"Kaikki Suomen frisbeegolfradat yhdessä paikassa."

Aninkainen frisbeegolfpuisto

Lue rataluokituksista

Radan kuvaus

Vanhalla maankaatopaikalla Turun keskustan vieressä sijaitseva niittypainotteinen rata kauniissa, kumpuilevassa ja avoimessa maastossa.

Lue lisää

Ajankohtaista

Ei blogipostauksia.

Radan tiedot

  • Osoite

    Luolavuorentie 51
    20720 Turku


  • rata kartalla

  • Perustettu

    2018

  • Korit

    Prodigy

  • Väylien määrä

    18

  • Heittopaikat

    Tekonurmi

  • Pinnanmuodot

    Mäkinen, paljon korkeuseroja

  • Opasteet

    Prodigy opasteet

  • Ratatyyppi

    Puistorata

  • Ylläpito

    Viikoittainen

  • Ratamestari

    FORE Turku

  • Suunnittelija

    Akseli Kouki, Eetu Rantanen, Joonas Kurka, Tapani Aulu, Max Lehti, Santeri Lintuaho

  • Ilmainen/maksullinen

    ilmainen

  • Lisätietoja

    Range, Harjoituskori(t)

  • Tulevat tapahtumat
  • Lähimmät jälleenmyyjät

Väyläkuvaukset

Aninkainen frisbeegolfpuisto

Väylä 1: Aninkainen #1

Pituus 123 metriä. Par 3

Väylä 2: Aninkainen #2

Pituus 158 metriä. Par 4

Väylä 3: Aninkainen #3

Pituus 74 metriä. Par 3

Väylä 4: Aninkainen #4

Pituus 118 metriä. Par 3

Väylä 5: Aninkainen #5

Pituus 163 metriä. Par 4

Väylä 6: Aninkainen #6

Pituus 203 metriä. Par 4

Väylä 7: Aninkainen #7

Pituus 60 metriä. Par 3

Väylä 8: Aninkainen #8

Pituus 178 metriä. Par 4

Väylä 9: Aninkainen #9

Pituus 124 metriä. Par 3

Väylä 10: Aninkainen #10

Pituus 200 metriä. Par 4

Väylä 11: Aninkainen #11

Pituus 82 metriä. Par 3

Väylä 12: Aninkainen #12

Pituus 155 metriä. Par 4

Väylä 13: Aninkainen #13

Pituus 96 metriä. Par 3

Väylä 14: Aninkainen #14

Pituus 155 metriä. Par 4

Väylä 15: Aninkainen #15

Pituus 80 metriä. Par 3

Väylä 16: Aninkainen #16

Pituus 69 metriä. Par 3

Väylä 17: Aninkainen #17

Pituus 101 metriä. Par 3

Väylä 18: Aninkainen #18

Pituus 71 metriä. Par 3

11 arvostelua radalle “Aninkainen frisbeegolfpuisto

    Käyty koeajamassa, mieleen tulvi muistoja Talista, avoimempaa niittyä ja tiukempaa metsäpilliä. Vaikeustasoltaan sopivasti esimerkiksi Liedon ja Lausteen välissä. Korit olivat mielestäni ihan hyvät(Prodigyt?).
    Rata varmasti hakee vielä aluksi lopullista muotoaan ja lopullisia opasteita ei näin vielä ole.

    Pertsa

    Uudeksi radaksi oikein mainio. Niittokoneelle olisi vielä töitä ja siirtymäopasteet puuttuu. Valkoiset korit ovat jokseenkin vaikea nähdä. Kannattaa käyttää spotteria mikäli mahdollista, kiekkojen etsimiseen heinikosta meni kiitettävästi aikaa.

    Kävin testaamassa ja päällimmäiseksi jäi aika ristiriitaiset tuntemukset. Monta hienoa ja hieman erikoisempaa väylää, ja hyvät tiit. Kokonaisuudessaan rata kaipaa kuitenkin vielä aika viimeistelemistä, esimerkiksi muutamalla väylällä on tosi ankeaa jos joutuu hiemankin väylältä sivuun.

    Hieno sijainti keskellä kaupunkia. Ei mitään ihmeellistä, eikä toisaalta mitään liian veemäistä. Ei kiekkojen katoamisvaaraa juuri lainkaan. Tiit isoja. Siirtymät selviä. Ehkä vain jokin ”huima” alamäkiväylä jäi uupumaan. Mukava rata.

    Oikein hyvä rata sellaisenaan ja kehittyessään 5/5 rata. Yllä onkin mainittu kaikki olennainen. Uutena ratana ongelmakohtia varmasti löytyy, ja toivotaan, että rataa ylläpidetään ja kehitetään parempaan suuntaan. Erinomaisia väyliä, hyvät opasteet. Tykkäsin!

    Hyvä alku kohti loistavaa rataa. Otaen huomioon radan tuoreuden se on jo nyt varsin erinomainen. Muutamat väylät, joilla suunnittelu ei vain kohtaa omaa filosofiaa (mando doglegit ja hazardin ylitysväylä), koska niiden tilalle voisi yksinkertaisesti saada jotain parempaa. Sopii hyvin Turun ratakattaukseen Lausteen ”pikkuveljeksi”. Kiertäminen kannattaa jo pelkästää Luolavuoren huipulta aukeavien näkymien takia.

    Erinomaisen mielenkiintoinen rata. Olin aluksi hiukan skeptinen, kun näin ratasuunnitelmat, ja pelkäsin, että tästä tulee nyt kovakätisten aktiiviharrastajien itselleen suunnittelema Lauste 2, mutta fiksusti tästä tehtiinkin huomattavasti laajempaa käyttäjäkuntaa palveleva rata. Väylät ovat ensikertalaisille ja aloittelijoille pitkiä, mutta Turun alueella on jo aika paljon ratoja, jotka vastaavat uusien harrastajien sisään vetämisestä lajin pariin. Sen sijaan lajia jo hiukan pidempään harrastaneille, mutta ei varsinaisille kilpapelaajille, ei Turussa ole ollut sopivan haastavaa rataa. Lauste on kuitenkin tällaisille välimallin pelaajille, joita kuitenkin suurin osa pelaajista on, turhan vaikea. Naantalin Suopelto ja Liedon koulukeskuksen radat ovat hyviä, mutta pitäähän nyt Turussakin olla oma ”advanced-rata”. Luolavuoren radan väylät ovat mielenkiintoisia ja keskenään hyvin erilaisia eli niihin ei kovin helposti kyllästy. Toki muutamat ratkaisut jakavat mielipiteitä, ja joillakin väylillä onkin jo tehty käytön myötä saatujen havaintojen pohjalta muutoksia, mutta uskon, että tästä tulee vielä erinomainen rata. Opasteetkin on saatu siirtymille säädettyä mielestäni jo kohdalleen. Ainoa kysymysmerkki on ylläpito. Olen ymmärtänyt, että radan ylläpidosta huolehtii varsin pieni porukka, joten toivottavasti jaksamista ja talkoohenkeä riittää.

Vastaa