"Kaikki Suomen frisbeegolfradat yhdessä paikassa."

Keurusselän frisbeegolfpuisto

Lue rataluokituksista

Radan kuvaus

Kilpatason monipuolinen frisbeegolfrata, mikä haastaa heittäjät mm. reippaiden korkeuserojen muodossa. Väylä 1-7 sijoittuvat mäkiselle puistoalueelle. Loppuosa radasta vaativa metsärata, jossa korkeuseroja sekä kapeita teknisiä väyliä.

Lue lisää

Ajankohtaista

Ei blogipostauksia.

Radan tiedot

  • Osoite

    Keurusseläntie 14
    42700 Keuruu


  • rata kartalla

  • Perustettu

    2019

  • Korit

    Prodiscus

  • Väylien määrä

    18

  • Heittopaikat

    Tekonurmi

  • Pinnanmuodot

    Mäkinen, paljon korkeuseroja

  • Opasteet

    Muu

  • Ratatyyppi

    Puistorata
    Metsärata

  • Ylläpito

    Viikoittainen

  • Ratamestari

    Pentti Miettinen

  • Suunnittelija

    Kai Vesa

  • Ilmainen/maksullinen

    ilmainen

  • Lisätietoja

    Harjoituskori(t)

  • Tulevat tapahtumat
  • Lähimmät jälleenmyyjät

Väyläkuvaukset

Keurusselän frisbeegolfpuisto

Väylä 1: Keurusselkä #1

Pituus 107 metriä. Par 3

Väylä 2: Keurusselkä #2

Pituus 116 metriä. Par 3

Väylä 3: Keurusselkä #3

Pituus 126 metriä. Par 3

Väylä 4: Keurusselkä #4

Pituus 187 metriä. Par 4

Väylä 5: Keurusselkä #5

Pituus 109 metriä. Par 3

Väylä 6: Keurusselkä #6

Pituus 137 metriä. Par 3

Väylä 7: Keurusselkä #7

Pituus 196 metriä. Par 4

Väylä 8: Keurusselkä #8

Pituus 113 metriä. Par 3

Väylä 9: Keurusselkä #9

Pituus 103 metriä. Par 3

Väylä 10: Keurusselkä #10

Pituus 87 metriä. Par 3

Väylä 11: Keurusselkä #11

Pituus 156 metriä. Par 4

Väylä 12: Keurusselkä #12

Pituus 97 metriä. Par 3

Väylä 13: Keurusselkä #13

Pituus 94 metriä. Par 3

Väylä 14: Keurusselkä #14

Pituus 116 metriä. Par 3

Väylä 15: Keurusselkä #15

Pituus 168 metriä. Par 4

Väylä 16: Keurusselkä #16

Pituus 97 metriä. Par 3

Väylä 17: Keurusselkä #17

Pituus 76 metriä. Par 3

Väylä 18: Keurusselkä #18

Pituus 217 metriä. Par 5

4 arvostelua radalle “Keurusselän frisbeegolfpuisto

    Haastava pro-tason rata, joka sisälsi paljon todella mielenkiintoisia väyliä. 7 väylän horsmaviidakko ei ollut kiva, mutta eihän sinne oo pakko heittää. 🙂 Heittoalustat oli tehty pääsääntöisesti hyvin ja korit toimivat. Pidin radasta kovasti, kannattaa käydä pelaamassa.

    Rata bongattu, karttalinkki vie oikeaan paikkaan ja opastaulu on hyvin esillä. Tarjolla on haastava kokonaisuus.

    Väylät 1-7 heitetään avoimessa maastossa hiihtostadionin alueella. Tarjolla on pitkää väylää ja jonkin korkeuseroja. Väylästä 8 eteenpäin pelataan metsämaastossa, missä korostuu väylään osuminen ja edelleen pitkälle heittäminen. Korkeuseroja on käytetty yllättävän paljon radan suunnittelussa.

    Ymmärrän aiemman palautteen, sillä kokeneemmalle bongarille rata oli haastava ja korkeuserojen takia jopa vähän raskas. Kyseessä on tosiaan ns. kilpatason rata, eikä se tarjoa vähemmän heittäneelle erikoisempaa elämystä. Tällaisia ratoja on hyvä olla ja Keuruun alueella tarjonta on ratojen puolesta kohdillaan. Radan haastavuus kannattaa huomioida, kun tulee radalle ensimmäistä kertaa. Rata vetää vertoja Hunnarin ylämäki/alamäki-rumballe.

    Plussat heittopaikoista, koreista ja opasteista. Parhaat väylät 5, 11 ja 18. Triplamando väylällä 15 älytöntä kikkailua.

    Rata huonoimmasta päästä, arvio 1,5 tähteä. Miksi näin? Radan historia on se että viihdyttävä ja vaihtoehtoja tarjoava rata raivattiin uuden kisaradan tieltä. Uusi rata on vaikea, kenkku ja erittäin yksipuolinen. Jokaisella väylällä lähestymistapoja on tasan yksi rajoitusten kuten mandojen ja boundien takia. Rata on tyhmyydessään suunniteltu vielä niin, että on kiivettävä takaisin sinne mistä juuri tuli jotta voisi päästä huvin vuoksi heittämään seuraavalla väylällä korkeammalta. Jee.
    Vekslaaminen maastossa ylös ja alas on väsyttävää mielikuvituksettomien väylien parissa. Noin puolessa välissä touhu menee todella ankeaksi kun heitetään suurin piirtein suoraa linjaa keskellä metsää puut esteinä. En ymmärrä miksei rata voisi vain olla yhdeksän väyläinen tai kiertää muualla kun pitää niin yksitoikkoista menon olla. Pahinta radassa on että kaiken tyhmyyden lisäksi se sisältää kenkkuiluja, kuten kori puiden lomassa pusikossa, tavallista korkeammalle kohotettu kori, kapeahko väylä lukuisten puiden keskellä, pitkä ylämäkeen heittely pätkä, yms.

    Jos arvostat radoissa valinnanvaraa, kekseliäisyyttä, kohtuullista haastetta, nautinnollista maastossa tarpomista, sääntöjä mitkä tukevat väylän rakennetta ja erilaisten kiekkojen hyödyntämistä, älä missään tapauksessa tule tälle radalle. Perheversio eli yhdeksän väyläinen vaihtoehto tästä radasta on siedettävä, mutta pitkä versio on täysi pettymys. Älä ylläty jos noin puolessa välissä alat miettimään elämääsi ja sitä miksi tuhlaat aikaa tällä radalla. Tuo uuvuttava tunne tulee radan pitkäveteisestä yksiulotteisuudesta ja se tarkoittaa sitä että on aika kääntyä autolle päin.

    Yhteenveto: Plussaa siisteistä alustoista, selkeistä kartoista, suurinpiirtein toimivasta opastuksesta, sekä hyvistä koreista, mutta mitään muuta kehuttavaa ei ole. Rata on näin ollen suunniteltava alusta asti uudestaan.

Vastaa