"Kaikki Suomen frisbeegolfradat yhdessä paikassa."

Kumparepuisto

Radan kuvaus

Talvipelattavuus ei tiedossa

Kotkan Kumparepuistossa 9-väyläinen frisbeegolfrata.

Lue lisää

Alkuperäisestä layoutista poistettu väyliä. Kartassa nykyiset 9 väylää

Radan tiedot

  • Osoite

    Hiidenkirnuntie
    48800 Kotka


  • Rata kartalla

  • Perustettu

    2011

  • Korit

    DiscGolfPark-maalikori

  • Väylien määrä

    9

  • Heittopaikat

    Tekonurmi

  • Pinnanmuodot

    Mäkinen, paljon korkeuseroja

  • Opasteet

    Itsetehdyt opasteet

  • Ratatyyppi

    Puistorata
    Metsärata

  • Ylläpito

    Satunnainen

  • Ratamestari

  • Suunnittelija

  • Ilmainen/maksullinen

    ilmainen

  • Lisätietoja

  • Talvipelattavuus

    Ei tiedossa

Väyläkuvaukset

Kumparepuisto

Ratakartta

Väylä 1: Kumparepuisto #1

Pituus 170 metriä. Par 4

Väylä 2: Kumparepuisto #2

Pituus 140 metriä. Par 4

Väylä 3: Kumparepuisto #3

Pituus 150 metriä. Par 4

Väylä 4: Kumparepuisto #4

Pituus 60 metriä. Par 3

Väylä 5: Kumparepuisto #5

Pituus 170 metriä. Par 4

Väylä 6: Kumparepuisto #6

Pituus 60 metriä. Par 3

Väylä 7: Kumparepuisto #7

Pituus 75 metriä. Par 3

Väylä 8: Kumparepuisto #8

Pituus 60 metriä. Par 3

Väylä 9: Kumparepuisto #9

Pituus 130 metriä. Par 4

2 arvostelua radalle “Kumparepuisto

    Puistoalueen erityisen kookkaiden nurmikumpareiden ja muutaman metsäväylän rata-alue.

    Loistavat suuret heittoalustalavat, tiit näyttivät uusilta. Myös radan korkeimmalla paikalla näköalatornin lähellä oli tiipaikka!

    Nyt tämän sivuston ratakartta ei ole ajantasainen. Radalla oli hyvin erilainen ja myös pidempi 12-väyläinen layout.

    Kotkan kaupungissa Kumparepuiston frisbeegolfrata. Radalla pituutta 9-väylää, 1015m ja BB1-luokitus. Kiekon perässä tuli käveltyä 4000m. Pelattu 19.5.2022.

    Kumparepuiston rata piti sisällään paljon korkeuseroja, joten oikein mukavasta kuntoilusta kävi radan kiertäminen. Väylät olivat pitkiä ja vaihtelevia. Väylät 1-5 menivät puistossa ja 6-9 metsän puolella. Puistoväylät olivat erityisesti upeita eikä metsän puolellakaan huonoja olleet. Erityisesti karsitun radan väylä nro 3 oli kyllä yksi upeimmista mitä on koskaan pelannu, aivan timanttisen hieno! Kannattaa kuitenkin varoa kolmosen vasenta supermörriä, jos satut hieman raisummin viskasemaan hutin ja kiekko karkaa… Siirtymät väylien välillä järkevät, ainoastaan ysiltä p-paikalle turhan pitkä.

    Rakenteista positiivinen maininta, jotta roskiksia löytyi. 3-väylän vieressä suht matala näkötorni, josta hieman paremmat näkymät kuin ilman tornia. Kotkan keskustan palveluiden äärelle matkaa 12km. Lähin ruokapaikka, Otsolan pizzeria aivan puiston vieressä.

    Mutta… rata on joskus ollut 12-väyläinen ja ilmeisesti turvallisuussyistä karsittu 9-väyläiseksi. Vieläkään se ei täysin turvallinen ole, sillä hienolla kolmosellakin saa tarkkana olla muiden liikkujien varalta varsinkin, jos kiekko yhtään karkaa. Vitosen korin kanssa spottaus välttämätön. Ykkösväylää vaikea hahmottaa heittopaikalta, jotta mihin sitä oikeastaan pitäisi heittää, korin sijainnista ei karttaakaan lukemalla ota oikein tolkkua. Vitonen sijaitsee aika ahtaassa rakosessa kumpareen ja ojan välissä. Ja se oja… sellaista raivaamatonta vesisupermegaryteikkömörriä, jotta sinne ET halua koskaan kiekkoasi heittää! Hyvin kehno väylä kokonaisuutena, radan selvästi heikoin!

    Ja ne rakenteet… harvoin tuollaista surkeutta näkee! Infokartta vanha. Heittopaikat paikoin juuri ja juuri välttävät, mutta isosti kulahtaneet. Nelosen heittopaikka kuin räjähdyksen jäljiltä, täysin mahdotonta ottaa vauhtia, kun paikaltaankin heittäminen hyvin haasteellista. Heittopaikoilla ei monesti lainkaan opastetta kertomassa väylästä yhtään mitään. Ja, jos sellainen sattuikin löytymään, niin oli vanhan radan opaste mikä ei täsmännyt lainkaan nykyisen radan tietoihin. Korit alunperin dgp-tasoa, mutta nyt täysin ruosteessa. Next tee -opasteita ei minkäänlaisia, karttaa sai lukea aivan koko ajan! Vanhan radan rakenteita osin purettu, osin esillä mikä sekoitti erityisesti metsän puolella pelaamista hyvinkin paljon!

    Puiston puolella erittäin hyvät maisemat ja erityisesti kolmonen aivan yhtä timanttia! Metsäväylät myös aivan kelvolliset. Rakenteet kuitenkin umpisurkeat! Jatkuva kartan lukeminen osaa olla pelin tuoksinnassa aika ärsyttävää puuhaa… Kumparepuistoon olisi mahdollista tehdä aivan huippuluokan 9-väylänen, mahdollisesti pidempikin rata, mutta se vaatisi täysin uuden suunnittelun ja useiden mörrien raivaamista tai väylien siirtämistä riittävän kauas niistä. Tarvittaisiin vain ammattilainen, esim. Pasi Koivu, asialle ja johan alkaisi tapahtua oikeita asioita…

    1/5 ( ihan vain puistoväylien hienouden takia, muutoin aivan 0-tasoa )

Vastaa