Radalla ei varsinaisesti ole tarkkaa katunumeroa, vaan se sijaitsee n. 150m Finbyntien länsipäädystä. Kätevin reitti Turun suunnasta tullessa on ajaa Saaristotietä Paraisten keskustan läpi ja jatkaa kohti Nauvoa. Sen jälkeen käännytään Sydmontielle ja seuraavaksi jälleen oikealle Finbyntielle. Myös golfkentän kylttien seuraaminen avittaa perille, sillä Archipelagia Golf Club sijaitsee frisbeegolfradan läheisyydessä.
Rata perustettiin 9-väyläisenä vuonna 2014 ja se laajeni 2017 18-väyläiseksi. Valtaosa uusista väylistä sijoittuu Finbyntien toiselle puolelle, hiihtostadionin maastoon.
Finbyntie 86
21600 Parainen
2014
DiscGolfPark-maalikori
18
TeePad
Mäkinen, paljon korkeuseroja
TeeSign
Metsärata
Kuukausittainen
Juho Rantalaiho
ilmainen
Ei tiedossa
Pituus 68 metriä. Par 3
Pituus 60 metriä. Par 3
Pituus 68 metriä. Par 3
Pituus 55 metriä. Par 3
Pituus 73 metriä. Par 3
Pituus 60 metriä. Par 3
Pituus 94 metriä. Par 3
Pituus 142 metriä. Par 4
Pituus 55 metriä. Par 3
Pituus 101 metriä. Par 3
Pituus 70 metriä. Par 3
Pituus 65 metriä. Par 3
Pituus 72 metriä. Par 3
Pituus 186 metriä. Par 4
Pituus 113 metriä. Par 3
Pituus 55 metriä. Par 3
Pituus 57 metriä. Par 3
Pituus 73 metriä. Par 3
Sinun täytyy kirjautua sisään kommentoidaksesi.
Hauska metsärata, jossa saa paljon onnistumisen kokemuksia helposti.
Silti haastetta löytyy ja esimerkiksi 7. väylä on aivan pirun vaikea.
Kannattaa käydä, jos haluaa suht nopean ja selkeän radan käydä kiertämässä.
Monipuolisten väylien harjoitusrata, osa väylistä on kallioilla ja korkeuserojakin on mukavasti. Etenkin radan parkkipaikan puoleisessa alkuosassa on muutamia hienoja väyliä ja kunnon heittoalustalavat. Väylästä 14 alkaen rata paikoin lainaa väyliin pienen moottoriajoneuvoradan aluetta.
Opastetaulun mukaan radan väylät 13-18 ovat tien toisella puolella mutta kun katsoo ratakarttaa ja lähtee hakemaan väyliä niin ei niitä meinaa löytää ja kaikkia ei edes löytynyt kun tänään kävin
Radan väylät 13-18, eli hiihtostadionin puoli, on uudistettu, mutta väylät eivät näy fgr.fi palvelussa eikä myöskään radan infotaulussa. Ne löytyvät kuitenkin suhteellisen helposti: uusi tii #13 on heti radan parkkipaikan kohdalla, tien toisella puolella
Päivitys 2019: karttalinkki vie suoraan oikeaan paikkaan ja opastaulu on hyvin näkyvillä. Rata koostuu kahdesta lenkistä: etu12 ja taka6. Ensimmäiset 12 väylää tarjoavat pääosin lyhyempää ja teknisempää heittämistä. Väylät ovat selkeitä ja heitoille on riittävästi tilaa. Pirkkupaikkoja on tarjolla lähes joka väylällä. Alkuun on mahdutettu pari pidempääkin väylää. Pääosin putteri- ja midariheittoja.
Taka6 tarjoaakin sitten enemmän tilaa ja pidempää heittämistä. Radan profiili muuttuu melkoisesti takaväylillä. Kokonaisuus on mielestäni mukava, siirtymätkin ovat pääosin lyhyitä. Maasto on helppokulkuista, vaikka korkeuseroja ja juurakkoja riittää. Oikeastaan ainoa merkittävä heikkois on heittoalustat. Ne voitaisiin päivittää kunnon alustoihin. Tässä kunnossa 3/5 rata.
18-väyläinen versio testattu. Mukava rata kaikinpuolin, tosin osa tii-matoista kaipaa jeesusta, sen verran kamalia oli että joutui varomaan nilkkaralleja aika tavalla. Muuten kiva lisä Turun lähiseudulle!
Mukava välipalarata oli jaloitella midarilla putterilla. Korkeuseroja tosiaankin hyvin käytetty hyödyksi. Heittopaikat kuntoon ja muutama pidempi väylä lisukkeeksi niin tulee mukava paketti.
Aivan paskat tiit. Jos joku on noista jotain maksanut niin voi ampua itsensä hölmönä. Väylistä ei löytynyt mitään ihmeellistä. Todella tylsä rata.
Onkohan korit paikallaan jo ? Tiit vois myös kunnostaa !
Iha ok neppailurata mutta itse toivoisin että joskus siihen tehdään/saadaan lisää väyliä ja ennenkaikkia pidempiä, potentiaalia tuossa maastossa on kyl tehdä siitä loistava ja haastava rata. Ne korit sieltä keskuspuistosta vois mielestäni siirtää tuonne Finbyn radalle jos ja kun on mahdollisuus laajentaa sitä ja mitä tulee itse koreihin niin olisi kiva jos Finbyn radalla olisi koreja muillakin väylillä kuin vaan #9 🙂 , miksi korit on otettu talveksi pois? Pk-seudulla missä ite heitän about joka viikko niin kaikilla radoilla on korit kesät-talvet ja hyvin ne kestää. Teet vois kans kesällä laittaa kuntoon vaikka vauhtia ei tuolla radalla välttämättä tarvitsekaan. Noista mun kommenteista huolimatta niin kiva rata mielestäni on ja siellä on kiva käydä viskomassa kun käy kotikonnuilla, ainoo häiritsevä asia on just tuo että korit on talveksi otettu pois.
Paraisten keskuspuiston radan jouduttua karsintatoimien kohteeksi oli ilahduttavaa todeta, että alueen uusi rata Finnbyssä osoittautui verrattoman mainioksi, vaikkakin hyvin erilaiseksi radaksi. Yhdeksästä väylästä ainoastaan alkuosaltaan hiukan sekava #8 saa silmäni kapenemaan, mutta muuten rata on monipuolinen ja palvelee erinomaisesti alueen harrastajapotentiaalia.
Samaa mieltä ja korkeuserojakin aika paljonkin 9 väyläselle radalle, toivottavasti jokupäivä saa lisää väyliä vielä. Mitä tulee väylä #8 niin koska Mandoja ja OBtä ei ole niin oikealta backhand hyssellä #7 radan kautta pääsee mukavasti pirkkoputti paikalle, sieltä löytyy hyvä aukko 🙂 …mutta katellaan uudestaan kesällä kun sitä kasvustoa tulee lisää mutta uskon et kesälläkin sama reitti toimii.