20-väyläinen rata kiertää alueella sijaitsevalla metsän peittämällä mäellä sekä viereisillä pelloilla. Kapeat puukujat sekä korkeuserot ovat tyypillisiä piirteitä Myllymäen radan väylille.
Lue lisää
Huom! Väyliä 1 ja 20 ei saa pelata arkisin klo 8–12 välillä. Rajoitus on voimassa koulujen lukuvuoden ajan eli 3.6.2022 asti. Rata on normaalisti käytettävissä arkisin klo 12 eteenpäin, viikonloppuina sekä arkipyhinä.
Metrixiin ja UDisciin on luotu arkirajoitus-layoutit A ja B, joissa on mukana väylät 2–19.
Rata sijaitsee Myllymäen koulun läheisyydessä. Parkkipaikkoja ei valitettavasti tällä hetkellä ole tarjolla kovin läheltä rataa. Koulun ympäristön parkkipaikat ovat varattuja joten älä pysäköi niihin!
Myllymäen frisbeegolfrata on rakennettu Lappeenrannan kaupungin, WDG:n sekä paikallisten harrastajien kanssa yhteistyönä.
Rata on kokenut muutoksia vuosien varrella. Nykyään radalla on 20 väylää ja kaksi eri versiota, eli layoutia. Erot versioiden välillä tulevat eroavista korien paikoista ja/tai väylien lähtöpaikoista. Väylien keskimitta on A-layoutilla n. 105 metriä ja koko radan ihannetulos on 64 heittoa. Vastaavat lukemat B-layoutilla ovat 95 m ja 62 heittoa.
Kosteilla keleillä radalla on mutaista, joten on syytä varustautua asianmukaisesti. Kesällä radalla on paljon käyttäjiä joten muista aina että olet itse vastuussa heittämästäsi kiekosta! Älä siis heitä jos väylällä on vielä muita pelaajia!
Metsäradoille ominaista on se että kiekot saattavat helposti hävitä metsän siimekseen, joten seuraa heitot aina loppuun saakka huolella.
Jos satut löytämään kiekon niin palauta se siihen tarkoitettuun laatikkoon joka löytyy 1. väylän läheisyydessä sijaitsevalta ilmoitustaululta.
Hiessillankatu 10
53550 Lappeenranta
2013
DiscGolfPark-maalikori
20
TeePad
Mäkinen, paljon korkeuseroja
TeeSign
Metsärata
Kuukausittainen
Willimiehen Disc Golf ry
Miikka Nieminen & Willimiehen Disc Golf ry
ilmainen
Pituus 147 metriä. Par 4
Pituus 99 metriä. Par 3
Tällä väylällä myös B-tii, tältä etäisyys korille 93 m.
Pituus 89 metriä. Par 3
Pituus 94 metriä. Par 3
Pituus 99 metriä. Par 3
Pituus 157 metriä. Par 4
Tällä väylällä myös B-kori, tällöin etäisyys tiiltä 97 m ja par 3.
Pituus 56 metriä. Par 3
Pituus 50 metriä. Par 3
Pituus 99 metriä. Par 3
Pituus 102 metriä. Par 3
Pituus 101 metriä. Par 3
Pituus 53 metriä. Par 3
Pituus 121 metriä. Par 3
Tällä väylällä myös B-tii, tältä etäisyys korille 97 m.
Pituus 93 metriä. Par 3
Pituus 79 metriä. Par 3
Pituus 82 metriä. Par 3
Tällä väylällä myös B-tii, tältä etäisyys korille 55 m.
Pituus 128 metriä. Par 3
Pituus 169 metriä. Par 4
Tällä väylällä myös B-tii, tältä etäisyys korille 100 m ja par 3.
Pituus 162 metriä. Par 4
Pituus 166 metriä. Par 4
Sinun täytyy kirjautua sisään kommentoidaksesi.
Radan haastavuuden tekee useammalla väylällä niiden ahtaus – ei niinkään pituus. Eli hyvä distancekontrolli ja tarkkuus ovat valttia. Korkeuserot tuovat oman mausteen radalle ja on ylä-ja alamäki väyliä. Ehkä pienenä miinuksena, että ainakin parilla väylällä joutuu heittämään ns. ”Sokkona”, ettei koria näy. Kesällä ylensä pitkää heinää ja aluskasvillisuutta eli jos mörriin joutuu, niin voi tovin kiekkoa etsimään. Arvosanaksi 4/5 radan monipuolisuuden vuoksi.
The best course in Lappeenranta ???!
Uusitun radan väylät ovat pituuksiltaan ihan hyviä radan päivitettyyn luokitukseen ”AA1”. Uudet radat ovat toki aika pusikkoisia, mutta alkuperäisen layoutin puisuutta pidän epämiellyttävämpänä vaihtoehtona nykyiseen tilanteeseen verrattuna. Uusista väylistä suosikkini on ehkä 4, sillä siinä on aina hyvä mahdollisuus pirkolle ja pituuttakin löytyy yli 90 metriä.
Rataa on jouduttu ilmeisesti uusimaan kaavoituksen muuttumisen myötä. Alkuperäiset väylät 1-4 ja 7 ovat ainakin poissa ja tilalle on tullut tylsähköjä tunneliväyliä. Uusien väylien idea tuntuu olevan se, että kori ei saa näkyä heittopaikalta ja usein joudutaan heittämään sokkona. Väylien sivussa on vielä melkoisen tiheää puustoa ja aluskasvillisuutta ja tämän lisäksi väylien pohja on paikoittain pitkähköä ruohoa. Sateen jälkeen väylien pohjat ovat niin märät, että kiertäminen ei juuri houkuttele. Siirtymät ovat samalla pidentyneet ja väylien pituuksissakaan ei ole hirveästi mietitty. Pidemmälle heittävät eivät saa käytännössä mitään hyötyä vaan peli perustuu siihen, kenelle on vähiten epäonnea. Ikävä kyllä uusitut väylät muuttavat tämän radan luonnetta niin paljon, että rata ei ole enää yhtä hieno ja mielekäs, mitä se oli alkuperäisessä layoutissa. Jatkossa tämä rata jää ainakin itselläni väliin, harmi.
Rataa uusittu kannattaa käydä.
En oo parempaa rataa löytänyt. Jos tykkää avoimista alamäkiväylistä, niin Kivikko Helsingissä, tai Kuusamossa Ruka… joo… Mutta Myllymäki on tähän asti hienoin/monipuolisin rata. Tuusulan Ristikivessä on vähän samaa, muttei sit ihan kuitenkaan. Vielä toistaiseksi Myllymäki on helposti hienoin rata. – Tali on ehkä parempi testaamaan osaamista, mutta se ruuhka… Oulun korkealle rankatut (tuuliset) radat pitää tietty nähdä…
Todella loistava metsärata! Tekninen osaaminen on valttia, jotta heitot osuvat minne pitääkin. Muutama väylä, missä pituuskin pääsee esittämään tärkeää osaa. Opasteet todella hyvät ja tiit myös. Muutama ”jännä” korinpaikka, josta helposti menee yli/ohi ja pääseekin sitten pidemmän kaavan mukaan hakemaan kiekkoa… Sateen jälkeen melko mutainen, muttei mahdottoman. Reilusti korkeuseroja. Tänne pitää päästä uudestaan!
Lähtökohtaisesti rata on tyylikäs, mutta kunto on rapistumaan päin. Itse tehdyt aidat ja opasteet ovat vinksallaan ja kostean maan vuoksi jouduttu tekemään erilaisia pitkospuuvirityksiä, jolloin siirtymät tulevat jopa keskellä väylää. Harmittavan paljon roskia ja katkottuja puita. Väylän 17 koripaikka on hieno, mutta tukimateriaalina(?) olevat puuviritykset on rikottu eikä näitä ole korjattu. Tosiaankin muutama lyhyt täyteväylä, mutta noin tiiviille alueelle on vaikea saada pidempiä väyliä. Hieno ja hyvä kokonaisuus, jos alueesta pidettäisiin huolta. Kannattaa kuitenkin poiketa ohikulkumatkalla.
Nyt oli taas siistiä ja opasteet päivitetty niin, ettei yhtään joutunut seuraavaa tiitä hakemaan. 🙂
Monipuolinen rata, joka vaatii monipuolista heittovalikoimaa. Muutama lyhyempi täyteväylä, mutta muuten lähes timanttia koko loppurata. Harmitti roskien määrä, kun paikallinen nuoriso? oli tehnyt tihutöitään. 2-väylän portti ja viimeisen väylän aitaus radan erikoisuuksia. Kannattaa käydä!
Yks parhaimpia kenttiä mitä oon pelannut! Tykkään näistä ns. puukujista, ahdasta ja tarkkuutta vaaditaan. 🙂
Tarkkuus ja maltti on tällä radalla valttia. Aika lyhyitä ja kapeita ratoja pääasiassa. Oma arvio on 4,5/5. Opasteet ja tiit on tehty ihan tip-top, ainoa miinus tulee väylän ulkopuolisesta metsästä, jota minun mielestä on aivan liikaa. Eli jos heitto ei osu kapeaan väylää niin sitten sitä ollaan aika lailla joka kerta sellassa viidakossa ettei sieltä juuri eteenpäin päästä, vaan on pakko heittää pikku sneppi takas väylälle josta saa yrittää sitten uudestaan. Muuten tosi hyvä rata, paljon erinlaisia ratoja ja korkeusero etc.
Itse tykkäsin todella paljon! Puitteet olivat hyvät ja rappusia myöten kaikki kohdallaan. Nopeimpia draivereita ei juuri tarvinnut bägistä kaivella,vaan tarkkuus on juuri se,jolla tällä radalla pärjää.
Metsää. Niin PALJON hyvää puuta. Melkoisen haastava setti sekä taidollisesti että fyysisesti.
Perkeleen hyvää työtä tehty radan suhteen. Opasteet, siirtymät, korit ja tiit erittäin tip top. Viimeiselle peltoalueelle olisi ehkä voinut mahduttaa kolmannenkin väylän vastapainoksi radan metsäisyydelle.
Ihan jees… Sateen jälkeen semmoinen paikka että oksat poies, siirtymät merkattu erinomaisesti.
Aika mutainen oli.
Ehkä parhaat opasteet ja siirtymät mitä missään.
Muutama hieno korinpaikka!