Talmantie 342
04240 Sipoo
2016
Muu
18
Tekonurmi
Kumpuileva, jonkin verran korkeuseroja
Itsetehdyt opasteet
Metsärata
Viikoittainen
Useita
Talma, Nils Iso-Markku
ilmainen
Harjoituskori(t), Vessa(t), Kahvio, Ravintola
Pelattavissa, ei talvikunnossapitoa
Pituus 87 metriä. Par 3
(mando) Avausväylällä mando kierrettävä oikealta ja oikean käden pelaajan normi rystyhysse.
Pituus 129 metriä. Par 4
Väylä vaatii avauksella tarkkaa sijoitusta. Kova kätisen forella pääsy eagle paikoille mahdollista.
Pituus 86 metriä. Par 3
Tarkka heitto palkitaan.
Pituus 132 metriä. Par 4
(mando) Mando estää oikaisut metsä läpi. Sweet spottiin ja siitä korille.
Pituus 77 metriä. Par 3
Ylämäki ja tiukka pilli. Kättä ja tarkkuutta vaaditaan.
Pituus 92 metriä. Par 3
Yksi Talman uusista väylistä. Pelottava avaus metsän siimekseen.
Pituus 58 metriä. Par 3
Yksi radan helpoimmista väylistä. Pakko birdie?
Pituus 57 metriä. Par 3
Jyrkkä dog leg oikealle. Fore vai antsa liidätys?
Pituus 90 metriä. Par 3
Suora väylä, helppo päätyä väylältä metsään.
Pituus 85 metriä. Par 3
Alamäki, puut suojaavat koria.
Pituus 67 metriä. Par 3
(mando), Ylämäkeen ja mandon oikealta puolelta. Täydellinen heitto vaatii tarkkuutta ja tehoa.
Pituus 76 metriä. Par 3
Talman ns. holariväylä. Yleensä ohiheitto on notkon pohjalla.
Pituus 140 metriä. Par 4
Uudistettu väylä jatkuu suoraan. Tarkka avaus ja siitä helppo lähäri. Vähän sivussa, niin ongelmia on luvassa.
Pituus 155 metriä. Par 4
Kysymysmerkin muotoinen väylä. Avaus riittävän pitkälle vasemmalle, niin lähestyminen helpottuu.
Pituus 77 metriä. Par 3
Suora linja.
Pituus 55 metriä. Par 3
(mando) Tiukkaan ränniin ja ylämäkeen. Mando kierrettävä vasemmalta. Helppo jos osuu.
Pituus 108 metriä. Par 3
Laaksoliidätys.
Pituus 139 metriä. Par 4
Isokätiselle eagle paikka radan viimeisellä väyllä.
Sinun täytyy kirjautua sisään kommentoidaksesi.
Hyvä meininki, että tällainen rata löytyy! Kiitos tästä niille ketkä tämän tarjoavat! Mielestäni nämä on mielenkiintoisia ja vaihtelevia väyliä, jotka tarjoaa monenlaisia haasteita; väylät tarjoavat mielenkiintoisia maanmuotoja ja puttipaikkoja, ja pyytävät monipuolisesti erilaisia heittolinjoja. Mielestäni alue on otettu todella hyvin käyttöön (hyvä ratasuunnittelu). Lisäksi pidän siitä, että täällä ei vaikuttais olevan ainakaan pahin mahdollinen liikenteen meteli, niin pääsee myös samalla luonnossa olemisestakin nauttimaan aina enemmän. Tänne tulen mielelläni heittelemään jatkossakin.
Rata lupaavasti jalalla. Toivottavasti seuralla on aluetta ja aikomuksia saada laajennettua 18 väyläiseksi.
Useimmat väylät jo pitkälle metsittyneessä hiekkakuopassa, neljä väylää raivattu vanhempaan metsään. Loivapiirteisessä maastossa monipuolisia väyliä, monet hienojakin!
Pari kertaa uudella radalla kierrokset tehnyt. Hyvä metsärata. Suosittelen!
Rata päivitetty heinäkuussa 2021.
Käytiin pelaamassa takaysi, nyt kun etuysi on suljettu niin takaysi on toistaiseksi ilmainen. Aika samat fiilikset kuin monilla muilla, takaysi ei tarjoa mitään spessua verrattuna moniin ilmaisiin ratoihin. Pari väylää suht tiukassa metsässä, lopussa muutama mukava liidättelyväylä. Maksuttomana ihan ok lisä PK-seudun ratoihin, maksullisena olisi melkoinen pettymys.
Kävin eilen pelaamassa Talmassa. Olin sitä ennen lukenut negatiivista palautteita mm täältä ja olin vähän varautunut tullessani sinne. Paikan päällä oli yksi omistajista, joka lupaili, että väylät ovat nyt leikattuna.
Ensimmäinen väylä antoi erittäin lupaavan alun kierrokselle: liidättelyväylä (ainakin pienikätisille), jossa selkeästi korkeuseroa. Tykkäsin tästä väylästä kovasti. Oli hienoa katsella, kuinka kiekko feidasi hienosti hyssekulmassa lähelle koria.
Radan etuysillä on tosiaankin jonkin verran korkeuseroa ja se vaatii vähän puhtia. Etuysi koostui pääosin ihan mukavista väylistä.
Takaysi pelataankin sitten metsässä. Ei ehkä mitään tajuntaa räjäyttäviä väyliä, mutta pääosin aivan kelpo väyliä. Jos tykkää esim. Takaysi oli maastoltaan osittain hieman Ristikiven ja Sahanmäen tumtuinen.
Kierroksen jälkeen ei todellakaan jäänyt paska fiilis. Ymmärrän kyllä sen, jos heinää ei ole leikattu, niin eipä ole kovin kivaa heitellä ja varsinkaan maksaa siitä.
Antakaa Talmalle mahdollisuus. Hieno rata, kunhan saavat etuysin pidettyä trimmatuna.
Loppukesän ja syksyn 2017 5€ pelimaksun saa hyvitettyä ravintolassa, ruokaa ostettaessa.
Ihan hyvä ja haastava rata! Maksullisuuden takia odotukset lähinnä radan hoidosta olivat vähän korkeammalla, eli niityt olivat liian pitkät ja muutama teeboksi ei ollut ihan vaaterissa. Tällä hetkellä päivämaksun kuitti käy 5€ setelistä rinneravintolassa, joten kovin korkealta en pudonnut. Kannattaa muuten kiertää metsälenkki ensin, etenkin jos ei kengät pidä vettä kunnolla.
Samat mietteet täälläkin..siirtyminen metrin heinikossa ei mieltä lämmitä näin kovimpaan punkkiaikaan..takaysi metsässä ei maksullisen radan kriteerejä täytä.
Juu samaa mieltä kuin kaksi edellistä kommenttia. Paikkapaikoin jopa väylällä melkein polveen asti olevaa nurmea, siirtymät aivan surkeassa kunnossa, mettäväylät aikamoista ryteikköä ja metsässä jotkut siirtymät erittäin heikosti merkitty. Muutamalle väylälle näytetty vähän leikkuria, mutta jos kepitetty väylä on noin 8 metriä leveä, niin miksi v……a sieltäkin on leikattu vain about 4 metriä sitä nurtsia?? Ei voi suositella kenellekään ennen kuin kentän hoito oikeasti toimii. Ja en tosiaan ymmärrä, että miksi ei toimi kun kerta kumminkin rata on maksullinen.. Hienosta radasta jäi aika paska fiilis.
Pakko olla edellisen kommentin kanssa samaa mieltä. Varsinkin OB-alueet ovat hyvin vaikeasti hahmotettavissa, keppejä löytyy jos ne jaksaa metrin mittaisesta heinästä etsiä kaatuneina. Sitten pooli pähkäilee onko OB vai ei.
”Näyttävä ja hoidettu rata” Heeeh voi V***u mitä paskaa 🙂 metrin pitusta märkää heinää , ei ole edes kulkureittejä jaksettu avata siitä heinikosta joka väylällä yms yms . Jos joku tästä kokemuksesta vielä haluaa maksaa niin aika perverssi täytyy olla . Viimeset 3 väylää ihan ok tosin 🙂
Rata suljettu vuodelta 2016. Keväälle 2017 luvassa isoja parannuksia, stay tunafish. Kiitos kaikille fribaajille tästä kaudesta!
Hyvin hoidettu ja suunniteltu rata. Ratamaksun arvoinen.