"Kaikki Suomen frisbeegolfradat yhdessä paikassa."

Kirkkonummen frisbeegolfrata

Lue rataluokituksista

Radan kuvaus

Kirkkonummen Frisbeegolfradan rakentaminen aloitettiin loppukesästä 2011 Kirkkonummen Volsiin josta Kirkkonummen kunta on myöntänyt alueen Frisbeegolfrataa varten. Rataa rakennetaan Kirkkonummen Disc Golf Club ry:n jäsenten ja paikallisten harrastajien toimesta talkoovoimin.

Lue lisää

Metsärata jonka väylien suunnittelussa on pyritty väylien monipuolisuuteen. Radasta on pyritty tekemään haastava josta pitäisi löytyä haastetta myös kokeneille pelaajille.

Radalta löytyy myös vaihtoehtoiset heittopaikat lapsille ja aloittelijoille.

Ajankohtaista

26.03.2010
Moikka maailma!
Tervetuloa blogiin FGR.fi -blogit. Tämä on ensimmäinen artikkeli. Muokkaa sitä tai poista se ja voit aloittaa muokkaamisen!

Radan tiedot

  • Osoite

    Österbyntie 26
    02400 Kirkkonummi


  • rata kartalla

  • Perustettu

    2011

  • Korit

    DiscGolfPark-maalikori

  • Väylien määrä

    18

  • Heittopaikat

    Tekonurmi

  • Pinnanmuodot

    Kumpuileva, jonkin verran korkeuseroja

  • Opasteet

    Itsetehdyt opasteet

  • Ratatyyppi

    Metsärata

  • Ylläpito

    Kuukausittainen

  • Ratamestari

    Antti Henriksson

  • Suunnittelija

  • Ilmainen/maksullinen

    ilmainen

  • Lisätietoja

  • Tulevat tapahtumat
  • Lähimmät jälleenmyyjät

Paikallissää

Potential disruption due to snow and ice from 5AM EET MON until 5PM EET MON

Issued:
16. joulukuuta 2018 klo 17:50 (GMT)
Expires:
Lumisadetta
Sunnuntai 12/16 90%
Lumisadetta
Lumisadetta. Alin lämpötila -3ºC.
Lumisadetta
Huomenna 12/17 80%
Lumisadetta
Lumisadetta. Ylin lämpötila 0ºC. Tuuli SSE, nopeus 15−25 km/h. Lumisateen mahd: 80%. Lumimäärä 3-7 cm.

Väyläkuvaukset

Kirkkonummen frisbeegolfrata

Väylä 1: Kirkkonummen #1

Pituus 60 metriä. Par 3

Vasemmalle kaartava väylä missä puusto suojaa koria. HUOM! Varmista, että korilla ei ole ketään ennen kuin heität avauksesi.

Väylä 2: Kirkkonummen #2

Pituus 145 metriä. Par 4

Vanhaa metsätietä seuraava väylä. Tiiauspaikalta n.50m päässä väylä kääntyy loivasti vasemmalle isojen mäntyjen edestä ja kapenee hiukan, tästä n.40 metriä eteenpäin ja loiva käännös vuorostaan oikealle jossa tilaa reilummin. Lähestyminen kapenevaa väylää pitkin kohti koria isojen kuusien alle.

Väylä 3: Kirkkonummen #3

Pituus 81 metriä. Par 3

Jyrkkään ylämäkeen heitettävä kapeahko väylä. Väylä levenee alun puiden jälkeen.

Väylä 4: Kirkkonummen #4

Pituus 99 metriä. Par 3

Avaus kallionpäältä kapeaa kujaa pitkin vastassa olevaa kalliota kohden jossa väylä aukeaa ja kääntyy heti jyrkästi vasemmalle. Lähestyminen tapahtuu kapeaa mäntykujaa pitkin korille.

Väylä 5: Kirkkonummen #5

Pituus 141 metriä. Par 4

Tiiauspaikalta n.60m suoraan jonka jälkeen väylä kääntyy loivasti vasempaan. Eteen nousee kallio jonka yli väylä taittaa loivasti oikeaan. Kori sijaitsee kallion toisella puolella "taskussa" joten huono lähestyminen saattaa sakottaa reilumminkin.

Väylä 6: Kirkkonummen #6

Pituus 99 metriä. Par 3

Tiukasti oikealle kääntyvä kapeahko väylä loivaan alamäkeen. Kori kalliolla jonka vasemmalla puolella ja korin takana kallio laskee jyrkemmin joten huono lähestyminen saattaa päätyä odotettua kauemmaksi korista.

Väylä 7: Kirkkonummen #7

Pituus 63 metriä. Par 3

Suora ja kapea kuja joka aukeaa hiukan ja kapenee taas koria kohti. Vasemmalle karanneet heitot päätyvät tiheään kuusikkoon, josta pois päästääkseen saattaa joutua käyttämään useammankin heiton.

Väylä 8: Kirkkonummen #8

Pituus 105 metriä. Par 3

Avaus ylämäkeen jossa mukavasti tilaa. Mäen päällä väylä kääntyy loivasti vasemmalle ja muuttuu alamäeksi. Kori kalliolla joka tippuu heti korin takana joten pitkäksi menneet lähestymiset päätyvät herkästi odotettua kauemmaksi korista. HUOM! Varmista, että korilla ei ole ketään ennen kuin heität avauksesi.

Väylä 9: Kirkkonummen #9

Pituus 68 metriä. Par 3

Loivasti oikealle kääntävä väylä loivaan alamäkeen. Kori korotettu.

Väylä 10: Kirkkonummen #10

Pituus 90 metriä. Par 3

Selkeä väylä missä isot puut esteenä. Kori vasemmalla kallion päällä.

Väylä 11: Kirkkonummen #11

Pituus 134 metriä. Par 4

Kapea väylä mikä kaartaa ensin loivasti oikeaan minkä jälkeen jyrkästi vasempaan. HUOM! Varmista, että korilla ei ole ketään ennen kuin heität avauksesi. Spotterin käyttöä suositellaan.

Väylä 12: Kirkkonummen #12

Pituus 82 metriä. Par 3

Kapea koivukuja missä tiheä koivikko rankaisee.

Väylä 13: Kirkkonummen #13

Pituus 112 metriä. Par 3

Suora ja selkeä väylä jossa tilaa reilusti. Reunoilla tiheää pusikkoa joka rankaisee välittömästi.

Väylä 14: Kirkkonummen #14

Pituus 74 metriä. Par 3

Avaus kalliolta isojen puiden läpi vasemmalle kaartaen joiden takana kori sijaitsee vastakkaisella kalliolla. HUOM! Varmista, että korilla ei ole ketään ennen kuin heität avauksesi.

Väylä 15: Kirkkonummen #15

Pituus 90 metriä. Par 3

Selkeä suora väylä loivaan alamäkeen, kori väylän oikeassa laidassa.

Väylä 16: Kirkkonummen #16

Pituus 109 metriä. Par 3

Väylä kulkee tammien välistä edessä nousevalle kalliolle jossa väylä kaartaa loivasti oikealle. Kori kalliolla, ylämäen päällä.

Väylä 17: Kirkkonummen #17

Pituus 68 metriä. Par 3

Suora kapeahko väylä. Isot puut esteenä.

Väylä 18: Kirkkonummen #18

Pituus 96 metriä. Par 3

Alamäkeen pelattava ja loivasti oikealle viettävä väylä viimeistelee kierroksen.

15 arvostelua radalle “Kirkkonummen frisbeegolfrata

    Ratakartta ja väyläkuvaukset ovat vanhentuneet! Rata pilattu vanhaan verrattuna ristiin menevillä 7 ja 8 väylillä, jollaisia tulisi ratasuunnittelussa välttää. Uusi 13. väylä radan helmi ja vanhan 1. väylän poisto ok, muuten uudistukset epäonnistuneet!

    Metsäradaksi varsin miellyttävä kokemus. Aluskasvillisuus tosin on paikoitellen runsasta ja yksin heittelijä saa varautua etsiskelemään kiekkoja, mikäli ei pysy aina keskellä väylää. Väylät olivat riittävän monipuolisia ja harrastepelaajalle sopivan pituisia. Opasteet seuraaville heittopaikoille olivat pääasiassa hyvät. Metsäradoille tyypilliseen tapaan tällaisen löysänilkkaisen vanhan starbun jalat ovat koko ajan koetuksella pienten kantojen ja kivikkoisen maaston takia. Kun suurin osa radoista tunnutaan kuitenkin rakennettavan umpimetsiin olisi hienoa, jos väylien raivaamiseen voisi käyttää hiukan enemmän ”efforttia”.

    Radalla nykyään 15 väylää. Uusin väylä pelataan väylänä nro 10. Tiipaikka vielä hieman keskeneräinen, mutta sijaitsee vanhan kympin tiin takana n 10m. Selkeää polkua ei ole vielä sinne raivattu, mutta väylä näkyy jo näin syksymmällä kympin tiiltä. n 80m par3.

    Rata tarjoaa korkeuseroja ja metsässä rämpimistä. Väylät ovat monipuolisia muodoiltaan ja pituudeltaan, vaikka maisemat eivät yhtään vaihtelekaan. Väylien ahtaus tarjoaa paikoin haastetta ja aloittelijat saavat helposti puuosumia riittämiin. Radan laajentaminen täysimittaiseksi olisi hienoa, vaikka siihen vielä aikaa menee.

    Hieno kokonaisuus ratana, oli positiivinen yllätys. Kartta ja opasteet olivat kunnossa, väylät löytyivät helposti. Heittoalustat kaipaisivat vähän ylläpitoa, mutta kyllä niiltä pystyi heittämään. Väylät on raivattu hyvin ja heittolinjat olivat selkeitä. Lisäksi väylät ovat monipuolisia ja sopivan haasteellisia. Muutamalla väylällä avaus karkasi sen verran ptkälle, että kiekon etsimisessä meni hieman aikaa. Suosittelen käymään!

    Hyvä rata. 15 vaihtelevaa väylää isoillakin tasoeroilla. Väylällä tosiaan kannatti pysyä, koska muuten kiekon etsintään metsästä saattoi kulua aikaa. Tiipaikat OK, korit erinomaisia. Asia jota voisi kehittää oli opasteet radalle. Jos parkkipaikalle ei ole yhtäkään opastetta ja risteyksessä on vain lankku, jonka sade on pyyhkinyt blankoksi, niin se tarkoittaa, että radalle ei ole yhtäkään opastetta.

    Väylät selkeät ja sopivat haastavat. Ratakartta ja next tee merkinnät hieman vanhentuneet. Metsä kyllä rankaisee rankasti ja paikoitellen erittäin tiheää ryteikköä. Todennäköisyys kiekon hukkaamiseen on suurehko varsinkin aloittelevalla pelaajalla jos menee pahasti sivuun. Pääpirteissään ihan ok mutta ei jaksa ryteikössä kauan metsästää lättyjä.

    Viime viikonloppuna heitetty ja hyväksi havaittu. Rata tosiaan nykyään 18 väyläinen kuten päivitetty ratakartta ja väyläkuvaukset kertovat. Ainoa pieni moite ensikertalaiselta on se, ettei koreja tahdo näkyä heittopaikoille. Monilla väylillä korin päällä oleva lippu/viiri olisi riittänyt korin havainnointiin, joita ei tällä hetkellä koreissa siis ole.

Vastaa