Kormuntie 258
Riihimäki
2012
DiscGolfPark-maalikori
19
TeePad
Mäkinen, paljon korkeuseroja
TeeSign
Metsärata
Hiihtokeskus
Satunnainen
Ismo Lehtorinne
Jussi Meresmaa
ilmainen
Ei pelattavissa
Pituus 67 metriä. Par 3
Pituus 152 metriä. Par 4
Pituus 98 metriä. Par 3
Pituus 90 metriä. Par 3
Pituus 83 metriä. Par 3
Pituus 76 metriä. Par 3
Pituus 124 metriä. Par 3
Pituus 102 metriä. Par 3
Pituus 112 metriä. Par 4
Pituus 80 metriä. Par 3
Pituus 72 metriä. Par 3
Pituus 113 metriä. Par 3
Pituus 126 metriä. Par 4
Pituus 120 metriä. Par 3
Pituus 165 metriä. Par 4
Pituus 148 metriä. Par 3
Pituus 81 metriä. Par 3
Pituus 82 metriä. Par 3
Pituus 74 metriä. Par 3
Sinun täytyy kirjautua sisään kommentoidaksesi.
Riutta ei välttämättä ole ihan aloittelijoille tarkoitettu rata tai sitten mukaan vaaditaan kärsivällisyyttä ja ymmärrystä omista taidoista. Kiekkoja tänne saa hävitettyä oman maun mukaan juuri niin paljon kuin jaksaa heitellä menemään ja se huono puoli tässä on vielä että täällä saattaa päästä kunto kasvamaan kun painaa paita märkänä mäkiä pitkin ylös ja alas. Käymisen arvoinen paikka todellakin kaikille Tuskasotureille, mutta enemmän varmaankin fiilistelyyn kuin tiukkaan tuloksentekoon.
Heitetty ensimmäistä kertaa keväällä 2021, spontaani pysähdys about puolivälissä Tampereelta PK-seudulle.
Ilmeisesti väyläopasteita ja ratakarttaa ei oltu vielä päivitetty tai radalla tulee tapahtumaan vielä muutoksia, sillä ainakin 10. väylä erosi huomattavasti parkkipaikan ratakartasta ja 9. väylällä oli kaksi(?!) koria.
Plussaa:
– Paljon erilaisia väyliä – ylämäkeä, alamäkeä, vasemmalle, oikealle, avaraa, kapeaa, teknistä, tykitystä…
– Hyväkuntoiset ja isohkot tiit. Myös droppareihin panostettu!
– Helppo löytää perille, reilusti parkkipaikkoja, harjoituskori, WC merkattu ratakarttaan.
– Lyhyet siirtymät, maasto mäkiseksi helppokulkuista ja vain vähän aluskasvillisuutta näin keväällä eli kiekot helppo löytää.
Mitä muuttaisin:
– 9. , 10. ja 13. väylille OB-keppejä. Todella harvoin tällaista kaipailee, mutta onhan nuo ”rotkot” ihan älyttömiä!
– Loppupään kierto: 14 – 18 – 19 – 17 – 15 – 16. Nyt tuntui jotenkin ”ylimääräisiltä” nuo pari viimeistä väylää, kun taas 16. tuntui sellaiselta mukavalta loppuhuipennukselta kohti parkkipaikkaa.
Jos tätä ylläpidetään aktiivisesti niin voisin kutsua ”mini-Puijoksi”. Pysähdyn varmasti toisenkin kerran. 4,5 / 5
Vaihtelevat väylät jättivät hämmentävän kuvan radasta. Oliko tämä nyt miten hyvä?
Alussa erittäin mukavia perus-metsä väyliä jossa saadaan lämmöt päälle. Sitten kaksi mukavaa liidätystä avarissa rinnemaisemissa, joiden perässä tänne tultiinkin. Alamäen jälkeen muuttuu meininki : synkkää ja kapeaa metsäränniä, josta ei kannata poiketa! Vielä yksi jyrkkä alamäkiliito ja takaisin ylämäkeen. Vastaavia korkeuseroja harvoin tulee vastaan. Loppupuolella on pääasiassa haastavia metsäväyliä.
Vaikka rata jätti ristiriitaisen kuvan, ja monet pitkät rollit jyrkissä mäissä tiristi hien pintaan, lopulta kokonaisuus jäi positiiviseksi. Jos nyt saisin jotakin muuttaa, niin alamäkiväylät alussa yhdistäisin yhdeksi, näin rata olisi taas 18-väyläinen ja kunnon tykitysheitot olisivat mahdollisia. Nyt korille pääsee oikeakätisenä perus-ok fore heitolla. Ainakin jyrkän ylämäkiväylän oikean reunan rinteeseen asentaisin kynnyksen pitkien rollien estämiseksi. Ehkä muuallekin. Lisäksi opasteet radalla voisivat olla paremmat. Kuitenkin, monipuolisuudesta ja omalaatuisista väylistä radalle arvosana: 4-/5.
Olellisia huomioita. Uudet väyläopasteet ja opastaulu ovat valmiina ja odottavat ruuvaamista paikoilleen. Väylä 10 on uusiutumassa, joten yksi rolliväylä poistuu. Rolliesteet väylälle 13 ovat suunnitelmassa, ehkä myös 9. Väylien 7 ja 8 yhdistäminen on hankalaa, koska silloin kiekkojen määrä väylän 13 tiille lisääntyisi huikeasti. Toki tulisihan siitä kiva alamäkisiivu, mutta turvallisuus edellä täytyy mennä.
Kausi 2021 starttaa Riutassa uusitulla radalla. Jo syksyllä 2020 oli käytössä uusia ja uusittuja väyliä, mutta valmista tulee keväällä 2021, kun uusi 10 valmistuu. Kokonaisuutena rata on aiempaa vaativampi, kun helpoimpia väyliä on poistunut tai uusittu. Myös aivan uusia väyliä on rakennettu. Ratakartta on uusittu.
Oikein hyvin läski suli tällä reissulla ?. Lämmintä taisi olla +27 tienoilla ja ”pientä” mäkeä, niin tiesi käyneensä. Oikein miellyttävä ratakierros joka tapauksessa. Suosittelen!
Kävin pdga kisoissa tutustumassa rataan ja mukava metsä rata höystettynä liidätys efekteillä maistuu aina. Korkeuserot ovat loistavat ja metsä mukavan kulunutta.. suosittelen vahvasti. Opettaa nöyryyttä vaikealla väylillä mutta kyllähän siellä melko hanakasti saa pirkkoja tuloskorttiin..
Yltää podiumille heittämistäni monista radoista! Väylät on toteutettu hienosti hiihtokeskuksen kulku-urilla, rinteillä ja muutamissa kohti metsään varta vasten raivattuina, kuten ehkäpä radan hienoin väylä 10 jyrkkien rinteiden ympäröimänä kuusikkoharjanteella.
Korkeuserot ovat radan tavaramerkki, kuitenkin kohtuullisella tavalla tekemättä väyliä liian vaikeiksi tai kiekkosyöpöiksi. Tosin mm. 9-11 ja 13 väylillä heitot voivat heti väylän vierestä tai jopa muutama metri korista raa´asti vieriä useita kymmeniäkin metrejä alarinteeseen kuusikkojemmaan… Puita ei ole jätetty liikaa, väylät ovat sopivasti haastavan levyisiä.
Laskettelurinneväyliltä (7, 8 ja 13) oli ruoho ja vesakot pidetty kurissa leikkaamalla. Tiit erinomaiset, korit jämäkät ja opasteet tavallista paremmat. Parkkipaikat erittäin suuret, löytyvät sekä mäen juurelta että sen laelta, jossa bonuksena myös uudet ulkojumppatelineetkin.
Monipuolinen rata joka menee ehdottomasti omiin top3 ratoihin. Ykkösväylä visuaalisesti todella hieno ja haastetta löytyy vaikka pituus vain 65 metriä. Ensimmäiset kuusi väylää helpompia, jonka jälkeen siirrytään kahdelle kämmensuotuisalle alamäkiväylälle. #9 ja #10 sen verran tiukkoja ja pudotukset melko isoja, että viisainta on vaan heittää midari/putteri väylään eikä lähteä hakemaan korille. #10 väylällä kun feidi lähtee viemään kiekkoa alas mäkeä niin parhaimmillaan ollaan pahassa mörrissä 50m korista erittäin jyrkkään ylämäkeen. #12 ja #13 ala- ja ylämäkeen. #12 portaat alas mäkeä tuskallisen pitkät. Loppuihin väyliin kaikkiin mahdollisuus ottaa birdie. Pari lyhyttä neppiä ja kaksi viimeistä väylää saa heittää kovaa mutta tarkasti. Tiit isot ja opasteet selvät. Korit hyvät, välillä tulee tolpasta ulos. Muutama siirtymä oli hiukan epäselvä joka on ainoa huono asia radalla.
5/5
Mielenkiinnolla luin arvostelut jotka ovat jo vuosien takaa ja allekirjoitan kaiken mitä kerrottu. Joka arvostelu toimii tänäkin päivänä täysin. Eli tiesi mitä odottaa ja missä menee hermot. No menihän ne.
Päällimmäisenä jää positiivinen fiilis. Alkupään väylät mukavia metsäväyliä, 7&8 tuovat aivan uuden ulottuvuuden rataan kun pääsee haastamaan itseään liidätyksessä ja fiilis sen kuin kasvaa. 9&10 palauttavat nopeasti maan pinnalle, ideana erittäin hyviä, ehkä kuitenkin liian paljon puita vielä jäljellä. Väylät 11-13 haastavat jälleen aivan eri tavalla, 12:n kohdalla vastarinteen metsä tulee yllättävän nopeasti vastaan, ja kolmellatoista täytyy pitää hermot kurissa ja pelata järkevästi. Loppurata on taas erittäinkin mukavaa metsäheittelyä.
Sen verran negatiivista palautetta annan, että parissa kohtaa menee seuraavalle väylälle siirtyminen edellistä väylää pitkin (9->10, 11->12), 10:n tee on melkein 9-väylällä, ja lopussa väylät 15-17 ovat käytännössä melkein päällekäin.
2 Tuntia ajoa ja hienoa huomata, että rata suljettu ?
Kaksijakoinen rata. Pidin kovasti väylistä 1-8 ja 14-18. Väylät 9-13 rankaisevat kovalla kädellä huonoja heittoja ja plussakortti heiluu, jos ylipäätänsä löydät kiekon jonka heitit pois väylältä. Siinä mielessä kuitenkin hyvä, että haaste ei vaikeammilla väylillä lopu kesken. Hyvät teepaikat ja korit.
Yksi lempiradoista! Monipuolinen ja sopivan haastava rata. Kunnon tykitysväyliä on vain yksi ja se on viimeinen. Muut pitkät väylät ovat jyrkkään alamäkeen tai niin tiheässä metsässä, että täysillä ei tarvi/kannata heittää. Radalla on muutama helppo väylä, mutta myös pari erittäin haastavaa ja kapeaa väylää. Väylillä 7, 8 ja 12 saa ihailla kiekon liitoa.
Ensinmäiset kuusi väylää ovat sopivaa lämmittelyä ja väylät 7 sekä 8 nostavat leveän hymyn pelaajan huulille. Metsäväylät 9 ja 10 saavat sitten taas raivon partaalle, jos satut lipsauttamaan kiekkosi pois väylältä, sillä molemmin puolin vaanivat syvät notkelmat. Suuret korkeuserot tekevät radasta myös fyysiseti haastavan. Väylän 13 jälkeen palataan taas tasaisempaan ja helpompaan maastoon. Kokonaisuutena hieno rata.