"Kaikki Suomen frisbeegolfradat yhdessä paikassa."

Nukarin frisbeegolf

Radan kuvaus

Talvipelattavuus ei tiedossa

Tekninen 18-väyläinen rata vanhalla avolouhoksella. Löytyy metsäpilliä ja aakeeta laakeeta. Pysäköinti huoltoasema Tauko Nukarin pihassa.

Lue lisää

Vanha avolouhos, jossa järjestettu aikojen saatossa jokkis ja motocross kisoja.

Ajankohtaista

Radan tiedot

  • Osoite

    Hämeentie 141
    05450 Nurmijärvi


  • Rata kartalla

  • Perustettu

    2024

  • Korit

    Prodiscus

  • Väylien määrä

    18

  • Heittopaikat

    TeePad

  • Pinnanmuodot

    Kumpuileva, jonkin verran korkeuseroja

  • Opasteet

    Itsetehdyt opasteet

  • Ratatyyppi

    Hiekkakuopparata

  • Ylläpito

    Viikoittainen

  • Ratamestari

    Nukarin Viskojat ry

  • Suunnittelija

    Tero Savinainen

  • Ilmainen/maksullinen

    ilmainen

  • Lisätietoja

    Kahvio

  • Talvipelattavuus

    Ei tiedossa

Väyläkuvaukset

Nukarin frisbeegolf

Ratakartta

Väylä 1: Nukari #1

Pituus 113 metriä. Par 3

Väylä 2: Nukari #2

Pituus 86 metriä. Par 3

Väylä 3: Nukari #3

Pituus 98 metriä. Par 3

Väylä 4: Nukari #4

Pituus 133 metriä. Par 4

Väylä 5: Nukari #5

Pituus 123 metriä. Par 4

Väylä 6: Nukari #6

Pituus 98 metriä. Par 3

Väylä 7: Nukari#7

Pituus 114 metriä. Par 3

Väylä 8: Nukari #8

Pituus 132 metriä. Par 3

Väylä 9: Nukari #9

Pituus 54 metriä. Par 3

Väylä 10: Nukari #10

Pituus 112 metriä. Par 4

Väylä 11: Nukari #11

Pituus 100 metriä. Par 3

Väylä 12: Nukari #12

Pituus 118 metriä. Par 4

Väylä 13: Nukari #13

Pituus 116 metriä. Par 4

Väylä 14: Nukari #14

Pituus 68 metriä. Par 3

Väylä 15: Nukari #15

Pituus 95 metriä. Par 4

Väylä 16: Nukari #16

Pituus 76 metriä. Par 3

Väylä 17: Nukari #17

Pituus 112 metriä. Par 3

Väylä 18: Nukari #18

Pituus 170 metriä. Par 4

10 arvostelua radalle “Nukarin frisbeegolf

    Rata oli helppo löytää. Hyvä kun Uudellemaalle tulee uusia ratoja.

    Väyläopasteet oli hyvin paikallaan tänään. Ja hienoa , että nk sokkoväylillä oli kellot , jotta voit antaa merkin, että väylä on vapaa. Tästä iso plussa. Tiit hyvät.

    Minusta hyvin persoonallinen rata. Joissain väylissä erikoiset muodot, mutta minä koin sen persoonallisuutena ja mukavana vaihteluna nk perusmuotoisiin väyliin. Heittämiselle uusia haasteita. Minä nautin kieroksesta. Tulen toistekin.

    Bongattu! Karttalinkki vie suoraan kohteeseen ja parkkipaikka löytyy huoltoaseman pihasta. Sieltä on selkeä opaste ja ura suoraan ykkösen tiille. Ratakarttaa ei vielä löytynyt, sellainen mahdollisesti on tulossa. Tarjolla on 18-väylän kokonaisuus hiekkamontun maastossa.

    Kuten jo arvosteluissa on todettu, väylät ovat haastavuudeltaan selvästi eritasoisia. Löytyy helppoja par3 ja par4 väyliä ja niiden vastapainona erittäin haastavia par3 väyliä. Väylistä 2 ja etenkin 9 ovat täyteväyliä – eivät sovi yhteen muiden väylien kanssa, esimerkiksi vertaamalla niitä kasiin. Viitonen ja 10 olivat tavallaan toistensa kopiot – muutoin väylät olivat monipuolisia ja mielekkäitä. Väylän 14 linjaa en löytänyt, siitä voisi pari mäntyä napata pois. Heitin väylän forerollerilla, kun en muutakaan keksinyt.

    Rata on kokonaisuutena suunniteltu hyvin. Väylät siirtymineen muodostaa selkeän kokonaisuuden. Heittopaikat ja korit ovat kunnossa. Radalla on huomioitu myös turvallisuusseikat ja parissakin kohdassa oli verkko viritettynä heittopaikan suojana.

    Omaan mieleen hyvä kokonaisuus, jota voisi vielä kehittää paremmaksi pienen muutoksin. Kierroksen jälkeen radasta jäi positiiviset fiilikset ja rataa voi suositella muillekin. Oma arvio 3½/5, tulevaisuudessa 4/5 rata.

    Alla on sanottu jo paljon olennaista itse väylistä: par4 helpompia (poislukien v18), par3-väylät osin jopa protason väyliä haastavuudeltaan. Korit hyviä, next tee-opasteet löytyvät pienellä puista. Suorastaan nerokkaasti suunniteltu kiertokokonaisuus. Parilla lisämandolla ja tamppaantumisella tästä tulee vielä mahtava rata.

    Näkee, että ratakokonaisuuteen on uhrattu vapaaehtoisten aikaa, suunnittelua ja mielenterveyttä. Kiitos siitä. Rata selkeästi kiinnostaa Uudenmaan heittäjiä, koska lähes joka väylällä oli porukkaa. Tämä ei ole itsestäänselvyys, kun puhutaan keskellä maaseutua olevasta radasta, eikä ison kaupungin suosituista radoista. Ja miksei kiinnostaisi, oikein tervetullut rata KU:n alueelle. Hieno, monipuolinen kokonaisuus. Ristikivi vol 2 on syntynyt.

    Keskivertoa omaperäsempi rata. Suurin osa par 4 ehk vähä liian helppoja, ja par 3 sit suhteessa paljo vaikeempia. 10. väylään useempi tuttu ottanu eaglen jo, eli vähän turhan iisi väylä. 14. väylä on radan kohokohta, ja parhaita väylii mitä pelannu. Rysty only heittäjiä vituttaa, mut väylällä on täysin selkeä forelinja, eikä vaadi edes kättä. Hitaalla kiekolla suoraan läpi, tai driverilla skippi loppuun ja ihan korin alle. Oikeesta yläkulmasta saa myös upsin korille, jos on ovela. Tätä väylää täytyy suojella muutoksilta 😅.

    Todella kiva uusi rata. Miettisin ehkä #2 tiin vieressä olevaan kuuseen mandoa. Puun oikealta pystyi aika helposti neppaamaan fore antsan rinkiin.

    Sekä #10 pystyi heittämään oikealta puiden yli eagle putille kohtuu helposti. Mahdollinen mando pakottamaan väylää pitkin peluuseen?

    Hienoa duunia radan suunnittelussa. Näitä lisää.

    Radassa paljon parannettavaa, radalla ei kunnollisia opasteita seuraaville väylille. Väylillä risukasoja ja muita sinne kuulumttomia esineitä mm. Auton ovi.

    Väylät itsessään erittäin typerästi suunniteltuja. Esim. 2m leveä käytävä jolla pituutta oli yli 80m. Tämä oli vasta alkua näille typerästi suunnitelluille väylille.

    Ratasuunnittelija voisi harkita alaansa uudestaan.

    Kiitos Mikko palautteesta.

    Opasteet tulee vaihtumaan paremmin erottuviksi.

    Risukasoja nyt vaan on metsissä ja vähän siellä väylilläkin. Väylien ja lähimmät metsien risukasat tullaan siirtämään. Tässä oli nyt vaan vähän hoppu saada rata auki ennen kesälomia.

    2. väylä on 68m ja aivan heitettävissä korille asti. Siinä tulee rankkua jos kopsahtaa puuhun.

    Ps. En kyllä rupee vaihtamaan sähköalalta pois kommenttisi takia.

    Vaatii kyllä reilusti kulumista että näkee onko tuosta mihinkään. Kakkos väylä oli kyllä melkoinen pettymys. Oisin toivonut pidempää alamäkiliidätystä ja kiertokin ois sopi kolmoselle. Melko erikoisia väyliä ja en osaa sanoa onko se hyvä vai huono juttu. Linjat oli osassa todella mielenkiintoisia. Ei ainakaan vielä sytyttänyt mutta ehkä tulevaisuudessa. Teestandardi pitäisi olla joka paikassa 2×4 metriä.

    Monipuolisten väylien hiekkakuopparata. Alueen korkeuseroja ja myös vanhoja kulku-uria on hyödynnetty onnistuneesti.

    Heittoalustalavat ja korit laadukkaat. Ilmeisesti kakkosväylän jyrkkään hiekka-alamäkeen tulee portaat?

    Kiinnostavaa haastavuutta on useammissa väylissä, löytyy mm. ”tuplamutkaisia” pidempiä väylälinjojakin sävyttämässä kierrosta. Erottuvia ”signatureväyliä” ovat esimerkiksi 5., 13. ja vaativana finaalisuorana 18!

    Ratakokonaisuudessa on paikoittain toistuvuutta hiekkakuoppaympäristöön ja pääosin samankaltaiseen, mäntyenemmistöiseen puustoon perustuen… Väylissä on myös yksittäisiä (2. ja 9.) helpompia vauhdittamassa kierrosta.

    Nukari on mainio vahvistus Keski-Uudenmaan ratatarjontaan!

Vastaa