"Kaikki Suomen frisbeegolfradat yhdessä paikassa."

Huja frisbeegolf

Radan kuvaus

Aloittelijaystävällinen rata, joka tarjoaa monipuolisia väyliä pienillä korkeuseroilla höystettynä.

Lue lisää

Huom! kyseessä on yksityinen & maksullinen rata. Auki klo 8-21 joka päivä. Ratamaksu 5€/hlö. Kausimaksu 50€/hlö. Maksu MobilePayllä numeroon 0449775506 tai käteismaksu postilaatikkoon josta löytyvät myös maksuohjeet ja tuloskortit.

Mahdollisuus kolmen kiekon setin lainaan. Kadotetuista kiekoista peritään 10€/kiekko.

Frisbeegolfin lisäksi Hujansalon Kullassa on mahdollista majoittua, viettää iltaa vuokrattavassa rantasaunassa tai tulla majoittumaan omalla asuntoautolla radan välittömään läheisyyteen.

Tiedustelut numerosta 044 9775 506 / Hujansalon Kulta.

Ajankohtaista

Radan tiedot

  • Osoite

    Saari 137
    18300 Heinola


  • Rata kartalla

  • Perustettu

    2020

  • Korit

    Discmania

  • Väylien määrä

    9

  • Heittopaikat

    Hiekka/Sora

  • Pinnanmuodot

    Kumpuileva, jonkin verran korkeuseroja

  • Opasteet

    Muu

  • Ratatyyppi

    Peltorata
    Metsärata

  • Ylläpito

    Viikoittainen

  • Ratamestari

    Hujansalon Kulta

  • Suunnittelija

    Team Frisbeedivari

  • Ilmainen/maksullinen

    maksullinen

  • Lisätietoja

    Vuokramökkejä, asuntovaunupaikkoja. Hujansalon Kullan Facebook-sivut p. 044 9775 506

  • Talvipelattavuus

    Ei tiedossa

Väyläkuvaukset

Huja frisbeegolf

Ratakartta

Väylä 1: Huja #1

Pituus 89 metriä. Par 3

Väylä 2: Huja #2

Pituus 62 metriä. Par 3

Väylä 3: Huja #3

Pituus 58 metriä. Par 3

Väylä 4: Huja #4

Pituus 91 metriä. Par 4

Väylä 5: Huja #5

Pituus 30 metriä. Par 3

Väylä 6: Huja #6

Pituus 52 metriä. Par 3

Väylä 7: Huja #7

Pituus 30 metriä. Par 3

Väylä 8: Huja #8

Pituus 56 metriä. Par 3

Väylä 9: Huja #9

Pituus 83 metriä. Par 3

5 arvostelua radalle “Huja frisbeegolf

    Heinolan kaupungissa Huja frisbeegolf. Radalla pituutta 9-väylää, 551m ja C2-luokitus. Kiekon perässä tuli käveltyä 1900m. Pelattu 27.4.2024.

    Hujan rata sisälsi jonkinmoisia korkeuseroja muttei metsä (väylät 3-8)/pelto(1-2, 9) radan kiertäminen kuitenkaan mistään kovasta hikiliikunnasta käynyt. Väylät olivat hyviä ja vaihtelevia, pelloilla oli rähmäkäpälä-osastonkin kiva heittää. 7-väylän heittopaikka sijaitsi hienolla paikalla kallion päällä. 7-väylä oli pelattavuudeltaankin tuplamandoineen hieno, mutta kieltämättä hieman pidempi väyläkin tuohon mahtuisi metsää raivaamalla ja olisi erinomainen silti. 9-väylä nätti lopetus metsästä pellolle, kori kiven päällä. Korien sijaintia oli selkeästi mietitty koko radan osalta, sen verran kivoja ratkaisuja löytyi. 6-väylän heittopaikka nätti kivin koristeltu. Vesimaisemaa tarjolla 7-9 väylillä. Siirtymät lyhyet, kutoselta seiskalle hieman pidempi.

    Parkkipaikalle selkeä opaste ja samoin sieltä radan alkuun missä kartta, tosin kohtalaisesti uudistamisen tarpeessa. Heittopaikat maapohjalla. Heittopaikkaopasteet ikävän kulahtaneet. Opasteet paikoillaan näyttävissä puupölkyissä mistä talven jäljiltä osa vielä nurin ja osa kaipaisi myös uudistamista. Discmanian pdga-korit ihan kelvollisessa kunnossa. Kattavista next tee -kylteistä erityisen suuri positiivinen maininta. Roskiskin löytyi. Pihapiirissä kanoja ja lampaita. Tarjolla myös majoitusta ja vuokrattavaksi sähkömaastopyörä, kanootti, soutuvene, sup-lauta, onki ja kävelysauvat. Heinolan keskustan palveluiden äärelle 17km matkaa.

    HUOM! Rata on maksullinen, 5e/hlö/pelikierros. Maksun maksaa oikein mielellään ja tukee samalla radan ylläpitoa ja kehittämistä. Paljon oli yrittäjäpariskunnalla ideoita tulevaisuuden varalta. Oikein mukava emäntä oli, jonka kanssa tuli hetki haasteltua.

    Hujan rata on hieno ja monipuolinen rata kauniilla maisemilla. Paljon avointa tilaa heittää, selkeät heittolinjat ja väylät. Pientä fiksailua toki olisi, kuten heittopaikat nurmelle ja heittopaikkaopasteiden kunnostus koko radalla. Lisäksi harkiten muutamille väylille pieniä pidennyksiä metrimääriin. Tässäkin kunnossaan todellakin maksun arvoinen rata! Upeaa, että yrittäjät omalla rahallaan panostavat lajiin!

    4/5

    Kierros alkaa kahdella avoimella niittyväylällä, myös päätösväylän loppuosa palaa niitylle. Muut väylät metsässä, kahdella väylällä rantanäkymäkin. Kulkuopasteita erittäin hyvin.

    Parannuskohteina erityisesti heittoalustalavojen toteuttaminen (nyt maapohjaiset tiit) sekä väylien 5 ja 7 pidentäminen.

    Hienoimpia väyliä ehkäpä 3 nousten pienelle kalliolle, 6 kummun yli loivaan alamäkeen, rannassa suora 8 ja koivikosta niitylle 9. Mukava miljöö!

    Luin Aten varsin pätevän arvostelun/ohjeistuksen ennen radan bongaamista, joten tiesin mitä odottaa. Ratamaksun tosiaan maksaa bongaamisen ja rataprojektin kannatuksen ilosta, vaikka se onkin tasoon nähden aika suuri.

    Ensimmäisenä kehitysaskelena radalla toivoisi kunnon tiipaikkoja. Nyt pidemmillä väylillä draivaaminen oli paikoin hieman arvelluttavaa. Muutoinkin radasta saisi osaavalla suunnittelulla huomattavasti pätevämmän suhteellisen maltillisilla toimenpiteillä.

    Parasta paikassa on sen sijainti. Matka radalle, saareen, ja paikoin avautuvat maisemat ovat huikeat! Eipä radalla ruuhkaakaan ole varmaan koskaan. 🙂

    Rata bongattu ja karttalinkki vie suoraan oikeaan paikkaan. Auto parkkiin navettarakennuksen oikealle puolelle, ratamaksu kuntoon ja pellon viertä pieni kävely radalle.

    Tavattiin paikan omistaja/yrittäjä ja rupateltiin radasta pieni hetki. Saatiin kuulla hyvää tietoa radan eri vaiheista ja millä ajatuksella rata on yleensäkin tehty. Väylän 4 mandon voisi poistaa, se on metsässä aivan turha. Väylää 5 voisi pidentää hieman vetämällä heittopaikkaa taaksepäin, jolloin väylä olisi 40-50 metrinen. Muutoin radan väylät olivat tasoltaan hyvinä. Väylän 7 maisemat 6/5 🙂

    Väylät ovat ns. perusväyliä, osin lyhyitä. Rata on tarkoitettu aloittelijoille ja yrityksien tyky-toimitaan, mikä selittää radan tasoa paljon. Heittopaikat olivat maapohjalla, silti kaipaisin kunnon heittoalustoja. Jonkin verran pitää vielä tehdä raivausta.

    Ratamaksu tuntui osin suurelta verrattuna radan tasoon. Toisaalta maksu meni hyvään tarkoitukseen ja omistajilla on halua viedä rataa eteenpäin, joten maksu on mielestäni paikallaan.

    Nykymuodossaan 2-3/5 rata.

Vastaa