"Kaikki Suomen frisbeegolfradat yhdessä paikassa."

Ankkapurha DiscGolfPark

Lue rataluokituksista

Radan kuvaus

Puistorata Kymijoen historiallisissa maisemissa Nuorisokeskus Anjalan välittömässä läheisyydessä. Kiekkoja voi myös vuokrata Makasiinikahvilasta.

Lue lisää

Ajankohtaista

Ei blogipostauksia.

Radan tiedot

  • Osoite

    Ankkapurhantie 11
    46910 Kouvola


  • rata kartalla

  • Perustettu

    2019

  • Korit

    DiscGolfPark-maalikori

  • Väylien määrä

    9

  • Heittopaikat

    TeePad

  • Pinnanmuodot

    Tasainen, vähän korkeuseroja

  • Opasteet

    TeeSign

  • Ratatyyppi

    Puistorata

  • Ylläpito

    Satunnainen

  • Ratamestari

    Inkeroisten Latu Ry

  • Suunnittelija

    Pasi Koivu / Spin18 Oy

  • Ilmainen/maksullinen

    ilmainen

  • Lisätietoja

    Vessa(t), Kahvio

  • Tulevat tapahtumat
  • Lähimmät jälleenmyyjät

Väyläkuvaukset

Ankkapurha DiscGolfPark

Väylä 1: Ankkapurha DGP #1

Pituus 65 metriä. Par 3

Väylä 2: Ankkapurha DGP #2

Pituus 56 metriä. Par 3

Väylä 3: Ankkapurha DGP #3

Pituus 60 metriä. Par 3

Väylä 4: Ankkapurha DGP #4

Pituus 67 metriä. Par 3

Väylä 5: Ankkapurha DGP #5

Pituus 56 metriä. Par 3

Väylä 6: Ankkapurha DGP #6

Pituus 55 metriä. Par 3

Väylä 7: Ankkapurha DGP #7

Pituus 69 metriä. Par 3

Väylä 8: Ankkapurha DGP #8

Pituus 79 metriä. Par 3

Väylä 9: Ankkapurha DGP #9

Pituus 68 metriä. Par 3

5 arvostelua radalle “Ankkapurha DiscGolfPark

    Kouvolan kaupungin Anjalan taajamassa Anjalan kartanon ja Nuorisokeskus Anjalan mailla Ankkapurha DiscGolfPark. Radalla pituutta 9-väylää (575m) ja C1-luokitus. Kiekon perässä tuli käveltyä 2700m.

    Ankkapurhan puistorata ei juurikaan korkeuseroja sisältänyt, joten kevyestä ulkoilusta kävi radan kiertäminen. Väylät olivat lyhyitä ja, vaikka paljolti olikin periaatteessa tarjolla suoraa heittoa korille, niin väylillä oli myös vaihtelevuutta ja puut olivat monesti hyvin pelissä mukana eli haastettakin hieman riitti. Ei isoa suosikkiväylää, ehkä vitonen nousi esiin puisten katsomorakenteiden yli heittämisen takia ja tokihan kakkosen kori sijaitsi aivan mahtavan upealla paikalla kartanon takana.

    Rakenteet hyvässä kunnossa, kuten uudehkolta radalta sopiikin odottaa. Infokartta, heittopaikat, heittopaikkaopasteet ja korit tarkkoine suuntanuolineen erinomaisessa iskussa. Kiekot löytyvät helposti maastosta eikä heittolinjojenkaan kanssa juuri arpoa tarvinnut. Siirtymät kohtalaisen lyhyet ja niiltä osin next tee-kylttien puutteen korvasi tiivis rata ja korien suuntanuolet. Vieressä kesäisin vanha kivinen makasiinikahvila, jossa todellakin tauolla kannattaa piipahtaa, lämpimät suosittelut!

    Ankkapurhan radan ehdottomasti parasta antia on uskomaton miljöö joka pursuaa sellaista kouvolalaista ja suomalaistakin historiaa 1600-luvulta alkaen, jotta oksat pois! Rakennukset ovat vanhoja ja Anjalan kartano upea esimerkki aikakautensa kauniista rakennuskulttuurista. Kouvolan kartanoista kertovat näyttely on vielä vuoden päivät auki Kouvola-talon museossa ja siellä Anjalan kartanokin on vahvasti esillä. Kannattaa tutustua kartanoon kesällä myös sisältäpäin. Ankkapurhan koski ja muutoinkin Kymijoki maisemallisesti taustalla kauniisti läsnä muutamilla väylillä.

    Mutta, jotta, että… miljööstä tulee paljon pisteitä, mutta… ei kuitenkaan pääse oikein niiden hyvien ratojen joukkoon. Väylistä nro 2 sijaitsi niin lähellä vettä, että riski kiekon vesihautaukselle hiemankin vasemmalle feidaavalla heitolla aivan liian suuri. Maisema kaunis, mutta väylä aivan liian likellä vettä! Nelonen ja vitonen aivan liian likellä toisiaan. Toki näkyväisyys ok, mutta neloselta helppo heittää vitosen väylälle ja siellä olevien heittäjien päälle. Lisäksi kolmen viimeisen väylän kohdalla oli joko loppunut tila kesken tai suunnittelijan mielikuvitus. Näin syksyllä ko. väylät eivät enää maisemallisesti tarjonneet isoa elämystä eikä tarjolla ollut mitään kevyttä puistoheittelyä kummempaa, jotenkin aneeminen lopetus muutoin ihan mukavalle radalle.

    Jep! Sääli antaa näin kaunissa miljöössä olevalle radalle kohtalaisen alhainen arvio. Kakkosväylän vesiosumien ison iso riski ja viimeisten väylien tylsyys sekä osin väylien liian lähekkäin olo eivät oikein sytyttäneet. Voisihan tuon radan uudestaankin pelata, mutta kiire siihen ei kuitenkaan ole. Ei huono, ei hyvä.

    3/5

    Voisin itse mainita, että pienet lastenrattaat ei välttämättä ole parhaimmat täällä. Alkupään korit vaativat pujottelua pitkin pieniä polkuja, jotka osin romahtaneet veden takia, juurien ja nokkospuskien välissä. Ensi kerralla pitää laittaa pitkät lahkeet, väylä ei aina ole ihan hirveän leveä.

    Toki ympäristö on huikea ja rata nopea kiertää. Komppaan myös edellisiä.

    Bongattu ja pelattu 29.7.2019. Karttalinkki vie oikealle tielle, mutta jatka heikkatietä eteenpäin, kunnes saavut kahvilan parkkialueelle. Opastaulu on hyvin näkyvillä kahvilan vieressä. Tarjolla on hienossa ja historiallisessa ympäristössä vähän helpompi yhdeksän väylää. Rata soveltuu kaikentasoisille pelaajille.

    Väylät sinänsä eivät ole pitkiä, mutta ne ovat selvästi teknisempää heittoa vaativia. Tiimatot olivat vähän pienemmät, mutta laadukkaat. Samoin korit olivat hyvää laatua. Rata oli vielä sen verran uusi, että osa väylistä ei ole asettunut muotoonsa. Kolmosväylälle varmaankin avataan enemmän heittolinjaa. Nyt piti heittää todella matala heitto, tai toinen vaihtoehto oli heittää oikean kautta jyrkästi vasemmalle liitävä heitto. Siirtymät ovat lyhyitä, radan kiertää kohtuullisen nopeasti läpi.

    Tämä rata ansaitsee maininnan ympäristönsä takia. Alue on erittäin tyylikästä puistoaluetta vanhoine rakennuksineen, joten suosittelen rataa jo pelkästään tästä syystä. Samalla tietenkin kannattaa pelata rata läpi ja käydä vaikka kahvilla. Maasto on aluksi hieman juurakkoista, mutta radan pystyy kiertämään myös rattaiden kanssa koko perheen voimin.

    Ja huomioikaa muut alueen käyttäjät! Ratana ja hienon miljöön takia 3/5.

Vastaa