"Kaikki Suomen frisbeegolfradat yhdessä paikassa."

Aninkainen frisbeegolfpuisto

Lue rataluokituksista

Radan kuvaus

Vanhalla maankaatopaikalla Turun keskustan vieressä sijaitseva niittypainotteinen rata kauniissa, kumpuilevassa ja avoimessa maastossa.

Lue lisää

Ajankohtaista

Ei blogipostauksia.

Radan tiedot

  • Osoite

    Luolavuorentie 51
    20720 Turku


  • rata kartalla

  • Perustettu

    2018

  • Korit

    Prodigy

  • Väylien määrä

    18

  • Heittopaikat

    Tekonurmi

  • Pinnanmuodot

    Mäkinen, paljon korkeuseroja

  • Opasteet

    Prodigy opasteet

  • Ratatyyppi

    Puistorata

  • Ylläpito

    Viikoittainen

  • Ratamestari

    FORE Turku

  • Suunnittelija

    Akseli Kouki, Eetu Rantanen, Joonas Kurka, Tapani Aulu, Max Lehti, Santeri Lintuaho

  • Ilmainen/maksullinen

    ilmainen

  • Lisätietoja

    Range, Harjoituskori(t)

  • Tulevat tapahtumat
  • Lähimmät jälleenmyyjät

Väyläkuvaukset

Aninkainen frisbeegolfpuisto

Väylä 1: Aninkainen #1

Pituus 237 metriä. Par 5

Väylä 2: Aninkainen #2

Pituus 145 metriä. Par 4

Väylä 3: Aninkainen #3

Pituus 78 metriä. Par 3

Väylä 4: Aninkainen #4

Pituus 100 metriä. Par 3

Väylä 5: Aninkainen #5

Pituus 179 metriä. Par 4

Etäisyys B-korille. A-korille matkaa 153 m.

Väylä 6: Aninkainen #6

Pituus 187 metriä. Par 4

Väylä 7: Aninkainen #7

Pituus 61 metriä. Par 3

Väylä 8: Aninkainen #8

Pituus 70 metriä. Par 3

Väylä 9: Aninkainen #9

Pituus 174 metriä. Par 4

Väylä 10: Aninkainen #10

Pituus 122 metriä. Par 3

Väylä 11: Aninkainen #11

Pituus 163 metriä. Par 4

Väylä 12: Aninkainen #12

Pituus 79 metriä. Par 3

Väylä 13: Aninkainen #13

Pituus 125 metriä. Par 3

Etäisyys B-korille. A-korille matkaa 92 m.

Väylä 14: Aninkainen #14

Pituus 81 metriä. Par 3

Väylä 15: Aninkainen #15

Pituus 72 metriä. Par 3

Väylä 16: Aninkainen #16

Pituus 60 metriä. Par 3

Väylä 17: Aninkainen #17

Pituus 83 metriä. Par 3

Väylä 18: Aninkainen #18

Pituus 70 metriä. Par 3

14 arvostelua radalle “Aninkainen frisbeegolfpuisto

    Käyty koeajamassa, mieleen tulvi muistoja Talista, avoimempaa niittyä ja tiukempaa metsäpilliä. Vaikeustasoltaan sopivasti esimerkiksi Liedon ja Lausteen välissä. Korit olivat mielestäni ihan hyvät(Prodigyt?).
    Rata varmasti hakee vielä aluksi lopullista muotoaan ja lopullisia opasteita ei näin vielä ole.

    Pertsa

    Uudeksi radaksi oikein mainio. Niittokoneelle olisi vielä töitä ja siirtymäopasteet puuttuu. Valkoiset korit ovat jokseenkin vaikea nähdä. Kannattaa käyttää spotteria mikäli mahdollista, kiekkojen etsimiseen heinikosta meni kiitettävästi aikaa.

    Kävin testaamassa ja päällimmäiseksi jäi aika ristiriitaiset tuntemukset. Monta hienoa ja hieman erikoisempaa väylää, ja hyvät tiit. Kokonaisuudessaan rata kaipaa kuitenkin vielä aika viimeistelemistä, esimerkiksi muutamalla väylällä on tosi ankeaa jos joutuu hiemankin väylältä sivuun.

    Hieno sijainti keskellä kaupunkia. Ei mitään ihmeellistä, eikä toisaalta mitään liian veemäistä. Ei kiekkojen katoamisvaaraa juuri lainkaan. Tiit isoja. Siirtymät selviä. Ehkä vain jokin ”huima” alamäkiväylä jäi uupumaan. Mukava rata.

    Oikein hyvä rata sellaisenaan ja kehittyessään 5/5 rata. Yllä onkin mainittu kaikki olennainen. Uutena ratana ongelmakohtia varmasti löytyy, ja toivotaan, että rataa ylläpidetään ja kehitetään parempaan suuntaan. Erinomaisia väyliä, hyvät opasteet. Tykkäsin!

    Hyvä alku kohti loistavaa rataa. Otaen huomioon radan tuoreuden se on jo nyt varsin erinomainen. Muutamat väylät, joilla suunnittelu ei vain kohtaa omaa filosofiaa (mando doglegit ja hazardin ylitysväylä), koska niiden tilalle voisi yksinkertaisesti saada jotain parempaa. Sopii hyvin Turun ratakattaukseen Lausteen ”pikkuveljeksi”. Kiertäminen kannattaa jo pelkästää Luolavuoren huipulta aukeavien näkymien takia.

    Erinomaisen mielenkiintoinen rata. Olin aluksi hiukan skeptinen, kun näin ratasuunnitelmat, ja pelkäsin, että tästä tulee nyt kovakätisten aktiiviharrastajien itselleen suunnittelema Lauste 2, mutta fiksusti tästä tehtiinkin huomattavasti laajempaa käyttäjäkuntaa palveleva rata. Väylät ovat ensikertalaisille ja aloittelijoille pitkiä, mutta Turun alueella on jo aika paljon ratoja, jotka vastaavat uusien harrastajien sisään vetämisestä lajin pariin. Sen sijaan lajia jo hiukan pidempään harrastaneille, mutta ei varsinaisille kilpapelaajille, ei Turussa ole ollut sopivan haastavaa rataa. Lauste on kuitenkin tällaisille välimallin pelaajille, joita kuitenkin suurin osa pelaajista on, turhan vaikea. Naantalin Suopelto ja Liedon koulukeskuksen radat ovat hyviä, mutta pitäähän nyt Turussakin olla oma ”advanced-rata”. Luolavuoren radan väylät ovat mielenkiintoisia ja keskenään hyvin erilaisia eli niihin ei kovin helposti kyllästy. Toki muutamat ratkaisut jakavat mielipiteitä, ja joillakin väylillä onkin jo tehty käytön myötä saatujen havaintojen pohjalta muutoksia, mutta uskon, että tästä tulee vielä erinomainen rata. Opasteetkin on saatu siirtymille säädettyä mielestäni jo kohdalleen. Ainoa kysymysmerkki on ylläpito. Olen ymmärtänyt, että radan ylläpidosta huolehtii varsin pieni porukka, joten toivottavasti jaksamista ja talkoohenkeä riittää.

    Tänään käytiin parin kaverin kanssa SM-keilailun karsinnan jälkeen heittämässä tämä.
    Alue oli siistiä ja vielä ei ruohoa haitannut. Ratakartta oli vanhentunut ja muutamaa väylää jouduttiin kysymään että mikä on nykyinen tilanne. Toivottavasti nämä hoidetaan pian kuntoon. Niin fgr:n kuin metrixiin ja luonnollisesti itse radan tolppiin. Hieman oli opastenuolet vinksin vonksin jonka vuoksi teimme korkeimman töppärän kiertämisen päästäksemme muutaman viimeisen korin kimppuun.
    Hieman huolestutti kun paikalle päästyä näki ”huonon toteutuksen merkkiä” eli valkoisia tolppia. Syystä tai toisesta keinotekoiset rajat eivät missään kohtaa aiheuttaneet ongelmia, joten tällä kertaa ei tästä lisämiinusta. Muutama vuosi sitten tuli heitettyä Malmössä jossa meri tuntui aiheuttavan aina jatkuvan tuulen radalle. Miten mahtaa olla täällä, varsinkin kun ratakin sijaitsee vielä tälläisellä ”mäen töppärällä”? Hyvä rata jolle toivottavasti palaamme joskus.

    Tänään käytiin ensimmäistä kertaa. Ensimmäinen väylä heti vaativa mutta hyvä. Ratana todella hyvä. Opasteet kaipaa todella paljon parannusta sillä fiilis menee siihen että väyliä joutuu etsimään. Opasteet kun kunnossa niin suosittelen.

    Kiitos kaikille kommenteista jo tähän asti! Rataa pidetään yllä talkoovoimin ja uudet väylämuutokset on nyt saatu melko lailla valmiiksi. Väyläopasteet ja ratakartta ovat vielä graafikolla ja laitamme ne heti jakoon kun meille tulevat. Pikku hiljaa paremmaksi joten toivomme kärsivällisyyttä! 🙂
    -Eemeli, FORE

Vastaa