"Kaikki Suomen frisbeegolfradat yhdessä paikassa."

Veikkolan frisbeegolfrata

Radan kuvaus

Talvipelattavuus ei tiedossa

Veikkolan urheilupuiston ja Vuorenmäen koulun vieressä sijaitseva 18-väyläinen frisbeegolf-rata.

Lue lisää

Rata on vapaasti kaikkien käytettävissä.

Lisätietoja: https://www.facebook.com/veikkoladgc

Radan tiedot

  • Osoite

    Eerinkinkartanontie 5, (Veikkola)
    02880 Kirkkonummi


  • Rata kartalla

  • Perustettu

    2003

  • Korit

    DiscGolfPark-maalikori

  • Väylien määrä

    18

  • Heittopaikat

    Tekonurmi

  • Pinnanmuodot

    Mäkinen, paljon korkeuseroja

  • Opasteet

    Itsetehdyt opasteet

  • Ratatyyppi

    Metsärata

  • Ylläpito

    Viikoittainen

  • Ratamestari

    Heikki Perttilä

  • Suunnittelija

    Pyry Ahlfors, Janne Saarinen, Tauno Tiittanen, Heikki Perttilä

  • Ilmainen/maksullinen

    ilmainen

  • Lisätietoja

    Osalla tiipaikoista betonilaatat

  • Talvipelattavuus

    Ei tiedossa

Videoesittely

Väyläkuvaukset

Veikkolan frisbeegolfrata

Ratakartta

Väylä 1: Veikkola #1

Pituus 77 metriä. Par 3

Väylä 2: Veikkola #2

Pituus 68 metriä. Par 3

Väylä 3: Veikkola #3

Pituus 82 metriä. Par 3

Väylä 4: Veikkola #4

Pituus 94 metriä. Par 3

Väylä 5: Veikkola #5

Pituus 88 metriä. Par 3

Väylä 6: Veikkola #6

Pituus 68 metriä. Par 3

Väylä 7: Veikkola #7

Pituus 109 metriä. Par 3

Väylä 8: Veikkola #8

Pituus 85 metriä. Par 3

Väylä 9: Veikkola #9

Pituus 69 metriä. Par 3

Väylä 10: Veikkola #10

Pituus 91 metriä. Par 3

Väylä 11: Veikkola #11

Pituus 91 metriä. Par 3

Väylä 12: Veikkola #12

Pituus 173 metriä. Par 4

Väylä 13: Veikkola #13

Pituus 64 metriä. Par 3

Väylä 14: Veikkola #14

Pituus 102 metriä. Par 3

Väylä 15: Veikkola #15

Pituus 47 metriä. Par 2

Väylä 16: Veikkola #16

Pituus 179 metriä. Par 5

Väylä 17: Veikkola #17

Pituus 85 metriä. Par 3

Väylä 18: Veikkola #18

Pituus 99 metriä. Par 3

38 arvostelua radalle “Veikkolan frisbeegolfrata

    Kiinnostavasti kumpuilevan kallioisen maaston metsärata. Useita pidempiä väyliä, joukossa haastaviakin!

    Radan opasteet ja monenkirjavat heittoalustat ovat kovasti kunnostuksen tarpeessa… Väylillä pari heittojen kannalta ahdasta ja riskialtista kohtaa (mm. kuntopolku), lisäksi väylän 13 kori on vaarallisesti korkeahkon avokallion reunalla.

    Rata on kaikesta huolimatta ainakin kesäaikaan paikoitellen ihan heitettävässä kunnossa ja heikollakin kädellä varustetut setämiehet saavat ajoittain onnistumisen elämyksiä birkkujen muodossa. Tiiboksit tai heittoalustat kaipaisivat ehdottomasti uusimista ja kaikki itse viritetyt asetelmat ja muun nykytaiteen voisi korvata aavistuksen kestävämmillä ratkaisuilla tai sitten jättää ne vaikka tekemättä. Yritystä ja halua kehittää ja ylläpitää rataa näyttää kyllä olevan, mutta välillä vähemmän voisi olla paljonkin enemmän. Tästä Kirkkonummen kokonaisuudesta on turha kirjoitella sen enempää koska on olemassa se mahdollisuus, että kaikki väylät ovat menneet jo kertaalleen uusiksi ennen kuin tämän tekstin on saanut julkaistua. Toisaalta positiivisesti ajatellen Veikkolan Rispiigolfkeskus voi huoletta mainostaa itseään ”tule meille – yllätyt joka kerta”.

    Kovasti haluaisin kotikylän rataa kehua, mutta en ihan hirveästi vaan tästä tykkää. Opasteet loistaa monin paikoin poissaolollaan. Muita ulkoilijoita saa usealla väylällä varoa. Metsää ja ryteikköä piisaa – ja ainakin aloittelijoille mielestäni aivan liikaa (toki varmaan hyvällä pelaajalle kivasti tarjoaa haastetta). Plussaa kivoista korkeuseroista.

    Ihan käypä metsärata, mutta vaatii oppaan, jos meinaa löytää kaikki väylät. Kierroksen pituus hieman yli 3 km. Teet huonossa kunnossa, korit hyvät, siirtymät paikoitellen hankalia ja opasteet puuttuvat. Väyläkartta kuitenkin on jokaisella teellä. Toki kun metsässä ollaan, niin mitä muutakaan voi odottaa kuin juuria ja kiviä? Mukavia pieniä korkeuseroja. Aluskasvillisuutta ja kiviä on sen verran, että kiekon pystyy hukkaamaan useammallakin väylällä. Ei suosikkirata, mutta ei huonoinkaan. Mukavaa vaihtelua välillä.

    Väylä 13 huonosti suunniteltu; periaatteessa kiva pudotus kalliolta saarekkeeseen, mutta jos saarekkeesta menee ohi on tulos todennäköisesti +1, jos osuu saarekkeeseen on tulos -1. Par-tuloksia en ole heitellyt, mutta birdie ja bogie on tullut tutuksi.

    Väylän 16 kori siirretty muutama metri eteenpäin sitten edellisen käynnin.

    Surkeassa kunnossa oleva rata. Väyläopasteet puuttuvat käytännössä kaikilta väyliltä ja tiipaikat ovat hirvittävässä kunnossa. Ittse väylissä sinällää ei ole muuta vikaa kuin muutama vaarallinen tien / pururadan tms ylitys. Silti tuolla pelkää loukkaavansa itsensä pahasti jokaisella tiimatolla. 0/5.

    Erittäin mukava metsärata. Monipuolisia väyliä ja paljon korkeuseroja. Ei vaadi väylien pituuden puolesta superkovaa kättä, mutta tarkkuus on tärkeää. Valitettavasti tiipaikat ja opasteet ovat kärsineet ja ensikertalaisen on parempi seurata ratakarttaa esimerkiksi puhelimestaan.

    Uskomattomin ratauudistus mitä oon nähny. Ykkösestä tehty täysin pelikelvoton ja kori viety keskellä väylää nro 18. Väylällä 18 ei ole koria ollenkaan. Parin metrin levyisille metsäpilliväylille pistetty mandoportteja ja tuplasaaria ja opasteita ei käytännössä ollenkaan. 16 väylää löytyi, 2 mysteeriväylää mistä ei ollut kenelläkään radalla olleista tietoa.

    Kävin eilen pelaamassa radan, erittäin mukava ja aloittelijalle haastava metsärata! Pari kommenttia radasta :
    – Tämän saitin tuloskortti sekä väyläkuvaukset eivät ole enää ajan tasalla. Esim väylä 15 on nykyään Par3.
    – Samoin ratakartta ei ole ajan tasalla, esim väylä 5 pelataan nykyään suoraan eikä voimakkaasti oikealle kaartavana (korin paikka ratakartassa väärin)
    – Kehitysehdotuksena radan ylläpitäjille olisi se että olisiko koreille mahdollista saada numero minkä våylän kori on kyseeessä (esim korin lippuun tms). Tuolla radan keskivaiheilla on koreja aika paljon lähekkäin ja veikkaan että pelasin itse ainakin väylän 12 väärään koriin (kymppiväylän koriin kun huomasin sen alempana olevan korin vasta heitettyäni siihen kympin koriin).

    Kokonaisuutena hyvä lisäys PK-seudun muuten tukkoisiin ratoihin! Kiitos radan ylläpitäjille!

    Todella kiva rata! Helposti yksi parhaimpia missä olen käynyt. Ainoana miinuksena väylä 16, aivan liian tukossa puista. Heittopaikat voisi tietysti olla vähän paremmassa kunnossa, mutta ei se menoa haitannut.

    Heittelin lävitse lokakuun lopun arkiaamun vesisateessa. Ihan yksin sai kulkea. Koska ensikertaa paikalla sai aluksi etsiä jo tovin aloituspaikkaa, mutta kyllä se 15 minuutin etsimisen jälkeen löytyi. Metsäilyä parhaimmillaan, vaihtoehtoisia heittoreittejä ja korkeuserojakin oli hyvin saatu. Vaikeaa kuitenkin oli ja ensiheittämällä jää pitkän matkaa ihannetuloksesta. Positiivista kuitenkin ja kesällä 2017 uudetta kertaa paremmalla kelillä ja valolla.

    Mukava metsärata. Haastetta riittää ja väylät ovat mukavan vaihtelevia. Osa tiipaikoista hieman muhkuraisia tai muuten elämää nähneitä. Merkkitorvet hyvä keksintö, tiille voisi laittaa huomautuksen että torven soidessa väylä vapaa?

    Väylä 13 jotain käsittämätöntä, saareke jokseenkin pieni ja vieressä pururata… Väylän 16 suopohja myös paikoitellen haastava. Muuten melko hyvä kokonaisuus.

    Rata on mukava, mutta…parilla väylällä olevat suojapuut estävät hyvänkin heiton. Yleisilme on siisti, vaikka rata vanha onkin. Rataa uudistettu jonkin verran, mikä parantaa samalla radan laatua. Kannattaa käydä heittämässä, mutta puuosumia luvassa.

    Tiit olivat heikoin lenkki. Muutama betonilaatta maassa tai maton palanen. Lisäksi jotkin väylät tuntuivat olevan ilman ideaa, roiskitaan vain puiden sekaan. Paljon heitetään myös lenkkipolkujen yli. Ilmeisesti muutokset hakee vielä paikkaansa.

    Yksin minunkin lempiradoistani. Väylä 13, joka heitetään jännästi kallion reunalta (tässä ehkä ainoa koko radan heikoin tee, pelkkä kallio) on timanttinen. Soveltuu ratana hyvin jos ei omaa taitoja draivata todella pitkiä heittoja ja jos tykkää metsäradoista, vaikkakin pari vähän pitempää väylää löytyykin. Melko hyvin suojattu kovalta tuulelta. Suosittelen lämpimästi.

    Yksi miinus koreista, joista useammista puuttuu ”hattu”. Väritetty hattu helpottaa korin paikantamista ja näkemistä metsässä. Plussaa niiltä osin kun koriin laitettu pitkä keppi.

    ELi, jos tykkää metsäradoista, on Veikkola aivan loistava!

    Uudet korit tulee kevään ja kesän aikana vanhoen pannattomien korien tilalle. Pannattomat korit ovat virallisia koreja n.10 vuoden takaa ajalta jolloin pannallisia koreja ei ollutkaan. Korien uusiminen on arvokas projekti jota ei ihan helposti toteuteta, mutta olemme olleet hieman onnekkaita, kun paikalliset yritykset ovat hieman auttaneet joka mahdollistaa korien päivitykset.

    Väylä 13 tii tulee jäämään kallipohjaiseksi (ehkä hieman koloja täytetään) ihan vaan muistuttamaan siitä, että rataa pyritty tekemään mahdollisimman paljon luonnonmukaisesti.

    2003 tosiaan aloitettiin radan rakentaminen. Silloin rata oli 9-väyläinen (Nykyisistä väylistä; 3, 4 (oli ~20m lyhyempi) , 5, 6, 7, 13 (heitettiin tosin kallion alta, ei sieltä ylhäältä), 14, 15, ja 16.

    Radan ensimmäisen version jälkeen mentiin pari vuotta tyhjäkäynnillä, eli lähinnä silloin tällöin käytiin vain vähän siivoilemassa ja pari vuotta ratamestari hoiti sitä hommaa yksinkin.

    Viikkokisoja ollaan nyt pelattu vasta kaksi kesää. Samalla ollaan muutenkin vähän aktivoitu ja perustuttu RY radan kunnossapitämistä tukemaan

    Yksi omista lempiradoista. Hienosti haastetta kapeilla väylillä ja loistava mahdollisuus treenata tarkkuutta. Par 5 reiällä 16 antaa parikin eri reitti vaihtoehtoa. Kuumalla säällä mukava heitellä puiden seassa varjossa. Ja jos tuulisella säällä haluaa välttää tuulisia ratoja on Veikkola erinomainen vaihtoehto.

    Täysin sokkona mentiin kun tiillä ei ole väyläkuvia. Muutama kiva väylä, melkein kaikki tiit aivan kamalia. Radan tiedoissa lukee että tekonurmitiit, mutta betonilta heitettiin melkein kaikki. Muutama matto oli, mutta nekin pääasiassa huonoja. Korejakin oli varmaan viittä erilaista ja osa näytti itsetehdyiltä.

    Paremman puutteessa menee, mutta ei tämä nyt tätä päivää ole.

    Kiitos palautteesta. Väyläkuvaukset ovat työn alla, tiipaikkoja tullaan parantamaan, koreja tullaan uusimaan kun rahatilanne sen sallii (yksikään ei ole itsetehty vaan n.10 vuotta vanhoja Meresmaalta ostettuja, terveiset sinne). Mutta kiva saada lyttäys radasta noinkin korkea arvoiselta vaikuttajalta. Tämä varmasti nostaa mielialaa ja yhteisöllisyyden tunnetta.

Vastaa