"Kaikki Suomen frisbeegolfradat yhdessä paikassa."

Tuomarniemen frisbeegolfrata

Radan kuvaus

Talvipelattavuus ei tiedossa

Tuomarniemelle kesäkuussa 2020 valmistunut 18-väyläinen metsärata, muutamalla järvinäköalalla.

Radan tiedot

  • Osoite

    Käpyriihentie
    63700 Ähtäri


  • Rata kartalla

  • Perustettu

    2020

  • Korit

    DiscGolfPark-maalikori

  • Väylien määrä

    18

  • Heittopaikat

    Tekonurmi

  • Pinnanmuodot

    Tasainen, vähän korkeuseroja

  • Opasteet

    Itsetehdyt opasteet

  • Ratatyyppi

    Metsärata

  • Ylläpito

    Kuukausittainen

  • Ratamestari

    Heikki Saunanen

  • Suunnittelija

    Ähtärin Urheilijat Ry

  • Ilmainen/maksullinen

    ilmainen

  • Lisätietoja

    Harjoituskori(t) Ratakartta

  • Talvipelattavuus

    Ei tiedossa

Väyläkuvaukset

Tuomarniemen frisbeegolfrata

Ratakartta

Väylä 1: Tuomarniemi #1

Pituus 127 metriä. Par 3

Väylä 2: Tuomarniemi #2

Pituus 126 metriä. Par 3

Väylä 3: Tuomarniemi #3

Pituus 87 metriä. Par 3

Väylä 4: Tuomarniemi #4

Pituus 84 metriä. Par 3

Väylä 5: Tuomarniemi #5

Pituus 59 metriä. Par 3

Väylä 6: Tuomarniemi #6

Pituus 72 metriä. Par 3

Väylä 7: Tuomarniemi #7

Pituus 70 metriä. Par 3

Väylä 8: Tuomarniemi #8

Pituus 157 metriä. Par 4

Väylä 9: Tuomarniemi #9

Pituus 95 metriä. Par 3

Väylä 10: Tuomarniemi #10

Pituus 68 metriä. Par 3

Väylä 11: Tuomarniemi #11

Pituus 60 metriä. Par 3

Väylä 12: Tuomarniemi #12

Pituus 105 metriä. Par 3

Väylä 13: Tuomarniemi #13

Pituus 58 metriä. Par 3

Väylä 14: Tuomarniemi #14

Pituus 61 metriä. Par 3

Väylä 15: Tuomarniemi #15

Pituus 125 metriä. Par 4

Väylä 16: Tuomarniemi #16

Pituus 63 metriä. Par 3

Väylä 17: Tuomarniemi #17

Pituus 122 metriä. Par 4

Väylä 18: Tuomarniemi #18

Pituus 93 metriä. Par 3

3 arvostelua radalle “Tuomarniemen frisbeegolfrata

    Rata, jossa useimmilla väylillä ei ole väyliä ollenkaan. Kori laitettu metsään. Heittopaikat ja korit ok. Kehittämistä tarvittaisiin paljon, vaikka ymmärtääkseni hieman on jo karsittu. Rata jonka voi käydä pelaamassa, jos on lähellä. Kauempaa ei kannata lähteä pettymään

    Täytyy ihan rehellisyyden nimissä kertoa muutama mielipide radasta.

    Kävin ensimmäisen kerran pelaamassa 2020 loppukesällä jolloin ajattelin, että tulen myöhemmin uudestaan kun rata on viimeistelty ja pelikuntoinen. Kun nyt kävin toisen kerran pelaamassa keväällä 2021, jouduin ikäväkseni pettymään. En toki tiedä varmaksi, kauanko rataa vielä viimeistellään, mutta rata tuntui jopa hieman rappeutuneen. Tiipaikat toki edelleen laadukkaita ja korit myös kuten Atte totesikin, mutta korien pohjissa olevat nuolet osoittavat mihin sattuu eikä muitakaan väyläopasteita näy. Ratakarttojen tolpat eivät ole kunnolla maassa kiinni, onni ettei kukaan ole ottanut mukaansa.

    Sen lisäksi täytyy hieman ihmetellä väylien toteutusta. Muodoltaan ja ajatukseltaan ovat kyllä hyviä, mutta tuntuu, että toteutus on jäänyt hieman puolitiehen. Ratakartoissa kuvatut linjat korille ovat kyllä osittain väylänmuotoisia, paitsi että suurinta osaa kriittisimmistä puista ei kartoissa näy. Tai toisinpäin, väylät eivät ole läheskään niin avoimia, kuin kartat antavat ymmärtää. Tästä toki selvitään unohtamalla ratakartat, sillä niitähän ei tarvita edes OB-linjan löytämiseen. Suurella todennäköisyydellä löydät valkoisen keppirivin joko ennen heittoa tai viimeistään sen jälkeen; niissä kun ei radalla ole säästelty.

    Ensimmäisten muutamien väylien jälkeen raivaussahasta on ilmeisesti loppunut polttoaine, sillä väylät kapenevat aivan silmissä loppua kohti. Lukuunottamatta paria kolmea poikkeusta, kuten vedenylitysväylää 12. Toivottavasti myös radan ylläpitäjät ymmärtävät, että metrin parin aukot sinne tänne jätettyjen puiden lomassa eivät anna kovin huoliteltua kuvaa radasta. Myös käytännön pelaaminen osoittautuu useilla väylillä haastavaksi, kuten Atte totesi, esimerkiksi viimeisellä väylällä on vaikeaa pelata varman päälle tai fiksusti. Ainakin henkilökohtaisesti osun midareilla huonosti muutaman metrin gappiin väylän puolivälissä niin, että lentäisivät vielä toisen 45m suoraan kohti koria. Mikä hyvänsä draiveri on liian feidaava pysyäkseen keskigapin jälkeen pelissä.

    Valitettavasti mielestäni tällä kokoonpanolla rata on korkeintaan 2/5. Jos muutoksia tulee, olen luonnollisesti valmis muuttamaan mieltäni.

    Karttalinkki vie oikeaan paikkaan ja opastaulu on hyvin esillä. Ykkösen tii on sopivasti näkyvillä ja laavupaikka tarjoaa mahdollisuuden eväiden syöntiin.

    Tarjolla on 18-väyläinen rata. Ensimmäiset 12 väylää on suunniteltu hienosti. Väylät ovat monipuolisia ja maastoa on hyödynnetty hyvin. Vedenylitysväylä mielettömän hieno, samoin 11 tiiltä kuvattuna. Väylät 13-18 sitten ovatkin jotain muuta verrattuna alkuosaan. Jäi fiilis, että loput väylät olisivat vähän täyteväyliä. Lisäksi mandot ja OB-tikutukset olivat hakemalla haettuja. Viimeiset 6 väylää eivät vastaa sitä hyvää rataa, minkä 1-12 muodostavat.

    Väylä 18 on hyvä esimerkki: tikutetaan koko väylä tiiltä korille vasemmalle ja oikealta korille kaventaen. Heittämällä sopivasti puuosuman alussa saatat päätyä OB:lle ja siitä rankkua. Lisäksi saat mahdollisesti huonon jatkopaikan ja voit kirjoittaa vähintään tuplan korttiin. Ainoa järkevä peli on hyssepommi oikealta ja toivotaan samalla väyläosumaa. Keskeltä ei kannata pelata. 😀 Samat fiilikset jäi väylän 13 porttimandosta, väylällä ei ole liikaa vaihtoehtoja pelille. Putterilla portille ja siitä putterilla korille = nostopar.

    Täytyy muistaa, että rata on uusi ja se varmasti kehittyy vielä. Tiipaikat olivat mainiot ja korit olivat laadukkaat. Nykymuodossaan 3/5 rata, aineksi selvästi parempaankin.

Vastaa