Talvipelattavuus ei tiedossa Hämeenkyrön Pappilanmetsän frisbeegolfrata on 18-väyläinen puisto/metsärata. Radasta on mahdollisuus kiertää 9-väyläistä puisto-osuutta pelkästään , joka on helppokulkuista vaikka rattaiden/lasten kanssa tai heittää koko 18-väylää, jolloin on kokenuttakin pelaajaa haastavaa metsäosuutta myös mukana.
Lue lisää
Rata on avattu elokuussa 2010 9-väyläisenä ja se on laajennettu 2014 toukokuussa 11 väyläiseksi. Keväällä 2020 jouduttiin muuttamaan rataa uuden VT3 linjauksen takia ja tuolloin radalle tuli kaksi väylää lisää. Vuonna 2025 rata laajeni jo 18-väyläiseksi.
Rata tunnettiin aiemmin nimellä ”Pappilanmetsän frisbeegolfrata”. Vuoden 2025 ratauudistuksessa myös radan nimi vaihtui nykyiseen ”Hämeenkyrön frisbeegolfrata”.
Ajankohtaista
Väinämöisentie 23
39100 Hämeenkyrö
2010 (uudistettu 2024)
DiscGolfPark-maalikori
18
Tekonurmi
Tasainen, vähän korkeuseroja
Prodiscus
Puistorata
Metsärata
Kuukausittainen
Mika Ahovainio
Antti Lindahl, Kimmo Vesikko ja Jarno Kivenvuori (uudistus 2024 Kai Vesa / Prodiscus)
ilmainen
Ei tiedossa

Pituus 91 metriä. Par 3
Pituus 182 metriä. Par 4
Pituus 96 metriä. Par 3
Pituus 79 metriä. Par 3
Pituus 82 metriä. Par 3
Pituus 100 metriä. Par 3
Pituus 76 metriä. Par 3
Pituus 112 metriä. Par 4
Pituus 67 metriä. Par 3
Pituus 73 metriä. Par 3
Pituus 64 metriä. Par 3
Pituus 65 metriä. Par 3
Pituus 71 metriä. Par 3
Pituus 93 metriä. Par 3
Pituus 71 metriä. Par 3
Pituus 103 metriä. Par 3
Pituus 86 metriä. Par 3
Pituus 106 metriä. Par 3

Pituus 91 metriä. Par 3
Pituus 182 metriä. Par 4
Pituus 96 metriä. Par 3
Pituus 79 metriä. Par 3
Pituus 82 metriä. Par 3
Pituus 71 metriä. Par 3
Pituus 103 metriä. Par 3
Pituus 86 metriä. Par 3
Pituus 106 metriä. Par 3
Sinun täytyy kirjautua sisään kommentoidaksesi.
Rata on täysin uudistettu. Väyliä on nyt 18. Alussa ja lopussa tosi hienoa nurmikko väylää, mutta vaasa-tampere tien toisella puolella taas vähän karunpaa maastoa ja mestävälyä eli siis puisto ja metsärata. Ei mikään ihan helppo. Puisto osuus on rajattu ob: tikuilla ja metsävälät ovat aika tiukkoja. Ihan hieno rata, mutta ei ihan priima. Varsinkaan vaasantien toiselta puolelta. Opastus oli ihan hyvä, mutta ihan lopussa 17 ja 18 väylät oli hieman ihmettelyä, että mihin tästä lähden, mutta lytyi nekin. Ihan hyvä rata, mutta ei nyt ihan priima varisnkaan vaasa-tampere tien toiselta puoleta. 4/5
. Niin ja udisc löytyy uuden radan ratakartta. Tänne voisi kanssa päivitää uuden radan tiedot.
Nykyään 18 väyläinen ihan ok rata, mutta tätä kirjoittaessa vielä kesken. Tiit ja korit paikoillaan eli pelattavassa kunnossa, mutta väyläopasteet puuttuvat vielä, hiekka tiiltä, sekä yhdeltä tiiltä askelmat. Myös raivatut puut ovat vain siirretty väylältä metsän puolelle joka aiheuttaa hankaluutta jos menee pissalle. Nämä epäkohdat saadaan toivottavasti kuntoon tämän kesän aikana. Penkkejä ei ole eikä tarvitsekaan, koska monella väylällä tii on sen verran korotettu että siinä on hyvä istua jos haluaa tauon. Kierroksen pituus noin 4km ja aikaa kuluu noin kaksi tuntia jos istuskelee hetken.
Niin ja puistoalueella on niin tiivis maa, että vaikka on ollut sateetonta muutaman päivän kastelet silti kenkäsi. Väylälä kaksi toinen heitto päätyy helposti märälle nurmialueelle.
Tällä hetkellä rata on 13 väyläinen joskaan uutta ratakarttaa taikka opasteita ei ole vielä saatavilla. Kaksi ”lisäväylää” sijoittuvat vanhan kartan mukaisesti vitoskorin jälkeen siten, että ensin heitetään metsän rajasta takas pohjoista päin suoraan korille, jonka jälkeen palataan ”kutos” väylän tiitä kohden heittäen väärinpäin oleva ”S” pensaiden taakse. Molemmat väylät ovat pituudeltaan noin 80 metriä.
Itse radan alue on mukava ja pienet korkeuserot sekä yllättävän kekseliäs ratasuunnittelu tekee tästä radasta ehdottomasti kokemisen arvoisen kokonaisuuden. Vaikka radalla ollaan lähellä muita väyliä sekä alueen käyttäjiä, niin tästä huolimatta ei tunnu, että joutuisi liiaksi varomaan muita taikka odottelemaan alueen vapautumista.
Ainoat miinukset jotka rata tällä hetkellä saa johtuvat puutteellisista opasteista sekä paikka paikoin huonosti hoidetuista nurmialueista.
2020 rataan on varmaankin tullut juuri lähiaikoina päivitystä kun 3-tien laajennuksen takia radan takana on tehty isoja hakkuita. Samalla pari väylää on poistunut ja tilalle on tehty yksi uusi väylä. Tästä syystä ratakartta on vanhentunut eikä opasteista oikein meinaa saada selvää kun ne ei pidä kaikilla väylillä paikkaansa. Tällä hetkellä väyliä löytyi 10. Väylät ovat kuitenkin monipuolisia ja rata kuitenkin oikein mielenkiintoinen pelata. Uudet väyläopasteet, kunnon next tee kyltit ja ob tikutusten tarkistus niin tällä radalla on potentiaalia oikein hyväksi puistoradaksi. Toistaiseksi kuitenkin paras puistorata joka riittävän helppo aloittelijoille, mutta joka tarjoaa myös paremmalle pelaajalle monipuolisia ja haastavia heittoja mando kiertoineen.
Päivitys 2019: karttalinkki vie väärään paikkaan. Onneksi satuin vahingossa ajamaan puiston ohi ja näin korit. Parkkipaikka löytyi suoraan tien vierestä. Muutoin aikaisemmat kommentit pitävät hyvin paikkaansa. Väylät ovat monipuolisia ja hyvin suunniteltuja. Väylillä on reilusti tilaa heitoille. Rata oli mukava kiertää, tällaisia puistoratoja ei liikaa ole. Ainoa heikkous oli jo aiemmin mainittu vesi. Pelasin radan yösateiden jälkeen, onneksi oli goretex-kengät mukana autossa. Tämä rata kannattaa käydä heittämässä läpi. +++
Mukava ja vaihteleva rata. 1,2,4 ja 5 väylät varsinkin erinomaisia. Väylä 11 oli aiemmin nanna väylä lopettaa, holaria sai yrittää. Nyt kori siirretty kauemmas. Tämä ei mielestäni ollut hyvä ratkaisu.
Muutoin kuitenkin erinomainen rata, suosittelen.
Kauniilla puistoalueella sijaitseva rata, mikä soveltuu varmasti hyvin aloittelijoille ja heikompi tasoiselle (kuten minä) fore treeniin.
Mukavalla alueella sijaitseva rata. Hyvä varsinkin heikompi tasoisille heittäjille. Edistyneemmille jokseenkin helppo muttei tylsä.
Toimiva rata, jolle viljelty mandoja aika reippaalla kädellä. Paikoin turvallisuuden takia, paikoin muuten vaan. Väylät kuitenkin ihan hyviä. Ainoa miinus on kostea maasto, vielä elokuun lämpimilläkin keleillä oli märkää. Kannattaa siis varautua sen mukaisilla jalkineilla.
Varsin mukava puistorata. Puustolla ja maaston muodoilla ollaan onnistuttu tuomaan väyliin hienosti eloa ja monipuolisuutta. Kämmen tai annukka on täällä kovassa käytössä. Väylät suosivat niitä pääosin. Mandot ja OB:t ovat myös tervetullut lisä puistoradalle. Ensi kerralla kun keksii vielä autolle järkevän parkkipaikan.
yks mukavemmista puistoradoista mitä pellannut. vielä kun muutama väylä tulis lisää niin tulis useemmin käytyä.