Joutsenon frisbeegolfrata on rakennettu WDG:n ja Lappeenrannan kaupungin yhteistyönä. Rata on mäntykankankaalla ja korkeuseroja on kohtuullisesti. Etuysi testaa pelaajan avausten tarkkuutta. Takaysin väylillä on pääosin hieman enemmän tilaa erilaisille linjoille.
Lue lisää
Rata on uudistettu viimeisimmän kerran vuoden 2025 keväällä. Uudistusten myötä radalle tehtiin kaksi toisistaan selkeäesti eroavaa layouttia: valkoinen AM-layout ja keltainen PRO-layout. Lisäksi talvella pelataan kesälayouteista poikkeavaa talvileiskaa. Nykyisten layoutteihin suunnittelussa päävastuussa ovat olleet Elmeri Noppa ja Pasi Koivu sekä tämän lisäksi mukana suunnittelussa on ollut seuran aktiiveja.
Radalle tarkoitettu parkkipaikka sijaitsee osoitteessa Penttiläntie 17, 54100 Joutseno (Joutsenohallin takana). Penttiläntien laidalta on opasteet parkkipaikalle ja parkkipaikalta 1-tiille on myös opasteet. 1-tii sijaitsee nurmikentän laidalla.
Vaihtoehtoinen parkkipaikka on nurmikenttien parkkipaikka osoitteessa Ravitie 17, 54100 Joutseno. Tältä parkkipaikalta on hieman lyhyempi kävelymatka 1. väylän tiille. Tätä parkkipaikkaa ei saa käyttää, jos nurmikentillä on menossa jalkapalloturnaus / -peli!
Ravitie 17
54100 Lappeenranta
2014
DiscGolfPark-maalikori
18
Tekonurmi
Kumpuileva, jonkin verran korkeuseroja
TeeSign
Metsärata
Viikoittainen
Willimiehen Disc Golf ry
Mikko Nieminen, Pasi Koivu & Willimiehen Disc Golf ry
ilmainen
Pelattavissa, ei talvikunnossapitoa
Ravikankaan frisbeegolfradan keltaista väriä kantava PRO-layout. Väylien yhteispituus 2370m ja par-tulos 62 heittoa. Keskipituutta väylille jää noin 132m. Tällä layoutilla pelataan koreihin, joiden lipuissa on keltaista väriä!
Layout tarjoaa haastetta kokeneemmallekin heittäjälle par-tuloksen ratingin ollessa hyvin lähellä nelinumeroisia lukuja!
Pituus 88 metriä. Par 3
Johdanto-nimeä kantava ensimmäinen väylä tarjoaa heti radan alkuun haastetta tiukalla välillä. Koria ympäröi useampi suojapuu, joten lyhyetkään putit eivät ole taattuja.
Pituus 89 metriä. Par 3
Radan toinen väylä heitetään tiukkaan pilliin. Tällä väylällä voimaa tärkeämpää on tarkkuus ja maltti, sillä kapean väylän ulkopuolelle et halua päätyä. Koko väylää ympäröi OB-alue, joka kerää lipsahtaneet tai liian kovat heitot!
Pituus 100 metriä. Par 3
Jyrkkään ylämäkeen heitettävä väylä, joka kulkee puukujaa pitkin. Väylän alussa on mando estämässä heitot avoimelta puolelta. Väylän reunat ovat melko reilut ja anteeksiantavat, joten sivuun päätyminen ei ole katastrofi!
Pituus 181 metriä. Par 4
Jyrkkään alamäkeen heitettävä väylä. Vaihtoehtona on pelata avauksella sijoitusheitto tai hyökätä suoraan loppuosuuden polulle. Oikean puolen metsään ei halua joutua tai par tuloksen tekeminen on vaikeaa. Väylän alussa on oikealta kierrettävä väylä estämässä avoimen kautta heitettävät heitot!
Pituus 140 metriä. Par 4
Lyhyestä pituudesta huolimatta tämä väylä tarjoaa monenlaista haastetta! Koko matkan väylää ympäröi OB-alue ja tämän lisäksi mutkaan on sijoitettu HZ-alue, joka pakottaa valitsemaan avauksella sijoitusheiton tai kovan hyökkäyksen. Alkuosan pillissä sijaitsevalla tuplamandolla pakotetaan heitto alkuränniin. Huonoin vaihtoehto on joutua avauksella alkurännin vasemmalle puolelle, sillä täältä vaikeudet ovat taattuja!
Pituus 206 metriä. Par 4
Yksi radan haastavimmista väylistä. Alkuosa väylästä heitetään suoraan avointa väylää pitkin ja lopussa väylä kaartaa hieman vasemmalle. Heittopaikka on koria ylempänä. Metsään joutuminen ei ole katastrofi, sillä aukkoja yleensä löytyy. Moni on kuitenkin löytänyt väylien sivuista erilaisia kärsimysten teitä, mistä tämä väylä on nimenkin saanut!
Pituus 200 metriä. Par 4
Kahden suoran heiton väylä. Vai haetko kuitenkin jo avauksella mutkan ohi, jolloin lähestymisheitto helpottuu? Väylä on melko avoin, joten tilaa riittää!
Pituus 173 metriä. Par 4
Avausheiton tavoitteena on sijoittaa se hyvälle paikalle jatkoheittoa ajatellen. Huonolla avauksella birdielle ja pahimmassa tapauksessa myös parille voi sanoa hyvästit. Jatkoheitoila haastetta tuo koria ympäröivä OB-alue sekä väylän takalaidassa oleva HZ-alue.
Pituus 87 metriä. Par 3
Hyvin yksinkertaiselta näyttävä väylä, jossa haastetta tuo vain yksi väylän keskellä oleva puu. Resepti on simppeli: kierrä puu ja nosta kiekko koriin! Epäonnistuneita heittoja saa kuitenkin hyvin usein hakea vasemmassa laidassa olevalta OB-alueelta, joten ole tarkkana kiekkovalinnan kanssa.
Pituus 257 metriä. Par 5
Par luvustaan nimen saanut femma on radan haastavin väylä. Maltillisella ja fiksulla pelillä par-tulos ei ole ihmeellinen temppu mutta keskittymisen herpaantuessa tiukat OB-linjat ja rankaisevat mörrit tuovat oman mausteensa väylän tulokseen!
Pituus 109 metriä. Par 3
Radan haastavimmasta päästä oleva par kolmonen tarjoaa etua hallitun midrange-heiton tai pitkän oikean käden kämmenen omaaville. Pienikin virhe vie sinut mörrin puolelle, josta pois pääseminen voi pahimmillaan viedä peli-ilon lisäksi useita heittoja tuoden samalla tuloskorttiin punaisen merkinnän!
Pituus 152 metriä. Par 4
Ässä kuuluu radan helpoimpiin väyliin. Tällä väylällä pelityylejä on varmasti yhtä monta kuin pelaajiakin. Hyvällä avauksella voit päästä jopa eagleputilla mutta huonolla avauksella par-tuloskin on onnistuminen. Kestätkö paineet vai pääseekö keskipuut pään sisälle?
Pituus 110 metriä. Par 3
Loivaan alamäkeen heitettävä väylä, jossa haastetta tuo oikeassa laidassa oleva mando sekä oikealla puolella kulkeva OB-linja. Birdie korttiin ja hyvillä mielillä eteenpäin?
Pituus 72 metriä. Par 3
Väylällä on nimen mukaisesti hazardsaari. Tällä lyhyellä väylällä birdie on ainoa tavoite mutta alkuosan puut sekä lopun saari ja korotettu kori voivat sotkea ajatuksesi melko isosti!
Pituus 112 metriä. Par 3
Loivaan ylämäkeen heitettävä väylä, joka kaartaa lopussa vasemmalle. Korille pääsy on helpointa kovalla oikean käden backhandilla.
Pituus 91 metriä. Par 3
Väylän keskivaiheilla sijaitsee tuplamando, jonka jälkeen väylä lähtee kaartamaan oikealle. Viittaako nimi väylällä sijaitseviin mandoihin vai kenties tuloskortista löytyvään tulokseen?
Pituus 105 metriä. Par 3
Lopussa hieman oikealle kaartava väylä, jossa haastetta tuo koko väylää ympärille asetettu ansoitus eli OB-alue. Lisäksi väylän alusta löytyy vasemmalta kierrettävä mando.
Pituus 94 metriä. Par 3
Koko matkan vasemmalle kääntävä väylä, jossa metsät pysäyttävät liian tiukat tai liian leveät heitot. Heiton onnistuessa tiiltä on mukava katsoa, kuinka silmiä hivelevä kaari taittaa korin alle ja kotiin voi suunnata birdie takataskussa!
Ravikankaan frisbeegolfradan valkoista väriä kantava AM-layout. Väylien yhteispituus 1714m ja par-tulos 60 heittoa. Keskipituutta väylille jää noin 95m. Tällä layoutilla pelataan koreihin, joiden lipuissa on valkoista väriä!
Kokeneille ja harjaantuneille pelaajille tämä layout toimii lähäripelin kehittäjänä. Lyhyestä pituudesta huolimatta jokaisella väylällä on omat haasteensa eikä kaksinumeroinen miinustulos tule ilmaiseksi. Harrastelijat ja aloittelijat saavat tällä layoutilla haastetta hyvässä maussa ilman jatkuvaa repimistä!
Pituus 62 metriä. Par 3
Johdanto-nimeä kantava ensimmäinen väylä johdattaa heittäjän metsään antaen esimakua radan vaikeustasosta. Koria ympäröi useampi suojapuu, joten lyhyetkään putit eivät ole taattuja.
Pituus 61 metriä. Par 3
Radan toinen väylä heitetään tiukkaan pilliin. Tällä väylällä voimaa tärkeämpää on tarkkuus ja maltti, sillä kapean väylän ulkopuolelle et halua päätyä. Koko väylää ympäröi OB-alue, joka kerää lipsahtaneet tai liian kovat heitot!
Pituus 60 metriä. Par 3
Jyrkkään ylämäkeen heitettävä väylä, jossa valinta on tehtävä kahden kujan välillä. Heittovaihtoehdot ovat käytännössä rajattomat kunhan vältät keskellä olevan puurykelmän!
Pituus 128 metriä. Par 4
Jyrkkään alamäkeen heitettävä väylä. Vaihtoehtona on pelata avauksella sijoitusheitto mandolle tai hyökätä suoraan polulle mandon ohi. Oikean puolen metsään ei halua joutua tai par tuloksen tekeminen on vaikeaa. Väylän alussa on oikealta kierrettävä väylä estämässä avoimen kautta heitettävät heitot!
Pituus 80 metriä. Par 3
Melko lyhyestä pituudesta huolimatta väylä on yksi tämän layoutin haastavimmista. Koko matkan väylää ympäröi OB-alue ja tämän lisäksi mutkan takaosaan on sijoitettu HZ-alue. Alkuosan pillissä sijaitsevalla tuplamandolla pakotetaan heitto alkuränniin. Huonoin vaihtoehto on joutua avauksella alkurännin vasemmalle puolelle, sillä täältä vaikeudet ovat taattuja!
Pituus 125 metriä. Par 4
Helpohko par nelonen, jossa pienesti sivuun joutuminen ei vielä ole katastrofi. Moni on kuitenkin löytänyt syvemmältä väylien sivuista erilaisia kärsimysten teitä, mistä tämä väylä on nimenkin saanut!
Pituus 200 metriä. Par 5
Kahden suoran heiton väylä. Vai haetko kuitenkin jo avauksella mutkan ohi, jolloin lähestymisheitto helpottuu? Väylä on melko avoin, joten tilaa riittää!
Pituus 90 metriä. Par 3
Tiukan alkugäpin jälkeen väylä taittaa koko matkan loivasti vasemmalle. Yksinkertaisesta väylältä voi pienelläkin virheellä saada kuitenkin haastavan heiton lipsahtaessa väylältä sivuun tai pitkäksi lipuvia heittoja vahtivalle HZ-alueelle!
Pituus 87 metriä. Par 3
Hyvin yksinkertaiselta näyttävä väylä, jossa haastetta tuo vain yksi väylän keskellä oleva puu. Resepti on simppeli: kierrä puu ja nosta kiekko koriin! Epäonnistuneita heittoja saa kuitenkin hyvin usein hakea vasemmassa laidassa olevalta OB-alueelta, joten ole tarkkana kiekkovalinnan kanssa.
Pituus 214 metriä. Par 5
Pituus 68 metriä. Par 3
Tiille astuessa edessä on selkeä väylä, johon heittäessä tulee kuitenkin olla tarkkana! Pienikin virhe voi viedä syvälle mörriin, josta pois pääseminen voi viedä par tuloksen lisäksi peli-ilon. Hyvin pelattuna tämä väylä on kuitenkin layoutin helpoimmasta päästä!
Pituus 93 metriä. Par 3
Ässä on yksi radan simppeleimpiä väyliä. Tarjolla on kaksi selkeää linjaa, joista saat valita itsellesi mieleisen heittotyylin mukaan. Ainoa ohje on, ettei keskipuihin kannata osua! Kirjataanko tältä väylältä ässä siun tuloskorttiin?
Pituus 78 metriä. Par 3
Loivaan alamäkeen heitettävä väylä, jossa haastetta tuo oikeassa laidassa oleva mando sekä oikealla puolella kulkeva OB-linja. Birdie korttiin ja hyvillä mielillä eteenpäin?
Pituus 72 metriä. Par 3
Suora väylä, jossa edessä on vain muutama puu. Tällä lyhyellä väylällä birdie on ainoa tavoite mutta korotettu kori voi sotkea ajatuksesi melko isosti! Nimestä huolimatta HZ-saari ei ole pelissä tällä layoutilla!
Pituus 78 metriä. Par 3
Loivaan ylämäkeen heitettävä väylä, joka tarjoaa parikin reittiä korille lähestymiseen. Vaihtoehtoisesti voi heittää suoraan koria kohti tai kiertää oikealta vasemmalle feidaavalla kaarella.
Pituus 85 metriä. Par 3
Väylän keskivaiheilla sijaitsee tuplamando, jonka jälkeen väylä kaartaa hyvin loivasti vasempaan. Viittaako nimi väylällä sijaitseviin mandoihin vai kenties tuloskortista löytyvään tulokseen?
Pituus 61 metriä. Par 3
Suora väylä, jossa haastetta tuo koko väylää ympärille asetettu ansoitus eli OB-alue.
Pituus 80 metriä. Par 3
Koko matkan vasemmalle kääntävä väylä, jossa metsät pysäyttävät liian tiukat tai liian leveät heitot. Vaihtoehtona on pelata matalampaa linjaa tai korkealta puiden yli. Heiton onnistuessa tiiltä on mukava katsoa, kuinka silmiä hivelevä kaari taittaa korin alle ja kotiin voi suunnata birdie takataskussa!
Sinun täytyy kirjautua sisään kommentoidaksesi.
Vuoden 2025 keväällä rata on kokenut isoja muutoksia, kun radalle on rakennettu toisistaan selkeästi eroavat AM- ja PRO-layout. AM-layoutin par lukema on 60 ja väylien keskimitta hieman vajaa 100m. PRO-layoutilla vastaavat lukemat ovat 62 ja reilu 130m. Molemmilla layouteilla 18 väylää. Muutamien kisojen perusteella uskallan sanoa AM-layoutin par-rating asettuvan noin 900 paikkeille ja PRO-layoutin par-ratingin olevan lähempänä 1000.
AM-layout tarjoaa kokeneille pelaajille hyvää lähäritreeniä sekä mahdollisuuksia jopa useampaan kotkaan kierroksen aikana. PRO-layoutilla jokainen pääsee haastamaan itseään tiukkojen OB-linjojen ja rankaisevien mörrien ympäröimänä! Radan väylät sijaitsevat melko lähellä toisiaan mutta joukosta löytyy myös muutama hieman pidempi siirtymä (esimerkiksi 9-10 ja 18-P).
Radan etuysi haastaa pelaajaa tiukoilla ja teknisillä väylillä, joihin lisämaustetta tuo pienet korkeuserot. Takaysin puolella korkeuseroja ei juurikaan esiinny ja väylät ovat hieman avoimempia tarjoten mahdollisuuden hieman isompiin linjoihin ja pidempiin kaariin!
Ratauudistusten aikana huomiota on kiinnitetty myös viime vuosien palautteisiin. Lyhyesti tämä tarkoittaa sitä, että esimerkiksi ratamerkinnät ja opastepuoli on nyt korjattu kuntoon. Ratakartta ja väyläopasteet ovat uusitut ja tämän lisäksi layouttien korit on helppo erottaa toisistaan korien päällä olevien lippujen värikoodauksen myötä! Väyliä sekä väylien sivuja on siistitty muutostöiden aikana paljon ja tullaan siistimään vielä kesän 2025 aikana.
Kuiva kangasmetsäpohja tarjoaa ideaalin ympäristön radalle, sillä maapohja kuivaa hyvin nopeasti pidempienkin sateiden jälkeen! Korien ympäristöihin on levitetty haketta tavoitteena parantaa radan pelikuntoa aina alkukeväästä loppusyksyyn asti. Muutamia märkiä kohtia radalta löytyy (esimerkiksi 7-8 siirtymä sekä 8. väylän heittopaikan ympäristö) mutta näitä pyritään vielä korjailemaan ja parantamaan kauden 2025 aikana!
Arvosanaksi asteikolla yhdestä viiteen vahva 4+! Suosittelen vahvasti antamaan tälle radalle uuden mahdollisuuden, jos aiemmilta vuosilta on huonoja kokemuksia. Mikäli rata on vielä kokeilematta, suosittelen testaamista entistä enemmän!
Lappeenrannan kaupungissa Ravikangas frisbeegolf. Radalla pituutta ilmeisesti 18 tai 20-väylää. Radan todellisesta metripituudesta ei oikein mitään käsitystä. A1-luokitus. Kiekon perässä tuli käveltyä 5580m. Pelattu 25.8.2023.
Ravikankaan metsärata Joutsenossa sisälsi jonkinmoisia korkeuseroja, joten ihan kivasta kuntoilusta kävi radan kiertäminen. Metsäväylillä oli erittäin paljon tilaa heittää ja heittolinjat hyvin selkeitä. Vaikka tilaa olikin heittää, niin ei rata silti helpolla päästä, vaikeuskerrointa löytyy riittävästi ihan kenelle tahansa. 2-väylä nätti loiva alamäki. 3-väylä hieno ylämäntykuja. 4-väyläkin komea, mutta epäonnistuneella heitolla keskellä alamäkeä aika ilkeää mörriä. 6-väylä mukava pitkä metsäväylä hienoiseen alamäkeen. 8-väylä hieno ala myös. 15-väylän korin paikka upea! Ainoa pidempi siirtymä 18-P.
Rakenteet… noh… olihan ne. Heittopaikat ja korit suuntanuolineen hyvät. Löytyi roskista ja lukittu löytökiekkolaatikkokin. 17-väylän heittopaikan vieressä kota puineen auki kenelle vain, positiivisena huomiona myös invaystävällinen kuivikekäymälä luiskan kera. Löytyi myös nurmikenttää draiverien ulkoiluttamiseen. Lappeenrannan keskustan palveluiden äärelle 22km matkaa. Joutsenon palvelut 1,5km päässä. Itse evästelin keskustassa Konditoria-Kahvila Aleksandrassa. Leipuska savulohitäytteellä oli kyllä maistuvin suolainen syöminen ikinä missään kahvilassa, ihan ehdottomasti lämmin suosittelu Aleksandralle kaikilta osiltaan!
No mutta… ei, ei, ei. Ratakartta paikanpäällä ja myös fgr:n versio kertovat 20-väylän radasta ilman layoutteja, mutta paikan päältä löytyikin vain 18-väylää ja kaksi eri leiskaa mitkä ilmeisesti ovat vuorotellen käytössä. Ratakartasta poiketen heittopaikoille olevat opasteet kertoivat muutoksista mitkä nekään ei järin häävejä olleet. Kaksi eri leiskaa, muttei mitään mielikuvituksellista, toinen leiska, toinen pidempi, aika tylsää suorastaan. Paikalliselta pelaajalta kuulin, että rata on kokenut muutoksia ja tosiaan vain vähemmän väyliä ainakin punaisella leiskalla mikä nyt oli pelattavissa. Olisiko tietenkin voinut olla edes jonkinlainen tiedote ratakarttaan niitattuna, mutta ei… Next tee -kylttejä olisi voinut olla lisääkin. Esim. 14-15 ei pitkä siirtymä lopulta ollut, mutta aika arpanopalla sai kuitenkin heittää, jotta mistä mennä ja minne.
Ravikankaan radan puhtaasti metsässä kulkeneilla väylillä upean paljon heittotilaa. Väylät olivat erittäin hyvin ja onnistuneesti suunniteltuja. Alussa ja lopussa enemmän variaatioita, keskellä vähän samantyyppistä metsäväylää. Opastepuoli surkeassa jamassa. Next tee -kylttejä oli paljon, mutta siltkin sai monta monituista kertaa ihan huolella heittää arpanoppaa, jotta missäköhän väylät oikein ovat. Satunnainen fribaaja saattoi sattua radalle kesken kiivaimpien muutostöiden, mutta… miksi edes ratakarttaan ei oltu vaivauduttu niittaamaan tiedotetta radan muutoksista, kun itse ratakartta oli auttamattoman vanha?!? Fgr:llä edelleen vanhat tiedot vaikka omasta pelikerrasta jo yli kolme kuukautta aikaa. Sääli, ihan valtaisan iso sääli. Ravikankaan radan arviointi olisi ainakin kaksi pykälää korkeampi, jos opastepuoli olisi sille kuuluvassa kunnossaan. Nyt jatkuva arpanopan heittely vei peli-ilosta paljon pois…
2/5
Mukava rata. Tiipaikat hienot ja kunnossa. Rata on hienossa kangasmetsämaastossa. Yhtään niin sanottua ratamestarin erikoisväylää ei ole vaan kaikki ovat hyviä väyliä ja joukossa on muutama tosi hienosti toteutettu. Väylien pituudet ovat mukavan vaihtelevia. Muutamalla väylällä saa lennättää kiekkoa sydämen kyllyydestä.
Mastossa on luonnostaankin vähemmän mörriä kuin sekametsässä ja tällä alueella on tehty hakkuitakin. Rata on siis hyvän mielen rata siinä mielessä, että useimmilla par 3 väylillä par tuloksen heittäminen onnistuu hyvin, jos kiekko nyt lentää sen 80-90 metriä ja pirkkoputti ei onnistu.
Suosittelen käymään.
Loppukesästä 2023 rata on muutettu 18-väyläiseksi (20-väyläisen radan kartan väylät 5 ja 18 ovat poistuneet). Radalla on myös käytössä kaksi eri määräajoin vaihtuvaa layoutia (punainen ja sininen), joissa väylät pelaavat perusidealtaan samankaltaisina, mutta pienin korinpaikkamuutoksin saadaan vaihtelua aikaiseksi. Radan haastavuustaso ei muutu radikaalisti layoutien välillä, kierroksen par-tulos on sinisellä layoutilla yhden suurempi kuin punaisella (väylä 4 pelataan vajaa 60 metriä pidempänä par 4:nä)
Oikein miellyttävä kangasmetsärata. Rata on hyvässä kunnossa ja se sisältää monipuolisesti erilaisia väyliä. Korkeuserojakin löytyy. Frisbeegolfaajille opastettu pysäköintialue hyvin. Muutamassa kohdassa joutui väylien välisellä siirtymällä miettimään hetken, esim. 16. väylälle siirtyessä. Radan heikoin väylä on ehdottomasti 18, mikä menee tuplamandolla jo minigolfin puolelle.
Hyvät ja hyvässä kunnossa olevat väylät. Vaihtelvuutta sopivasti. Pari uudempaa väylääkin alkaa olla kunnossa, joten oikea väylien lukumäärä nyt 20, mikä tieto ei ole nettisivuilla, eikä uusien väylien kuvauksetkaan.
Tiit, korit ja muut puitteet kunnossa.
Parin viimeisen väylän kohdalla arpomista mihin mennä ja mihin heittää kun niitä ei kartassa ole.
Muuten ok.
Perus metsärata. Ei mitään ihmeitä väylillä, muttei suurempia heikkouksiakaan. Väylät vaativat jonkin verran tarkkuutta, mutta omaavat silti riittävästi tilaa. Jonkin verran korkeuseroja, muttei liiaksi. Sopii aloittelijoille ja pidempään harrastaneille.
Se piti vielä lisätä että törkeän pienet tiit! Vauhdinotto jää haaveeksi…
Väylien levennyksen jälkeen tässä radassa alkaa olemaan järkeä ja potentiaalia. Plussaa kuivasta metsäpohjasta. Jos väylät pidetään puhtaana aluskasvillisuudesta ja radalta kerätään oksat ja kaadetut puut pois, niin rata on tyylikäs ja oikein pelattava. Muutamat heittoalustat on suunnattu ihan mihin sattuu ja parilla väylällä näyttäisi olevan metsätöiden jälkeen pieniä turvallisuusriskejä. Radasta jäi ihan hyvä fiilis.
Tuli käytyä kattomassa tämäkin rata. 4väylää heiteltiin ja lopetettiin siihen. Väylät todella kapeita ja kasvillisuutta riittää. Ei tartte toista kertaa tulla tänne radalle…
9 ensimmäistä väylää on erittäin kapeita ja väylän ulkopuolella paljon aluskasvillisuutta jonne kiekon hävittää erittäin helposti. Nokkoset oli myös kiva yllätys! Seuraavat yhdeksän rataa sitten paljon parempia, ellei kamelinselkä jo katkennut kiekkojen kanssa metsän puihin.
Päivitystä kaudelle 2016: väyliä levennetty erittäin mukavasti ja aluskasvillisuus ja risut saaneet kyytiä. Merkittäviä parannuksia ja radan pelattavuus nousi aivan uudelle tasolle! Iso kiitos tästä! Valitettavasti opasteet vielä hieman hakusessa ja muutamia mando(liini)puita kaadettu. Merkinnät toivottavasti paranevat kohdalleen kesän aikana.
leppoisa ,kun vaan rennosti laittaa väylää pitkin menemään. Muuten alkaa bogi putki saman tien 🙂
todella haastava metsä pillit radat. vaikea mutta siinä kehityy kun ei ole liian helppo
Haastava kapeat väylät vaatii tarkuutta erin omainen