Täytyy ihan rehellisyyden nimissä kertoa muutama mielipide radasta.
Kävin ensimmäisen kerran pelaamassa 2020 loppukesällä jolloin ajattelin, että tulen myöhemmin uudestaan kun rata on viimeistelty ja pelikuntoinen. Kun nyt kävin toisen kerran pelaamassa keväällä 2021, jouduin ikäväkseni pettymään. En toki tiedä varmaksi, kauanko rataa vielä viimeistellään, mutta rata tuntui jopa hieman rappeutuneen. Tiipaikat toki edelleen laadukkaita ja korit myös kuten Atte totesikin, mutta korien pohjissa olevat nuolet osoittavat mihin sattuu eikä muitakaan väyläopasteita näy. Ratakarttojen tolpat eivät ole kunnolla maassa kiinni, onni ettei kukaan ole ottanut mukaansa.
Sen lisäksi täytyy hieman ihmetellä väylien toteutusta. Muodoltaan ja ajatukseltaan ovat kyllä hyviä, mutta tuntuu, että toteutus on jäänyt hieman puolitiehen. Ratakartoissa kuvatut linjat korille ovat kyllä osittain väylänmuotoisia, paitsi että suurinta osaa kriittisimmistä puista ei kartoissa näy. Tai toisinpäin, väylät eivät ole läheskään niin avoimia, kuin kartat antavat ymmärtää. Tästä toki selvitään unohtamalla ratakartat, sillä niitähän ei tarvita edes OB-linjan löytämiseen. Suurella todennäköisyydellä löydät valkoisen keppirivin joko ennen heittoa tai viimeistään sen jälkeen; niissä kun ei radalla ole säästelty.
Ensimmäisten muutamien väylien jälkeen raivaussahasta on ilmeisesti loppunut polttoaine, sillä väylät kapenevat aivan silmissä loppua kohti. Lukuunottamatta paria kolmea poikkeusta, kuten vedenylitysväylää 12. Toivottavasti myös radan ylläpitäjät ymmärtävät, että metrin parin aukot sinne tänne jätettyjen puiden lomassa eivät anna kovin huoliteltua kuvaa radasta. Myös käytännön pelaaminen osoittautuu useilla väylillä haastavaksi, kuten Atte totesi, esimerkiksi viimeisellä väylällä on vaikeaa pelata varman päälle tai fiksusti. Ainakin henkilökohtaisesti osun midareilla huonosti muutaman metrin gappiin väylän puolivälissä niin, että lentäisivät vielä toisen 45m suoraan kohti koria. Mikä hyvänsä draiveri on liian feidaava pysyäkseen keskigapin jälkeen pelissä.
Valitettavasti mielestäni tällä kokoonpanolla rata on korkeintaan 2/5. Jos muutoksia tulee, olen luonnollisesti valmis muuttamaan mieltäni.
Tuomarniemen frisbeegolfrata
Täytyy ihan rehellisyyden nimissä kertoa muutama mielipide radasta. Kävin ensimmäisen kerran pelaamassa 2020 loppukesällä jolloin ajattelin, että tulen myöhemmin uudestaan kun rata on viimeistelty ja pelikuntoinen. Kun nyt kävin toisen kerran pelaamassa keväällä 2021, jouduin ikäväkseni pettymään. En toki tiedä varmaksi, kauanko rataa vielä viimeistellään, mutta rata tuntui jopa hieman rappeutuneen. Tiipaikat toki edelleen laadukkaita ja korit myös kuten Atte totesikin, mutta korien pohjissa olevat nuolet osoittavat mihin sattuu eikä muitakaan väyläopasteita näy. Ratakarttojen tolpat eivät ole kunnolla maassa kiinni, onni ettei kukaan ole ottanut mukaansa. Sen lisäksi täytyy hieman ihmetellä väylien toteutusta. Muodoltaan ja ajatukseltaan ovat kyllä hyviä, mutta tuntuu, että toteutus on jäänyt hieman puolitiehen. Ratakartoissa kuvatut linjat korille ovat kyllä osittain väylänmuotoisia, paitsi että suurinta osaa kriittisimmistä puista ei kartoissa näy. Tai toisinpäin, väylät eivät ole läheskään niin avoimia, kuin kartat antavat ymmärtää. Tästä toki selvitään unohtamalla ratakartat, sillä niitähän ei tarvita edes OB-linjan löytämiseen. Suurella todennäköisyydellä löydät valkoisen keppirivin joko ennen heittoa tai viimeistään sen jälkeen; niissä kun ei radalla ole säästelty. Ensimmäisten muutamien väylien jälkeen raivaussahasta on ilmeisesti loppunut polttoaine, sillä väylät kapenevat aivan silmissä loppua kohti. Lukuunottamatta paria kolmea poikkeusta, kuten vedenylitysväylää 12. Toivottavasti myös radan ylläpitäjät ymmärtävät, että metrin parin aukot sinne tänne jätettyjen puiden lomassa eivät anna kovin huoliteltua kuvaa radasta. Myös käytännön pelaaminen osoittautuu useilla väylillä haastavaksi, kuten Atte totesi, esimerkiksi viimeisellä väylällä on vaikeaa pelata varman päälle tai fiksusti. Ainakin henkilökohtaisesti osun midareilla huonosti muutaman metrin gappiin väylän puolivälissä niin, että lentäisivät vielä toisen 45m suoraan kohti koria. Mikä hyvänsä draiveri on liian feidaava pysyäkseen keskigapin jälkeen pelissä. Valitettavasti mielestäni tällä kokoonpanolla rata on korkeintaan 2/5. Jos muutoksia tulee, olen luonnollisesti valmis muuttamaan mieltäni.