"Kaikki Suomen frisbeegolfradat yhdessä paikassa."

Teikarinmäen frisbeegolfpuisto

Lue rataluokituksista

Radan kuvaus

Teikarinmäen frisbeegolfradan uusi parkkipaikka löytyy osoitteesta Pyöräsuontie 20. Parkkipaikan vieressä on harkkakori puttilämmittelyyn.

Layout uusittu syksyllä 2022. 1-väylälle lyhyt kulku harkkakorilta ja viimeinen (9) väylä tuo mukavasti takaisin parkkipaikan läheisyyteen.

Lue lisää

Väylät kiertävät sora-alueella osittain metsässä, osittain reuna-alueilla, tarjoten tiukkoja ja haastaviakin väyliä, mutta myös rentoja alamäkeen heitettäviä väyliä.

Harjoituskorin ympäristöstä urheilukentältä voi heitellä myös pidempiä lähestymisharjoituksia. Väyläkartat ja opasteiden piirrokset: Jukka Suuronen. Heittopaikat tehty puusta joista suurin osa soratäytteisiä ja joissa tekonurmipinnoite.

Valmistus: Juha Bagge

Ajankohtaista

Ei blogipostauksia.

Radan tiedot

  • Osoite

    Pyöräsuontie 20
    07560 Pukkila


  • rata kartalla

  • Perustettu

    2020

  • Korit

    DiscGolfPark-maalikori

  • Väylien määrä

    9

  • Heittopaikat

    Tekonurmi

  • Pinnanmuodot

    Mäkinen, paljon korkeuseroja

  • Opasteet

    Itsetehdyt opasteet

  • Ratatyyppi

    Hiekkakuopparata

  • Ylläpito

    Satunnainen

  • Ratamestari

    Juha Bagge

  • Suunnittelija

    Juha Bagge

  • Ilmainen/maksullinen

    ilmainen

  • Lisätietoja

    Harjoituskori(t) Ratakartta

  • Tulevat tapahtumat
  • Lähimmät jälleenmyyjät

Väyläkuvaukset

Teikarinmäen frisbeegolfpuisto

Väylä 1: Teikarinmäki #1

Pituus 66 metriä. Par 3

Metsäväylä ylämäkeen, vasemmalla mando. Jos missaat mandon uusi heitto alustalta. Molemmin puolin OB:t 66m, +8m.

Väylä 2: Teikarinmäki #2

Pituus 63 metriä. Par 3

Tiukka metsäväylä, aukeaa vähän lopussa 63m, -2m.

Väylä 3: Teikarinmäki #3

Pituus 76 metriä. Par 3

Mäen harjanteelta puiden välistä kohti kivikkoa 76m, kulku korille alustan vasemmalta puolelta harjannetta pitkin! -2m.

Väylä 4: Teikarinmäki #4

Pituus 64 metriä. Par 3

Alussa tiukka metsäputki sitten avointa 64m, -1m.

Väylä 5: Teikarinmäki #5

Pituus 103 metriä. Par 3

Liidätysväylä korotettuun koriin  103m, kulje korille rappusia pitkin, -20m.

Väylä 6: Teikarinmäki #6

Pituus 108 metriä. Par 4

(Vanha 3 väylä) Väylän alkuosa heitetään loivasti alaspäin teeltä osittain kummun takana peitossa olevaan metsäaukkoon. Aukon vasemmalla on mando ja DZ heittopaikka on merkattu aukon suulle. Metsäosuus viettää vasemmalle.

Väylä 7: Teikarinmäki #7

Pituus 163 metriä. Par 4

Radan pisin väylä, jos et pääse saareen jatka siitä mihin päädyit ja lisää tulokseen +1. Vasemmalla sorakasa on OB. Jos kiekko on nojallaan sorakasaan, mutta kiekon reuna on maan tasalla niin kiekko on IN, jos koko kiekko sorakasassa niin OUT. 163m, +5m.

Väylä 8: Teikarinmäki #8

Pituus 64 metriä. Par 3

(Vanha 7 väylä) Loivasti nousevaan rinteeseen heitettävä väylä. Korin ja metsälinjan takana on jyrkkä rinne joka OB aluetta ja jota kannattaa varoa. 64m, +5,5m.

Väylä 9: Teikarinmäki #9

Pituus 79 metriä. Par 3

(Vanha 8 väylä) Alamäkeen heitettävä väylä jossa kori sijaitsee saarekkeella. Saarekkeen ulkopuolinen alue on OB joka pelataan hazard säännöllä, 79m -8,5m.

21 arvostelua radalle “Teikarinmäen frisbeegolfpuisto

    Hei, radan layout ja parkkipaikka muuttuneet. Kartat tulevat pian tännekin. Parkkipaikka Pyöräsuontien varressa. 1 väylä ylämäkeen 66m +8m nousua. 2 väylä 63m -2m laskua, 3. väylä 76m -2, 4 väylä 64m -3, 5 väylä 103 -20m. 6 väylä 108m -4m 7 väylä 163 +5m, 8 väylä vanha 7. väylä, 9 väylä vanha 8 väylä. Muut väylät par3 (6,7 par4)

    Hei, Väylä 2. jouduttiin uusimaan kun vanha heittoalusta olikin osittain väärällä tontilla. Tuotu väliaikaisesti 1. korin oikealle puolelle. Olkaahan tarkkana kun heitätte väyliä 1. ja 2. etteivät kiekot osu toisiin pelaajiin! Myös ratakartta jouduttu siirtämään parkkipaikan reunasta radan puolelle, samaten harkkakori otettu väliaikaisesti pois käytöstä.

    Kiinnostava rata, mukavan paljon korkeuseroja ja kulkuopasteita hyvin.

    Ehdotan vesakkoa harvennettavaksi ainakin väyliltä 3 ja 7 sekä jo kaadettuja puita poistettaviksi väyliltä 4 ja 9.

    Erikoisuutena ja mahdollisesti myös vaativimpina ehkäpä tekniset serpentiinilinjaiset, kaksimutkaiset väylät 3 ja 9 sekä alkusuoran jälkeen oikealla mäen ylittäen jatkuva väylä 4.

    Ihan mukava pikkurata. Korit, tiit, kartat jne. ihan kunnossa. Väylät jopa haastavia, tarkkuutta vaaditaan ettei löydä itseään pahasti metsästä tai hiekkakuopan pohjalta.

    Ykkösväylä vähän antoi pahoja merkkejä, kun heitetään aivan pimeään jonkun kuntopolun tai huoltotien yli, muuten sinänsä ok ja haastava väylä. Liekö tuolla sitten kovin paljon liikkujia muita kuin frisbeegolffareita. Parilla muulla väylällä myös niin, että ei ole mahdollisuutta nähdä tiiltä liikkuuko siellä korin lähellä olevalla polulla joku.

    Moni väylä tosi ahdas. Mutta ehkä toisaalta tässä kohtaa hyvällä tavalla, kun ei ole kyseessä mitkään 150m+ liidätysväylät, vaan kyseessä on lyhyitä ja mutkikkaita väyliä. Kutosväylällä varmaan voisi yrittää panostaa johonkin pusikon karsimiseen, etsin omaa ”varaheittoani” siitä kymmenen metriä korista oikealle, ja ennen kuin löysin oman kiekkoni, löysin neljä muuta. 😀 Ja juu, löytöboksiin menivät.

    Kokonaisuus siis plussan puolella. Puitteet kunnossa, vaihtelevia ja tarkkuutta vaativia lyhyehköjä väyliä.

    Radalla talkoot 22.5.2021 klo 12-16 väylien 4. ja 5. alueelta raivaamme harvennushakkuun jäljiltä maastoon jääneitä puita ja risuja pois. Pelattavissa ovat ainakin väylät 1,2,3,6,7 ja 8 ehkä 9:kin. Saa tulla toki mukaan talkoilemaan!

    Hiekkakuopan ympäristöön sijoittuva rata yllätti positiivisesti. Väylien suunnittelussa on onnistuttu erinomaisesti. Korit ja tiit priimaa, samoin opasteet. Monipuolisia väyliä: alamäkeä, ylämäkeä, tarkkaa metsäpilliä yms. 270 radan kokemuksella menee helposti ysiväylästen ratojen huipulle. Viimeinen väylä oli hieman erikoinen, muttei sekään varsinaisesti huono ollut. Viimeiseltä korilta parkipaikelle kertyy melko paljon kävelyä. Saariväylä oli kiva, mutta saari oli aavistuksen epäselvä. Vahva suositus tälle radalle. Moni muu rata voisi ottaa tästä mallia. 4/5

    Puuston harvennus suoritettu loppuun. Ensi viikolla 3-7.5.2021 siivoavat tukit ja oksat pois. Ainakin 4. ja 5. väylillä kaadettuja puita myös radalla. Eivät estä heittämistä, voivat vaikeuttaa kylläkin.

    Ensimmäisen kolmen väylän jälkee nollatuloksella laji tuntuu äärimmäisen viehättävältä. Nelosväylälle saavuttuani heräsin todellisuuteen. Tulos luultavasti triplabogey ja paha mieli. Vitoselle ei saavuttu vaan matka suuntautui Alkoon.

    Asiallinen uusi rata. Hyvät teepadit, hyvät rataopasteet ja hyvät next tee merkinnät. Muutamille väylille saisi tehdä hieman muutoksia jotta niissä olisi mahdollisuus löytää sopivan malliset heitot korille (esim 4 ja 9). Kuitenkin ihan laadukas ja suositeltava ysi väyläinen joka tarjoaa kuitenkin haastetta riittävästi.

    Ilkivaltaa radalla!!! Väylältä 1. katkaistu käsin kaksi ranteen paksuista mäntyä ja lisäksi revitty vielä juurineen ylös yksi. Väyliltä 3 ja 5 kaadettu maan tasalle 2,5m kuuset. Jos taidot ei vielä riitä niin Pukkilan keskustassa on jalkapallokentän vieressä kolme koria ja siellä ei ole puita!

    Jos havaitsette ilkivaltaa radalla ilmoittakaa siitä minulle tai laittakaa tiedoksi vaikka löytölaatikkoon.

    T:Ratamestari.

    Hiekkakuopan ympäristöön suppealle alueelle on saatu mahdutettua ihan kiva tekninen rata. Metsäisiä, kapeita väyliä, mutta muutama hiekkakuopassa heitettävä väylä tuo mukavaa vaihtelua. Väyliltä ei kannata eksyä, tiheä puusto rankaisee usein. 3/5.

    Moi. Kävin testaamassa radan to 1.10. Glide jäi yhdelle väylälle ja nyt pe 2.10 se näkyy olevan löytökiekkolaatikossa. Kuinka saan sen takaisin. Tarvetta olisi jo huomenna kisoissa. Ylläpidon yhteystietoja ei löytynyt opastaululta eikä löytölaatikolta. Asun Pukkilassa ja kiekossani on puhelinnumeroni.

    Posiitiivinen yllätys! Ihan hyvin suunniteltu rata. Tiukkoja metsäpilliä, on avointa alamäki ja ylämäkiväylää. Tänne tullaan uudestaan. Pitkä siirtymä ysiväylältä parkkipaikalle 150 m. Oliskos siihen saanut vielä 10 väylän lisäättyä?

    Viimeiseltä väylältä siirtymä kohti parkkialuetta on toki hieman pidempi kuin kierroksen aikana väylien välillä, mutta matkan puolivälistä voi aloittaa uuden kierroksen. Valitettavasti kunnan omistamaa maa-aluetta ei ole käytettävissä juurikaan enempää mitä nyt on väylien käytossä. Mukava kuulla että rata on mieleinen.

Vastaa