"Kaikki Suomen frisbeegolfradat yhdessä paikassa."

Rautjärvi frisbeegolf

Radan kuvaus

Talvipelattavuus ei tiedossa

Rautjärven Asemanseudulla 9-väyläinen metsärata.

HUOM! Radalle on opastekyltit Rautjärventien ja Urheilijankadun risteyksestä saakka, (Mikonkatu, Helisevänkatu, Toivonkatu, Jurvanranta) navigoithan niiden mukaan! Navigaattorit eivät välttämättä osaa selkeintä reittiä radan "osoitteeseen" (metsätie) tai ratakartan koordinaatteihin (rata kartalla -nappi). Pysäköinti metsätien varteen riittävän laitaan jotta auto mahtuu ohitse.

Radan tiedot

  • Osoite

    Jurvanranta
    56610 Rautjärvi


  • Rata kartalla

  • Perustettu

    2015

  • Korit

    DiscGolfPark-maalikori

  • Väylien määrä

    9

  • Heittopaikat

    TeePad

  • Pinnanmuodot

    Kumpuileva, jonkin verran korkeuseroja

  • Opasteet

    TeeSign

  • Ratatyyppi

    Metsärata

  • Ylläpito

    Satunnainen

  • Ratamestari

    Rautjärven Asemanseudun kyläyhdistys

  • Suunnittelija

  • Ilmainen/maksullinen

    ilmainen

  • Lisätietoja

  • Talvipelattavuus

    Ei tiedossa

Väyläkuvaukset

Rautjärvi frisbeegolf

Ratakartta

Väylä 1: Rautjärvi #1

Pituus 51 metriä. Par 3

Väylä 2: Rautjärvi #2

Pituus 45 metriä. Par 3

Väylä 3: Rautjärvi #3

Pituus 106 metriä. Par 3

Väylä 4: Rautjärvi #4

Pituus 79 metriä. Par 3

Väylä 5: Rautjärvi #5

Pituus 70 metriä. Par 3

Väylä 6: Rautjärvi #6

Pituus 87 metriä. Par 3

Väylä 7: Rautjärvi #7

Pituus 88 metriä. Par 3

Väylä 8: Rautjärvi #8

Pituus 151 metriä. Par 4

Väylä 9: Rautjärvi #9

Pituus 86 metriä. Par 3

7 arvostelua radalle “Rautjärvi frisbeegolf

    Joku kävelee maastossa, koska pieni, mutta selkeä polku kulki kuta kuinkin jokaiselta heittopaikalta korille ja seuraavalle heittopaikalle. Mitään muuta merkkiä friban peluusta ei sitten ollutkaan. Muutamalla väylällä oli havaittavissa väylä, useampi oli vain heittopaikka ja kori siellä jossain. Piti heitellä kirkkailla oransseilla kiekoilla, että oli mahikset löytää koskemattomasta metsästä. Väylä 4 oli poistettu ja siitä oli maininta opastetaulussa. Taulussa myös kerrottiin mistä väylä 1 löytyy. väylä 9 oli myös niin märkä, että piti kiertää lenkki korille, muuten olisi ollut nilkkaan asti märkänä.

    Kuten aiemmat ovat kommentoineet, ei jatkoon tällaisenään, mutta maastossa olisi potentiaalia.

    Bongattu!

    Tuli pelattua, vaikka arvostelut tarjosivat heikkoa laatua. Opastaulu löytyi lopulta ja ratakin pienen kävelyn jälkeen. Kaikki olennainen on radasta jo kerrottu.

    Tämä rata kuolee hiljalleen pois, mikäli radan eteen ei tehdä parannuksia. Puitteet hyvälle radalle on olemassa. Nyt väylät on lähestulkoon umpimetsässä.

    Ainoa positiivinen asia oli hyvät korit (paitsi kuutosella, joka oli solmussa).

    Oma arvio 1/5. Ei kannata pelata, ellei ole ihan pakko.

    Alue tarjoaisi puitteet erittäinkin hyvälle radalle. Valitettavasti tätä mahdollisuutta ei ole hyödynnetty lähes lainkaan.

    Ensimmäinen tii löytyi yhdistelmällä onnea ja tämän sivuston kommenttikentän lukemista. Ehkä kolme radoista olivat nykyisellään pelattavissa. Lopuissa radoissa joko suo, liika puusto tai tiheä aluskasvillisuus teki pelaamisesta jos ei mahdotonta niin ainakin epämiellyttävää. Heittopaikat myös kaipaisivat tasoitusta, sillä ei tekonurmea oikein vaan voi heittää juurikon päälle suoraan kuten nyt on paikoittain tehty.

    Ei muuta kuin muutaman väylän suhteen uudelleen suunnittelun pariin (etenkin ne jotka suon läheisyydessä/yhteydessä), maanomistajalta lupa kaadella muutamat puut väylien luomiseksi ja porukalla talkoot pystyyn että aluskasvillisuus saadaan väyliltä ja niiden läheisyydestä kuriin. Alueessa on kuitenkin potentiaalia kunnollisen radan luomiseen. Ennen näitä toimenpiteitä en kuitenkaan voi suositella tänne kaartamista edes ohikulkumatkalaisille.

    Mun mielestä pahasti keskenjäänyt kyhäelmä.
    Ensimmäinen haaste oli löytää Opastaululta ykkös teelle. Opastaulu oli ”pudotettu” aukko hakkuu alueen reudalle, mutta taulusta puuttui i-merkki jotta tietäisi missä kohtaa sillä hetkellä sijaitsee.
    Tee-paikat tekonurmea jotka oli useimpiin paikkoihin ”pudotettu’ metsään ilman mitään pohjatyötä.
    Väylät oli keksitty johonkin suuntaan jossa oli ehkä luonnollinen väylä.
    Paikassa olisi potentiaali jos sinne tehtäisiin ja raivattaisiin oikeita väyliä.

    Rautjärven kunnassa Asemanseudulla Rautjärvi Frisbeegolf. Radalla pituutta 9-väylää, 763m ja B1-luokitus. Kiekon perässä tuli käveltyä 2310m. Pelattu 16.5.2021.

    Rautjärven metsärata sisälsi jonkinmoisia korkeuseroja, joten lopulta ihan kivasta kuntoilusta kävi radan kiertäminen. Väylät olivat hyviä ja haasteellisia, ei yksitoikkoista lyhyttä suoraan korille tyyliä. Varsinaisesti mikään väylä ei erottunut edukseen, mutta nro 8:n kori sijaitsi kauniisti kivien keskellä. Siirtymät suht lyhyet paitsi infotaululta 1-väylälle selvästi pidempi.

    Rakenteiden puolesta erityismaininta tienvarsiopasteista jotka ohjasivat useammasta risteyksestä eteenpäin. Ei ole tuo ihan tavallista herkkua radoilla. Infokartta, heittopaikkaopasteet ja pääosin koritkin suuntanuolineen laadukkaat.

    Mutta ei kuitenkaan… Radalla ei ole kunnon p-paikkaa, vaan auto pitää jättää hiekkatien varteen niin, jotta muut mahtuvat ohittamaan. Aika ison iso puute! Heittopaikat olivat suht isoja, mutta monesti suoraan maassa kiinni ja muhkuraiset. Infokartan kohdalla ei ollut mitään opastetta 1-väylän suuntaan ja sitä saikin sitten tovin etsiskellä… siirtymä muutaman sata metriä. 1-väylän vierestä löytyi myös roskis ja tietenkin luonnollisesti tulipaikka ilman puita… Next tee -kylttejä ei ollut, vaikka niitä olisi kipeästi kaivannutkin. Kutosen kori oli vielä nippanappa pelattavissa vaikka osumaa oli jostain ilmeisesti työkoneesta joskus saanut. Parilla väylällä kulku soisen maaston yli, joten märkää on varmuudella myös muutoin kuivaan aikaan! Vaatisi tosi paljon joko kuiviketta märkiin kohtiin tai sitten pitkoksi tai jopa ehkä väylien siirtoa uuteen paikkaan.

    Kaiken kaikkiaan Rautjärven rata on hyvä aihio mitä pitäisi vain työstää eteenpäin. Väylät itsessään ovat tämän radan parasta antia eivätkä häpeä yhtään paremmillekaan radoille. Yllä mainitut rakenteelliset puutteet ovat kuitekin sen verran isoja ettei arvosana kovin korkealle pääse kipuamaan. Tuonne ei kyllä ole kiire uudestaan, varsinkin, kun Simpeleen timanttinen rata on suht likellä.

    2/5

Vastaa