Oli ensin iloinen yllätys, ettei ollut kuin pari autoa parkkipaikalla. Hyvä, ei ruuhkaa. Mutta pian selvisi miksi. Palleihin asti heinää oli kakkosväylällä. Nimenomaan väylällä. Käännyttiin pois, sillä ei viitsitty ehdoin tahdoin kiekkoja hukata.
Olisi kiva, jos joku vastuullinen hoitaisi pelipaikan kuntoon. Tampereella ei ole ratoja liiaksi, joten tämän radan ei kannattaisi antaa metsittyä sentään.
"Vähän raakile" on kauniisti sanottu tästä "radasta". Kenties alueelle voisi hyvän radan tehdä, mutta nykyisestä radasta ei voi ottaa mitään mukaan. Ei ole tiimattoja, ei ole säädyllisiä koreja eikä ole useimmilla väylillä järkevää reittiä "tiiltä" sille korintapaiselle. Älkää tulko tälle radalle yhtään mistään kauempaa.
Tää on rata, jota Tampereen seudulta suosittelen harrastetason pelaajille. Viihtyisä paikka, jossa on avointa liidätystä ja metsärännejä. Ja jokunen vesieste tuomaan jännitystä, mutta joista useimmiten saa kiekkonsa kuitenkin takaisin. Kunnossapitokin pelaa: jokunen tiipaikka oli uusittu sitten viime näkemän.
Suosittu rata, joten arki-iltaisin hyvällä kelillä voi mennä odotteluksi. Välttäisin myös keväisin ja monsuunikausilla. On tunnettuja paikkoja, joissa puiston maaperä poistaa huonosti vettä. Niinä aikoina kastuu tossut, jollei jätä paria-kolmea väylää välistä. (Varsinkin väylät 7 ja 12).
Rata koki muodonmuutoksen marraskuussa 2020, jossa korjattiin nuo Sakun mainitsemat, yleisessä tiedossa olleet ongelmat. Kahdeksan vanhaa väylää korvautui uusilla, ainoastaan kolmosväylä jäi ennalleen. Tiit on nyt kunnossa kuten myös korit. Rataopasteet ovat vielä tuloillaan, mutta tiettävästi tilattu.
Pelasin läpi viikonloppuna. Sanoisin, että rata helpottui niin merkittävästi, ettei kilpapelaajalle ole tarjolla enää muuta haastetta kuin yhdeksän alle -kierros. Erittäin aloittelija- ja harrastajaystävällinen layoutti, jossa tosin puro vaanii kiekkoja väylillä 3 ja 7. Uusi ratakartta löytyy täältä: https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10223613799273588
Julmaa tylytystä täällä. Ihan hauska ratahan tämä oli. Mun kiekot pomppivat puista erittäin pahoihin mörreihin kaiken aikaa, mutta tunne oli, että se johtui heittäjästä pääasiassa. No mainitulla kakkosväylällä selkeää reittiä korille ei ole, mutta noin muuten siis. Pidin. Omaleimainen ja priimakuntoinen.
Viime kesän kokemus oli, että joka sateen jälkeen etenkin kaksi ensimmäistä väylää olivat kuraisia. Odotuksieni vastaisesti rata oli kakkosväylän korin vasemmalla puolen ollutta lätäkköä lukuun ottamatta erittäin kuiva ja miellyttävä kävellä.
Näsijärveltä tuulee koko alueelle kovaa, joten myrskyisempinä päivinä en tuonne menisi. Mutta muuten ihan mukava amatöörirata. Korkeusvaihteluita on, ja jämäkästi merkatut OB:t sekä luonnonesteet vaativat tarkasti sijoitettuja draiveja monin paikoin. Väyläopasteet puuttuu mistä pieni miinus, mutta koreissa on nuolet osoittamassa kohti seuraavaa tiitä. Ja siirtymät ovat hyvin lyhyitä lukuun ottamatta siirtymää kutosen ja seiskan väliä lukuun ottamatta, joten varsinaisia ongelmia ei ole. Kyllä tälle voi kolmosen antaa.
Fgr.fi -ratakartta on tosiaan täysin vanhentunut eikä radalla ole opasteita. Oranssit tolpat kuitenkin on tiiden vieressä, odottamassa opasteiden kiinnittämistä. Tarjolla ratakartaksi on tämä Tampereen kaupungin sivuilla oleva yleissuunnitelma: Yleissuunnitelma.
Aloittelijaystävälliseksi kuvailisin. Väylät ovat lyhyehköjä, mutta luonnonesteitä piisaa käytännössä jokaisella. Kolmonen ja kasi heitetään jyrkkään ylämäkeen ja ysi jyrkkään alamäkeen. Varsin miellyttävä ja vähän omaleimainenkin rata. 4/5 hyvinkin jahka rataopasteet saadaan kuntoon, sitä ennen lasken arvosanaa yhdellä siitä.
Suurin osa näistä radoista on harjun katveessa, joten sulavat hyvin hitaasti. Näin maaliskuun lopulla ainakin radat 3-6 olivat liukkaita ja jäisiä kuin luistinrata melkein kauttaaltaan. Rataopasteiden puutteesta on kaksi vuotta sitten moitittu, ja ne puuttuvat edelleen. Parkkipaikan reunassa oleva paperinen ratakartta on ainoa opaste ylipäätään: radalla ei ole mitään. Iso miinus siitä. Puhelimeen ratakartta auki niin tuolla selvinnee; muutoin voi joutua eksyksiin varsinkin ekoja väyliä hakiessa.
Moitteista huolimatta, tällaiselle keskinkertaiselle heittäjälle tarjoaa juuri sopivan verran haastetta. Maasto on todellakin helppokulkuista jahka jää sulaa. Kiekkojen hukkumistakaan ei tarvitse pelätä.
Sellupuiston frisbeegolfrata
Oli ensin iloinen yllätys, ettei ollut kuin pari autoa parkkipaikalla. Hyvä, ei ruuhkaa. Mutta pian selvisi miksi. Palleihin asti heinää oli kakkosväylällä. Nimenomaan väylällä. Käännyttiin pois, sillä ei viitsitty ehdoin tahdoin kiekkoja hukata. Olisi kiva, jos joku vastuullinen hoitaisi pelipaikan kuntoon. Tampereella ei ole ratoja liiaksi, joten tämän radan ei kannattaisi antaa metsittyä sentään.Vatulan frisbeegolfrata
"Vähän raakile" on kauniisti sanottu tästä "radasta". Kenties alueelle voisi hyvän radan tehdä, mutta nykyisestä radasta ei voi ottaa mitään mukaan. Ei ole tiimattoja, ei ole säädyllisiä koreja eikä ole useimmilla väylillä järkevää reittiä "tiiltä" sille korintapaiselle. Älkää tulko tälle radalle yhtään mistään kauempaa.Epilän frisbeepuisto
Tää on rata, jota Tampereen seudulta suosittelen harrastetason pelaajille. Viihtyisä paikka, jossa on avointa liidätystä ja metsärännejä. Ja jokunen vesieste tuomaan jännitystä, mutta joista useimmiten saa kiekkonsa kuitenkin takaisin. Kunnossapitokin pelaa: jokunen tiipaikka oli uusittu sitten viime näkemän. Suosittu rata, joten arki-iltaisin hyvällä kelillä voi mennä odotteluksi. Välttäisin myös keväisin ja monsuunikausilla. On tunnettuja paikkoja, joissa puiston maaperä poistaa huonosti vettä. Niinä aikoina kastuu tossut, jollei jätä paria-kolmea väylää välistä. (Varsinkin väylät 7 ja 12).Vihiojan frisbeepuisto
Rata koki muodonmuutoksen marraskuussa 2020, jossa korjattiin nuo Sakun mainitsemat, yleisessä tiedossa olleet ongelmat. Kahdeksan vanhaa väylää korvautui uusilla, ainoastaan kolmosväylä jäi ennalleen. Tiit on nyt kunnossa kuten myös korit. Rataopasteet ovat vielä tuloillaan, mutta tiettävästi tilattu. Pelasin läpi viikonloppuna. Sanoisin, että rata helpottui niin merkittävästi, ettei kilpapelaajalle ole tarjolla enää muuta haastetta kuin yhdeksän alle -kierros. Erittäin aloittelija- ja harrastajaystävällinen layoutti, jossa tosin puro vaanii kiekkoja väylillä 3 ja 7. Uusi ratakartta löytyy täältä: https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10223613799273588Mäyriä DiscGolfPark
Julmaa tylytystä täällä. Ihan hauska ratahan tämä oli. Mun kiekot pomppivat puista erittäin pahoihin mörreihin kaiken aikaa, mutta tunne oli, että se johtui heittäjästä pääasiassa. No mainitulla kakkosväylällä selkeää reittiä korille ei ole, mutta noin muuten siis. Pidin. Omaleimainen ja priimakuntoinen.Sellupuiston frisbeegolfrata
Viime kesän kokemus oli, että joka sateen jälkeen etenkin kaksi ensimmäistä väylää olivat kuraisia. Odotuksieni vastaisesti rata oli kakkosväylän korin vasemmalla puolen ollutta lätäkköä lukuun ottamatta erittäin kuiva ja miellyttävä kävellä. Näsijärveltä tuulee koko alueelle kovaa, joten myrskyisempinä päivinä en tuonne menisi. Mutta muuten ihan mukava amatöörirata. Korkeusvaihteluita on, ja jämäkästi merkatut OB:t sekä luonnonesteet vaativat tarkasti sijoitettuja draiveja monin paikoin. Väyläopasteet puuttuu mistä pieni miinus, mutta koreissa on nuolet osoittamassa kohti seuraavaa tiitä. Ja siirtymät ovat hyvin lyhyitä lukuun ottamatta siirtymää kutosen ja seiskan väliä lukuun ottamatta, joten varsinaisia ongelmia ei ole. Kyllä tälle voi kolmosen antaa.Hervanta
Fgr.fi -ratakartta on tosiaan täysin vanhentunut eikä radalla ole opasteita. Oranssit tolpat kuitenkin on tiiden vieressä, odottamassa opasteiden kiinnittämistä. Tarjolla ratakartaksi on tämä Tampereen kaupungin sivuilla oleva yleissuunnitelma: Yleissuunnitelma. Aloittelijaystävälliseksi kuvailisin. Väylät ovat lyhyehköjä, mutta luonnonesteitä piisaa käytännössä jokaisella. Kolmonen ja kasi heitetään jyrkkään ylämäkeen ja ysi jyrkkään alamäkeen. Varsin miellyttävä ja vähän omaleimainenkin rata. 4/5 hyvinkin jahka rataopasteet saadaan kuntoon, sitä ennen lasken arvosanaa yhdellä siitä.Julkujärvi Am DiscGolfPark
Suurin osa näistä radoista on harjun katveessa, joten sulavat hyvin hitaasti. Näin maaliskuun lopulla ainakin radat 3-6 olivat liukkaita ja jäisiä kuin luistinrata melkein kauttaaltaan. Rataopasteiden puutteesta on kaksi vuotta sitten moitittu, ja ne puuttuvat edelleen. Parkkipaikan reunassa oleva paperinen ratakartta on ainoa opaste ylipäätään: radalla ei ole mitään. Iso miinus siitä. Puhelimeen ratakartta auki niin tuolla selvinnee; muutoin voi joutua eksyksiin varsinkin ekoja väyliä hakiessa. Moitteista huolimatta, tällaiselle keskinkertaiselle heittäjälle tarjoaa juuri sopivan verran haastetta. Maasto on todellakin helppokulkuista jahka jää sulaa. Kiekkojen hukkumistakaan ei tarvitse pelätä.