"Kaikki Suomen frisbeegolfradat yhdessä paikassa."

Vierumäki Disc Golf

Radan kuvaus

Vierumäen kylälle kesällä 2021 avattu 12-väyläinen metsärata joka seurailee osittain pururadan maastoja.

Ajankohtaista

Radan tiedot

  • Osoite

    Tupamäentie 1
    19110 Heinola


  • Rata kartalla

  • Perustettu

    2021

  • Korit

    DiscGolfPark-maalikori

  • Väylien määrä

    12

  • Heittopaikat

    Tekonurmi

  • Pinnanmuodot

    Tasainen, vähän korkeuseroja

  • Opasteet

    TeeSign

  • Ratatyyppi

    Metsärata

  • Ylläpito

    Kuukausittainen

  • Ratamestari

    Samuli Salminen

  • Suunnittelija

    Pasi Koivu

  • Ilmainen/maksullinen

    ilmainen

  • Lisätietoja

    Harjoituskori(t)

  • Talvipelattavuus

    Ei tiedossa

Paikallissää

Weather by Foreca

Väyläkuvaukset

Vierumäki Disc Golf

Ratakartta

Väylä 1: Vierumäki #1

Pituus 51 metriä. Par 3

Väylä 2: Vierumäki #2

Pituus 76 metriä. Par 3

Väylä 3: Vierumäki #3

Pituus 85 metriä. Par 3

Väylä 4: Vierumäki #4

Pituus 71 metriä. Par 3

Väylä 5: Vierumäki #5

Pituus 61 metriä. Par 3

Väylä 6: Vierumäki #6

Pituus 77 metriä. Par 3

Väylä 7: Vierumäki #7

Pituus 94 metriä. Par 3

Väylä 8: Vierumäki #8

Pituus 88 metriä. Par 3

Väylä 9: Vierumäki #9

Pituus 83 metriä. Par 3

Väylä 10: Vierumäki #10

Pituus 148 metriä. Par 4

Väylä 11: Vierumäki #11

Pituus 80 metriä. Par 3

Väylä 12: Vierumäki #12

Pituus 84 metriä. Par 3

4 arvostelua radalle “Vierumäki Disc Golf

    Heinolan kaupungissa Vierumäki DiscGolf. Radalla pituutta 12-väylää, 998m ja B1-luokitus. Kiekon perässä tuli käveltyä 2140m. Pelattu 27.4.2024.

    Vain pieniä korkeuseroja sisältänyt Vierumäen metsäradan kiertäminen kävi kevyestä ulkoilusta. Siirtymät lyhyet, joten radan kiertäminen nopeatahtista.

    Radan rakenteet hyvässä kunnossa kuten kohtalaisen tuoreelta radalta sopii odottaakin. Ratakartta, DGP:n korit nuolineen, heittopaikat ja heittopaikkaopasteet hyvässä iskussa. Penkkejäkin löytyi kivasti. Sinilähteen koulu vieressä missä lasten liikuntavälineitä sekä ulkoliikuntasali. Lisäksi hiekkakenttä draiverienkin ulkoilutukseen. Heinolan keskustaan matkaa 14km. Itse evästelin Kahden Muijan kahvilassa aivan torin laidalla, vahva suositteluni niin palvelun kuin tuotteidenkin osalta. Vierumäen palvelut aivan vieressä.

    Mutta ei… ei ollenkaan. Peräti yhdeksän väylää, jos laskuissa perässä pysyin meni liiaksi sokkona joko pururataa pitkin tai ylitti pururadan vaarallisesti eli väylät 1, 2, 3, 4, 5, 8, 10, 11 ja 12. 6-väylän korin ei lainkaan opasteen ilmoittamassa paikassa oikealla, vaan kyse täysin luotisuorasta väylästä. 7-väylän heittolinjan keskellä kaksi pikkukuusta ”kivasti” tiellä. Väylät 11 ja 12 liian likellä toisiaan, vaikkakin suojaverkko hieman paikkasi tilannetta. Next tee -kylttejä oli satunnaisesti tiiviillä radalla. Ehkäpä 6-7 väylien välinen siirtymä sai hieman hämmentymään, kun kohtalaisen yksinkertaiseen siirtymään oli saatu mahdutettua satumaiset neljä opastekylttiä. Sinällään toki parempi noinpäin…

    Jep! Vierumäen rata on se eniten inhoamani ratatyyppi mitä kuvitella voi. Suurin osa väylistä pelattiin todella vaarallisesti muiden käyttäjien kannalta, kun pururataa pitkin pelattavat tai sen ylittävät väylät olivat todella turvattomia! Rakenteet sentään hyvät ja väylätkin muutoin kuin turvallisuuden osalta ihan menettelivät. Ei jaksannu väyliäkään oikein analysoida tarkemmin, kun ketutti väyläsuunnittelun totaalinen epäonnistuminen. Voi olla, että maestro Koivulle ei ole annettu muuta vaihtoehtoa kuin suunnitella rata ilman, että yhtä ainoaa heinänkorttakaan saa kaataa, yritä siinä sitten hyvää rataa kasaan parsia. Ei tällaisia radan tekeleitä, ei kiitos ollenkaan!

    1/5

    Paljon hyvää tässä radassa oli. Tiit, penkit & kaikki rakennelmat ja haketukset, mutta… Se ydin, eli ne heitettävät väylät…

    Kuusia ja muuta kasvustoa aivan liikaa. Väylien ahtaus ei haittaa, mutta se että täällä oli mm. nuolia piirretty puihin (ilmeisesti heittolinjan havaitsemiseksi), kertoo siitä, että kasvustoa on liikaa. Ainakin pystykarsintaa tulisi tehdä useammalla väylällä. Mun mielestä väylät tulisi tehdä ensin kunnolla ja sitten vasta bonuksena penkit ym rakennelmat.

    Kuntopolkua myötäilevät väylät olivat aika ilmavia ja radan parhaimmistoa. Toinen keskustelun aihe on sitten se, kannattaako kuntopoluille ylipäätään tehdä väyliä…

    Noh, rata on uusi ja annetaan sille mahdollisuus kehittyä. Tsemppiä ylläpidolle!

    Mukavan haastava rata. Vaatii teknisiä heittoja aika monella väylällä. Melko anhyzer/fore painotteista (oikeakätiselle), että sitä tuolla pääsee kyllä treenaamaan. Pienoisesti vielä kaipaa ainakin korien lähialueet aluskasvillisuuden siistimistä, mutta kaikenkaikkiaan keskiarvoa parempi rata. Vahva 3/5.

Vastaa