"Kaikki Suomen frisbeegolfradat yhdessä paikassa."

Käsämän frisbeegolfrata

Lue rataluokituksista

Radan kuvaus

Käsämässä 9-väyläinen osin puistoalueella ja osin metsässä sijaitseva harrastajatason rata.

Lue lisää

Väylämitat vaihtelevat 55-113m välillä osin tasamaastossa ja väylien 4-6 osalta kumpuilevammassa maastossa. Väylät 1,2,5,(7),8,9 muodostavat 5/6-väyläisen helppokulkuisen, melkolailla esteettömän lenkin. Radan käyttäjä voikin valita itselleen sopivamman mittaisen kierroksen mikäli ei halua siirtyä haastavampaan maastoon väyliin 4-6.

Ajankohtaista

Ei blogipostauksia.

Radan tiedot

  • Osoite

    Silmutie 1-3
    83430 Liperi


  • rata kartalla

  • Perustettu

    2020

  • Korit

    Muu

  • Väylien määrä

    9

  • Heittopaikat

    Tekonurmi

  • Pinnanmuodot

    Tasainen, vähän korkeuseroja

  • Opasteet

    Obsidian Discs-opasteet

  • Ratatyyppi

    Puistorata

  • Ylläpito

    Satunnainen

  • Ratamestari

  • Suunnittelija

    Ville Nivalainen / Obsidian Discs

  • Ilmainen/maksullinen

    ilmainen

  • Lisätietoja

  • Tulevat tapahtumat
  • Lähimmät jälleenmyyjät

Väyläkuvaukset

Käsämän frisbeegolfrata

Väylä 1: Käsämä #1

Pituus 76 metriä. Par 3

Väylä 2: Käsämä #2

Pituus 113 metriä. Par 3

Väylä 3: Käsämä #3

Pituus 72 metriä. Par 3

Väylä 4: Käsämä #4

Pituus 55 metriä. Par 3

Väylä 5: Käsämä #5

Pituus 67 metriä. Par 3

Väylä 6: Käsämä #6

Pituus 70 metriä. Par 3

Väylä 7: Käsämä #7

Pituus 80 metriä. Par 3

Väylä 8: Käsämä #8

Pituus 67 metriä. Par 3

Väylä 9: Käsämä #9

Pituus 88 metriä. Par 3

2 arvostelua radalle “Käsämän frisbeegolfrata

    Liperin kunnan Käsämän kylällä Ammattiopisto Luovin mailla Käsämän frisbeegolfrata. Radalla pituutta 9-väylää (688m) ja B3-luokitus.

    Käsämän metsärata oli enimmäkseen tasamaalla, ainoastaan väylät 4-6 tarjosivat edes hieman korkeuseroja. Väylät eivät mitään erityistä hienoutta tarjonneet. Eka väylä oli huonossa paikassa, sillä heittolinjalla joskus varmuudella autoja parkissa, turvallisuutta ei mietitty kyllä yhtään. Toka väylä hyvä ja avoin väylä. Sitten taas väylät 3, 8 ja 9 aika onnettomia väyliä missä raivaussahalle olisi töitä ja paljon. Väylät 4-6 kovasti irrallisena eri paikassa pitkällä siirtymällä höystettynä. Tokan väylän ohella suosikkeja kutonen minkä alamäkiränni olisi kelvannut minne tahansa kilparadallekin… vähän sellainen ”Mikä ei kuulu joukkoon?” -väylä.

    Heittopaikat ja heittopaikkaopasteet hyvässä kunnossa. Alun infokartta kummallisen käpristynyt heti uutena. Korit olivatkin sitten radan mielenkiintoisin asia. Persoonallisimmat mitä ikinä koskaan missään nähnyt. En oikein tiedä, että olisiko pitänyt itkeä vaiko nauraa? Periaatteessa korit voivat olla halvatkin ja omametallipaja.com valmistajana, mutta jotenkin käytännölliset pitäis kuitenkin olla. Nämä eivät olleet… hyvänkin putin pysyminen korissa todellista tuuripeliä ja koriosan syvyys 2cm, lähes kirjaimellisesti. Joka ainoalla heitolla joku ketju irtosi pidikkeistään. Liekö olivat Luovin oppilaiden tekemiä? Idea sinällään ok, mutta toteutus ontui ja pahasti ontuikin!

    Next tee kylttejä ei yhtään ja lähes koko ajan sai arpoa jotta missä seuraava väylä mahtaa olla, varsinkin, kun samalla vilkaisulla saattoi nähdä useamman korin. Ehdottomasti olisi opasteita kaivannut! Kutoselle mennessä ja sieltä laskeutuessa portaat olisi erinomainen juttu saada rakennettua. Oppilastyönä? Rata sijaitsi Luovin alueen perimmäisessä nurkassa niin monen mutkan takana, että ohjaavat opasteet perille olisivat olleet paikallaan.

    Rata on uusi ja hyvin kehityskelpoinen, mutta tässä vaiheessa niin paljon ja isoja puutteita ettei sytyttänyt kyllä yhtään, vaikka kaksi hienoa väylää ( 2 ja 6 ) olikin. Ei ole minkäänlainen kiire mennä pelaamaan uudestaan.

    1/5

Vastaa