"Kaikki Suomen frisbeegolfradat yhdessä paikassa."

Multian frisbeegolfrata

Radan kuvaus

Talvipelattavuus ei tiedossa

Multian 9-väyläinen frisbeegolfrata päivittyi 21-väyläiseksi vuoden 2020 aikana.

Lue lisää

8-väylän pituus nyt 125m ja par 4. Ratakarttaa ei ole tämän muutoksen jälkeen päivitetty. ( 1.8.2022 )

Radan aiempi nimi Multia DiscGolfPark ( 9-väylää ).

Radan tiedot

  • Osoite

    Siltalammintie 5
    42600 Multia


  • Rata kartalla

  • Perustettu

    2015

  • Korit

    DiscGolfPark-maalikori

  • Väylien määrä

    21

  • Heittopaikat

    TeePad

  • Pinnanmuodot

    Kumpuileva, jonkin verran korkeuseroja

  • Opasteet

    Itsetehdyt opasteet

  • Ratatyyppi

    Metsärata

  • Ylläpito

    Kuukausittainen

  • Ratamestari

    Tero Huisman

  • Suunnittelija

  • Ilmainen/maksullinen

    ilmainen

  • Lisätietoja

  • Talvipelattavuus

    Ei tiedossa

Väyläkuvaukset

Multian frisbeegolfrata

Ratakartta

Väylä 1: Multia #1

Pituus 105 metriä. Par 3

Väylä 2: Multia #2

Pituus 125 metriä. Par 3

Väylä 3: Multia #3

Pituus 46 metriä. Par 3

Väylä 4: Multia #4

Pituus 117 metriä. Par 3

Väylä 5: Multia #5

Pituus 72 metriä. Par 3

Väylä 6: Multia #6

Pituus 65 metriä. Par 3

Väylä 7: Multia #7

Pituus 110 metriä. Par 3

Väylä 8: Multia #8

Pituus 125 metriä. Par 4

Väylä 9: Multia #9

Pituus 100 metriä. Par 3

Väylä 10: Multia #10

Pituus 105 metriä. Par 3

Väylä 11: Multia #11

Pituus 165 metriä. Par 4

Väylä 12: Multia #12

Pituus 156 metriä. Par 4

Väylä 13: Multia #13

Pituus 95 metriä. Par 3

Väylä 14: Multia #14

Pituus 198 metriä. Par 5

Väylä 15: Multia #15

Pituus 96 metriä. Par 3

Väylä 16: Multia #16

Pituus 105 metriä. Par 3

Väylä 17: Multia #17

Pituus 270 metriä. Par 5

Väylä 18: Multia #18

Pituus 160 metriä. Par 4

Väylä 19: Multia #19

Pituus 110 metriä. Par 3

Väylä 20: Multia #20

Pituus 92 metriä. Par 3

Väylä 21: Multia #21

Pituus 45 metriä. Par 3

25 arvostelua radalle “Multian frisbeegolfrata

    Tosi mukava rata heittää. Pieniä parannuksia saisi tehdä, mutta paikailliseksi rataksi tosi mukava.

    + Heittopaikat, Korit, Opasteet, Väylien Suunnittelu

    – Ratakartan saisi päivittää, kun 8 väylä muuttunut ja isossa kartassa ei ole muutosta. Samoin väylien yksityiskohtaisemmat kyltit sai uusia ja laittaa uudet laput niihin, koska ne on irti joltain väyliltä.

    – Myös se, että kauenpaa tulevan hankala heittää jos ei löydä opasteita, mutta joka korissa nuoli sinne suuntaa missä seuraava väylä on.

    + Myös se, että aloittelijoille Perherata ja harrastaville ja kilpailijoille, koko rata.

    Huom! Talvella rata on suljettu hiihtolatujen takia ja talvirata sijaitsee urheilukentällä. Talvirataa voi heittää myös kesällä. Jos se on liian helppo niin kesällä voi tulla heittämään koko ratan.

    Multian talvirata ei enää ole paikassa Siltalammintie 5. Uusi talvirata 7-väylää löytyy osoitteesta Urheilutie 1. Rataa voi käyttää myös kesäaikaan, kun muistaa varoa urheilu/pallokenttäalueella olevia muita liikkujia.

    Edellisen kommentoijan kanssa samaa mieltä että turvallisuusnäkökulmasta rata saisi olla 18 väyläinen. Nuo kaksi aiemmin mainittua väylää (8/21) kun poistaisi sekä 10.väylän, jonka kori on 11.väylän tiin vieressä.
    Muuten hieno metsärata jossa ihan mukavaakin heiteltävää. Tosin paljon spotattavaa nykyrata jättää. Väyläkartoissa jonkin verran toivomisen varaa ja tosiaan aika paljon turhaa ob tikutusta metsässä.
    Nykymuodossaan radalle 3,5/5

    p.s. tällä radalla riittää kavereita ilmeisesti koko kesäkuun ajan eli vahva ötökkämyrkytys mukaan.

    Multian kunnassa keskustan hiihtolatujen äärellä Multian frisbeegolfrata. Radalla mittaa 21-väylää (2538m) ja AA1-luokitus. Kiekon perässä tuli käveltyä 5800m.

    Multian rata ei kovin paljoa korkeuseroja sisältänyt, joten kohtalaisen kevyestä kierroksesta olisi siltä osin käynyt, mutta väylien yhteismitta oli kuitenkin kohtalaisen iso, joten hyvän kuntoliikunnan puolelle kuitenkin meni. Siirtymät lyhyitä, ainoastaan 15 – 16 hieman pidempi. Vaikka kohtalaisen tasaista olikin, niin silti pientä ylä- ja alamäkeä oli saatu kierrokseen mukaan. Ei niin tarkkaa heittäjää miellytti kovasti se, että metsäväylilläkin oli monesti runsaasti tilaa heittää ja heittolinjat olivat selkeät. Toki joukossa oli myös ahtaita metsäväyliäkin ja niiden vastakohtana sitten oikeasti avointa väylää myös, missä puut eivät olleet lähellä rankaisemassa.

    Väylät kulkivat pääosin metsässä ja vain osittain pururataa pitkin, toki ylityksiä oli sitten enemmän. Tämä hyvä, sillä pelkästään kuntopolkua seuraavat väylät ovat todella tylsiä heittää. Tällä hetkellä väylillä 1, 2, 4 ja 7 koreja oli siirretty talvilayouttia varten muutaman kymmenen metriä lähemmäs heittopaikkaa. Kesälayoutin väylä nro 20 eli nyt muutettu talvilayoutin nro 8 väyläksi. Kesälayoutin 8-väylä sijaitsi vieressä. Kun hiihtoladut tulevat alueelle, niin kesälayout poistuu käytöstä.

    Rakenteet hyvässä kunnossa, kuten juuri uudistetulta radalta saattaa odottaakin. Löytyi infokartta, heittopaikat isoja (varustettu harjoilla ja lapioilla), teeopasteet selkeät, next tee -kylttejä esimerkillisen paljon, vaikka seuraava väylä olisi ollut aivan vieressäkin. Korit huomiolippuinen laadukkaat dgp:t. Lähtöpaikalta löytyi tulipaikka ja huussi. Myös roskiksia oli, runsaasti pieniä tuhkiksia ja ojien yli mukavasti lankkuja monin paikoin.

    Väylistä mielenkiintoisin oli nro 14, mikä oli 198m pitkä par5-väylä harjun päällä kulkien ja koko ajan vasemmalle kaartaen. Väylällä kannattaa pysyä tai muutoin löytää kiekkonsa ei niin kivasta paikasta. Ja niitä ei kivoja paikkoja löytyi… todellakin… 10 heiton edestä! Ratamestarin pieni erikoinen oli väylällä nro 3 missä kori hienosti kiven päällä.

    Väylissä olisi riittänyt viilattavaakin. Nro 8 oli aika vaarallinen väylä alamäkeen ja mutkaan heitettynä, joten spottaus ihan ehdoton! Pitkä väylä kaartui voimakkaasti oikealle ja ojissa oli näin syksyllä todella paljon vettä ja muutoinkin väylä oli suurimmaksi osaksi melkoista mutavelliä, kuoriketta kuulemma on tulossa jossain vaiheessa. Nro 9 oli minusta tylsä ja turha hazard/ob-kikkailu, vaikka sillä näyttävyyttä olikin selvästi haettu. Nro 17 oli radan pisin eli 270m pitkä väylä. Yleensä nuo pitkät väylät ovat radan ”kruunuja”, mutta nyt vaipui normiväylän tasolle. Turhaa väylän venyttämistä ja turhan oloista ob-kikkailua myös. Nro 21 aika teennäinen väylä minkä heittopaikka postimerkin kokoinen tee ja opastetta ei missään. Lisäksi heittolinja viimeisellä menee 1-väylän heittopaikan ja tulipaikan välistä…

    Ratamestarinkin kanssa tuli mukavasti rupateltua hetki kierroksen päätteeksi.

    Multia rata oli oikein mainio 21-väyläinen haasteita sisältänyt rata, heittotilaa oli monin paikoin runsaasti mikä itseään erityisesti miellytti suuresti. Rakenteet lähes priimassa kunnossa. Vaikka väylissä olisi riittänyt viilattavaakin, niin silti niiden avoimuus ja vaihtelevuus loivat hyvän pelifiiliksen. Radalle voi antaa täydet viisi tähteä arvosteluksi. Nippa nappa ei pääse kuitenkaan 12 suosikkiradan joukkoon. Väyläpuutteiden lisäksi korkeuseroja oli turhankin vähän eikä maisemallisestikaan rata tarjonnut mitään erikoista, sitä perusmetsäväylää vaan. Voisi pelata hyvin joskus uudestaankin.

    5/5

    Rata nyt 21-väyläinen. Tiit, opasteet ym. ovat kunnossa. Iso opaskartta vielä puuttuu, mutta tulee lähiaikoina. Myös dronekuvausta on mietitty. Mahdollisuus myös kiertää perherataa: väylät 1,2,3,4,5,6,7, 20 ja 21. Yli 100 metrin väylät par 4.

    MultiaDiscGolfPark on nyt 21-väyläinen rata, josta löytyy niin helppoja kuin myös haastavia väyliä. Väylien yhteispituus on 2630 metriä (par 71). Ratakartaa ja väyläopasteet tulevat lähiaikoina. Rata on kuitenkin hyvin pelattavissa ja siirtymäopasteet ovat hyvät, joten eksymisen pelkoa ei ole.

    Karttalinkki vie oikeaan osoitteen ja ratakartta / aloitus on helposti löydettävissä. Paikan päällä odottikin laajennettu 20-väyläinen 9-väyläisen sijaan. Väylät ovat monipuolisia, osin haasteellisia. Siirtymät ovat lyhyitä ja opasteet ovat kunnossa – tosin yksi pidempi kävely löytyy. Kännykkää ei juurikaan tarvinnut kierroksen aikana vilkuilla. Laajennus vaikutti vielä kohtuu tuoreelta ja maasto ei ole vielä muokkautunut pelaamisesta. Radassa on potentiaalia ja se kehittyy vielä – ei kannata siis menettää hermojaan pelaamisen ohessa. 🙂 Vahva 3/5.

    Radalla pidetään vielä useammatkin talkoot, joten risukasat vähenevät. Väylät eivät kovin paljon enää muutu, joten puutavaraa kyllä kiekkojen eteen löytyy jatkossakin. Alhalla olevia oksia tosin poistetaan.

    Mukava kun on saatu väyliä lisää. Mutta rata on vielä todella pusikkoinen ja risukasoja täynnä ja nuo uudet väylät on todella kapeita. Tuntuu paikoitellen siltä ettei ole edes kunnon heittoväylää mitä pitkin heittää. Jokaisen heiton jälkeen joutuu etsimään kiekkoja… vaikka pysyisikin suht keskellä. Yksi kiekko jo hukkui porukalla matkan varrelle. Tästä saisi hyvän radan jos vähän saisi raivattua tilaa lisää.

    VÄYLÄ 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 YHT
    PAR 3 3 3 3 3 3 3 4 3 3 31
    PITUUS 106 124 46 111 70 63 112 178 94 94 998

    VÄYLÄ 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 YHT
    PAR 3 3 4 3 3 5 4 3 4 3 35
    PITUUS 102 73 105 95 105 263 175 56 131 92 1197

    Väylälle viisi on lisätty mando. Seiskaväylältä on poistettu pajukkoa, mutta väylä säilyy edelleen par 4:a. Ojat ovat kuitenkin edelleen vettä täynnä, joten kaveriapu on hyvä keino pitää kiekot tallella.
    Ensi vuonna, mikäli suunnitelmat toteutuu, saadaan radasta 18-väyläinen.

    Mukavia metsäväyliä. Keltaiset ja oranssit kiekot käyttöön jos haluu löytää. Väylä #7 on petollinen. Paljon pusikkoa jonne voi hukata kiekon ja lopussa kannattaa heittää Dragonilla (ojissa on vettä). Erityiskiitos leveistä lankuista joita on sijoiteltu ojien ylityspaikkoihin.

    Seiska väylä hakee vielä muotoaan. Väylän reunapusikoita kuritetaan vielä tämän kesän aikana, mutta tuskin koko pajupusikko lähtee. Hiihtoladun pohjat ajetaan traktorileikkurilla pari-kolme kertaan kesässä.

Vastaa