"Kaikki Suomen frisbeegolfradat yhdessä paikassa."

Lehmonkärki frisbeegolf

Lue rataluokituksista

Radan kuvaus

Upeissa maisemissa Päijänteen rannalla sijaitseva Lehmonkärki frisbeegolf on valmistunut kesällä 2018. Lehmonkärjen majoitus- ja ravintolapalvelut yhdessä monipuolisen frisbeegolfradan kanssa tarjoavat loistavat puitteet heittelylle. Rata on maksullinen.

Lue lisää

Lisätietoja maksuista ja muista palveluista

Ajankohtaista

Ei blogipostauksia.

Radan tiedot

  • Osoite

    Lehmonkärjentie
    17320 Asikkala


  • rata kartalla

  • Perustettu

    2018

  • Korit

    Latitude64

  • Väylien määrä

    18

  • Heittopaikat

    Tekonurmi

  • Pinnanmuodot

    Mäkinen, paljon korkeuseroja

  • Opasteet

    Muu

  • Ratatyyppi

    Metsärata

  • Ylläpito

    Viikoittainen

  • Ratamestari

    Lehmonkärki

  • Suunnittelija

    Kalevi Louhivuori

  • Ilmainen/maksullinen

    maksullinen

  • Lisätietoja

    Harjoituskori(t), Vessa(t), Kahvio, Ravintola. Lisätietoja maksuista ja muista palveluista.

  • Tulevat tapahtumat
  • Lähimmät jälleenmyyjät

Väyläkuvaukset

Lehmonkärki frisbeegolf

Väylä 1: Lehmonkärki #1

Pituus 58 metriä. Par 3

Väylä 2: Lehmonkärki #2

Pituus 87 metriä. Par 3

Väylä 3: Lehmonkärki #3

Pituus 63 metriä. Par 3

Väylä 4: Lehmonkärki #4

Pituus 80 metriä. Par 3

Väylä 5: Lehmonkärki #5

Pituus 82 metriä. Par 3

Väylä 6: Lehmonkärki #6

Pituus 66 metriä. Par 3

Väylä 7: Lehmonkärki #7

Pituus 115 metriä. Par 3

Väylä 8: Lehmonkärki #8

Pituus 104 metriä. Par 3

Väylä 9: Lehmonkärki #9

Pituus 153 metriä. Par 4

Väylä 10: Lehmonkärki #10

Pituus 82 metriä. Par 3

Väylä 11: Lehmonkärki #11

Pituus 83 metriä. Par 3

Väylä 12: Lehmonkärki #12

Pituus 81 metriä. Par 3

Väylä 13: Lehmonkärki #13

Pituus 102 metriä. Par 3

Väylällä myös vaihtoehtoinen korin paikka, joka on lähempänä tiitä. Väylän pituus tällöin 67m.

Väylä 14: Lehmonkärki #14

Pituus 133 metriä. Par 4

Väylä 15: Lehmonkärki #15

Pituus 74 metriä. Par 3

Väylä 16: Lehmonkärki #16

Pituus 120 metriä. Par 3

Väylä 17: Lehmonkärki #17

Pituus 104 metriä. Par 3

Väylä 18: Lehmonkärki #18

Pituus 77 metriä. Par 3

10 arvostelua radalle “Lehmonkärki frisbeegolf

    Jos lähdetään positiivisista asioista: Aivan loistavat teet, ihan ok opasteet ja pari kivaa väylää… mutta, mutta…monta väylää heitetään ajoväylän poikki – osa sokkona, siirtymät ovat osin kamalat, jopa vaaralliset. Väylien ympäristö nielee kiekkoja runsaasti. Itse tosin hukkasin vain yhden, koska väylän 13 kori ei ollutkaan paikallaan, joten heitin pitkäksi ihan jumalattoman ryteikköön. Jotenkin harmi, että tuollaiset teet sekä korit (jotka ovat myös erinomaiset) menevät osin hukkaan, koska radan pelattavuus on heikkoa tasoa.

    Hei Jan-Johannes! Kiitos arvokkaasta palautteestasi. Otamme sen huomioon väylien parantamisessa. Rata on juuri avattu ja siellä on vielä paljon kehitettävää. Maastoon ollaan parhaillaan lisäämässä uusia siirtymisväyliä, koska nyt on vasta muotoutumassa se, mistä pelaajat luonnollisesti liikkuvat väylien välillä. Olemme rakentaneet paljon portaita, mutta tulemme kiinnittämään jatkossa entistä enemmän huomioita turvallisuuteen. Kuten muillakin radoilla, kehitystyö on jatkuvaa. On totta, että osa väyistä kulkee ajoväylän poikki, mutta ne ovat vähäliikenteisiä ja heitot tapahtuvat monesti kallioiden päältä, joilta on hyvä näkyvyys. Alueen maasto on haasteellinen ja tuo sitä kautta mielenkiintoa myös pelattavuuteen. Radan ei ole tarkoituskaan olla puistomainen. Väylän 13 kori oli paikoillaan, mutta siellä on vaihtoehtoisesti merkattu kaksi paikkaa korille. Lähempi oli käytössä ja se näkyy tiipaikalta. Kevääseen mennessä meillä on vaihtoehtoinenkin koripaikka valmisteltu. Pelattavuus tulee paranemaan huomattavasti ensi kauteen. Kuten itsekin huomasit, tiipaikkoihin, koreihin ja väyläopasteisiin on kiinnitetty erityistä huomioita. Viralliset radan avajaiset tullaan pitämään ensi keväänä/alkukesästä. Tervetuloa tutustumaan radan pelattavuuteen silloin uudestaan!
    ps. Meillä on aivan loistavat mahdollisuudet majoittua ja viettää vaikka koko viikonloppu pelaten niin meidän kuin alueen muillakin radoilla :).

    Potentiaalia on, vielä tosiaan tarvii kulutusta että peli kokemus optimi. Itse miettisin vielä ensi kevään/kesän avajaisten jälkeen että onko tamppaantunut tarpeeksi jotta voidaan muuttaa maksulliseksi. Maksullisella radalla kuitenkin aivan kaiken pitää olla tiptop. Korit ja tiit tosiaan viimeisen päälle. Väylän 6 oikealta puolelta olisi hyvä saada risukasa pois. Itse hukkasin sinne yhden kiekon. Yksi harjoituskori olisi myös mukava saada parkkipaikan kupeeseen jotta ei tarvitsisi lähteä kierrokselle ns. kylmällä putilla.

    Kiitos palautteesta ja hyvistä ideoista Jani! Meillä on olemassa oleva harjoituskori, jonka tulemme asentamaan ykköstiin lähelle. Rataa kehitetään edelleen ja kevääseen mennessä se on ihan uudella mallilla. Risukasa tullaan myös poistamaan. Laitamme viestin, mikäli tapaamme kadonneen kiekkosi. Toivottavasti siinä oli yhteystiedot :).

    Upeissa maisemissa Päijänteen rannalla sijaitseva uudehko rata. Ollut ilmeisesti pelattavissa jo pidempään vaikkakin avajaiset oli vasta pari päivää sitten.

    Väylät 1-8
    Radan ensimmäiset kahdeksan väylää ihan kivoja väyliä, muutamalla väylällä saisi hieman karsia isoimpien puiden alimpia oksia, itse puita ei välttämättä tarvitse kaataa, linjat näillä väylillä melko selkeät sen puolesta. Väylältä 5 siirtyminen väylälle 6 melko vaarallinen, jos mahdollista niin, ainakin osalle matkaa olisi rappuset paikallaan. Monella väylällä kaikenlaisia pikkuonkaloita, joihin voi nilkkansa nyrjäyttää tai kiekkonsa kadottaa.

    Väylä 9
    Heti ekaksi pitkä metsäsiivutusväylä, missä kisatilanteissa tulee varmasti pitkiä odotteluja, avajaiskisassa radan ollessa ~puolillaan taidettiin siinä n. 15min odotella heittovuoroa. Tältä väylästä lähtien alkaa myös (ainakin tällä hetkellä) erittäin märkä ja upottava metsäalue, esimerkiksi hakkeen käyttö ei olisi pahitteeksi näillä väylillä.

    Väylät 10-12 on ns. lyhyitä neppejä, mitkä ihan kivoja, sattuu olemaan kaikki kolme eri vaihtoehtoakin väyliin, löytyy antsa, suora ja hysse. Siihen vielä päälle ylämäkeen, tasaisella ja alamäkeen heitettäviä, tästä plussaa ratasuunnittelijalle! Väylän 10 ja 12 välissä olevia puita voisi hieman ehkä karsia, ei sen takia että väylät helpottuisi, mutta turvallisuuden puolesta, jos heittueesta löytyy aloittelijoita ja väylältä 12 kiekko karkaa vähänkään liikaa vasemmalle metikköön, niin kiekot karkaa helposti väylälle 10.

    Väylä 13
    Yksi radan Top-3 upeimmista maisemista, pitkälle koripaikalle pelattuna pakko-spotterin paikka, muuten kiekot löytyy ohi kulkevien autojen sivulaseista, tällä väylällä myös mahdollinen tuuli vaikeutaa reilusti heittoa ja ryhmän kiekot lentelee 150m alueelle ympäri metikköä.

    Väylä 14, riittääkö lapanen Eagle-putille? Yksi radan parhaimmista väylistä ja monelle pitkälle heittävälle varmasti myös lemppariväylistä, itse saattaisin vielä karsia väylän ensimmäisen puun oksia hieman, nyt tarvitsee melko tarkka avaus saada jos haluaa päästä korin lähettyville avauksella.

    Väylä 15 ihan perus hysse, ei kummallisempaa.

    Väylä 16, taas odotellaan. Yksi radan tukkoisimmista väylistä, fiksuinta olisi varmaan heittää vaan kaksi kertaa 60m putterilla ja ottaa nosto par, jos kovempaa draivaa ja jos sektori on vähänkään hakusessa, niin sitä sit saadaan etsiä pitkin metikköä, mistä on vaikea päästä edes takaisin väylälle.

    Väylä 17, oikeakätisille helpohko hysse pienen kummun päälle, ei kummallista.

    Väylä 18, vain parin metrin aukkoon heitettävä putteri-väylä, kannattaa osua ekaan aukkoon tai joutuu kalliokiipeilemään ja varoa askeliaan.

    Kaikenkaikkiaan ihan kiva rata ja ymmärrettävästi vielä paljon tekemistä, koska rata ollut olemassa vain n. vuoden ajan. Väylien siistimistä oksista ja kosteikkojen paikkailua hakkeella, niin suunta on jo reilusti ylöspäin. Omaan makuun ei sovellu niinkään kisaradaksi, mutta maisemien ja palvelujen puolesta ihan mukava rata bongattavaksi.

    Karttalinkki vie suoraan oikeaan paikkaan ja ratakartta on hyvin esillä ohjeineen. Tarjolla on 18-väyläinen metsärata hienoilla maisemilla. Positiiviset puolet radasta ovat hyvät tiialustat, korit ja väyläopasteet. Heikompi osuus on maasto ja osittain vielä liian ahtaat väylät.

    Siirtymät ovat pääosin lyhyitä ja opasnuolet ovat hyvin paikallaan. Radan pystyi kiertämään hyvin ilman karttaa. Väylät on suunniteltu hyvin, heittovalikoimaa sai käyttää monipuolisesti. Ville on kommentoinut yllä väylät erinomaisesti ja niihin ei ole lisättävää. Väyläkuvaukset pitävät hyvin paikkaansa, sokkoväylätkin pystyi pelaamaan ilman korien spottausta. Hyviä väyliä olivat 2, 9-14 ja 18.

    Heikompi osuus rataa tällä hetkellä on maasto ja kesken oleva raivaus. Jossakin kohdissa maasto on vaikeakulkuista, jopa vaarallista. Osa väylistä kaipaa vielä raivausta ja siistimistä, mikä varmasti lisää radan pelattavuutta. Rataa ylläpidetään ja kehitetään paljolti käyttäjien palautteen pohjalta. Rata muokkautuu siis hiljalleen muotoonsa 2-3 vuoden aikana. Radan maksullisuus (5 € aikuiselta) herättää varmasti keskustelua tässä vaiheessa. Itse en kokenut maksua turhaksi, vaikka rata ei tarjonnutkaan mitään erityistä.

    Tässä vaihessa kokonaisuus on 3½/5. Tulevaisuudessa varmasti 4/5, kunhan vain rataa saadaan kehitettyä.

    Hieno metsärata. Puitteet kunnossa, niinkuin tietysti pitääkin olla, koska maksullinen rata. Maksullisuuden tarve on kokonaan oma keskustelunsa, mutta oma kantani on, että meillä on asiat hemmetin hyvin, kun on ilmaisia ratoja paikat täynnä, ja nämä harvat maksullisetkin on vain vitosen. Eihän vitosella edes saa mitään nykyään, parista tunnista harrastusta se ei ole yhtään mitään.

    Väylillä kivasti vaihtelua, metsissä ihan perustekemistä, välillä vähän kuumottavaakin kallion/mäen laidalla heittelyä. Muutama väylä vähän jätetty tekemättä, siinä on vaan jonkunnäköinen reitti metsän läpi, tai väylä on kapea metsäautotien pätkä pusikon läpi. Lisäksi ykkösväylä on ns. paraatipaikalla inforakennuksen kulmalla, mutta ehkä juuri siksi huono, kun heitetään alueen sisäistä kulkuväylää pitkin ylämäkeen.

    Kokonaisuutena ihan hieno, haastavakin rata, joka ainakin minulle oli hintansa väärti.

Vastaa