"Kaikki Suomen frisbeegolfradat yhdessä paikassa."

Sellupuiston frisbeegolfrata

Radan kuvaus

Tampereen Lielahdessa sijaitseva 9-väyläinen frisbeegolfrata. Pysäköintialue sijaitsee Tehdaskartanonkadun loppupäässä.

Ajankohtaista

Radan tiedot

  • Osoite

    Tehdaskartanonkatu
    33400 Tampere


  • Rata kartalla

  • Perustettu

    2018

  • Korit

    DiscGolfPark-maalikori

  • Väylien määrä

    9

  • Heittopaikat

    Tekonurmi

  • Pinnanmuodot

    Tasainen, vähän korkeuseroja

  • Opasteet

    Ei

  • Ratatyyppi

    Metsärata

  • Ylläpito

    Satunnainen

  • Ratamestari

  • Suunnittelija

  • Ilmainen/maksullinen

    ilmainen

  • Lisätietoja

  • Talvipelattavuus

    Ei tiedossa

Väyläkuvaukset

Sellupuiston frisbeegolfrata

Ratakartta

Väylä 1: Sellupuisto #1

Pituus 87 metriä. Par 3

Väylä 2: Sellupuisto #2

Pituus 134 metriä. Par 3

Väylä 3: Sellupuisto #3

Pituus 161 metriä. Par 4

Väylä 4: Sellupuisto #4

Pituus 56 metriä. Par 3

Väylä 5: Sellupuisto #5

Pituus 68 metriä. Par 3

Väylä 6: Sellupuisto #6

Pituus 94 metriä. Par 3

Väylä 7: Sellupuisto #7

Pituus 68 metriä. Par 3

Väylä 8: Sellupuisto #8

Pituus 101 metriä. Par 3

Väylä 9: Sellupuisto #9

Pituus 186 metriä. Par 4

16 arvostelua radalle “Sellupuiston frisbeegolfrata

    Tampereen kaupungissa Sellupuiston frisbeegolfrata. Radalla pituutta 9-väylää, 955m ja BB2-luokitus. Kiekon perässä tuli käveltyä 2680m. Pelattu 13.4.2025.

    Sellupuiston metsärata sijaitsi lähes tasaisella alueella, joten keyvestä ulkoilusta kävi radan kiertäminen. Alussa väylillä 1-5 oli tarjolla taustalla hyvin kaunista vesimaisemaa. 2-väylä nätti alas rantaan päin heitettynä. Kun kasvukausi ei ollut vielä meneillään, niin heinäkään ei pitkää ollut, pitää tosin sanoa, että väylien sivuilla lakoontunutta heinää oli vaikka muille jakaa, niin miten lie tilanne radalla sitten jo vaikka touko-kesäkuussa… Siirtymät lyhyet.

    Rakenteet. Puutteelliset, todella puutteelliset. Ratakarttaa ei ollut. Myöskään yhtään väyläopastetta ei ollut paikoillaan, ei edes tyhjiä tolppia. Heittopaikkoina oli nippa nappa järjelliset tekonurmen palaset. Korit olivat parasta radan antia, DiscGolfPark-korit suuntanuolineen olivat kyllä upeassa iskussa! Next tee -kylttejä ei tietenkään ollut yhtään kappaletta ja vaikka koreissa nuolet olikin, niin harvoin turhauttanut etsiä noin paljona väyliä kartan kanssa, ihan koko radan ajan. 1-2 siirtymällä oli DGP:n kävijälaskurit… tuollaisella radalla… miksi?!? Tampereen keskusta palveluineen 7km päässä. Itse evästelin radasta 6km päässä Kahvila Amurin Helmessä, jolle voi antaa suosittelut niin asiakaspalvelun, vanhanajan miljöön kuin tuotteidenkin osalta.

    Sellupuiston radan miljöö ja väylät itsessään kivoja, paljon oli tilaa, mutta myös tiukempaa tekemistä vaadittiin. Ainoastaan 9-väylän heittolinjaa ja olemassaoloa en oikein tajunnut heittopaikalta käsin. Käyttäjäkommenteista ja lakoontuneesta heinästä näkee heti ettei radalla ole minkäänlaista kesäaikaista ylläpitoa ollut pitkiin aikoihin. Rakenteet myös umpisurkeat. Sääli, ihan valtavan iso sääli. Lähinnä vihaksi pistää kuinka huonoon kuntoon kaupunki on liikuntapaikkansa päästänyt! Ellei sitten rataa olla purkamassa pois mikä edes jotenkin selittäisi radan tilanteen…

    1/5 (#452. fgr)

    Harmi että rata on päästetty tähän kuntoon. Opasteet puuttuu, korit viimesen päälle mutta muutamalla väylällä ei mitään hajua missä korit sijaitsee eli ihan sokkona mennään. Siihen kun lisää älyttömät mörrit heti väylien vieressä niin hyvästi kiekot. Melkein kannattaisi poistaa kartalta ja ottaa korit parempaan käyttöön.

    Loivapiirteisen niittymäen harjoitusrata nuorehkolla lehtipuualueella. Väylät ovat kannustavasti paikoin hyvinkin avoimia.

    Heinikko oli ajettu hyvin, toki parissa kohti väylien ulkopuolella on korkeaa heinikkoa kaappaamassa mahdollisia harhakiekkoja.

    Minkäänlaisia rata- ja tiipaikkaopasteita ei ollut, vaan sivuston ratakartalla pärjäsi sujuvasti. Heittoalustat melko hyvässä kunnossa harjoituskäyttöön. Kakkosväylällä ja päätösväylällä pääsee käyttämään pisimpiäkin heittoja!

    Järkyttävä viidakko ja sinne hukattu kiekko. Väyläopasteetkin edelleen loistaa poissaolollaan.
    Ylläpito kuntoon tai purkakaa suosiolla rata ja siirtäkää toiseen paikkaan.
    Ei ole mitään järkeä perustaa rata vain perustamisen innosta ja jättää ylläpito huomioimatta.
    Ulkopaikkakuntalaisena suosittelen jättämään väliin.

    Oli ensin iloinen yllätys, ettei ollut kuin pari autoa parkkipaikalla. Hyvä, ei ruuhkaa. Mutta pian selvisi miksi. Palleihin asti heinää oli kakkosväylällä. Nimenomaan väylällä. Käännyttiin pois, sillä ei viitsitty ehdoin tahdoin kiekkoja hukata.

    Olisi kiva, jos joku vastuullinen hoitaisi pelipaikan kuntoon. Tampereella ei ole ratoja liiaksi, joten tämän radan ei kannattaisi antaa metsittyä sentään.

    Radalla järjestetään Pirkanmaan Winter Series -osakilpailu su 15.11. klo 9-16.
    Radalla on 90 kilpailijaa koko päivän, joten silloin radalle mahdu muuten pelaamaan.

    Kiitos kilpailun huomioimisesta!

    Käytä tuolloin alueen muita ratoja, kiitos.
    Esim. Epilä, Julkujärvi, Nokia, Vihioja, Sentteri…

    Mukava pikkurata avoimessa puistomaisemassa. Hienojakin väyliä saatu aikaiseksi muutaman tavallisemman lisäksi. Testikierros pelattu keväällä maaston jo kuivattua, lisäksi oli melko tyyntä eli ulkoiset tekijät olivat ok. Tuulisella tai märällä kelillä saattaa olla eri fiilikset: avoin ranta-alue kerää hyvin tuulet ja savinen maasto muuttuu mutakentäksi? Tällaisia kuitenkin lisää!

    Viime kesän kokemus oli, että joka sateen jälkeen etenkin kaksi ensimmäistä väylää olivat kuraisia. Odotuksieni vastaisesti rata oli kakkosväylän korin vasemmalla puolen ollutta lätäkköä lukuun ottamatta erittäin kuiva ja miellyttävä kävellä.

    Näsijärveltä tuulee koko alueelle kovaa, joten myrskyisempinä päivinä en tuonne menisi. Mutta muuten ihan mukava amatöörirata. Korkeusvaihteluita on, ja jämäkästi merkatut OB:t sekä luonnonesteet vaativat tarkasti sijoitettuja draiveja monin paikoin. Väyläopasteet puuttuu mistä pieni miinus, mutta koreissa on nuolet osoittamassa kohti seuraavaa tiitä. Ja siirtymät ovat hyvin lyhyitä lukuun ottamatta siirtymää kutosen ja seiskan väliä lukuun ottamatta, joten varsinaisia ongelmia ei ole. Kyllä tälle voi kolmosen antaa.

    Rata löytyi lopulta pienen hakemisen jälkeen. Ensimmäinen väylä löytyi nopeasti ja radan pystyi hyvin kiertämään korinuolten ja polkujen avulla ilman karttaa. Väylät kiertävät puistoalueen ympäri vastapäivään ja siirtymät ovat lyhyitä.

    Väylät ovat monipuolisia: on helppoa lyhyttä ja toisaalta pitkää liidätystä. Muutamassa kohtaa OB-linjat olivat hieman erikoisia, osin jopa turhaa kikkailua. Avoimella alueella pärjäsi hyvin heittämällä hyssepommeja lähes joka väylälle, sattui sopivasti vielä tyyni keli.

    Heittopaikat rakennettu murskeen päälle. Osa matoista on jo muhkuralla, joten heittopaikat vaativat ylläpitoa varmasti jossain kohtaa.

    Puistoalue on helppokulkuinen, radan pystyy pelaamaan rattaiden kanssa. Ei mikään järisyttävä ratakokemus, mutta kyllä radalla heittää kelpaa. 2½/5

    No joo ihan ok. En tiedä onko vielä keskenäräinen vai jääkö näin, mutta tällähetkellä väylät merkitty vain puutikulla ja keskellä hirveä kura alue. Ihan hyvä tästä tulee jos tulee keskelle nurmikko ja kunnon opasteet. Tuskin tää näin jää?

Vastaa