"Kaikki Suomen frisbeegolfradat yhdessä paikassa."

Nunnan frisbeegolfrata

Radan kuvaus

Pelattavissa talvella, ei talvikunnossapitoa

Kesällä 2018 valmistunut metsärata. Rata sopii niin aloittelijoille kuin aktiivisille harrastajille.

Ajankohtaista

Radan tiedot

  • Osoite

    Littoistentie 407
    21500 Kaarina


  • Rata kartalla

  • Perustettu

    2018

  • Korit

    Prodigy

  • Väylien määrä

    18

  • Heittopaikat

    Tekonurmi

  • Pinnanmuodot

    Kumpuileva, jonkin verran korkeuseroja

  • Opasteet

    Prodigy-opasteet

  • Ratatyyppi

    Metsärata

  • Ylläpito

    Satunnainen

  • Ratamestari

  • Suunnittelija

    Seppo Paju, Mikko Laihonen

  • Ilmainen/maksullinen

    ilmainen

  • Lisätietoja

  • Talvipelattavuus

    Pelattavissa, ei talvikunnossapitoa

Väyläkuvaukset

Nunnan frisbeegolfrata

Ratakartta

Väylä 1: Nunna #1

Pituus 55 metriä. Par 3

Väylä 2: Nunna #2

Pituus 60 metriä. Par 3

Väylä 3: Nunna #3

Pituus 65 metriä. Par 3

Väylä 4: Nunna #4

Pituus 80 metriä. Par 3

Väylä 5: Nunna #5

Pituus 70 metriä. Par 3

Väylä 6: Nunna #6

Pituus 155 metriä. Par 4

Väylä 7: Nunna #7

Pituus 63 metriä. Par 3

Väylä 8: Nunna #8

Pituus 73 metriä. Par 3

Väylä 9: Nunna #9

Pituus 53 metriä. Par 3

Väylä 10: Nunna #10

Pituus 63 metriä. Par 3

Väylä 11: Nunna #11

Pituus 54 metriä. Par 3

Väylä 12: Nunna #12

Pituus 93 metriä. Par 3

Väylä 13: Nunna #13

Pituus 68 metriä. Par 3

Väylä 14: Nunna #14

Pituus 83 metriä. Par 3

Väylä 15: Nunna #15

Pituus 57 metriä. Par 3

Väylä 16: Nunna #16

Pituus 57 metriä. Par 3

Väylä 17: Nunna #17

Pituus 82 metriä. Par 3

Väylä 18: Nunna #18

Pituus 76 metriä. Par 3

17 arvostelua radalle “Nunnan frisbeegolfrata

    Lyhyitä, kallioisia metsäväyliä rata täynnä. Pituuksiensa puolesta aloittelijaystävällinen, mutta vaativat kyllä tekniikkaa riittävästi, jotta kiekot väylällä pysyvät. Omaan makuuni väylät liiaksi toistensa kaltaisia kuten aiemminkin arvosteluissa kerrottu.

    Heittopaikat ja korit ovat edelleen hyvässä kunnossa ja väylät ovat siistit. Kohtuullisen rankka rata kulkea korkeuseroista ja kallioisuudesta johtuen. Opasteet ovat edelleen luokattomat, mutta onneksi suurin osa siirtymistä todella lyhyitä.

    Useita lyhempiä väyliä kannustamassa kierrosta. Kaikki väylät enemmän tai vähemmän puiden vahtimia ja pelilinjat on raivattu selkeiksi. Radan ainoa Par 4 (väylä 6) on ehkäpä hienoin laskeutuen notkoon ja nousten rinteeseen.

    Kunnon heittoalustalavat. Avokallioilla useimpien väylien griinit…

    Pitkät siirtymät väylille 2, 9 ja 17. Siirtymillä opasteita varsin vähän, puihin maalattuja merkkejä ei kannata seurata kategorisesti, koska niistä osa tarkoittaa alueen luontopolkuja. Tämän sivuston ratakartalla kätevä suunnistaa.

    Käyty heittelemässä tämä rata pariin kertaan puolisoni kanssa. Rata on kiva ja varsinkin kallioiset kohdat tekevät radasta mukavan vaihtelevan. Hieman voisi parantaa suuntamerkintöjä, mutta kartan avulla pärjää kyllä.

    Väylän 1 – 2 siirtymä on pitkä, mutta muuten on ok rata.

    Miellyttävä kokemus. Mukavat kallioiset maisemat, hyvät tiit ja korit, selkeät väylät.

    Kesäkuun puolivälissä aluskasvillisuudesta ei ole haittaa, joten väylältä eksyneet kiekot löytyy helpohkosti.

    Miinuksena pari turhan pitkää siirtymää, väyläopasteiden puuttuminen ja hieman toisiaan toistavat väylät.

    Samalle reitille saisi mahtumaan 24 väylää. Pari kertaa eksyin ja tuurilla pääsin seuraavalle väylälle, enkä ollut ainoa. Par otettavissa kaikilta väylillä. Pirkkoakin voi lähteä hakemaan pienellä riskillä, mutta epätarkkuus kostautuu helposti.

    Joku on viime viikkoina käynyt tuhoamassa/kaatamassa varmaan puolet opasteista 🙁 Kiva rata muuten näin loppusyksystäkin, ja tällainen aloittelijakin saa tästä paljon irti. Osittain savisilla ja kallioisilla poluilla saa kyllä olla tarkkana ettei liukastu.

    En oikein ymmärrä mitä Sepon päässä on liikkunut kun se on tämän radan suunnitellut. Tämä on yksinkertaisesti hirveä. Olen käynyt täällä kaksi kertaa, kerran valmistumisvuonna jolloin eksyin keskelle metsää kun opasteita ei ollut. Toisen kerran kävin tänä kesänä. Olin kyllä jo ensimmäisen kerran jälkeen luvannut olla tulematta toista kertaa mutta päätin kuitenkin antaa tilaisuuden. Virhe. Tällä kertaa onnistuin löytämään kaikki väylät mutta eipä niissä kehumista ollut. Aivan kauheaa ryteikköä heti väylien vieressä. Myös joittenkin korien paikat oli aivan omituisia, lievästi sanoen. Pisteenä ii:n päälle on vielä viimeinen väylä jonka korin vieressä, siis kirjaimellisesti metrin päässä, on sellainen pöheikkö ettei sieltä saa kiekkoa korille. Tämä on nähty, ei mitään tarvetta mennä kolmatta kertaa.

    Samoilla linjoilla Tuomaksen kanssa. Potentiaalia tosin olisi jos hiukan ois nähty vaivaa enemmän. Nyt jätetty aivan liikaa puustoa. Olisko kannattanu käydä esim. Märynummessa katsomassa esimerkkiä. Tää ei mee jatkoon tällaisenaan valitettavasti. Liian tuskaista rämpimistä.

    Karttalinkki vie suoraan oikeaan osoitteeseen ja opastaulu näkyy heti parkkipaikalle. Radalla on muutama pidempi siirtymä, muutoin seuraava heittopaikka löytyy nopeasti. Kannattaa seurata maalattuja merkkejä. Kuten aiemmin on todettu, opasnuolille olisi paikkansa radalla. Väylät muodostavat siirtymineen selkeän kokonaisuuden. Korit ovat laadukkaat ja heittopaikat rakennettu kunnolla.

    Väylien osalta rata on kohtuu yksipuolinen – putterilla tai midarilla suoraa heittoa 50 – 80 metriä. Toki joukkoon on tehty pidempi par4-väylä, joka eroaa huomattavasti muista väylistä. Muutamalla väylällä korin takana on isompi pudotus, joten saatat joutua pidemmälle paluuputille. Väylien heittolinjat ovat erittäin selkeät, käytännössä kaikki väylät ovat metsäpillejä 😀 Jos heitto ei pysy väylällä, päädyt todennäköisesti erittäin tiheään metsikköön.

    Rata on rakennettu käytännössä umpimetsään ja rata on myös sen mukainen. Kulkeminen onnistuu hyvin polkuja pitkin, mutta kalliota ja mäkeä on sen verran, ettei rattailla tai kärryillä kannata radalle lähteä.

    Potentiaalia löytyy. Kapeita väyliä havumetsän keskellä. Paljon korkeuseroja, kohtuullisen raskas rata kulkea.
    Opasteet väylien väliltä puuttuvat paikoitellen kokonaan.

    Kävin 22.10 pelaamassa ja rata oli erittäin märkä ja näin syksyllä se tuskin tulee kuivumaan. Kallion päällä kulkevat väylät joilla on sammalta ja paikoitellen mutaa olivat vaarallisen liukkaita ja muutamaan otteeseen sai jopa taistella päästäkseen etenemään.

    Suosittelen välttämään kunnes merkittävästi kuivunut.

Vastaa