"Kaikki Suomen frisbeegolfradat yhdessä paikassa."

Karisto DiscGolfPark

Radan kuvaus

Pelto- / metsärata Kariston asuinalueen reunalla.

Huom! Radan pysäköintialue sijaitsee Kivelänkujalla, jonne mahtuu enintään kahdeksan autoa. Toinen vaihtoehto pysäköinnille on Kariston koulun pysäköintialue, josta kävelymatkaa 1. tiille kertyy noin 200m lisää.

Ajankohtaista

Radan tiedot

  • Osoite

    Kivelänkuja
    15160 Lahti


  • Rata kartalla

  • Perustettu

    2019

  • Korit

    DiscGolfPark-maalikori

  • Väylien määrä

    9

  • Heittopaikat

    TeePad

  • Pinnanmuodot

    Tasainen, ei korkeuseroja

  • Opasteet

    TeeSign

  • Ratatyyppi

    Peltorata
    Metsärata

  • Ylläpito

    Satunnainen

  • Ratamestari

  • Suunnittelija

    Pasi Koivu / Spin18 Oy

  • Ilmainen/maksullinen

    ilmainen

  • Lisätietoja

  • Talvipelattavuus

    Ei tiedossa

Paikallissää

Weather by Foreca

Väyläkuvaukset

Karisto DiscGolfPark

Ratakartta

Väylä 1: Karisto DGP #1

Pituus 125 metriä. Par 3

Väylä 2: Karisto DGP #2

Pituus 58 metriä. Par 3

Väylä 3: Karisto DGP #3

Pituus 57 metriä. Par 3

Väylä 4: Karisto DGP #4

Pituus 80 metriä. Par 3

Väylä 5: Karisto DGP #5

Pituus 63 metriä. Par 3

Väylä 6: Karisto DGP #6

Pituus 70 metriä. Par 3

Väylä 7: Karisto DGP #7

Pituus 63 metriä. Par 3

Väylä 8: Karisto DGP #8

Pituus 79 metriä. Par 3

Väylä 9: Karisto DGP #9

Pituus 49 metriä. Par 3

8 arvostelua radalle “Karisto DiscGolfPark

    Lahden kaupungissa Karisto DiscGolfPark. Radalla pituutta 9-väylää, 644m ja C1-luokitus. Kiekon perässä tuli käveltyä 1900m. Pelattu 28.4.2024.

    Kariston pelto/metsärata kulki täysin tasaisessa maastossa joten hyvin kevyestä ulkoilusta kävi radan kiertäminen. Väylät olivat helppoja ja pääosin lähes täysin suoria, yksi tosi ahdas väylä. 8-väylä oli piristävä poikkeus väylämassasta mikä kävisi melkeinpä mihin vain rataan. Siirtymät muutoin lyhyet, mutta P-1 ja 9-P olivat pidempiä.

    Rakenteet hieman vaihtelevassa kunnossa. Ratakartta löytyi hyväkuntoisena, samoin kaikki heittopaikat. Myös dgp:n korit suuntanuolineen erinomaiset. Löytyi roskis ja ratakartan luota myös pyöräteline mitä harvemmin radan varustuksessa näkee. Next tee -kylttejä ei ollut, mutta suht tiiviillä radalla kyllä pärjäsi hyvin korien suuntanuolillakin. Lahden keskustan palvelut 7km päässä.

    Mutta… ei. Tylsä mikä tylsä, ei sytyttänyt oikein yhtään. Heittopaikkaopasteita ei ollut lainkaan 1 ja 6-väylillä. Kivelänkujan p-paikan löytäminen oli aika kinkkinen operaationsa, kun osa kaduista oli muutettu kevyenliikenteenväyliksi. Saavutettavuus autolla kehno. 9-väylän kori ison risu/tukkikasan takana, heitäpä kiekkosi siihen kasaan… huh-heijaa! Toivottavasti on raivattu jo pois tämän kirjoittamishetkellä!

    Hyvin tylsä, mielikuvitukseton ja itseään toistava rata! Kun lehdet tulee puihin, niin varmasti ihan nättikin. Saavutettavuus autolla huono. Rakenteissa puutteita. Ei tarve pelata koskaan uudestaan!

    2/5

    Noh pojat malttakaa nyt edes että routa on kokonaan sulanut ja kuivanut. Itse kävin kävin toukokuussa, eikä siellä mitään kuraa ollut. Rata oli sellainen kuin mitä C1-radalta voi odottaakin. Opasteet kunnossa, hyvin perustetut tiit. Ykkönen on ja haastava kokeneellekin pelaajalle, mitä nyt tii vähän pieni 125 metriselle leiskautukselle. Kelpaisi ihan mille tahansa kilparadalle. Muut väylät olikin sitten n.60m joille tiit kyllä riittää. En pettynyt, vaan sain hyvää lähäri-/tarkkuusreeniä. Sopii sellaisille harrastelijoille joiden maksimi heittopituus on n. 70-80m.

    Maastoa tutkaillessa veikkaan että heinän kasvu tulee olemaan haastava radan ylläpidolle ja mikäli se on kaupungin vastuulla pitkäksi varmasri pääsee kasvamaan. Tuommoisessa. Ojissa seisova vedet näyttivät mitä parhailta hyttyshautoimoilta.

    Karttalinkki vie oikean paikkaan, mutta parkkipaikoitusta ei ole. Jätin itse auton tien varteen omakotitaloalueelle, mikä vaikutta ulospäin tosi karmivalta. Pieni käveli ja radan opastaulu oli hyvin esillä.

    Rata on juuri valmistunut ja mielestäni alue on vähän huono radalle. Ensimmäinen väylä on heti kunnon tykitystä, kun taas 4 seuraavaa rauhallisempaa heittämistä rännejä pitkin – suora heitto tai hyssellä yli. Kutonen ja seiska mennään taas vanhassa kuusikossa. Etenkin seiskan ränni oli hieno.

    Radan heikkous on maapohja. Pelasin radan onneksi aamupakkasella, jolloin maa oli vielä jäässä. Alue on todella mutainen ainakin näin kevätaikaan.

    Radalle on varmasti käyttäjäkuntansa Kariston alueen asukkaista, mutta mitenkään sen ”erikoisempi” rata ei ole väylien puolesta. Nykymuodossaan 2/5 rata. Hyvät korit ja heittopaikat, mutta se mudan määrä. 😀

Vastaa