Iso Heitto -rata on valmistunut luonnon kauniille Ison Kirjan alueelle, Pohjoisjärven rannalle kesällä 2013.
Keväällä 2020 layoutit uusittiin. Ammattitason Iso Heitto Pro on 18-väyläinen kokeneemmankin pelaajan haastava layout, Iso Heitto Am on rinnalla pelattava väyliltään lyhyempi rata.
Rata on maksullinen 5€/vrk tai 35€/vuosi. Maksu joko MobilePayllä tai kesäaikana SiCafeella. Talviaikana on käytössä 9 väylää, ratamaksu 3€/vrk. Alueella majoittuvilla rata on vapaassa käytössä. Lisätietoja ja ohjeet maksuista ja SiCafeesta.
Alueelta löytyy SiCafe kahvila/leirinnän vastaanotto, ravintola, rantasaunoja, mökkejä, hotellihuoneita yms. Radan alussa/lopussa on wc sekä keittokatos ja puolivälistä löytyy wc, rantasauna sekä laavu nuotiopaikkoineen.
Ajankohtaista
16.06.2018 Ison Heiton sulkuajat kaudella 2018 Iso Heitto-radan sulkuajat: 14.-24.6 Juhannuskonferenssi 18.-22.7 Suviseurat 24.-25.8 YC Näinä ajanjaksoina rata ei ole pelattavissa.
18.06.2015 Rata suljettu juhannuksena! Iso heitto on kiinni vuosittain juhannuksena. kts. muut kiinniolo päivät www.isokirja.fi/frisbeegolf
22.05.2015 Moikka maailma! Tervetuloa blogiin Frisbeegolfradat. Tämä on ensimmäinen artikkeli. Muokkaa sitä tai poista se ja voit aloittaa muokkaamisen!
En ole heittänyt uudella radalla, haluan vain sanoa että olisi oikein nollata arvostelut sillä nyt rata on ihan kisarata, eli yli 200 m väyliä sun muuta. Tosi vaikea ja silleen, eli vanhat arviot ei pidä enää paikkaansa. On olemassa helpotettu versio onneksi tuosta radasta ja maisemat ovat toki edelleen hienot. Erittäin miellyttävää heittelymaastoa kaikkiaan.
Nyt on heitetty uusittu rata ja voin sanoa että on kyllä hyvä. Parasta se kun on tilaa heittää kiekkoa minne vaan, hyvin vähän puita, tosin baundeja riittää joten ei voi heittää ihan miten haluaa. Hauska kun välillä baundeista muodostuu kapeampi kohta ja sitten saa taas heittää vapaammin. Rata ei sisällä korien sijoittelulla mitään kenkkumaisuuksia, lähinnä pitää heittää pitkälle usein. En tykkää veden lähellä olevista kolmesta väylästä, koska mahdollisuus heittää järveen on suuri. Heitinkin yhden kiekon järveen, mutta rannassa oli onneksi matalaa ja sain sen takaisin. Heittelymaasto tosiaan todella miellyttävää ja erityisesti auringon laskiessa maisemat ovat upeat. Tänne vaan heittelemään, mutten todellakaan suosittele aloittamaan Pro-versiolla ellet ole hyvin suvereeni. Kannattaa suosiolla ensin mennä amatööriversio ja todeta sitten onko mahkuja vaikeampaan.
4/5. Ainoat miinukset järven ja parin ojan tuomista riskeistä ja siitä että rata ei lopulta teknisesti muutu mitenkään, vaan aina vaaditaan sitä mahdollisimman pitkää heittoa alusta loppuun saakka. Pääasia silti että saa väliin lähestyä korkeammalta ja väliin matalammalta, välillä oikealta ja välillä vasemmalta, ja onhan pitkien heittojen revittely kuitenkin hauskaa.
Iso Heitto sisältää tästä päivästä eteenpäin kaksi layouttia yhdessä paketissa. Ratakartta löytyy paikallisen seuran facebook -sivuilta: Mandon Kiertäjät.
Päivitellään tännekin asap. Rataa siis muokattu lähtöväylästä lähtien talkoissa 30.5.2020.
Hienot on puitteet. Todella ala-arvoiset opasteet onko sitten sm kisojen jäljiltä miten sattuu kun teipattu tiin tauluihin sm rata inffoja ja samoissa isoheiton opasteita. Next tee kyltit ei vie perille oikein mitenkään. ratakarttaa, ilmakuvaa, guuglea näillä päästiin jotenkin kärryille. Paikallisten kanssa naureskeltiin että ompa muuten tässäkin metrit miten sattuu ja korinpaikka ihan arvailua karttakuvan perusteella. Rata maksullinen ja viikottainen hoito pitäisi olla. Nyt tsempit mestareille että kaudelle 20 asiat kuntoon, niin päästään top 10 suomi radoilla.
No nyt! Reissun päärata ja se pääsi yllättämään tämän heittäjän. Mielettömän hieno ratakokonaisuus hienossa miljöössä. Ensimmäiset 5 väylää on tungettu hieman tiukkaan, mutta väylät 6 – 20 silkkaa timanttia. Väylät ja siirtymät on merkattu hyvin. Lisäksi alue on todella helppokulkuista, sopii hyvin myös rattaiden/kärryjen kanssa liikkuville heittäjille. Monipuolisia ja haastavia väyliä. Mikä tärkeintä, pohjalla on hyvä suunnittelu. Yksi parhaista radoista Suomessa. Plussana yöpymismahdollisuus Iso Kirjan alueella + aamupala. Helppo 6/5. 🙂
Uskomattoman kauniissa maisemissa upea puistorata. Pitkiä ja työläitä väyliä, joissa sai käyttää sekä aivoja että olkapäälihaksia. Paljon OB:ita ja hazardeja, joita tarvitsi todella varoa. Nautin suuresti.
Ratakartat olivat kunnossa ja tiit löytyivät kohtuullisen helposti, alueen yleisistä järjestelyistä tosin pieni miinus. Autolle ei meinannut löytää oikeaa parkkia ja kahvila, johon ratamaksu tuli suorittaa, oli melkoisen etsimisen ja kyselyn takana. 4,5/5 kokonaisuus.
Yksi parhaimmista radoista millä itse olen heittänyt. Upeat maisemat ja monipuolinen rata. Pitkiä väyliä, joten joutuu kiskomaan ihan tosissaan. Haastava rata, mutta täällä viihtyy vaikka plussia tuleekin 🙂
Ehkä jopa monelta pimennossa tämä rata, mutta ehdottomasti yksi Suomen parhaita ratoja. Hienot puitteet kaikin puolin ja monipuolisuutta löytyy, on avointa, metsää, veden ylitystä, saariväylää ja vaikka mitä. Ihan ehdoton top5 rata, jossa käynyt.
Haastava ja monipuolinen rata. Suosii kovaa heittokättä. Väylillä on tilaa pelata ja ne mahdollistavat monesti useamman erilaisen tavan avausheittoon. Järvenrannan ja jokien läheisillä väylillä saa olla tarkkana (ettei kiekot lennä veteen). Mutta muutaman metrin sisään rannasta saa vielä noudettua kahlaamalla :). Rata oli muutostilassa 20-väyläiseksi, jonka takia sai vähän tulkita rata- ja väyläkarttoja. Tälle radalle on pakko päästä pelaamaan uudestaan.
En ole heittänyt uudella radalla, haluan vain sanoa että olisi oikein nollata arvostelut sillä nyt rata on ihan kisarata, eli yli 200 m väyliä sun muuta. Tosi vaikea ja silleen, eli vanhat arviot ei pidä enää paikkaansa. On olemassa helpotettu versio onneksi tuosta radasta ja maisemat ovat toki edelleen hienot. Erittäin miellyttävää heittelymaastoa kaikkiaan.
Nyt on heitetty uusittu rata ja voin sanoa että on kyllä hyvä. Parasta se kun on tilaa heittää kiekkoa minne vaan, hyvin vähän puita, tosin baundeja riittää joten ei voi heittää ihan miten haluaa. Hauska kun välillä baundeista muodostuu kapeampi kohta ja sitten saa taas heittää vapaammin. Rata ei sisällä korien sijoittelulla mitään kenkkumaisuuksia, lähinnä pitää heittää pitkälle usein. En tykkää veden lähellä olevista kolmesta väylästä, koska mahdollisuus heittää järveen on suuri. Heitinkin yhden kiekon järveen, mutta rannassa oli onneksi matalaa ja sain sen takaisin. Heittelymaasto tosiaan todella miellyttävää ja erityisesti auringon laskiessa maisemat ovat upeat. Tänne vaan heittelemään, mutten todellakaan suosittele aloittamaan Pro-versiolla ellet ole hyvin suvereeni. Kannattaa suosiolla ensin mennä amatööriversio ja todeta sitten onko mahkuja vaikeampaan.
4/5. Ainoat miinukset järven ja parin ojan tuomista riskeistä ja siitä että rata ei lopulta teknisesti muutu mitenkään, vaan aina vaaditaan sitä mahdollisimman pitkää heittoa alusta loppuun saakka. Pääasia silti että saa väliin lähestyä korkeammalta ja väliin matalammalta, välillä oikealta ja välillä vasemmalta, ja onhan pitkien heittojen revittely kuitenkin hauskaa.
Iso Heitto sisältää tästä päivästä eteenpäin kaksi layouttia yhdessä paketissa. Ratakartta löytyy paikallisen seuran facebook -sivuilta: Mandon Kiertäjät.
Päivitellään tännekin asap. Rataa siis muokattu lähtöväylästä lähtien talkoissa 30.5.2020.
Hienot on puitteet. Todella ala-arvoiset opasteet onko sitten sm kisojen jäljiltä miten sattuu kun teipattu tiin tauluihin sm rata inffoja ja samoissa isoheiton opasteita. Next tee kyltit ei vie perille oikein mitenkään. ratakarttaa, ilmakuvaa, guuglea näillä päästiin jotenkin kärryille. Paikallisten kanssa naureskeltiin että ompa muuten tässäkin metrit miten sattuu ja korinpaikka ihan arvailua karttakuvan perusteella. Rata maksullinen ja viikottainen hoito pitäisi olla. Nyt tsempit mestareille että kaudelle 20 asiat kuntoon, niin päästään top 10 suomi radoilla.
No nyt! Reissun päärata ja se pääsi yllättämään tämän heittäjän. Mielettömän hieno ratakokonaisuus hienossa miljöössä. Ensimmäiset 5 väylää on tungettu hieman tiukkaan, mutta väylät 6 – 20 silkkaa timanttia. Väylät ja siirtymät on merkattu hyvin. Lisäksi alue on todella helppokulkuista, sopii hyvin myös rattaiden/kärryjen kanssa liikkuville heittäjille. Monipuolisia ja haastavia väyliä. Mikä tärkeintä, pohjalla on hyvä suunnittelu. Yksi parhaista radoista Suomessa. Plussana yöpymismahdollisuus Iso Kirjan alueella + aamupala. Helppo 6/5. 🙂
Uskomattoman kauniissa maisemissa upea puistorata. Pitkiä ja työläitä väyliä, joissa sai käyttää sekä aivoja että olkapäälihaksia. Paljon OB:ita ja hazardeja, joita tarvitsi todella varoa. Nautin suuresti.
Ratakartat olivat kunnossa ja tiit löytyivät kohtuullisen helposti, alueen yleisistä järjestelyistä tosin pieni miinus. Autolle ei meinannut löytää oikeaa parkkia ja kahvila, johon ratamaksu tuli suorittaa, oli melkoisen etsimisen ja kyselyn takana. 4,5/5 kokonaisuus.
Yksi parhaimmista radoista millä itse olen heittänyt. Upeat maisemat ja monipuolinen rata. Pitkiä väyliä, joten joutuu kiskomaan ihan tosissaan. Haastava rata, mutta täällä viihtyy vaikka plussia tuleekin 🙂
Ehkä jopa monelta pimennossa tämä rata, mutta ehdottomasti yksi Suomen parhaita ratoja. Hienot puitteet kaikin puolin ja monipuolisuutta löytyy, on avointa, metsää, veden ylitystä, saariväylää ja vaikka mitä. Ihan ehdoton top5 rata, jossa käynyt.
Nyt oli karkkia! Jos haluat pois metsästä rämpimästä lähde tänne. Älä kiroile.
Haastava mutta tosi monipuolinen rata. Tykkäsin tosi paljon. Hyviä liidätysväyliä löytyi täältä mikä oli plussaa.
Erittäin mukava puistokenttä. Vain muutama ei-niin-hauska väylä. Yksi parhaista pelaamistani radoista. Kannattaa käydä tsekkaamassa.
Suomen TOP 10 rata! Monipuolinen ja upea maasto sekä hyvät kahvila.
Haastava ja monipuolinen rata. Suosii kovaa heittokättä. Väylillä on tilaa pelata ja ne mahdollistavat monesti useamman erilaisen tavan avausheittoon. Järvenrannan ja jokien läheisillä väylillä saa olla tarkkana (ettei kiekot lennä veteen). Mutta muutaman metrin sisään rannasta saa vielä noudettua kahlaamalla :). Rata oli muutostilassa 20-väyläiseksi, jonka takia sai vähän tulkita rata- ja väyläkarttoja. Tälle radalle on pakko päästä pelaamaan uudestaan.