Kirkkonummen Frisbeegolfradan rakentaminen aloitettiin loppukesästä 2011 Kirkkonummen Volsiin josta Kirkkonummen kunta on myöntänyt alueen Frisbeegolfrataa varten. Rataa rakennetaan Kirkkonummen Disc Golf Club ry:n jäsenten ja paikallisten harrastajien toimesta talkoovoimin.
Lue lisää
Metsärata jonka väylien suunnittelussa on pyritty väylien monipuolisuuteen. Radasta on pyritty tekemään haastava josta pitäisi löytyä haastetta myös kokeneille pelaajille.
Radalta löytyy myös vaihtoehtoiset heittopaikat lapsille ja aloittelijoille.
26.03.2010
Moikka maailma!
Tervetuloa blogiin FGR.fi -blogit. Tämä on ensimmäinen artikkeli. Muokkaa sitä tai poista se ja voit aloittaa muokkaamisen!
Österbyntie 26
02400 Kirkkonummi
2011
DiscGolfPark-maalikori
18
Tekonurmi
Kumpuileva, jonkin verran korkeuseroja
Itsetehdyt opasteet
Metsärata
Kuukausittainen
Antti Henriksson
ilmainen
![]() |
Keskiviikko
02/20
30%
Mahdollisesti lumisadetta
Tänään on tulossa lähes saman lämpöinen päivä kuin eilen.
|
![]() |
Torstai
02/21
0%
Selkeää
Tänään on tulossa lähes saman lämpöinen päivä kuin eilen.
|
Pituus 60 metriä. Par 3
Vasemmalle kaartava väylä missä puusto suojaa koria. HUOM! Varmista, että korilla ei ole ketään ennen kuin heität avauksesi.
Pituus 145 metriä. Par 4
Vanhaa metsätietä seuraava väylä. Tiiauspaikalta n.50m päässä väylä kääntyy loivasti vasemmalle isojen mäntyjen edestä ja kapenee hiukan, tästä n.40 metriä eteenpäin ja loiva käännös vuorostaan oikealle jossa tilaa reilummin. Lähestyminen kapenevaa väylää pitkin kohti koria isojen kuusien alle.
Pituus 81 metriä. Par 3
Jyrkkään ylämäkeen heitettävä kapeahko väylä. Väylä levenee alun puiden jälkeen.
Pituus 99 metriä. Par 3
Avaus kallionpäältä kapeaa kujaa pitkin vastassa olevaa kalliota kohden jossa väylä aukeaa ja kääntyy heti jyrkästi vasemmalle. Lähestyminen tapahtuu kapeaa mäntykujaa pitkin korille.
Pituus 141 metriä. Par 4
Tiiauspaikalta n.60m suoraan jonka jälkeen väylä kääntyy loivasti vasempaan. Eteen nousee kallio jonka yli väylä taittaa loivasti oikeaan. Kori sijaitsee kallion toisella puolella "taskussa" joten huono lähestyminen saattaa sakottaa reilumminkin.
Pituus 99 metriä. Par 3
Tiukasti oikealle kääntyvä kapeahko väylä loivaan alamäkeen. Kori kalliolla jonka vasemmalla puolella ja korin takana kallio laskee jyrkemmin joten huono lähestyminen saattaa päätyä odotettua kauemmaksi korista.
Pituus 63 metriä. Par 3
Suora ja kapea kuja joka aukeaa hiukan ja kapenee taas koria kohti. Vasemmalle karanneet heitot päätyvät tiheään kuusikkoon, josta pois päästääkseen saattaa joutua käyttämään useammankin heiton.
Pituus 105 metriä. Par 3
Avaus ylämäkeen jossa mukavasti tilaa. Mäen päällä väylä kääntyy loivasti vasemmalle ja muuttuu alamäeksi. Kori kalliolla joka tippuu heti korin takana joten pitkäksi menneet lähestymiset päätyvät herkästi odotettua kauemmaksi korista. HUOM! Varmista, että korilla ei ole ketään ennen kuin heität avauksesi.
Pituus 68 metriä. Par 3
Loivasti oikealle kääntävä väylä loivaan alamäkeen. Kori korotettu.
Pituus 90 metriä. Par 3
Selkeä väylä missä isot puut esteenä. Kori vasemmalla kallion päällä.
Pituus 134 metriä. Par 4
Kapea väylä mikä kaartaa ensin loivasti oikeaan minkä jälkeen jyrkästi vasempaan. HUOM! Varmista, että korilla ei ole ketään ennen kuin heität avauksesi. Spotterin käyttöä suositellaan.
Pituus 82 metriä. Par 3
Kapea koivukuja missä tiheä koivikko rankaisee.
Pituus 112 metriä. Par 3
Suora ja selkeä väylä jossa tilaa reilusti. Reunoilla tiheää pusikkoa joka rankaisee välittömästi.
Pituus 74 metriä. Par 3
Avaus kalliolta isojen puiden läpi vasemmalle kaartaen joiden takana kori sijaitsee vastakkaisella kalliolla. HUOM! Varmista, että korilla ei ole ketään ennen kuin heität avauksesi.
Pituus 90 metriä. Par 3
Selkeä suora väylä loivaan alamäkeen, kori väylän oikeassa laidassa.
Pituus 109 metriä. Par 3
Väylä kulkee tammien välistä edessä nousevalle kalliolle jossa väylä kaartaa loivasti oikealle. Kori kalliolla, ylämäen päällä.
Pituus 68 metriä. Par 3
Suora kapeahko väylä. Isot puut esteenä.
Pituus 96 metriä. Par 3
Alamäkeen pelattava ja loivasti oikealle viettävä väylä viimeistelee kierroksen.
Sinun täytyy kirjautua sisään kommentoidaksesi.
Ratakartta ja väyläkuvaukset ovat vanhentuneet! Rata pilattu vanhaan verrattuna ristiin menevillä 7 ja 8 väylillä, jollaisia tulisi ratasuunnittelussa välttää. Uusi 13. väylä radan helmi ja vanhan 1. väylän poisto ok, muuten uudistukset epäonnistuneet!
Uusi 2. väylä on melko haastava ylämäkiväylä, josta on nyt lyhyt siirtymä väylälle 3. Rataa oli siistitty edellisen käyntini jälkeen, joka on tehnyt radan kokonaisilmeelle ja pelattavuudelle hyvää.
Metsäradaksi varsin miellyttävä kokemus. Aluskasvillisuus tosin on paikoitellen runsasta ja yksin heittelijä saa varautua etsiskelemään kiekkoja, mikäli ei pysy aina keskellä väylää. Väylät olivat riittävän monipuolisia ja harrastepelaajalle sopivan pituisia. Opasteet seuraaville heittopaikoille olivat pääasiassa hyvät. Metsäradoille tyypilliseen tapaan tällaisen löysänilkkaisen vanhan starbun jalat ovat koko ajan koetuksella pienten kantojen ja kivikkoisen maaston takia. Kun suurin osa radoista tunnutaan kuitenkin rakennettavan umpimetsiin olisi hienoa, jos väylien raivaamiseen voisi käyttää hiukan enemmän ”efforttia”.
Eikös tuolla ole nykyään 14 väylää?
Kyllä, radalla on 14 väylää. Varsin hyvä metsärata monipuolisine väylineen ja korkeuseroineen. Kasvillisuutta voisi tosiaan vähän karsia ja radalla on joitakin kosteita paikkoja. Korit hyviä ja teepaikat ihan ok.
Radalla nykyään 15 väylää. Uusin väylä pelataan väylänä nro 10. Tiipaikka vielä hieman keskeneräinen, mutta sijaitsee vanhan kympin tiin takana n 10m. Selkeää polkua ei ole vielä sinne raivattu, mutta väylä näkyy jo näin syksymmällä kympin tiiltä. n 80m par3.
Rata tarjoaa korkeuseroja ja metsässä rämpimistä. Väylät ovat monipuolisia muodoiltaan ja pituudeltaan, vaikka maisemat eivät yhtään vaihtelekaan. Väylien ahtaus tarjoaa paikoin haastetta ja aloittelijat saavat helposti puuosumia riittämiin. Radan laajentaminen täysimittaiseksi olisi hienoa, vaikka siihen vielä aikaa menee.
Väyläopasteet ja tiipaikat ovat todella hyviä. Monipuolisuutta voisivat lisätä hieman avoimemmat väylät. Kasvillisuus on edelleen kohtalaisen runsasta.
Hieno kokonaisuus ratana, oli positiivinen yllätys. Kartta ja opasteet olivat kunnossa, väylät löytyivät helposti. Heittoalustat kaipaisivat vähän ylläpitoa, mutta kyllä niiltä pystyi heittämään. Väylät on raivattu hyvin ja heittolinjat olivat selkeitä. Lisäksi väylät ovat monipuolisia ja sopivan haasteellisia. Muutamalla väylällä avaus karkasi sen verran ptkälle, että kiekon etsimisessä meni hieman aikaa. Suosittelen käymään!
Hyvä rata. 15 vaihtelevaa väylää isoillakin tasoeroilla. Väylällä tosiaan kannatti pysyä, koska muuten kiekon etsintään metsästä saattoi kulua aikaa. Tiipaikat OK, korit erinomaisia. Asia jota voisi kehittää oli opasteet radalle. Jos parkkipaikalle ei ole yhtäkään opastetta ja risteyksessä on vain lankku, jonka sade on pyyhkinyt blankoksi, niin se tarkoittaa, että radalle ei ole yhtäkään opastetta.
Tästä tykkäsin, sai sykkeet koholle. Erinomainen metsärata ja hyvin opastettu. Metsä rankaisee nopeasti, jos et väylillä pysy. Opasteet toimivat ja vain yksi harha havaittu. Tänne vielä palaan uudemman kerran…
Radalla nykyään 17 väylää joten ratakartta ja väykäkuvaukst kaipaisivat päivittämistä. Hieno ja vaihteleva metsärata, erittäin hyvä lisäys PK-seudun ratoihin.
Väylät selkeät ja sopivat haastavat. Ratakartta ja next tee merkinnät hieman vanhentuneet. Metsä kyllä rankaisee rankasti ja paikoitellen erittäin tiheää ryteikköä. Todennäköisyys kiekon hukkaamiseen on suurehko varsinkin aloittelevalla pelaajalla jos menee pahasti sivuun. Pääpirteissään ihan ok mutta ei jaksa ryteikössä kauan metsästää lättyjä.
Viime viikonloppuna heitetty ja hyväksi havaittu. Rata tosiaan nykyään 18 väyläinen kuten päivitetty ratakartta ja väyläkuvaukset kertovat. Ainoa pieni moite ensikertalaiselta on se, ettei koreja tahdo näkyä heittopaikoille. Monilla väylillä korin päällä oleva lippu/viiri olisi riittänyt korin havainnointiin, joita ei tällä hetkellä koreissa siis ole.
Korien näkymättömyys tiiltä kuuluu lajiin. Harvassa on ne radat missä kaikki korit näkyvät tiiltä. Uuden radan ensimmäinen kierros on väistämättä tutustumiskierros, jolloin ei kannatakaan odottaa tulosta.