Uuden b-layoutin rakentamisen jälkeen uutta ratakartta ei ole tehty. B-layoutissa väylät muutoin samoja kuin a-layoutissa, mutta väylien pituus hieman pidempi.
Haukitie 18
49900 Virolahti
2016
DiscGolfPark-maalikori
18
Betonilaatat
Kumpuileva, jonkin verran korkeuseroja
Itsetehdyt opasteet
Metsärata
Päivittäinen
Miika Mattila, Joni Puhakka, Marko Mattila
Miika Mattila, Joni Puhakka, Marko Mattila, Jarno Uski, Miika Värri
ilmainen
Ei tiedossa
Pituus 108 metriä. Par 3
a-layout, par 3, 59m
Pituus 125 metriä. Par 3
a-layout, par 3, 72m
Pituus 79 metriä. Par 3
a-layout, par 3, 65m
Pituus 90 metriä. Par 3
a-layout, par 3, 60m
Pituus 84 metriä. Par 3
a-layout, par 3, 84m
Pituus 74 metriä. Par 3
a-layout, par 3, 74m
Pituus 79 metriä. Par 3
a-layout, par 3, 79m
Pituus 85 metriä. Par 3
a-layout, par 3, 85m
Pituus 133 metriä. Par 4
a-layout, par 3, 133m
Pituus 108 metriä. Par 3
a-layout, par 3, 86m
Pituus 115 metriä. Par 4
a-layout, par 4, 115m
Pituus 143 metriä. Par 4
a-layout, par 3, 71m
Pituus 110 metriä. Par 3
a-layout, par 3, 90m
Pituus 201 metriä. Par 4
a-layout, par 5, 201m
Pituus 77 metriä. Par 3
a-layout, par 3, 57m
Pituus 100 metriä. Par 3
a-layout, par 3, 67m
Pituus 71 metriä. Par 3
a-layout, par 3, 71m
Pituus 106 metriä. Par 3
a-layout, par 3, 106m
Sinun täytyy kirjautua sisään kommentoidaksesi.
Virolahden kunnassa Virojoen frisbeegolfrata. Pituutta radalla 18-väylää, 1888m ja AA1-luokitus. Kiekon perässä tuli käveltyä 4180m. Pelattu 31.8.2022.
Virojoen pääosin metsässä ja pari kertaa purulla käyvällä radalla korkeuseroja on mukavasti, joten hyvästä kuntoilusta käy radan kiertäminen. Radalla on kaksi layouttia, vanha a-rata ja taannoin päivitetty pidemmillä väyläpituuksilla oleva b-rata. Väylät ovat vaihtelevia, hyviä ja sopivan pitkiä. Kalliomaasto on itselle ihan timanttia, josta nauttii aina! Siirtymät lyhyet. Suosikkiväylä nro 17, jossa kaunista kalliota tarjolla. 18-väylä hieno lopetus radalle alamäkeen, kori reilusti oikealla.
Radan rakenteet hyvässä kunnossa. Löytyi ratakartta, heittopaikkaopasteet, korit suuntanuolineen ja erinomaisen hyvät next tee -kyltit. Heittopaikat sekalaiset, mutta toimivat. A-leiskalla taisi kaikki olla betonia, kun b-leiskalle oli tehty tekonurmesta (paitsi 7 ja 18-väylä betonilla ja 11-väylä kalliolla). Roskis löytyi ja mukavasti taukopenkkejä. Löytyi myös kriittisiin paikkoihin tehtyjä siltoja ja portaita. Alussa myös Lapinvuoren laavu ja kuntoportaat. Virojoen keskustan palvelut vain 1,5km päässä radasta, esim. evästelyyn s-market. Vaalimaan rajanylityspaikan isoon ostoskeskukseen olisi ollut matkaa vain 9km. Siellä olisi ilman muuta pyörähtänyt, kun näin likelle itärajaa tuli, mutta tästä maailmantilanteesta johtuen menevät aika supistetuilla aukioloilla, joten ei viitsinyt niitä palveluita lähteä tsekkaamaan.
Mutta ei, ei, ei… Ihan hitsin hienoja väyliä kalliomaastossa osa, mutta… se turvallisuus, se turvallisuus! Täytyy sanoa, jotta tehty uudistus b-leiskan muodossa on ehkä yksi epäonnistuneimmista mitä on koskaan missään nähnyt. Esim. väylät 3, 7, 12, 13 ja 14 ihan hyviä väyliä, mutta b-leiskan heittopaikalta kiekkoa viskoessa ei mitään näköyhteyttä risteävälle kuntopolulle, joten suorastaan vaarallista oli yksin pelata, vaatii ehottomasti spottauksen! 9-väylän heittopaikka kohdassa missä viskotaan sitten väylän aloitus täysin sokkona, heittopaikka ehdottomasti kallion päälle! Heittolinjat olivat pääosin ihan ok, mutta b-leiskan 15-väylä oli huono, linja liian kapea, puiden raivaus enemmän kuin paikallaan. Maisematkaan eivät lopulta olleet ihan parhaimmasta päästä maastoonsa nähden. Surkeuden pelimerkit aseteltiin jo heti 1-väylällä mikä lyhyt, mutta keskellä väylää jo ahnasta monsteripusikkoa ja horsmikkoa enemmän kuin laki sallii. Kämänen, hoitamaton ja onnettoman surkea väylä!
Virojoen rataa oli harvinaisen ristiriitainen fiilis pelata. Toisaalta maasto ja osin väylätkin olivat oikein hyviä, mutta turvallisuus täysin retuperällä! Tehty leiskauudistus täysin epäonnistunut. Ammattimaisella ratasuunnittelulla tuosta alueesta saisi niin paljon enemmän irti ja oikeasti jopa 5/5 radan, sillä ainekset erittäin hyvään rataan ovat olemassa. Nyt kehno, erittäin kehno, ei kiire todellakaan uudestaan!
2/5
A-layoutin tiit melko paskat ja liukkaat. Betoni tietysti on märällä liukas ja osassa oli jopa maatiit. Pisteet B-layoutista. Ihan mielenkiintosia ja erilaisia väyliä korkeuseroineen. Ihan kelpo tuttavuus.
Ykkös ja kakkosväylä ihan viidakkoa nykyään, leikkuria ei ole radalla näkynyt muutamaan vuoteen.
Kallioväylät mukavia kulkea, mutta liian monta väylää sokkona tai väylältä ohi mennessä kiekko katoaa johonkin rotkoon.
Parkkipaikan välittömässä läheisyydessä on ratakartta ja lähtöpaikka on helposti löydettävissä. Reitti ja opasteet ovat selkeät. Monipuolisia väyliä. Heittoalustat monenmoisia; betonilaattaa, kalliota, tekonurmea. Maasto on kumpuilevaa ja korkeuseroja löytyy, mutta kuitenkin helppokulkuista. ”Mansikoita” väylät 3 ja 18. Suosittelen.
Heittopaikalta toiselle oli hyvät opasteet. Esimerkiksi väylä 14 oli vähän epäselvä minne päin pitäisi heittää, kun teellä ei ollut suunta ihan selkeä. Muuten rata oli kivan haastava ja korkeus eroja riitti. Varmasti tulee mentyä uudelleenkin pelaamaan kyseiselle radalle.
Todella mielenkiintoinen ja mukava rata. Aika meni nopeasti j atäällä oli ilo heitellä.
Reitin varrella oli hyvät opasteet. Tiesi minne jatkaa seuraavalle korille. Hyvät korkeuserot maastossa.
Ok metsärata, joka kulkee kuntoradan lomassa. Jonkin verran korkeuseroja ja kevyttä haastetta. Laajennuksen jälkeen todennäköisesti yksi kaakonkulman parhaita ratoja. Hyvät opasteet ja ok tiit. Tänne voi tulla uudestaankin.
Laajennus tuonut mukavasti lisää pituutta radalle ja hieman vaihteluakin. Vaikka perusmetsärata kyseessä, niin pienellä mietinnällä on saatu hieman lisää haastetta mukaan. Rata parantunut laajennuksen myötä.