"Kaikki Suomen frisbeegolfradat yhdessä paikassa."

Orimattilan kiekkopuisto

#orimattilakiekkopuisto

Radan kuvaus

Pelattavissa talvella, talvikunnossapito

Orimattilan Jymylinnan kuntoradan ja yleisurheilukentän ympäristöön rakennettu puisto/ metsärata.

Lue lisää

Vesitornin juurelle kun suunnistaa niin ei voi olla löytämättä perille.

Parkkipaikkana toimii hiekkakenttä. Löytökiekkolaatikko.

Löytökiekot tullaan kirjaamaan loytokiekot.net järjestelmään.

Väylämitat vaihtelevat 58-173m välillä ja korkeuseroja on usealla väylällä.

Radan par 60.

Jokaiselta korilta opastus seuraavalle tiille

Ethän jätä jälkeesi roskia tai tupakan tumppeja. Radalla kaksi roskista joilla hyvä sijainti usealle väylälle. Bägistäsi löytyy varmasti tila myös roskille!

 

Radan tiedot

  • Osoite

    Urheilutie 9
    16300 Orimattila


  • Rata kartalla

  • Perustettu

    2012

  • Korit

    Muu

  • Väylien määrä

    18

  • Heittopaikat

    Tekonurmi

  • Pinnanmuodot

    Mäkinen, paljon korkeuseroja

  • Opasteet

    Itsetehdyt opasteet

  • Ratatyyppi

    Puistorata
    Metsärata
    Hiekkakuopparata

  • Ylläpito

    Viikoittainen

  • Ratamestari

    Reima Innala

  • Suunnittelija

    Reima Innala, Tomi Korpinen

  • Ilmainen/maksullinen

    ilmainen

  • Lisätietoja

    Kuvia radalta

  • Talvipelattavuus

    Pelattavissa, talvikunnossapito

Väyläkuvaukset

Orimattilan kiekkopuisto

Ratakartta

Väylä 1: Orimattila #1

Pituus 78 metriä. Par 3

Väylä 2: Orimattila #2

Pituus 167 metriä. Par 4

Väylä 3: Orimattila #3

Pituus 69 metriä. Par 3

Väylä 4: Orimattila #4

Pituus 161 metriä. Par 4

Väylä 5: Orimattila #5

Pituus 58 metriä. Par 3

Väylä 6: Orimattila #6

Pituus 87 metriä. Par 3

Väylä 7: Orimattila #7

Pituus 103 metriä. Par 3

Väylä 8: Orimattila #8

Pituus 102 metriä. Par 3

Väylä 9: Orimattila #9

Pituus 91 metriä. Par 3

Väylä 10: Orimattila #10

Pituus 85 metriä. Par 3

Väylä 11: Orimattila #11

Pituus 154 metriä. Par 4

Väylä 12: Orimattila #12

Pituus 86 metriä. Par 3

Väylä 13: Orimattila #13

Pituus 75 metriä. Par 3

Väylä 14: Orimattila #14

Pituus 173 metriä. Par 4

Väylä 15: Orimattila #15

Pituus 92 metriä. Par 3

Väylä 16: Orimattila #16

Pituus 60 metriä. Par 3

Väylä 17: Orimattila #17

Pituus 176 metriä. Par 4

Väylä 18: Orimattila #18

Pituus 148 metriä. Par 4

20 arvostelua radalle “Orimattilan kiekkopuisto

    Tänään käytiin kaverin kanssa heittelemässä. Voisi varmaan olla ihan hyvä rata, talvileiska ainakin oli asiallinen. Nyt ei mikään pitänyt paikkansa. Väyläopasteet ja next teet näyttää mitä sattuu eikä Udiscistäkään ollut apua. En voi kyllä tässä tilassa suositella kenellekkään, lopetettiin kierros kesken kun ei löydetty oikeita väyliä ollenkaan. Ekat 9 väylää saatiin pelailtua ja ne oli kaikki ihan kivoja. Tällä käynnillä on pakko antaa arvosanaksi 1/5. Mahdollisuuksien rata, toivottavasti seuralla riittää aikaa nähdä vaivaa radan eteen!

    Päivitän arvioni kesälle 2022:

    Nyt oli väyläopasteet kunnossa, niiden ja Udiscin yhdistelmällä kierros sujui täysin ilman ongelmia. Yhdeltä väylältä opasteet puuttui ilmeisesti ilkivallan seurauksena, sillä muutoin opasteet olivat sijoiteltu hyvin ja niitä oli riittävästi.

    Jonkin verran väylät mukailevat pururatoja, mutta heittäjän on melko helppoa tarkistaa turvallisuus.

    Väylät monipuolisia ja korkeuseroja käytetty kivasti hyväksi. Tälle radalle tulen mielelläni uudelleen!

    Ihan käsittämätöntä et jengi pitää tätä hyvänä ratana. Talvella toki hyvä onkin mutta kesän tulessa muuttuu ääni kellossa. Opasteet ihan sinne ja tänne, tii sanoo 6 väylää ja korilla lukee 18. Heitot meni muutenkin päin persettä eli lopputuloksena paha mieli ja loputon bogeysade. Nyt erittäin pitkälle tästä Kouvolan näköisestä kylästä ja kaupan kautta sohvalle harrastamaan lajia jossa tarvitsee vain ja ainoastaan olutta.

    Mukava rata harjumaisemissa. Next tee opastuksessa pahoja puutteita, turistiheittäjä sai pyöriä jonkin aikaa että löysi oikealle teelle.
    8 korilta siirtyminen 9 teelle jopa vaarallinen jos seuraava heittäjä jo avaa väylälle kun joutuu siirtymään väylää pitkin takaisin päästäkseen 9 teelle. Amatööri teet näytti uudemmilta, mutta osa pro teestä hieman notkui jo 95kg alla.

    Kuitenkin ihan mukava rata, vaikkakin hieman vuoristoratamainen. Kannattaa käydä testaamassa ja samalla voi vaikka testata urheilukeskuksen muunkin tarjonnan.

    Hyvä metsärata, jossa vaihtelua väylien välillä. Ratakartta täällä ei vastaa nykyistä layoutia, onneksi Udiscissa oli uudet väylät ettei ollut pahasti hukassa radalla. Tämän kartan kanssa ajoa lähtee alueelle saa ihmetellä missä seuraava väylä menee. Next tee merkkejä saisi radalle lisäillä useammankin.

    Radassa paljon hyvää (pidempi punainen Pro layout). Useilla väylillä tarjolla myös etutii ja lyhempi väyläversio.

    Monia tyylikkäitä ja pitkiäkin väyliä, myös sopivasti korkeuseroja. Esimerkiksi radan suurimman alamäen väylällä kori oli hienosti etäällä alhaalla niityllä metsäsaarekkeiden takana. Ja fantastinen päätösväylä nousi vaihtelevassa puustossa loivaan ylämäkeen kaartuen hieman oikealla alamäkeen jylhässä männikössä.

    Tiit suuret, mutta päällysteeltään hieman tyypillistä sileämmät ja potentiaalisesti liukkaammat. Korit hyvät, joskaan ei nuolia kohti seuraavaa heittopaikkaa. Väylien siirtymiltä puuttui opasteita.

    Kannattaa pysäköidä jättiläismäiselle kentälle harjun laelle vanhan koulun pihaan.

    Rata joka muuttuu joka vuosi. 2020 leiska on ollut todella mukava heittää, layout todella hyvä. Tosin tuo 16-17 siirtymä pitkähkö (ratamestarista riippumattomista syistä uskoisin). Roskiksia runsaasti ja huomaa että rataa pidetään hyvänä.

    Paljon puhetta, käyty itse toteamassa. Alkuun nähdessä grilli paikan ja parkkitilan, tulee jo hyvä fiilis! Väylä 1 on helpohko lyhyt suora, väylä 2 luo haasteen (ehkä haastavin koko kierroksella). Tee matot on siistissä kunnossa ja heittopaikat hyvin tukevia. Opasteet on hyviä ja seuraava tee löytyy hyvin. Se miten AMA väylät löytyy, en katsonut. Rata on ns. Perus metsärata jossa loppua kohden väylät paranevat. Väylä 9 on erittäin hauska, lievästi oikealle kaartava. Korkeus eroa ei juuri ole koriin, mutta matkalla se on -7m? Heittopaikoille on asetettu levähdyspenkkejä ja roskiksia. Huomaa, että alueella pidetään radasta huolta, iso plussa! Vaikka väyliä on raivattu, niin silti osalla väylistä todella paljon puita omalle heittolinjalle, mutta tämä on makuasia. Mäkiä kiivettävänä paljon. Kokonaisuutena radalle 4+/5

    Rata oli pettymys. Muutama hyvä väylä. Paljon väyliä, jossa oli väylällä puita. Valitettavasti Etelä-Suomen radoilla pettyy usein kun arvosteluiden perusteella odottaa enemmän. Perinteinen metsärata, joka onneksi paranee loppua kohti.

    Käytiin tänään kiertämässä kesäleiska 2018 ekaa kertaa ja heti piti tulla antamaan palautetta 🙂

    Ihan ensimmäiseksi huomio, että rata on täysin uusittu viime vuodesta. Vain muutama väylä on pysynyt samoina, muuten heitetään eri suunnasta, tai kokonaan eri paikoissa.

    Rataopasteet, eli next tee kyltit ja vastaavat olivat loistavat. Myös heittopaikat ja korit olivat tukevat ja hyvässä kunnossa. Iso plussa. Myös itse väylät olivat hyvät ja plussaa siitä, ettei muita liikkujia tarvi enää niin paljoa väistellä, kun ei heitetä pururataa pitkin. Voin kuvitella miten iso plussa tämä muille liikkujille on ?

    Väyläkartoista iso miinus, sillä amatöörikorien/-tiipaikkojen sijaintia ei näkynyt kartoissa lainkaan. Sikäli tajuttiin tuo puna-/keltasysteemi, että heittopaikat, mihin oli maalattu molempia värejä, olivat yhteisiä ja jos tiissä oli vain punaista väriä, niin jossain oli toinen tii, joka oli keltainen. Mutta eipä vaan ollut! Hetki tuli harhailtua, kun käytiin tarkistamassa onko väylällä toista tiipaikkaa, tai koria punaisten lisäksi.

    Väylät olivat hyviä ja haatavia, mutta ongelmiin jouduttiin jo ensimmäisen jälkeen pelaamalla #5 seuraavaksi. Väylä opastukset puuttuivat etu 9 käytännössä kokonaan, ja sitten kun nuolia alkoi löytymään niin nekin oli piilossa/maastoutuneina. Ensimmäisien 7 väylän sijoittelut vaikuttivat todella vaarallisilta, tiit ja korit toisien väylien välittömässä läheisyydessä. Lisäksi ylimääräiset korit aiheuttivat alussa sekaannusta, kun ei ollut edes väyläkartalle merkattu.

    Hyvä rata! Reilusti mäkeä ylös ja alas, hieman avoimempaa väylää ja ahtaampaa metsää. Osassa väylistä pituutta tarpeeksi kovakätisellekin heittäjälle. Todella loistavat tiit! Opaskortit kun vielä saisi uusittua ajan tasalle, niin olisi lähelle täydellistä?

    Mukava metsärata. Lähes kaikki väylät kulkevat metsässä tai kuntopolkua pitkin. Muutamalla väylää metsään hakattu väylä on todella kapea, tai selkeää väylää on vaikea edes hahmottaa, mutta metsä on pääosin sen verran avointa mäntymetsää, että mahdollisia heittoreittejä on useita. Vuoden 2015 18-väylän layoutissa ei ilmeisesti enää ole niin paljoa mandoja (ks. edellinen arvostelu), ainoastaan kahdella väylää on niitä, molemmissa koko lailla järkeviä, väylällä 7 triplamando kuntoradan sillan alta, ja väylällä 16 urheilukentän laidalla on ensin mando estämässä kentälle heittämistä ja sen perään toinen ohjaamassa väylän nousua mäkeä ylös kuntopolun yli.

    Väylät pääosin mukavan mittaisia metsäväyliksi, kaikki pidemmät väylät ovat vähän avoimempia, niin ei niissäkään ehdi hermostua ahtauteen. Haastava ja tarkkuutta vaativa rata, mutta aloittelijakin pääsee kokemaan onnistumisia suht lyhyillä väylillä.

    Yleisvaikutelma luokkaa ”ihan jees”. Pääsääntöisesti väylät ovat hyviä, joukosta löytyy muutama loistavakin jopa. Mutta enemmän löytyy hieman kehnompia väyliä. Orimattilassa näemmä pidetään mandoista, se käy selväksi jo radan alussa. Osa mandoista kuitenkin kohtalaisen turhia. Paikoitellen tulee vastaan väyliä, joilla ei oikeastaan ole mitään selkeää linjaa. Heitetään sinne korille päin ja katsotaan osuuko kiekko johonkin rakoon. Osa väylistä puolestaan on sen verran riskialttiita muille liikkujille, ettei rataa voi pelata kokonaan lävitse yksikseen, koska mukaan tarvitaan spotteria. 20. väylän mandoviritelmä ylitti jo ymmärryksen… Kyseinen väylä voisi hyvinkin olla pitkähkö par 3, jolla on suhteellisen luonnollinen heittolinja. Nyt tilalla on yksi ihmeellisimmistä mandoporttikyhäelmistä, jonka myötä väylän par on 4. Onneksi radalta löytyy myös 8. väylä, sitä muistelen lämmöllä.

Vastaa