leiska oli itselleni liian vaikea, mutta silti oli premium-kokemus. Kärryä en vuokrannut ja jaloissa kyllä tuntui. Ensi kerralla pelaan jonkun toisen layoutin., koska tän tason pelaaja joutui repimään joka väylällä, mikä aiheutti hieman yksitoikkoisuutta. Tosin se ei ollut radan vaan heittäjän vika.
Innovatiivisuuspisteet uudenlaisista koreista. Metsäväylät olivat radan ainoa ”puute”.
Toivon kaikkea hyvää tälle radalle. Käykää ihmiset ihmeessä heittämässä. Tulen toistekkin. Tähän suuntaan lajia/ratoja on pitänytkin viedä. Kaiken hehkutuksen arvoinen! 5/5
Pitkiä heittoja edellyttävä hieno ja vaativa rata! Pääosa väylistä harvapuisia ja avoimiakin (paikoin tuuliherkkiäkin) hoidetuilla nurmikoilla.
Alamäkiin pääsee pelaamaan isoimmin aloitusväylän lisäksi väylillä 6, 10 (jättikorkea kallio!) ja 17.
Aikaisemman golfkentän peruja osassa rataa on myös vesilammikoita ja hiekkabunkkereita monimuotoistamassa frisbeeväyliä.
Pitkiä siirtymiä muutamille väylille (mm. 10, 13 ja 18), toki pitkien väylien kisalayoutin mahdollistaminen on primääriä.
Radan vieressä myös tasokkaat oheispalvelut, kuten alueen oma ravintola.
Mahtavaa Amerikan kisoista tuttua golfkenttätykitystä. Puitteet ovat tosiaan viimeisen päälle varsinkin kuin varaa golfauton, eipä voi kuin hymyillä kiekkojen perässä ajellessa. Hotelli ja ravintola testattu myös, lisää syytä hymyillä. Odotin ehkä enemmän metsäelementtiä ja joku asia alkoikin toistamaan itseään. Alamäkitykitykset olivat sitten tiukkaan metsäpilliin ja jos linjalta eksyi, olikin arvailujen varassa missä kiekko. Ristiriitainen loppufiilis: loistava vai ei ihan kuitenkaan? Toivottavasti tämä rata kuitenkin säilyy. 4+/5.
Todella huikea rata, arvostan kovasti, ehdottomasti käymisen arvoinen, upea klubitalo. Ainoa – on että kikkaillaan premium radalla pikkasen pienemmät korit ?.
Atten kanssa pääosin samaa mieltä.
Auto kandee tosiaan varata ja vielä ei sovelluksen kautta se onnistu.
Nuudelina pelattiin tietty vaikein Major leiska joka Upsissa nimellä Pro ( par 61).
Kiska olis kova, sillä meillä kesti rundi 4 tuntia, 3 pelaajaa, 1 auto (varaa siis ajoissa!) ja hieman yli bogin vauhdilla (pelaajien ratings >900).
Korit tosiaan kapeat valkoisilla koreilla. Punaisella tais olla normaalimmat.
Vesi söi yhden kiekon, väylä 10 kaksi. Jos et siinä osu väylään, et näe kiekon loppupaikkaa ja ainakin vasemmalla veden äärellä on mörriä.
Vesistön äärellä joutsenia pesimässä ja kummun yli heitto päätyi 5 metrin päähän. Alkusihinän jälkeen sain driverin haettua ja putattua Swanilla.
–> Olosuhteet, vaikeus, maisemat, golf-autot, rakentajien effortti, klubitalon bisset ja kaikki alle huntilla. Tämmöistä settiä ei Suomesta odottanut saavansa! Kiitokset tekijöille.
5/5
Karttalinkki vie suoraan kohteeseen ja klubitalo on hyvin näkyvillä. Parkkipaikkaa riittää mainiosti ja kierros starttaa klubitalon kautta. Lähtöajat radalle varataan erikseen Disc Times -sovelluksen kautta. Tarjolla on 18 väylän premium-tason kokonaisuus. Golfkärryn vuokraus on ehdoton juttu radalle, sillä rata on todella pitkä! Toki kärryn vuokraus maksaa, mutta se on osa premium-tasokkuutta ja tavallaan kuuluu tähän kokonaisuuteen. Itse ajattelin, etten tarvitse kärryä ja että kävelen radan läpi. Onneksi otin kuitenkin kärryn!
Ylläpitäjän tavoitteena on siis rakentaa laadukas frisbeegolfkokonaisuus, joka palvelee kaikentasoisia pelaajia ja radan käyttäjiä. Rata on vihdoin saatu auki ja on hyvä muistaa, että rata on edelleen (jatkuvassa) kehitysvaiheessa.
Pääsin pelaamaan radan 27.5. eli muutamaa viikkoa ennen virallisia avajaisia. Pelasimme radan pääosin takatiiltä ja osassa väyliä korinpaikat oli viety hieman helpompiin paikkoihin. Ajatus on, että jokaisella väylällä on kaksi tiipaikkaa ja kaksi koripaikkaa – siten väylän voi pelata neljällä eri tavalla. Jokainen pelitapa on nimetty erikseen: novice, amateur, pro ja premium major vaikeusasteen mukaisesti, siis jokaiselle jotakin.
Väylät ovat monopuolisia. Radan suunnittelussa on huomioitu koko alue. Löytyy suoraa heittoa, vasemmalle ja oikealle kääntyviä väyliä sekä ala-ja ylämäkeä. Toki heitetään myös pitkää siivua, kun kerran pelataan avoimella alueella. Oman lisänsä tuovat bunkkerit ja tiukat ob-rajat. Pelasimme radan väylät ns. pro-tasolla ja omaan tasooni nähden rata oli haastava. Useammalla väylällä pääsi puttaamaan vain par-puttia, birdiet olivat tiukassa. Ajatus on tulla uudestaan radalle pelaamaan novice/amateur-layoutit, jolloin pystyy paremmin vertaamaan väyliä ja niiden tasoja keskenään.
Radan väylistä itselle jäi mieleen parhaiten väylät 1, 6, 10, 16 ja 18. Radan aloitusväylä on varmasti yksi Suomen hienoimmista. Alas avautuva näkymä on upea ja siitä on hyvä lähteä liikkeelle. Lisäksi väylä tarjoaa haastetta alamäkiheittona ja kohtuullisen tiukkojen ob-rajojen ansioista. Väylä 6 on samoin pieneen alamäkeen heitettävä väylä. Omaan silmään väylä oli hyvin miellyttävä pelata. Väylällä 10 on erikoisuutena portaat, jotka vievät korkealla kallion ”The Rock” päälle. Osin portaat tuntuvat kikkailulta mahdollisen yhden heiton takia, mutta maisemat ylhäältä ovat huikeat. Lisäksi väylällä on vaarana kiekon päätyminen lampeen. Onneksi vaihtoehtona on myös maantasolla oleva heittopaikka. Väylä 16 mukautuu hyvin väylän 6 kanssa. Hyvin suunniteltu väylä, missä ensimmäinen heitto tulee heittää hyvälle jatkopaikalle, jonka jälkeen vasta alkaa kunnolla ja väylän tekninen pelaaminen korostuu. Väylä 18 on mielestäni loistava lopetusväylä – etenkin isommalle kisalle.
Erikoismaininta radasta voi nostaa korit. Korit ovat ns. nykyisiä koria hieman pienempiä ja ketjujen kiinnitystä koriin on mietitty uudella tavalla. Korin pienempää kokoa ei osannut ajatella ykkösringistä, mutta C2-puteissa korin koko alkoi näkymään ja osin myös vaikuttamaan omaan puttaamiseen. Toinen maininta tulee väylän 6 ja 12 jälkeen suunnitteilla olevasta kioskista (ellei jo toiminnassa). Radalla on siis mahdollista pysähtyä lepäämään hetkeksi ennen seuraavaa 6 väylän rupeamaa. Järjestely taitaa olla ainoa laatuaan ainakin Suomessa.
Ratakokonaisuus oli omaan mieleen vaikuttava. Toki ehdin näkemään vain yhden pelattavan muodon radasta. Ajatus on tulla vielä uudestaan radalle pelaamaan joko novice- tai amateurlayout. Nykymuodossaan rata on jo 4/5 ja tulevaisuudessa kehitystyön myötä varmasti 5/5 rata. Toivon, että projekti etenee jatkossakin ja että radalla nähdään se isompi kisa, joka jo melkein saatiin radalle. Ylläpitäjien innokkuudesta se ei jää ainakaan kiinni.
Ehdoton suositus radalle, kannattaa käydä pelaamassa! ++++