"Kaikki Suomen frisbeegolfradat yhdessä paikassa."

Ravikangas frisbeegolf

Radan kuvaus

Talvipelattavuus ei tiedossa

Joutsenon frisbeegolfrata on rakennettu WDG:n ja Lappeenrannan kaupungin yhteistyönä. Rata on mäntykankankaalla ja korkeuseroja on kohtuullisesti. Etuysi testaa pelaajan avausten tarkkuutta. Takaysin väylillä on pääosin hieman enemmän tilaa erilaisille linjoille.

Lue lisää

Radalle tarkoitettu parkkipaikka sijaitsee osoitteessa Penttiläntie 17, 54100 Joutseno (Joutsenohallin takana) Penttiläntien laidalta on opasteet parkkipaikalle ja parkkipaikalta 1-tiille on myös opasteet. 1-tii sijaitsee nurmikentän laidalla.

Radan tiedot

  • Osoite

    Ravitie 17
    54100 Lappeenranta


  • Rata kartalla

  • Perustettu

    2014

  • Korit

    DiscGolfPark-maalikori

  • Väylien määrä

    20

  • Heittopaikat

    Tekonurmi

  • Pinnanmuodot

    Kumpuileva, jonkin verran korkeuseroja

  • Opasteet

    TeeSign

  • Ratatyyppi

    Metsärata

  • Ylläpito

    Kuukausittainen

  • Ratamestari

  • Suunnittelija

    Mikko Nieminen & Willimiehen Disc Golf ry

  • Ilmainen/maksullinen

    ilmainen

  • Lisätietoja

  • Talvipelattavuus

    Ei tiedossa

Väyläkuvaukset

Ravikangas frisbeegolf

Ratakartta

Väylä 1: Ravikangas #1

Pituus 64 metriä. Par 3

Väylä 2: Ravikangas #2

Pituus 60 metriä. Par 3

Väylä 3: Ravikangas #3

Pituus 95 metriä. Par 3

Väylä 4: Ravikangas #4

Pituus 127 metriä. Par 3

Väylä 5: Ravikangas #5

Pituus 58 metriä. Par 3

Väylä 6: Ravikangas #6

Pituus 56 metriä. Par 3

Väylä 7: Ravikangas #7

Pituus 198 metriä. Par 4

Väylä 8: Ravikangas #8

Pituus 85 metriä. Par 3

Väylä 9: Ravikangas #9

Pituus 107 metriä. Par 3

Väylä 10: Ravikangas #10

Pituus 178 metriä. Par 4

Väylä 11: Ravikangas #11

Pituus 86 metriä. Par 3

Väylä 12: Ravikangas #12

Pituus 95 metriä. Par 3

Väylä 13: Ravikangas #13

Pituus 69 metriä. Par 3

Väylä 14: Ravikangas #14

Pituus 98 metriä. Par 3

Väylä 15: Ravikangas #15

Pituus 97 metriä. Par 3

Väylä 16: Ravikangas #16

Pituus 73 metriä. Par 3

Väylä 17: Ravikangas #17

Pituus 104 metriä. Par 3

Väylä 18: Ravikangas #18

Pituus 135 metriä. Par 4

Väylä 19: Ravikangas #19

Pituus 95 metriä. Par 3

Väylä 20: Ravikangas #20

Pituus 82 metriä. Par 3

15 arvostelua radalle “Ravikangas frisbeegolf

    Lappeenrannan kaupungissa Ravikangas frisbeegolf. Radalla pituutta ilmeisesti 18 tai 20-väylää. Radan todellisesta metripituudesta ei oikein mitään käsitystä. A1-luokitus. Kiekon perässä tuli käveltyä 5580m. Pelattu 25.8.2023.

    Ravikankaan metsärata Joutsenossa sisälsi jonkinmoisia korkeuseroja, joten ihan kivasta kuntoilusta kävi radan kiertäminen. Metsäväylillä oli erittäin paljon tilaa heittää ja heittolinjat hyvin selkeitä. Vaikka tilaa olikin heittää, niin ei rata silti helpolla päästä, vaikeuskerrointa löytyy riittävästi ihan kenelle tahansa. 2-väylä nätti loiva alamäki. 3-väylä hieno ylämäntykuja. 4-väyläkin komea, mutta epäonnistuneella heitolla keskellä alamäkeä aika ilkeää mörriä. 6-väylä mukava pitkä metsäväylä hienoiseen alamäkeen. 8-väylä hieno ala myös. 15-väylän korin paikka upea! Ainoa pidempi siirtymä 18-P.

    Rakenteet… noh… olihan ne. Heittopaikat ja korit suuntanuolineen hyvät. Löytyi roskista ja lukittu löytökiekkolaatikkokin. 17-väylän heittopaikan vieressä kota puineen auki kenelle vain, positiivisena huomiona myös invaystävällinen kuivikekäymälä luiskan kera. Löytyi myös nurmikenttää draiverien ulkoiluttamiseen. Lappeenrannan keskustan palveluiden äärelle 22km matkaa. Joutsenon palvelut 1,5km päässä. Itse evästelin keskustassa Konditoria-Kahvila Aleksandrassa. Leipuska savulohitäytteellä oli kyllä maistuvin suolainen syöminen ikinä missään kahvilassa, ihan ehdottomasti lämmin suosittelu Aleksandralle kaikilta osiltaan!

    No mutta… ei, ei, ei. Ratakartta paikanpäällä ja myös fgr:n versio kertovat 20-väylän radasta ilman layoutteja, mutta paikan päältä löytyikin vain 18-väylää ja kaksi eri leiskaa mitkä ilmeisesti ovat vuorotellen käytössä. Ratakartasta poiketen heittopaikoille olevat opasteet kertoivat muutoksista mitkä nekään ei järin häävejä olleet. Kaksi eri leiskaa, muttei mitään mielikuvituksellista, toinen leiska, toinen pidempi, aika tylsää suorastaan. Paikalliselta pelaajalta kuulin, että rata on kokenut muutoksia ja tosiaan vain vähemmän väyliä ainakin punaisella leiskalla mikä nyt oli pelattavissa. Olisiko tietenkin voinut olla edes jonkinlainen tiedote ratakarttaan niitattuna, mutta ei… Next tee -kylttejä olisi voinut olla lisääkin. Esim. 14-15 ei pitkä siirtymä lopulta ollut, mutta aika arpanopalla sai kuitenkin heittää, jotta mistä mennä ja minne.

    Ravikankaan radan puhtaasti metsässä kulkeneilla väylillä upean paljon heittotilaa. Väylät olivat erittäin hyvin ja onnistuneesti suunniteltuja. Alussa ja lopussa enemmän variaatioita, keskellä vähän samantyyppistä metsäväylää. Opastepuoli surkeassa jamassa. Next tee -kylttejä oli paljon, mutta siltkin sai monta monituista kertaa ihan huolella heittää arpanoppaa, jotta missäköhän väylät oikein ovat. Satunnainen fribaaja saattoi sattua radalle kesken kiivaimpien muutostöiden, mutta… miksi edes ratakarttaan ei oltu vaivauduttu niittaamaan tiedotetta radan muutoksista, kun itse ratakartta oli auttamattoman vanha?!? Fgr:llä edelleen vanhat tiedot vaikka omasta pelikerrasta jo yli kolme kuukautta aikaa. Sääli, ihan valtaisan iso sääli. Ravikankaan radan arviointi olisi ainakin kaksi pykälää korkeampi, jos opastepuoli olisi sille kuuluvassa kunnossaan. Nyt jatkuva arpanopan heittely vei peli-ilosta paljon pois…

    2/5

    Mukava rata. Tiipaikat hienot ja kunnossa. Rata on hienossa kangasmetsämaastossa. Yhtään niin sanottua ratamestarin erikoisväylää ei ole vaan kaikki ovat hyviä väyliä ja joukossa on muutama tosi hienosti toteutettu. Väylien pituudet ovat mukavan vaihtelevia. Muutamalla väylällä saa lennättää kiekkoa sydämen kyllyydestä.

    Mastossa on luonnostaankin vähemmän mörriä kuin sekametsässä ja tällä alueella on tehty hakkuitakin. Rata on siis hyvän mielen rata siinä mielessä, että useimmilla par 3 väylillä par tuloksen heittäminen onnistuu hyvin, jos kiekko nyt lentää sen 80-90 metriä ja pirkkoputti ei onnistu.

    Suosittelen käymään.

    Loppukesästä 2023 rata on muutettu 18-väyläiseksi (20-väyläisen radan kartan väylät 5 ja 18 ovat poistuneet). Radalla on myös käytössä kaksi eri määräajoin vaihtuvaa layoutia (punainen ja sininen), joissa väylät pelaavat perusidealtaan samankaltaisina, mutta pienin korinpaikkamuutoksin saadaan vaihtelua aikaiseksi. Radan haastavuustaso ei muutu radikaalisti layoutien välillä, kierroksen par-tulos on sinisellä layoutilla yhden suurempi kuin punaisella (väylä 4 pelataan vajaa 60 metriä pidempänä par 4:nä)

    Oikein miellyttävä kangasmetsärata. Rata on hyvässä kunnossa ja se sisältää monipuolisesti erilaisia väyliä. Korkeuserojakin löytyy. Frisbeegolfaajille opastettu pysäköintialue hyvin. Muutamassa kohdassa joutui väylien välisellä siirtymällä miettimään hetken, esim. 16. väylälle siirtyessä. Radan heikoin väylä on ehdottomasti 18, mikä menee tuplamandolla jo minigolfin puolelle.

    Perus metsärata. Ei mitään ihmeitä väylillä, muttei suurempia heikkouksiakaan. Väylät vaativat jonkin verran tarkkuutta, mutta omaavat silti riittävästi tilaa. Jonkin verran korkeuseroja, muttei liiaksi. Sopii aloittelijoille ja pidempään harrastaneille.

    Väylien levennyksen jälkeen tässä radassa alkaa olemaan järkeä ja potentiaalia. Plussaa kuivasta metsäpohjasta. Jos väylät pidetään puhtaana aluskasvillisuudesta ja radalta kerätään oksat ja kaadetut puut pois, niin rata on tyylikäs ja oikein pelattava. Muutamat heittoalustat on suunnattu ihan mihin sattuu ja parilla väylällä näyttäisi olevan metsätöiden jälkeen pieniä turvallisuusriskejä. Radasta jäi ihan hyvä fiilis.

    9 ensimmäistä väylää on erittäin kapeita ja väylän ulkopuolella paljon aluskasvillisuutta jonne kiekon hävittää erittäin helposti. Nokkoset oli myös kiva yllätys! Seuraavat yhdeksän rataa sitten paljon parempia, ellei kamelinselkä jo katkennut kiekkojen kanssa metsän puihin.

    Päivitystä kaudelle 2016: väyliä levennetty erittäin mukavasti ja aluskasvillisuus ja risut saaneet kyytiä. Merkittäviä parannuksia ja radan pelattavuus nousi aivan uudelle tasolle! Iso kiitos tästä! Valitettavasti opasteet vielä hieman hakusessa ja muutamia mando(liini)puita kaadettu. Merkinnät toivottavasti paranevat kohdalleen kesän aikana.

Vastaa