"Kaikki Suomen frisbeegolfradat yhdessä paikassa."

Radan kuvaus

Munkinpuiston klassikko on kokenut kasvojen kohotuksen kesällä 2019 ja on taas ollut pelattavissa syyskuusta lähtien. Huom! Valtaosa arvosteluista, ml. radan pisteet, koskevat vanhaa versiota radasta. Munkkiniemen frisbeegolfrata on toiminut jo yli vuosikymmenen ajan pääkaupunkilaisten aloitteluratana. Munkinpuiston alue on hyvien kulkuyhteyksien päässä (mm. raitiovaunu 4) ja monien palveluiden lähellä. Radan läheisyydestä löytyy kauppaa ja kioskia, joten heittelyn lomassa ei nälkä tai jano pääse yllättämään.

Lue lisää

Puistossa on kesäaikaan paljon muita käyttäjiä, kuten pyöräilijöitä, muiden lajien harrastajia, auringonpalvojia ja lapsiperheitä. Kannattaa siis tulla radalle joko aivan aamusta tai iltamyöhään.

Ajankohtaista

26.03.2010
Moikka maailma!
Tervetuloa blogiin FGR.fi -blogit. Tämä on ensimmäinen artikkeli. Muokkaa sitä tai poista se ja voit aloittaa muokkaamisen!

Radan tiedot

  • Osoite

    Nuottapolku 12
    00330 Helsinki


  • rata kartalla

  • Perustettu

  • Korit

    Amexpo

  • Väylien määrä

    9

  • Heittopaikat

    Tekonurmi

  • Pinnanmuodot

    Tasainen, vähän korkeuseroja

  • Opasteet

    Muu

  • Ratatyyppi

    Puistorata
    Metsärata

  • Ylläpito

    Kuukausittainen

  • Ratamestari

    Helsingin kaupunki

  • Suunnittelija

  • Ilmainen/maksullinen

    ilmainen

  • Lisätietoja

  • Tulevat tapahtumat
  • Lähimmät jälleenmyyjät

    Frisbeepoint -palveleva frisbeekauppa
    Takkatie 18 00370 HELSINKI

    Megastore Helsinki Mikonkatu
    Mikonkatu 7 00100 HELSINKI puh. 09-85677900

    Intersport Forum
    Mannerheimintie 20 00100 HELSINKI puh. 09-6122380

Väyläkuvaukset

Munkkiniemi

Väylä 1: Munkka #1

Pituus 89 metriä. Par 3

Uusi väylä vm. 2019. 89 metriä suoraan, loivaa hysseä tai antsaa.

Väylä 2: Munkka #2

Pituus 68 metriä. Par 3

Vanhempaa väylää uudella twistillä, nyt on paremmin tilaa puilta kuin ennen.

Väylä 3: Munkka #3

Pituus 57 metriä. Par 3

Lähes klassikkoväylä hieman lyhennettynä. Kori on hieman puiden suojaamassa taskussa, mutta riittää että pääsee korin aukon kohdalle nurmikentän reunaan ja on puttipaikalla.

Väylä 4: Munkka #4

Pituus 111 metriä. Par 3

Entinen Munkan pisin väylä, aukealta koivujen lomaan.

Väylä 5: Munkka #5

Pituus 65 metriä. Par 3

Täysin uusi väylä vm. 2019. Metsäränni, mikä on aiemmin puuttunut Munkasta.

Väylä 6: Munkka #6

Pituus 97 metriä. Par 3

Täysin uusi väylä vm. 2019. Oikealle kaartava metsäränni. Sisäkaarteessa mando, kierrettävä vasemmalta.

Väylä 7: Munkka #7

Pituus 132 metriä. Par 3

Lähes täysin uusi väylä vuodelle 2019. Nyt täytyy jo hieman siivuttaa, mikäli mielii korille. Oikeassa reunassa lampi, vasemmalla taas metsää.

Väylä 8: Munkka #8

Pituus 78 metriä. Par 3

Klassikkoväylä kummulle, vaatii tarkkaa sijoitusta avauksella, tai timanttista puttia, jos haluaa kakkosen tuloskorttiin.

Väylä 9: Munkka #9

Pituus 98 metriä. Par 3

Ja vielä tuore tulokas kaudelle 2019. Avoin väylä, jonka myötä palataan lenkin lähtöpaikalle.

13 arvostelua radalle “Munkkiniemi

    Totta, väylät ovat helppoja mutta tänne ei kannata tulla ilman että lataa kartan etukäteen ja arvailee sen perusteella tiiauspaikat. Mitään merkkejä ei radalla niistä ole. Tällä hetkellä rataa halkoo upouusi ja paikoin todella vilkasliikenteinen ”Baana”, siinä saa välillä varoa ettei jää ”succiksen” alle… Suojatiet? Onneksi yksikään väylä ei mene sentään siitä ylitse…

    Helpohko puistorata, joka voisi pienillä parannuksilla olla varsin mukava neppailurata. Tiipaikat osassa väylistä vähän epämääräisiä ja jossain ollut selvästi oikeakin tiipaikka, joka jätetty huoltamatta. Muutenkin yleisilme ränsistynyt.

    Nelosväylällä kengät menevät mutaan varmasti, paitsi ehkä jos on ollut kuukauden kuivaa. Muillakin väylillä maasto saattaa yllättäen olla märkää.

    Hieman kun käytti ratakarttaa, Google Mapsia ja maalaisjärkeä, niin tiiauspaikat löytyivät ihan hyvin. Väylät olivat aloittelija-ystävällisiä ja puistomaisessa radassa oli oma fiiliksensä. Kannattaa mennä vaikka iltasella, kun puisto ei ole enää niin ahkerassa käytössä. Mikäli tiiauspaikat uusittaisiin ja paikalle saataisiin jonkinlaisia opasteita, niin radasta tulisi varsin mukava aloittelijoille. Seiskaväylällä joutuu huonon avauksen jälkeen etsimään kiekkoa pitkästä heinikosta.

    En myöskään ymmärrä miksi jengi haukkuu rataa ”karmeaksi”. Joo, heittopaikoilla ei ole tekonurmea (joka toki lukee esim tämän saitin ratainfossa) ja korit on hiukan vanhoja ja muutama vinossakin. Kartan avulla väylät löytyvät hyvin, väyliltä näkee joka suuntaan ja rarta on suhteellisen turvallinen heittää. Lisäksi varsinkin aloittelevalle pelaajalle rata tarjoaa hyvää treeniä, radalta löytyy sekä pidempiä avoimia heittoja sekä muutamia tiukempia tarkkuutta vaativia mestoja. Itse suosittelen tätä kaikille etenkin uran alkuvaiheessa oleville heittäjille, tn:sesti erittäin paljon positiivisempi pelikokemus kuin liian vaikea Kivikko tai läpeensä ruuhkainen Siltamäki.

    Uusi leiska käyty koeajamassa. Kaikki oli paikallaan ja valmiin näköstä opastetaulua myöten, mutta jäi fiilis että lienee vielä kuitenkin kesken.

    Alkupään väylät 1-4 erinomaisesti suunniteltuja, mutta erityisesti 6 väylällä alko mietityttää että mitähän toteuttajan päässä on liikkunu. Väylä merkattu par 3, mutta opasteesta tulkittavan mandon kera laittaisin itse par 4 ihan kenen tahansa heittämänä. Saattaa olla myös että mando on joku toinen puu, mutta tulkinta oli haastavaa kun ei ollut maastossa merkkiä ja puita oli mistä valita.

    Myös 7-väylä on haastava, kuitenkin tehtävissä, mutta 9:llä tuli varsin ikävä tunne heittää kun pelkäsi kiekon menevän pyöräbaanalle tai koiranulkoiluttajan päähän, liikenne kun on todella vilkasta. Toivoisin oikeastaan korkeahkoa aitaa viimeisen väylän ja baanan väliin niin saisi heittää vähän huolettomammin.

    Tuli fiilis että radan haastavuutta haluttu nostaa aivan turhaan turvallisuuden kustannuksella.. Kyseessä on kuitenkin vain puolikas rata puistossa jossa on todella paljon muuta liikkujaa lähes aina. Aloittelijaystävällisyys väheni todella paljon tämän uudistuksen myötä.

    Väyliin sinällään saatu mukavaa monipuolisuutta, mutta puistoympäristöä ei tässä, niinkuin ei vanhassakaan leiskassa ole otettu tarpeeksi huomioon.

    Haastetta radasta kyllä löytyy. Vertailukohtaa ei toki ole, en koskaan käynyt vanhassa Munkassa. Muutamien väylien sijoittelu on tehty liian huolimattomasti muiden puiston käyttäjien turvallisuuden kannalta. Täysin huoletta heittäminen on näillä väylillä tehty vaikeaksi. Muut väylät ovat sopivan haastavia jo jonkin verran pelanneelle, mutta aloittelijana en ehkä kovin paljoa nauttisi kyseisestä radasta. Väylien 5 ja 9 tiimatot ovat todella kummallisesti asemoidut, suuntaamaan ihan muualle kuin missä kori sijaitsee. Väylällä 6 mando ei ole kunnolla merkattu. Pienillä muutoksilla radasta saa oikein hyvän, tällä hetkellä vielä vähän menettelee.

Vastaa