Ilosjoentie
01420 Vantaa
2006
Amexpo
10
Maapohja
Tasainen, vähän korkeuseroja
Itsetehdyt opasteet
Puistorata
Satunnainen
Joni Suomi
Joni Suomi & Sami Penttonen
ilmainen
Ei tiedossa
Pituus 74 metriä. Par 3
Pituus 52 metriä. Par 3
Pituus 48 metriä. Par 3
Pituus 81 metriä. Par 3
Pituus 59 metriä. Par 3
Pituus 63 metriä. Par 3
Pituus 42 metriä. Par 3
Pituus 60 metriä. Par 3
Pituus 44 metriä. Par 3
Pituus 88 metriä. Par 3
Pituus 78 metriä. Par 3
Sinun täytyy kirjautua sisään kommentoidaksesi.
Opasteet todella huonot. Suurin osa ajasta meni väylien etsimiseen. Potentiaalia on mutta toteutus on huvittavan huono
Tulipa käytyä lastenvaunujen kanssa bongaamassa, mutta toiste ei tartte mennä. Nykyisellään erittäin hasardi layout, kun useat väylät kulkevat hiekkateitä pitkin tai ylitse. Koreissa numerot ihan mitä sattuu ja täältä löytyvä ratakarttakin päin helvettiä. Joku hyväntahtoinen oli ilmeisesti yrittänyt kiinnittää pieniä laminoituja lappusia koreihin, puihin yms. jossa ohjataan oikeaan suuntaan, itse huomasin nämä liian myöhään.
Itse miljööhän olisi mitä mainioin korkeuseroineen ja laajoine nurmialueineen, ammattilaisen suunnittelemana ja korit ja heittopaikat päivittämällä tänne voisi saada aivan loistavan ja ennenkaikkea turvallisemman 9-väyläsen pikkuradan.
Koreissa näkyy oikea väylänumero. Väylät 1-3 pelataan vanhan kartan mukaan. Puissa ja pylväissä myös satunnaisesti opasteita.
Alueelle mahtuisi esimerkiksi 6-väyläinen lyhyiden väylien harjoittelurata. Odottaisi ylläpitoa. Nykyään rata on vielä huonossa kunnossa.
Tämä olisi syytä purkaa sillä rata on vaarallinen muille alueen käyttäjille. Useilla ”väylillä” heitetään sokkona pitkin poikin lenkkipolkuja. Lisäksi fasiliteetit ei täytä oikein mitään kriteereitä enää tänä päivänä. Ei ratakarttaa, ei merkittyjä heittopaikkoja (saati väyläopasteita) ja pisteenä iin päällä elämää nähneet seppokorit. Melkonen Prypjat koko mesta.
Kannattaa seurata UDiscin 10-väyläistä rataa. Kori 10 on myös kori 5, ja kori 7 on myös kori 9 (itse asiassa tämän korin toiselle puolelle on kirjoitettu numero 7 ja toiselle 9). Kolme ensimmäistä väylää menevät kuten tämän sivuston ratakartassa, mutta väylä 4 on tämän sivuston ratakartan väylä 10, väylä 5 lähtee tämän sivuston ratakartan heittopaikalta 9 ja heitetään tämän sivuston ratakartan koriin 8 (kori, jossa on numero 10). Sen jälkeen jatketaan tämän sivuston ratakartan väylät 4-8.
Korilla 10 tarkoitan koria, jossa on numero 10 (kori 8 tämän sivuston ratakartalla), ja kori, jossa on numerot 7 ja 9 on kori 5 ja 7 tämän sivuston ratakartalla.
Hyvä että päivitit.Missä kunnossa on muuten? Kannattako Vantaan Myyrmäestä lähteä jos ohi ajaa jollekin toiselle radalle?
Umpisurkea rata. Teet käytännössä merkkaamattomia, korkeat heinikot ja ainakin yksi kori puuttuu. 23.6.2019
Noniin, nyt on tullut muutettua tuohon viereen. 🙂 Ollaan käyty parina iltana taas Päiväkummussa pelaamassa ja rata on entisellään. Pakko sanoa että harmi homma että rata on päässyt noin huonoon kuntoon ja suunnittelu on mitä on. Jonkinmoisella kasvojenkohotuksella radasta saisi aivan kelvon esim 9väyläisen puistoradan, ratahan itsesään ei ole mitenkään huono ja tarjoaa hyvin monipuolisia heittoja hyvän valikoiman. Etenkin vähän huonommalla kelillä puistossa on tilaa heittää hyvin. Ykkösväylä on todella hasardi sekä usealla muullakin saa tarkkana olla.
Väyliltä 5 ja 9 puuttuu korit, pelattiin 5 väylä 11 väylän koriin eli heitettiin rata 10 väyläisenä. Heittopaikat huonosti merkitty mutta kartan kanssa ne kyllä löytyy suht helposti. Kaikki väylät menevät poikkeuksetta puiston kävelyteitä pitkin tai niiden yli joten tarkkana saa olla milloin ja mihin heittää. Lähes kaikilla väylillä on pimeitä kulmia joten yksin pelaaminen on todella hasardia, melkein joka väylällä on hyvä olla spottaaja mukana. Jos sattuisi asumaan vieressä niin varmaan tuolla heittelisi toistekin, nyt tuskin tulee mentyä. Harmi sinänsä, pienellä työllä ja järkevämmällä ratasuunnittelulla tuonne saisi ihan hyvän 10-12 väyläisen puistoradan.
No…olihan kokemus ensikertalaiselle. Väylät löytyivät kun seurasi edessä heittävää kaksikkoa. Ilman kunnon karttaa menee haasteelliseksi. Puistorata, jossa paljon muita käyttäjiä, jotka tulee ottaa huomioon. Ei tiipaikkoija, vaan edelleen betonipalkki merkkinä. Koomisinta oli odotella yhdellä väylällä olevia Pokemon kouluttajia – aikamoista! Tuli käytyä, mutta toisten ei tarvitse tulla.
Jos rata on entuudestaan tuttu niin tätä jaksaa heitellä paremman puutteessa (puutetta harvoin on). Teet ovat betonipylväitä maassa tai vihreäksi maalattuja kiviä. Ensimmäisellä kerralla menee varmasti suunnistamiseksi.
Jatkoa edellisiin. Ratakartta, opasteet, teet, pari koria puuttuvat. Usealla väylällä kori kevyen liikenteen väylän vieressä ja heittolinja yhden tai useamman kevyen liikenteen väylän yli. Ainoa metsässä heitettävä väyläkin avataan sokkona mäen ja sen takana olevan kevyen liikenteen väylän yli. Maasto sellainen, että ihan mielenkiintoisen radan sinne saisi, mutta ei ehkä näin montaa väylää.
No niin… Kuten aiemmatkin kommentoijat maininneet: sekava ja huonossa kunnossa. Samaan tilaan saisi varmasti pätevän ja turvalliseman puistoradan, toki väylien määrä varmastikin supistuisi hieman.
Rataa kannattaisi kunnostaa. Myös miinusta sekavuudesta.
Surkea rata, en oikein keksi positiivista sanottavaa. Heittopaikat kuoppia, ei merkattu, 5 ja 9 kori puuttuu. Ei kannata 500m kauempaa vaivautua paikalle.
Todella huonossa kunnossa on rata tällä hetkellä. Ei todellakaan kannata vaivautua paikalle 5 kilsaa pidempää. Ainakin yksi kori puuttuu (5-väylä). Heittopaikkojen merkinnät surkeita.
Soveltuu hyvin aloittelijalle.
onko 7 ja 10 väylillä sama kori? kartalla ainakin näyttää siltä
Kyllä on.
Hankala paikka pelata, koska puistossa liikkuu usein paljon ihmisiä. Yhden radan vieressä on jopa lasten leikkipaikka, jonka olen usein jättänyt väliin koska paikalla on lapsiperheitä. Väylät aika yksipuolisia, koska maasto aika avointa, ja korkeuserot rajoittuvat yhteen mäennyppylään. Soveltuu heittojen harjoitteluun jos sattuu asumaan radan lähellä, mutta kauempaa ei kannata vaivautua paikan päälle.