"Kaikki Suomen frisbeegolfradat yhdessä paikassa."

Orimattilan kiekkopuisto

Lue rataluokituksista

Radan kuvaus

Orimattilan Kiekkopuisto 18

Lue lisää

Orimattilan Jymylinnan kuntoradan ja yleisurheilukentän ympäristöön rakennettu puisto/ metsärata.

Vesitornin juurelle kun suunnistaa niin ei voi olla löytämättä perille.

Parkkipaikkana toimii hiekkakenttä. Löytökiekkolaatikko.

Löytökiekot tullaan kirjaamaan loytokiekot.net järjestelmään.

Väylämitat vaihtelevat 60-190m välillä ja korkeuseroja on usealla väylällä.

Radan par 57.

Jokaiselta korilta opastus seuraavalle tiille

Ethän jätä jälkeesi roskia tai tupakan tumppeja. Radalla kaksi roskista joilla hyvä sijainti usealle väylälle. Bägistäsi löytyy varmasti tila myös roskille.

 

Ajankohtaista

03.09.2012
Moikka maailma!
Tervetuloa blogiin FGR.fi -blogit. Tämä on ensimmäinen artikkeli. Muokkaa sitä tai poista se ja voit aloittaa muokkaamisen!

Radan tiedot

  • Osoite

    Urheilutie 9
    16300 Orimattila


  • rata kartalla

  • Perustettu

    2012

  • Korit

    Muu

  • Väylien määrä

    18

  • Heittopaikat

    Tekonurmi

  • Pinnanmuodot

    Mäkinen, paljon korkeuseroja

  • Opasteet

    Itsetehdyt opasteet

  • Ratatyyppi

    Puistorata
    Metsärata
    Hiekkakuopparata

  • Ylläpito

    Viikoittainen

  • Ratamestari

    Reima Innala

  • Suunnittelija

    Reima Innala, Tomi Korpinen

  • Ilmainen/maksullinen

    ilmainen

  • Lisätietoja

    Kuvia radalta

  • Tulevat tapahtumat
  • Lähimmät jälleenmyyjät

Paikallissää

Potential disruption due to snow and ice from 5AM EET MON until 5PM EET MON

Issued:
16. joulukuuta 2018 klo 13:50 (GMT)
Expires:
Mahdollisesti lumisadetta
Sunnuntai 12/16 60%
Mahdollisesti lumisadetta
Yöllä lumikuuroja. Alin lämpötila -5ºC.
Lumikuuroja
Huomenna 12/17 70%
Lumikuuroja
Lumikuuroja. Ylin lämpötila -1ºC. Tuuli SE, nopeus 10−15 km/h. Lumisateen mahd: 70%. Lumimäärä 3-7 cm.

Väyläkuvaukset

Orimattilan kiekkopuisto

Väylä 1: Väylä 1

Pituus 111 metriä. Par 3

111m Suora ja lopussa oikealle hieman kääntyvä väylä. Korin tasalla OB aita

Väylä 2: Väylä 2

Pituus 105 metriä. Par 3

Väylä 3: Väylä 3

Pituus 138 metriä. Par 3

Väylä 4: Väylä 4

Pituus 75 metriä. Par 3

Väylä 5: Väylä 5

Pituus 176 metriä. Par 4

Väylä 6: Väylä 6

Pituus 89 metriä. Par 3

Väylä 7: Väylä 7

Pituus 69 metriä. Par 3

Väylä 8: Väylä 8

Pituus 157 metriä. Par 4

Väylä 9: Väylä 9

Pituus 104 metriä. Par 3

Väylä 10: Väylä 10

Pituus 73 metriä. Par 3

Väylä 11: Väylä 11

Pituus 93 metriä. Par 3

Väylä 12: Väylä 12

Pituus 154 metriä. Par 4

Väylä 13: Väylä 13

Pituus 108 metriä. Par 3

Väylä 14: Väylä 14

Pituus 75 metriä. Par 3

Väylä 15: Väylä 15

Pituus 83 metriä. Par 3

Väylä 16: Väylä 16

Pituus 72 metriä. Par 3

Väylä 17: Väylä 17

Pituus 156 metriä. Par 4

Väylä 18: Väylä 18

Pituus 83 metriä. Par 3

Lopussa oikealle kääntyvä väylä

11 arvostelua radalle “Orimattilan kiekkopuisto

    Yleisvaikutelma luokkaa ”ihan jees”. Pääsääntöisesti väylät ovat hyviä, joukosta löytyy muutama loistavakin jopa. Mutta enemmän löytyy hieman kehnompia väyliä. Orimattilassa näemmä pidetään mandoista, se käy selväksi jo radan alussa. Osa mandoista kuitenkin kohtalaisen turhia. Paikoitellen tulee vastaan väyliä, joilla ei oikeastaan ole mitään selkeää linjaa. Heitetään sinne korille päin ja katsotaan osuuko kiekko johonkin rakoon. Osa väylistä puolestaan on sen verran riskialttiita muille liikkujille, ettei rataa voi pelata kokonaan lävitse yksikseen, koska mukaan tarvitaan spotteria. 20. väylän mandoviritelmä ylitti jo ymmärryksen… Kyseinen väylä voisi hyvinkin olla pitkähkö par 3, jolla on suhteellisen luonnollinen heittolinja. Nyt tilalla on yksi ihmeellisimmistä mandoporttikyhäelmistä, jonka myötä väylän par on 4. Onneksi radalta löytyy myös 8. väylä, sitä muistelen lämmöllä.

    Mukava metsärata. Lähes kaikki väylät kulkevat metsässä tai kuntopolkua pitkin. Muutamalla väylää metsään hakattu väylä on todella kapea, tai selkeää väylää on vaikea edes hahmottaa, mutta metsä on pääosin sen verran avointa mäntymetsää, että mahdollisia heittoreittejä on useita. Vuoden 2015 18-väylän layoutissa ei ilmeisesti enää ole niin paljoa mandoja (ks. edellinen arvostelu), ainoastaan kahdella väylää on niitä, molemmissa koko lailla järkeviä, väylällä 7 triplamando kuntoradan sillan alta, ja väylällä 16 urheilukentän laidalla on ensin mando estämässä kentälle heittämistä ja sen perään toinen ohjaamassa väylän nousua mäkeä ylös kuntopolun yli.

    Väylät pääosin mukavan mittaisia metsäväyliksi, kaikki pidemmät väylät ovat vähän avoimempia, niin ei niissäkään ehdi hermostua ahtauteen. Haastava ja tarkkuutta vaativa rata, mutta aloittelijakin pääsee kokemaan onnistumisia suht lyhyillä väylillä.

    Hyvä rata! Reilusti mäkeä ylös ja alas, hieman avoimempaa väylää ja ahtaampaa metsää. Osassa väylistä pituutta tarpeeksi kovakätisellekin heittäjälle. Todella loistavat tiit! Opaskortit kun vielä saisi uusittua ajan tasalle, niin olisi lähelle täydellistä?

    Väylät olivat hyviä ja haatavia, mutta ongelmiin jouduttiin jo ensimmäisen jälkeen pelaamalla #5 seuraavaksi. Väylä opastukset puuttuivat etu 9 käytännössä kokonaan, ja sitten kun nuolia alkoi löytymään niin nekin oli piilossa/maastoutuneina. Ensimmäisien 7 väylän sijoittelut vaikuttivat todella vaarallisilta, tiit ja korit toisien väylien välittömässä läheisyydessä. Lisäksi ylimääräiset korit aiheuttivat alussa sekaannusta, kun ei ollut edes väyläkartalle merkattu.

    Käytiin tänään kiertämässä kesäleiska 2018 ekaa kertaa ja heti piti tulla antamaan palautetta 🙂

    Ihan ensimmäiseksi huomio, että rata on täysin uusittu viime vuodesta. Vain muutama väylä on pysynyt samoina, muuten heitetään eri suunnasta, tai kokonaan eri paikoissa.

    Rataopasteet, eli next tee kyltit ja vastaavat olivat loistavat. Myös heittopaikat ja korit olivat tukevat ja hyvässä kunnossa. Iso plussa. Myös itse väylät olivat hyvät ja plussaa siitä, ettei muita liikkujia tarvi enää niin paljoa väistellä, kun ei heitetä pururataa pitkin. Voin kuvitella miten iso plussa tämä muille liikkujille on 👍

    Väyläkartoista iso miinus, sillä amatöörikorien/-tiipaikkojen sijaintia ei näkynyt kartoissa lainkaan. Sikäli tajuttiin tuo puna-/keltasysteemi, että heittopaikat, mihin oli maalattu molempia värejä, olivat yhteisiä ja jos tiissä oli vain punaista väriä, niin jossain oli toinen tii, joka oli keltainen. Mutta eipä vaan ollut! Hetki tuli harhailtua, kun käytiin tarkistamassa onko väylällä toista tiipaikkaa, tai koria punaisten lisäksi.

Vastaa