"Kaikki Suomen frisbeegolfradat yhdessä paikassa."

Hajalan frisbeegolfrata

Radan kuvaus

Harjoituskori ja alun kolme väylää vanhalla urheilukentällä. Väylät perus suora, vasemmalle kääntyvä ja oikealle kääntyvä. Polku lopuille väylille kulkee yksityismetsän läpi. Väylät 4-9 metsässä ylä-, sivu- ja alamäki väyliä. Väylät lyhyehköjä mutta haastavia aloittelijalle.

HUOM! Raivaustyöt vielä kesken ja yleiset opasteet vielä puuttuvat. Tavoite saada rata siivoon kuntoon kevääksi 2024.

Lue lisää

Radan rahoittaja Salon kaupunki, toteutus Hajalan kyläyhdistys ja kylän frisbeegolf harrastajat.

Ajankohtaista

Radan tiedot

  • Osoite

    Hajalantie 367
    25240 Salo


  • Rata kartalla

  • Perustettu

    2023

  • Korit

    DiscGolfPark-maalikori

  • Väylien määrä

    9

  • Heittopaikat

    Tekonurmi

  • Pinnanmuodot

    Kumpuileva, jonkin verran korkeuseroja

  • Opasteet

    Itsetehdyt opasteet

  • Ratatyyppi

    Metsärata

  • Ylläpito

    Kuukausittainen

  • Ratamestari

    Antero Haaristo

  • Suunnittelija

    Antero Haaristo

  • Ilmainen/maksullinen

    ilmainen

  • Lisätietoja

    Harjoituskori(t)

  • Talvipelattavuus

    Ei tiedossa

Paikallissää

Weather by Foreca

Väyläkuvaukset

Hajalan frisbeegolfrata

Ratakartta

Väylä 1: Hajala #1

Pituus 80 metriä. Par 3

Väylä 2: Hajala #2

Pituus 75 metriä. Par 3

Väylä 3: Hajala #3

Pituus 63 metriä. Par 3

Väylä 4: Hajala #4

Pituus 43 metriä. Par 3

Väylä 5: Hajala #5

Pituus 83 metriä. Par 3

Väylä 6: Hajala #6

Pituus 73 metriä. Par 3

Väylä 7: Hajala #7

Pituus 63 metriä. Par 3

Väylä 8: Hajala #8

Pituus 43 metriä. Par 3

Väylä 9: Hajala #9

Pituus 63 metriä. Par 3

3 arvostelua radalle “Hajalan frisbeegolfrata

    Heittoalustalavat, kulkuopasteet ja korit erinomaisessa kunnossa. Rataopastekyltti selkeästi esillä parkkipaikalla.

    Radan kuvauksessa mainittu vanha urheilukenttä on osittain metsitetty. Näyttävin väylä on nykyisellään heti ensimmäinen.

    Yli 300 metrin siirtymä väylälle 4 ja lopulta takaisin parkkiin. Etenkin kierroksen loppuosassa radan ylläpitäjien hyvä vielä kehittää väylien linjoja ja poistaa oksakasoja.

    Rata bongattu! Karttalinkki vie suoraan oikeaan paikkaan. Opaskartta on hyvin näkyvillä ja ensimmäinen tii aivan parkkipaikan vieressä. Tarjolla 9-väyläinen metsärata.

    Ensimmäinen väylä on hyvä ja selkeä pelata. Väylät 2 ja 3 ovat puhtaasti sokkoväyliä, nämä voisi suunnitella kokonaan uusiksi. Tämän jälkeen edessä oli todella pitkä siirtymä, mutta nelonen löytyi lopulta uran varrelta vasemmalta puolelta. Loput väylät 4-9 ovat selkeitä metsäväyliä – lyhyttä neppiä, oikealle kaartuvaa, alamäkeä ja kunnon koukkua. Maasto oli paikoin todella hankala kävellä.

    Väylissä on hyvää ajatusta, mutta esim. nelosen lyhyt neppi on aivan onneton. Myös väylän 8 heittolinjaa pitää avata enemmän.

    Plussaa tiipaikoista ja koreista.

    Tuo pitkä siirtymä on syytä merkitä kunnolla. Opastin paluumatkalla yhden heittäjäryhmän oikeaan suuntaan, kun harhailivat aivan väärässä suunnassa.

    Radassa on mahdollisuuksia, mutta kaipaa vielä kehittämistä.

    Rata ihan mielenkiinnosta tsekattu mutta enpä muista juuri turhemmalla radalla käyneeni. Minkä takia näiden vuoksi kulutetaan rahaa ja aikaa? Ensimmäiset kolme väylää samalla pienellä vanhalla urheilukentällä, kaksi ihan sokkoväylää kuusentaimien takia. Jaksoimme vielä kävellä neloselle (pitkä siirtmä) mutta vitosen tiillä käännyttiin takas. Koria ei taaskaan näkyvissä, ainoastaan pöheikköä. Yksi tähti hyvistä tiipaikoista ja koreista.

Vastaa