Käpyriihentie
63700 Ähtäri
2020
DiscGolfPark-maalikori
18
Tekonurmi
Tasainen, vähän korkeuseroja
Itsetehdyt opasteet
Metsärata
Kuukausittainen
Heikki Saunanen
Ähtärin Urheilijat Ry
ilmainen
Harjoituskori(t) Ratakartta
Ei tiedossa
Pituus 127 metriä. Par 3
Pituus 126 metriä. Par 3
Pituus 87 metriä. Par 3
Pituus 84 metriä. Par 3
Pituus 59 metriä. Par 3
Pituus 72 metriä. Par 3
Pituus 70 metriä. Par 3
Pituus 157 metriä. Par 4
Pituus 95 metriä. Par 3
Pituus 68 metriä. Par 3
Pituus 60 metriä. Par 3
Pituus 105 metriä. Par 3
Pituus 58 metriä. Par 3
Pituus 61 metriä. Par 3
Pituus 125 metriä. Par 4
Pituus 63 metriä. Par 3
Pituus 122 metriä. Par 4
Pituus 93 metriä. Par 3
Sinun täytyy kirjautua sisään kommentoidaksesi.
Rata, jossa useimmilla väylillä ei ole väyliä ollenkaan. Kori laitettu metsään. Heittopaikat ja korit ok. Kehittämistä tarvittaisiin paljon, vaikka ymmärtääkseni hieman on jo karsittu. Rata jonka voi käydä pelaamassa, jos on lähellä. Kauempaa ei kannata lähteä pettymään
Täytyy ihan rehellisyyden nimissä kertoa muutama mielipide radasta.
Kävin ensimmäisen kerran pelaamassa 2020 loppukesällä jolloin ajattelin, että tulen myöhemmin uudestaan kun rata on viimeistelty ja pelikuntoinen. Kun nyt kävin toisen kerran pelaamassa keväällä 2021, jouduin ikäväkseni pettymään. En toki tiedä varmaksi, kauanko rataa vielä viimeistellään, mutta rata tuntui jopa hieman rappeutuneen. Tiipaikat toki edelleen laadukkaita ja korit myös kuten Atte totesikin, mutta korien pohjissa olevat nuolet osoittavat mihin sattuu eikä muitakaan väyläopasteita näy. Ratakarttojen tolpat eivät ole kunnolla maassa kiinni, onni ettei kukaan ole ottanut mukaansa.
Sen lisäksi täytyy hieman ihmetellä väylien toteutusta. Muodoltaan ja ajatukseltaan ovat kyllä hyviä, mutta tuntuu, että toteutus on jäänyt hieman puolitiehen. Ratakartoissa kuvatut linjat korille ovat kyllä osittain väylänmuotoisia, paitsi että suurinta osaa kriittisimmistä puista ei kartoissa näy. Tai toisinpäin, väylät eivät ole läheskään niin avoimia, kuin kartat antavat ymmärtää. Tästä toki selvitään unohtamalla ratakartat, sillä niitähän ei tarvita edes OB-linjan löytämiseen. Suurella todennäköisyydellä löydät valkoisen keppirivin joko ennen heittoa tai viimeistään sen jälkeen; niissä kun ei radalla ole säästelty.
Ensimmäisten muutamien väylien jälkeen raivaussahasta on ilmeisesti loppunut polttoaine, sillä väylät kapenevat aivan silmissä loppua kohti. Lukuunottamatta paria kolmea poikkeusta, kuten vedenylitysväylää 12. Toivottavasti myös radan ylläpitäjät ymmärtävät, että metrin parin aukot sinne tänne jätettyjen puiden lomassa eivät anna kovin huoliteltua kuvaa radasta. Myös käytännön pelaaminen osoittautuu useilla väylillä haastavaksi, kuten Atte totesi, esimerkiksi viimeisellä väylällä on vaikeaa pelata varman päälle tai fiksusti. Ainakin henkilökohtaisesti osun midareilla huonosti muutaman metrin gappiin väylän puolivälissä niin, että lentäisivät vielä toisen 45m suoraan kohti koria. Mikä hyvänsä draiveri on liian feidaava pysyäkseen keskigapin jälkeen pelissä.
Valitettavasti mielestäni tällä kokoonpanolla rata on korkeintaan 2/5. Jos muutoksia tulee, olen luonnollisesti valmis muuttamaan mieltäni.
Karttalinkki vie oikeaan paikkaan ja opastaulu on hyvin esillä. Ykkösen tii on sopivasti näkyvillä ja laavupaikka tarjoaa mahdollisuuden eväiden syöntiin.
Tarjolla on 18-väyläinen rata. Ensimmäiset 12 väylää on suunniteltu hienosti. Väylät ovat monipuolisia ja maastoa on hyödynnetty hyvin. Vedenylitysväylä mielettömän hieno, samoin 11 tiiltä kuvattuna. Väylät 13-18 sitten ovatkin jotain muuta verrattuna alkuosaan. Jäi fiilis, että loput väylät olisivat vähän täyteväyliä. Lisäksi mandot ja OB-tikutukset olivat hakemalla haettuja. Viimeiset 6 väylää eivät vastaa sitä hyvää rataa, minkä 1-12 muodostavat.
Väylä 18 on hyvä esimerkki: tikutetaan koko väylä tiiltä korille vasemmalle ja oikealta korille kaventaen. Heittämällä sopivasti puuosuman alussa saatat päätyä OB:lle ja siitä rankkua. Lisäksi saat mahdollisesti huonon jatkopaikan ja voit kirjoittaa vähintään tuplan korttiin. Ainoa järkevä peli on hyssepommi oikealta ja toivotaan samalla väyläosumaa. Keskeltä ei kannata pelata. 😀 Samat fiilikset jäi väylän 13 porttimandosta, väylällä ei ole liikaa vaihtoehtoja pelille. Putterilla portille ja siitä putterilla korille = nostopar.
Täytyy muistaa, että rata on uusi ja se varmasti kehittyy vielä. Tiipaikat olivat mainiot ja korit olivat laadukkaat. Nykymuodossaan 3/5 rata, aineksi selvästi parempaankin.