"Kaikki Suomen frisbeegolfradat yhdessä paikassa."

Ristijärvi frisbeegolf

Radan kuvaus

Aloittelijaystävällinen 9-väyläinen frisbeegolfrata Ristijärven keskustassa.

Lue lisää

Rata sijaitsee koulun, urheilukentän ja liikuntahallin ympäristössä kulkien osittain kangasmetsässä ja puistoalueilla. Radan ensimmäiset väylät kulkevat liikuntahallin viereisessä sekametsässä, mistä rata jatkuu urheilukentän ympäri päätyen koulun läheisyyteen.

Ajankohtaista

Radan tiedot

  • Osoite

    Koulutie 4
    88400 Ristijärvi


  • Rata kartalla

  • Perustettu

    2009

  • Korit

    DiscGolfPark-maalikori

  • Väylien määrä

    10

  • Heittopaikat

    TeePad

  • Pinnanmuodot

    Tasainen, ei korkeuseroja

  • Opasteet

    TeeSign

  • Ratatyyppi

    Puistorata
    Metsärata

  • Ylläpito

    Kuukausittainen

  • Ratamestari

    Ristijärven kunta

  • Suunnittelija

    Jussi Meresmaa (2025 uudistus Tapio Virnes)

  • Ilmainen/maksullinen

    ilmainen

  • Lisätietoja

  • Talvipelattavuus

    Ei tiedossa

Väyläkuvaukset

Ristijärvi frisbeegolf

Ratakartta

Väylä 1: Ristijärvi #1

Pituus 70 metriä. Par 3

Väylä 2: Ristijärvi #2

Pituus 48 metriä. Par 3

Väylä 3: Ristijärvi #3

Pituus 62 metriä. Par 3

Väylä 4: Ristijärvi #4

Pituus 90 metriä. Par 3

Väylä 5: Ristijärvi #5

Pituus 47 metriä. Par 3

Väylä 6: Ristijärvi #6

Pituus 45 metriä. Par 3

Väylä 7: Ristijärvi #7

Pituus 34 metriä. Par 3

Väylä 8: Ristijärvi #8

Pituus 81 metriä. Par 3

Väylä 9: Ristijärvi #9

Pituus 60 metriä. Par 3

Väylä 10: Ristijärvi #10

Pituus 38 metriä. Par 3

5 arvostelua radalle “Ristijärvi frisbeegolf

    Ristijärven kunnassa Ristijärvi DiscGolfPark. Radalla pituutta 9-väylää, 591m ja C1-luokitus. Kiekon perässä tuli käveltyä 1510m. Pelattu 12.9.2023.

    Ristijärven puisto ja metsäradan yhdistelmä ei korkeuseroja käytännössä lainkaan sisältänyt, joten hyvin kevyestä ulkoilusta kävi radan kiertäminen. Rata piti sisällään mukavia ja lyhyitä väyliä kauniissa ympäristössä. Amatöörillekin sopivan helppoja, vaikka puitakin aina välistä oli kuitenkin mukavasti pelissä mukana. Rata on suhteellisen nopea pelata, vain seiskalta kasille oli hieman pidempi siirtymätaival.

    Mutta… voi huokauksien huokaus sentään. Tähän tulisi yleensä osio missä kerrotaan radan rakenteiden hyvistä puolista. Noh… se on nyt lyhyt. Viereiseltä Ristijärven keskuskoululta löytyy lasten leikkipaikka, joten, jos perheen kanssa on liikkeellä, niin sitä on hyvä hyödyntää. Siinäpä se. Taukopaikaksi valikoitui 200m päässä ollut K-Monimarket Leinonen. Sellaista kyläkaupan fiilistä ja pikkiriikkinen kahvionurkkauskin löytyi ja henksun vessassa pääsi käymään, kun ystävällisesti asiaa tiedusteli eli palvelu oli kyllä hienosti kohdillansa!

    Mutta niin… vaikka väylät olivat kivoja, niin rakenteet eivät, eivät ollenkaan. Rataa kiertäessä tuli hieman sellainen fiilis, että dynamiitilla olisi töitä ja paljon, sillä oikeastaan kaikki rakenteet pitäisi uusia alusta loppuun ja lopusta alkuun. Ratakartta riekaleinen, vaihtoon. Heittopaikkaopasteet puuttuivat kokonaan väyliltä 1, 4 ja 8 sekä lisäksi 9-väylän opaste näytti väärin, kun väylää muutettu ilmeisesti p-paikan autojen suojelemiseksi. Heittopaikat kaikki kulahtaneita ja osa syvällä montulla. Korit ehkä rakenteista parhaat, vaikka useampi olikin turhan kenovinossa. Yhtään next tee-kylttiä ei ollut. Vaikka suht tiivis rata kyseessä olikin, niin silti niitä ohjaavia kylttejä olisi muutamassa kohdin kaivannut.

    2-väylän heittopaikka aivan liian likellä 1-väylän heittolinjaa, jota liian likellä myös nelosen kori. Eihän tuolla nyt(kään) ollut yhtään muita pelaajia, mutta silti… sama tilanne seiskan ja kutosen kanssa. 1-väylä aika hasardi, sillä oikealla odottamassa rakennuksen ikkuna rikkoontumistaan, jos vähänkin jää käteen heitto kiinni ja lähtee oikealle feidaamaan. Samanlainen tilanne 7-väylällä missä vanha rakennus oikealla minkä ikkunoihin myös mahdollisuus osua, jos oikealle kiekko kovasti kaartaa.

    Ristijärven radan väylät olivat sinällään ihan mukavia, lyhyitä ja aloittelijallekin helppoja. Kuitenkin väyläturvallisuus monella tapaa jopa hyvin surkea. Rakenteiden kuntoa voisi luonnehtia umpisurkeaksi. Pikkukunnan unohdettu 15 vuotta vanha rata minkä rakenteille tuskin on tehty yhtään mitään parannusta sitten perustamisen jälkeen ja sen valitettavasti kyllä huomaa! Huono mikä huono nykyisessä kunnossaan!

    1/5

Vastaa