Rata on maksullinen ja yksityisen tahon ylläpitämä.
Ratamaksut
Yksi kierros 7,5e/hlö
Kausikortti 60e/hlö
Maksaminen (sekä yksittäinen ratakierros että kausikortin lunastaminen):
MobilePay, ”55580” numeroa käyttäen
tai
Edenred, ePassi ja Smartum
Nauristie 160
21430 Lieto
2021
Prodigy
20
Tekonurmi
Kumpuileva, jonkin verran korkeuseroja
Itsetehdyt opasteet
Metsärata
Viikoittainen
Otto Hyssälä
Otto Hyssälä
maksullinen
Pelattavissa, talvikunnossapito
Pituus 79 metriä. Par 3
Pituus 86 metriä. Par 3
Pituus 129 metriä. Par 3
Pituus 116 metriä. Par 3
Pituus 125 metriä. Par 3
Pituus 67 metriä. Par 3
Pituus 181 metriä. Par 4
Pituus 78 metriä. Par 3
Pituus 201 metriä. Par 4
Pituus 85 metriä. Par 3
Pituus 223 metriä. Par 5
Pituus 80 metriä. Par 3
Pituus 220 metriä. Par 4
Pituus 176 metriä. Par 4
Pituus 210 metriä. Par 4
Pituus 82 metriä. Par 3
Pituus 193 metriä. Par 4
Pituus 230 metriä. Par 4
Pituus 196 metriä. Par 4
Pituus 82 metriä. Par 3
Pituus 79 metriä. Par 3
Pituus 86 metriä. Par 3
Pituus 77 metriä. Par 3
Pituus 99 metriä. Par 3
Pituus 90 metriä. Par 3
Pituus 116 metriä. Par 3
Pituus 89 metriä. Par 3
Pituus 67 metriä. Par 3
Pituus 81 metriä. Par 3
Pituus 80 metriä. Par 3
Pituus 78 metriä. Par 3
Pituus 93 metriä. Par 3
Pituus 68 metriä. Par 3
Pituus 102 metriä. Par 3
Pituus 69 metriä. Par 3
Pituus 66 metriä. Par 3
Pituus 75 metriä. Par 3
Pituus 130 metriä. Par 3
Sinun täytyy kirjautua sisään kommentoidaksesi.
Edistyneelle harrastajalle erittäin käymisen arvoinen paikka. Puitteet AOK. Pari todella upeaa alamäkiliidätystä mutta muitakin hienoja väyliä löytyy. Aivan aloittelijan tänne ei todellakaan kannata tulla, väyläpituudet on sen verran kovia. Vaikka olen aktiiviharrastaja niin meinasi jo hiukan loppua kohti hyytyä, sen verran paljon on par 4:ää tarjolla. Samaa mieltä väylästä kolme ja niistä muutamasta täyteväylästä jotka ei jotenkin sovi joukkoon. Kauniina kesäpäivänä tätä on kyllä hieno kiertää. 4/5
Loistavasti ylläpidetty ratakokonaisuus. Ratamaksulle saa kyllä vastinetta.
Harmi, ettei täällä kisata juuri koskaan, sillä tää jos joku ois hieno kisarata kovankin tason pelaajille.
Isosta kädestä paljon hyötyä, mut kyl sitä satkun kädellä voi jo pelata alle par, jos vaan onnistuu.
Talvileiska Turun seudun paras talvirata.
Kesäleiska elämys itsessään, vaikka kyllä siellä pari tylsää väylää on seassa ja pari sit liiankin vaikeaa, kuten 3. väylä. Miksei se oo vaan par4? Kori viel vähän eteenpäin tai mando johonkin ni ois loistava par4.
Kannattaa käydä, jos tykkää ylläpidetyistä radoista.
Ratamaksu 5,00 €/päivä oli kyllä hintansa väärti. Maasto, tiit, siirtymä- ja väyläopasteet: ei pienintäkään moitteen sijaa. Pisimmät väylät tarjosi lajin ”huippuherkkuja”. Maapohja osittain vielä ”vaativahkoa” väylähakkuiden jäljiltä.
Talvileiska oikein mukava ja ajoittain haastavakin. Heittopaikat puhtaita ja maasto lumeton. Kannattaa käydä tsekkaamassa! Helposti 4/5.
Käyty 29.1.23.
Karttalinkki vie suoraan kohteeseen ja opastaulu on hyvin näkyvillä. Parkkitilaa on vielä kohtuu vähän, mutta juuri avatulla radalla ei muita näkynyt. Kyseessä on siis juuri avattu 20-väyläinen haastava rata, jota on tarkoitus kehittää entisestään saadun palautteen perusteella. Rata tarjoaa niin metsäväyliä kuin avoimempaa peltoväylää. Rata on maksullinen.
Pelatun kierroksen jälkeen huomasi, että radalla saa heittää. Väylistä 8 on alle 100 metristä ja puolestaan 9 yli 150 metristä ja niistä 5 yli 200 metrin pituista väylää. Omaan heittopituuden nähden rata tuntui kohtuu raskaalta. Omaan makuun väylät 6, 8 ja 12 tuntuivat täyteväyliltä eivätkä ne osuneet yhteen kokonaisuuden kanssa. Muutoin väyläsuunnittelu on onnistunut. Tässä on ehkä pilkahdus siitä, mitä tulevaisuudessa tarvitaan, kun heittopituudet vain kasvavat.
Heittopaikoista suurin osa on kunnossa ja lavetin päällä. Muutama tiipaikka oli vielä maapohjalla, mutta ymmärtääkseni lavetit ovat niihin tulossa. Siirtymät ovat selkeät ja lyhyet. Kartan kanssa pärjäsi hyvin vaikka kaikkia opasteita ei ole vielä paikallaan.
Rata tulee varmasti vielä muuttumaan palautteen myötä ja raivaustyötä on jo tehty bongauksen jälkeen. Metsä- ja pelto-alueet vaativat niittoa kesän aikana, jotta pelaamisen mielekkyys radalla säilyy.
Ratamaksu herättää varmasti ajatuksia molempiin suuntiin. Mielestäni maksu on paikallaan, koska rata on yksityisen tahon ylläpitämä. Maksua puoltaa myös se, että rataa kunnostetaan ja huolletaan. Lisäksi ajatuksia herättää varmasti tuo summa 7,5 euroa, kun yleisesti maksu on pääasiassa 5 euroa. 7,5 euroa on kuitenkin pieni summa kannatusmaksuna radan ylläpitoon.
Oma arvio radasta 3½/5 nykykunnolla. Radassa on potentiaali pienillä muutoksilla ja tulevaisuudessa 4/5 rata.
Ei ole kyllä vielä 7.5€ arvonen.. vaatii todella paljon työtä vielä että olisi edes samalla tasolla samankaltaisten ilmais ratojen kanssa.
2/5. Kaipaa vielä paljon raivaustyötä, ennenkuin täällä käymisestä kannattaa maksaa 7,5€. Väylillä on sellaisia ikäviä 5-15cm pikkukantoja mihin kompastuu jokapuolella ja raffille ei kannata mennä. 20 väylää suurimmalta osin pystymetsässä oli kunnon eräretki. Väylät olivat kyllä varsin monipuolisia ja siirtymät hyvin merkattu luontopolkutyyliin, mutta siihen kehut jäävätkin. Yksi losti otettiin väylälle 19 eikä meinattu löytää heikosti merkkamaalilla piirrettyä droppariakaan. Tiit ja korit ihan jees, mutta itse väylät ja niiden ympäristö tosiaan kaipaavat vielä paljon työstöä.