Juho Keskinen
42 pelattua rataa, eli 3.9 % kaikista radoista.
Kotirata: Ahonkylän frisbeegolfrata
Bägissä: Prodiscusta.
Bag tag:
- Frisbeegolf Simpsiö
- Ilmajoen frisbeegolfrata
- Honkakylän frisbeegolfrata
- Kitkan frisbeegolfrata
- Törnävän frisbeegolfrata
- Alajärvi DiscGolfPark
- Säläisjärvi
- Pielavesi DiscGolfPark
- Nissinkankaan frisbeegolf
- Lappajärven urheilupuiston frisbeegolfrata
- Ahonkylän frisbeegolfrata
- Vapaa-ajankeskus Parra
- Vimpelin frisbeegolfrata
- Välijoki DiscGolfPark
- Nokia DiscGolfPark
- Ontonnevan frisbeegolfrata
- Laihian frisbeegolfrata
- Vörå DiscGolfPark
- KIPPIS Pro DiscGolfPark
- Kuortti DiscGolfPark
- Pirkkala DiscGolfPark
- Malluusen frisbeegolfrata
- Kaustisen frisbeegolfrata
- Vetelin frisbeegolfrata
- Soinin frisbeegolfrata
- Kirjurinluodon frisbeegolfpuisto
- Kyläsaaren frisbeegolfrata
- Haalin frisbeegolfrata
- Käpälikön frisbeegolf
- Tampereen frisbeegolfkeskus
- Epilän frisbeepuisto
- Julkujärvi DiscGolfPark
- Ahvenlammen frisbeegolfrata
- Käenkosken frisbeegolfrata
- Amexpo frisbeegolfpuisto
- Lakis frisbee
- Huuhanmetsä DiscGolfPark
- Puijo DiscGolf
- DiscGolf Sähköpari Partaharju
- Loimaan frisbeegolfrata
- Linnavuori DiscGolfPark


Ahonkylän frisbeegolfrata
Hei! Kiitos erittäin kattavasta näkemyksestäsi rataa koskien. Teen alkuun muutaman faktakorjauksen ennen kuin siirrytään tarkempaan kokonaisuuden analysointiin. Lähtökohtaisesti kehitimme radan paremmaksi AMA-radaksi, joka jollain asteella haastaa pienillä muutoksilla myös hieman korkeamman ratingin pelaajat. Koripaikkaa siirtämällä, pienillä OB-muutoksilla saamme radasta erilaisen, mutta halusimmeko sitä kokemusta jokapäiväiseksi, ei. Tarkoituksena ei ole pitää yllä 259m OB-pillejä, joista ei ole kenellekään tavalliselle harrastajalle iloa. Jokainen toki tyylillään ja tavallaan. Se 12 väylän osalta jos tarkemmin katsoit ympärillesi siinä heittoalustan ympärillä, niin käytimme hyväksemme luonnon muodostelmia, jotta saimme hienon paikan istua ja odottaa edellä menevien väylän päätöstä. Emmekä miettineet paljonko siihen aikaa kuluu, siihen meni sen mitä meni ja ihan kiva alusta tuli loppujen lopuksi. Sitten hankkeen rahankäyttöön. Jos lähtee olettamaan "tietäen käytettyn rahamäärän", niin silloin varmaan osaa hahmottaa että se koko 126t€ summa ei ole pelkkää rahalla ostettavaa materiaalia tai palvelua. Se kattaa: - Koneet ja laitteet, johon lukeutuu muunmuassa: ylläpitoon ja rakentamiseen käytetyt työkalut, niiden varaosat, säilytystilat, tapahtumateltat yms yms - Rakentamisen kulut: kaikki kiinteä, joka näkyy radalla: heittoalustat, pitkospuut, korit, opasteet, haketuskulut, maansiirto, kaivinkonekulut -Talkootyön osuuden: 44t€ Väliaikainen rahoitus oli 82t€, joten siitä voi laskea paljonko sillä saa hankittua. Aika pieni summa, jos haluaa oikeasti lähteä tekemään rataa kunnolla. Onnistuimme kuitenkin siinä mielestämme aika hyvin, kun kontteihin, koreihin ja kaivinkoneeseen upposi jo melkein 36t€. Kaivinkonetöihin käytettiin noin 12 000 euroa. Varasimme siihen alunperin hieman yli 7000€, mutta se ylittyi aika nopeasti ja jouduimme lisäämään siihen varoja napsimalla muualta hankkeeseen varatuista varoista. Talkootyön osalta hankkeen arvoksi muodostui noin 44 000 euroa ja talkootyötä kertyi yli 70 000 euron edestä – tämän jälkeen kirjanpitoa ei enää jatkettu, koska olimme käytännössä jo lähes tuplanneet talkoo-osuuden alkuperäiseen tavoitteeseen nähden. Toinen merkittävä osa hankkeen rahoituksesta käytettiin radan infraan, kuten puumateriaaleihin, kiviin ja kiinnitystarvikkeisiin, sekä polttoainekuluihin. Tavoitteenamme oli rakentaa metsäalueesta puistomainen kokonaisuus, jossa ei ole kantoja ja jossa väylät ovat selkeitä ja helposti hahmotettavia. Toisin kuin esimerkiksi peltoalueille rakennetuilla radoilla, meillä lähtökohtana oli pitkä metsäpalsta, johon uusi layout tuli sovittaa osin vanhaa rataa hyödyntäen. Usein uudet radat sijaitsevat enemmän tai vähemmän luonnontilaisessa metsässä, jossa väylien reunoilla on raivaamatonta risukkoa ja aluskasvillisuutta. Me olemme kuitenkin panostaneet väylien tasaukseen, nurmen kasvattamiseen ja yleisesti ottaen siihen, että pelikokemus olisi mahdollisimman miellyttävä niissä olosuhteissa, jotka olivat käytettävissä. Omasta mielestäni suuret heittoalustat tuovat selkeää lisäarvoa kokonaisuuteen, erityisesti verrattuna pieniin, esimerkiksi 1,5 x 2 metrin kokoisiin mattoalustoihin. Päätösväylän sijoittelulle olisi toki ollut vaihtoehtojakin, mutta kun huomioi kiertosuunnan sekä alueen rakenteelliset rajoitteet, sen nykyinen sijainti on varsin perusteltu. Myös väylän pituuden tai vaikeusasteen merkittävä muuttaminen ei ollut käytännössä mahdollista. Pergolalla varustettu heittoalusta yhdistettynä yksinkertaiseen hyzerflip-väylään antaa mielestämme kierrokselle miellyttävän ja tasapainoisen päätöksen. Alkuperäisenä toiveena oli myös noin 200 metrin mittainen näköalaväylä kukkulan laelta, mutta valitettavasti kunta ei voinut vaikuttaa tämän toteutukseen. Positiivista on kuitenkin se, että alue on kaavassa osoitettu frisbeegolfpuistoksi, ja metsäpalsta on vuokrattu käyttöömme 10 vuodeksi ja jokaisella väylällä on penkit. Asia, jota monella radalla ei nähdä tänäkään päivänä. Hankkeen läpikäyneenä ihmisenä en ihan heti lähde uudestaan tällaiseen show'hun, sen verran kovaa puristamista ollut ja jokainen joka hiemankin talkoilee radalla, ymmärtää että jokainen tasoitettu metri siitä 2250m kokonaispituudesta on vaatinut enemmän tai vähemmän hikeä ja ponnistelua. Toivottavasti kuitenkin kriittisestä mielipiteestä huolimatta tulet uudelleen käymään radalla, jota pyrimme parantamaan pikkuhiljaa ja joka on alueellisesti merkittävän uudistuksen saanut osakseen. Pelkkiä pirkkoja sinulle toivoen, Juho Keskinen, Lakeus Disc Golf ry, hankkeen projektipäällikkö.Ahonkylä DiscGolf Puttirata
Kiitoksia visiitistä ja arvostelusta. Totta puhut, puttiratoja ei paljoa ole. On kyllä lyhyempiä ysiväyläisiä "aloittelijaystävällisiä ratoja". Se meiltä puuttuu vielä, tulevaisuudesta ei tiedä kuinka asiat elää. Pitää kehittää ajatusta et pystyisikö sellaista tekemään alueelle. Pieniä parannuksia tähänkin voisi kehitellä, mutta tehdään niitä sitten kun suinkin ehdimme. Iron leaf-este on ehkä hieman rimpula, joutuu ehkä hieman kasvattaa ketjukokoa, että tulisi hieman enemmän vaikutusta osumista :) Seuraahan meitä somessa, löytyy Ahonkyladiscgolf nimellä instagramista, jossa kerromme vähän tilannetietoja kun on päivitettävää. :)Ahonkylän frisbeegolfrata
Moikka! Kiitoksia arvokkaasta nostosta ja kommentista! Erittäin iso harmi että olet tullut radalle ennen kuin se on avattu ja et saanut sellaista pelinautintoa, mitä lähdit tavoittelemaan. Jos satuit huomaamaan, niin yhdessäkään väylässä ei ollut opasteita, eikä koreja. Rata on pelikunnossa silloin kun me siitä kerromme ja arvostelut radasta ennen kuin siellä voi pelata ovat turhia, eikä auta ketään. Sosiaalisessa mediassa, udisc ja upsi sovelluksissa, nettisivuilla, oikeastaan kaikkialla on mainittuna että rata ei ole auki. Ainoastaan puttirata on avoimena ja pelattavissa. 99% on valmista on arviomme tästä talkootyömäärästä, joka euroiksi muutettuna on hieman yli 50 tuhatta euroa. Hieman haluan muuttaa perspektiiviksi vielä skaalan: yksi tunti on 20€ ja konetunti 40€. Jos jaamme tuon 50 000€ vaikka 50/50 hlö/konetunnit, niin saamme tuloksena jotain osviittaa mitä talkoomääriä olemme tehneet 30 henkilön voimin. Siellä on tällä hetkellä kaivinkone tekemässä viimeisiä parannuksia, joita me olemme nähneet tarpeelliseksi ja vielä heitämme nurmikon siemenet heti kun pystyy. Nyt eletään huhtikuuta. Avajaiset ovat kesäkuussa ja vielä on tekemistä niin sanotusti "nätityksen" osalta. Pyrimme tekemään tästä radasta monipuolisen kokonaisuuden, joskin ei se täydellinen tule olemaan ja varmasti osalle ihmisistä jää paska maku suuhun, mutta se on parasta mitä me olemme tässä tilanteessa pystynyt tekemään. Toivottavasti näemme radalla ja kerrot mielipiteesi kun pelaaminen on mahdollista. Voit toki kertoa mitä mieltä olit niistä uudistuksista, mitkä siellä oli vastassa. Heittoalustat kaikki vähintään 3x5, osa hieman isompia vielä. Väylät, huomasitko että kantoja ei ollut metsäradalla? Entäs huomasitko ne muurinkivikokonaisuudet ja vihreät alueet, joihin viime syksynä ehdimme heittämään siememet. Kaikki puttirata, ristinolla, parkkipaikkakokonaisuudet, valmistumassa oleva rata huomioon ottaen, mitä mieltä olit? Odotatko pääseväsi pelaamaan vai skippaatko radan? Terveisin: Juho Keskinen, Lakeus Disc Golf ryLinnavuori DiscGolfPark
Metsärata nimen varsinaisessa merkityksessä. Vaatinee paljon kulutusta että rataa on miellyttävä kiertää. Spotterit on melkein pakollisia kierroksella.DiscGolf Sähköpari Partaharju
Tuli nähtyä ja koettua. Maasto on frisbeegolfaajan unelmamaastoa. Kuivaa kangasmetsää 99%, jolta löytyy kyllä kiekot helposti. Lämmittelyalue oli tosi hyvin varusteltu, ensituntumana erittäin mainio. Väylät pääosin selkeitä, mutta todella paljon sokkona sai heittää. Väylän pituus ei ole välttämättä edes montaa kymmentä metriä ja koria ei missään näkyvissä maastoerojen vuoksi. Vaatisi ehkä pari tai kolme kierrosta, että oppii tuntemaan. Näin ensimmäisellä kerralla kierrettynä joitain poikkeuksia lukuunottamatta ihan vierailun arvoinen rata. Uusia ratamuokkauksia oli tulon päällä ja puita kaatui kierroksen aikana. Yhtenä suurimpana kysymysmerkkinä toki viimeinen väylä ja lukuisat puut greenin sisällä. Miksi hyvä saari on jätetty puita täyteen? Suosittelen toki vierailemaan radalla pidempääkin, on ihan kokeilemisen arvoinen korkeuserojen suhteen. Paljon hyvää radassa ja varmasti ansaitsee paikkansa suomen frisbeegolfskenessä.Kyläsaaren frisbeegolfrata
Kevätreissu 2024: Lunta pakoon. Ensimmäinen etappi Kyläsaaren frisbeegolfradalle. Ensimmäinen tuntuma hyvä, hienot lämppämahdollisuudet. Heittoverkkoa, pari lämppäkoria, puttinollaa ja rangea. Väylät olivat suhteellisen lähellä toisiaan, jopa vaarallisen lähellä. Väylät olivat perus oikealle tai vasemmalle päin kaartuvia par3 tai dogleg par4. Ei mitään erikoista, peruskauraa. Yksi todella pitkä siirtymä, joka tyypilliseen tapaan joutuu kahdesti kulkemaan, muuten boxit oli 20m päässä maalikorista. Tiivis paketti. Hauska oli kiertää, ihan OK metsäratana.Kirjurinluodon frisbeegolfpuisto
Ensikertalaisena tällä radalla. Päällimmäiset mietteet: Ensimmäinen väylä antoi olettaa radalta paljon hyvää. Muutamat ensimmäiset väylät olivat mielenkiintoisia ja hyviä. Siitä lähtikin siirtymien loputon sarja. Enemmän siirtymää mitä pelattavaa. Väylänumeroinnit voisivat olla selkeästi merkitty. A-P merkinnät eivät antaneet mitään osviittaa missä mennään. Perinteiset numeroinnit 1-(x) olisivat paljon parempia. Radalla paljon puutteita opasteissa. Osasta väyliä puuttuivat kokonaan. Peräpään yli 300m siirtymän jälkeen kaksi peltoväylää ihan turhia. Päällisin puolin ei jäänyt kyllä mitään muuta mieleen kuin se että koska tämä kierros päättyy. Kävelyä Udiscin mukaan 6,6km tuolla radalla, kun Tampereen center antoi PDPT 2022 layoutilla 6,2km. Silti kierros Kirjurinluodossa tuntui päättymättömältä kävelyltä, kun Center oli mielenkiintoinen alusta loppuun saakka. Ainoa positiivinen asia oli se että rata oli sentäs lumeton näin maaliskuun viimeisenä viikonloppuna. Mutta näillä puitteilla jääköön viimeiseksi kerraksi vierailla täällä. Radalla on potentiaalia, mutta se on jäänyt täysin hyödyntämättä ja peltoväylät eivät anna lisäarvoa radalle vaan päinvastoin. Suosittelen ajamaan ohi ja etsimään toisen radan pelaamiselle jostain muualta.Ahonkylän frisbeegolfrata
Moro! Kiitoksia vastauksesta ja todella mukava kuulla että pidät radasta! Parhaamme olemme yrittäneet ja pyrimme siihen että rata olisi mahdollisimman hyvässä kuosissa jatkuvasti Sen verran vain korjaan että on meidän kyläläisten oma kunnianosoitus naapurillemme, ei suinkaan kaupungin/kunnan. ✌️Nissinkankaan frisbeegolf
Kertokaapa sitten koska heittokunnossa. Tuoreeltaan viime kesänä kun kävin, rata oli täynnä sitä risua ja raivausmoskaa. Potentaalia löytyy kyllä rutkasti tällä radalla.Säläisjärvi
Lyhyt analyysi: Loistava rata! Suosittelen!Törnävän frisbeegolfrata
Hyvä puistokenttä. Lyhykäisyydessään juuri sopivan pitkä rata iltanäppäilylle.Kitkan frisbeegolfrata
Aivan loistavat puitteet! Korkeuseroja on ja maasto on aivan mahtavaa. Avointa ja kiekkoja ei mene hukkaan. Rata Lapuan rataan verrattuna paljon helpompi, mutta on myös paljon miellyttävämpi kulkeakin. Kosteaa oli vielä paikka paikoin, joten varatkaa saappaat mukaan. Sitten negatiiviset asiat. Korit hylkii. Siis ne oikeasti hylkii kiekkoja! Uloimpiin kiekkoihin 2-3 lenkkiä lisää, niin ne eivät olisi niin tiukalla. Tällä saisi ketjujen hylkimisen pois, kun ovat aivan liian kireällä tällä hetkellä. Teet on pienet, mutta riittävät. Takaa voi ottaa tarvittaessa vauhtia. Olkaa Kortesjärveläiset ylpeitä, teillä on hieno kenttä tehtynä!Honkakylän frisbeegolfrata
Ihan kiva metsäinen rata. Parilla väylällä olisi kyllä selkeästi kaadettavaa. Liian kapeaa ja ahdasta, eikä selkeää linjaa löydy, ellei kävele väylää pitkin. Muutama puu kumoon, niin olisi kyllä ihan loistava rata. Puitteet on kyllä, joten kannattaa käyttää tilaisuus hyväksi. Esim kakkosväylä on ihan hanurista. Kaatakaa mäntyjä ja tehkää siihen väylä. Muuten ei ole ollenkaan hullumpi rata, teet on riittävän kokoisia, opasteet löytyy ja kohtuullisesti haastetta. 8/10