"Kaikki Suomen frisbeegolfradat yhdessä paikassa."

Koipikankaan frisbeegolfrata

Lue rataluokituksista

Radan kuvaus

Koipikankaan urheilukenttää kiertävän pururadan maastossa sijaitseva 9-väyläinen frisbeegolfrata. Radan ensimmäinen heittopaikka löytyy Pihlajavesi rispii-kyltin vierestä. Rata kiertää urheilukenttää vastapäivään. Kaksi viimeistä väylää urheilukentällä. Heittopaikat merkitty puisin merkein.

Lue lisää

Ajankohtaista

Ei blogipostauksia.

Radan tiedot

  • Osoite

    Sahantie 2
    42910 Keuruu


  • rata kartalla

  • Perustettu

    2007

  • Korit

    Muu

  • Väylien määrä

    9

  • Heittopaikat

    Maapohja

  • Pinnanmuodot

    Kumpuileva, jonkin verran korkeuseroja

  • Opasteet

    Ei

  • Ratatyyppi

    Metsärata

  • Ylläpito

    Satunnainen

  • Ratamestari

  • Suunnittelija

  • Ilmainen/maksullinen

    ilmainen

  • Lisätietoja

  • Tulevat tapahtumat
  • Lähimmät jälleenmyyjät

Väyläkuvaukset

Koipikankaan frisbeegolfrata

Väylä 1: Koipikangas #1

Pituus 73 metriä. Par 3

Väylä 2: Koipikangas #2

Pituus 83 metriä. Par 3

Väylä 3: Koipikangas #3

Pituus 129 metriä. Par 3

Väylä 4: Koipikangas #4

Pituus 53 metriä. Par 3

Väylä 5: Koipikangas #5

Pituus 100 metriä. Par 3

Väylä 6: Koipikangas #6

Pituus 97 metriä. Par 3

Väylä 7: Koipikangas #7

Pituus 112 metriä. Par 3

Väylä 8: Koipikangas #8

Pituus 70 metriä. Par 3

Väylä 9: Koipikangas #9

Pituus 90 metriä. Par 3

3 arvostelua radalle “Koipikankaan frisbeegolfrata

    Keuruun kaupungissa Koipikankaan frisbeegolfrata. Radalla pituutta 9-väylää, 807m ja B3-luokitus. Kiekon perässä tuli käveltyä 1710m. Pelattu 28.6.2022.

    Pihlajaveden Koipikankaan rata ei kovin paljoa korkeuseroja sisältänyt, joten aika kevyehköstä ulkoilusta kävi radan kiertäminen. Väylät pitkiä ja vaihtelevia. Kiekot löytyy maastosta hyvin, ainoastaan 6-väylän vasemmalla puolella olevaa rinnettä kannattaa varoa. Väylistä mukavin heittää oli viimeinen eli nro 9 missä oli tilaa paljon, kun heitettiin kentän yli. Siirtymät radalla todella lyhyet, sillä heittopaikka sijaitsi aina edellisen väylän korin vieressä. Rata oli näin ollen erittäin nopea kiertää vaikka väylillä jonkin verran pituutta olikin.

    Parkkipaikka on yhteinen viereisen hautausmaan kanssa ja 1-väylän heittopaikka löytyy p-paikan läheisyydestä ”Pihlajavesi Rispii” -kyltin vierestä. Heittopaikkaopasteet puiset nuolet missä ko. väylän numero, pituus ja par-lukema. Koipikankaan urheilukentällä, jonka ympärillä rata kiersi, mahdollisuus ulkoiluttaa draivereita. Penkkejäkin löytyi tauon pitoon ihan mukavasti. Alle kilometrin päässä Sahanrannan uimaranta lentopallokenttineen ja grillikotineen. Lähin evästelypaikka Kioski Kauppala kahden kilometrin päässä radasta. Keuruun keskustan palveluiden äärelle 24km.

    Mutta ei… ei ollenkaan, ei yhtään. Ensin infokartta ja väylätiedot. Radan alussa infokartta missä esim. 9-väylän pituus oli satumaiset 275m. Tämä uudenoloisen näköinen kartta ei onneksi pitänyt kuitenkaan lähellekään paikkaansa. Vaikka nytkin väylien pituudet olivat aivan hurjan liian pitkiä maastoon nähden (väylät heitettiin koko ajan sokkona kiemurtelevaa kuntopolku uraa pitkin), niin, jos ratakartta olisi pitänyt paikkaansa, niin nyt surkeasti toimineet väylät olisivat olleet yksi kauhea katastrofi. Noh… väylätiedot olivat muutoinkin ihan sekaisin. Infokartta, fgr:n väylätiedot ja radan väylillä olleissa opasteissa olleet tiedot poikkesivat kaikki hyvin paljon toisistaan, ei mitään hajua mikä sitten oli oikeaa tietoa, ei ainakaan lähtöpaikan ratakartta siis. Heittopaikat maapohjalla. Korit Faith Power Group halpiskorit joista 2-väylän kori aivan rikkopoikki finaalissa ja moni muukin ihan elinkaarensa päässä. Korien suhteen positiivinen maininta korien numeroinneista.

    Radan turvallisuus onneton. Väylän korin jälkeen heti vieressä seuraavan väylän heittopaikka mikä on aina turvallisuuden kannalta hyvin kehno ratkaisu. Väylien seuratessa orjallisesti kiemurtelevaa pururadan uraa, niin jokaisella väylällä olisi ollut välttämätöntä olla spotteri mukana, jotta väylien pelaamisessa tuollaisenaan olisi ollut mitään järkeä. Eikä sitä järkeä spotterinkaan kanssa paljoa olisi ollut.

    Vaikka väylät ovat ainakin radan infokartan tiedoista lyhentyneet, niin siltikin ovat maastoonsa nähden aivan liian pitkiä edelleen. Heittopaikkojen ja korien sijainti vaarallinen, joten radan turvallisuus kokonaisvaltaisesti retuperällä. Rakenteet huonot. Oikein mikään ei ollut kunnossa Koipikankaalla.

    Sääli, valtavan iso sääli, sillä Pihlajaveden asukkaat ansaitsisivat edes kohtuutasoisen lajin harrastuspaikan. Ratoja paljon kiertäneenä tiedän, jotta myös halvalla voi saada hyviä ratkaisuja aikaiseksi. Kaikki lähtee ratasuunnittelijasta jolla on edes hieman käsitystä radan yksityiskohtien suunnittelusta. Ammattisuunnittelija maksaa, mutta edullisesti tai ilmaiseksikin voi konsultoida paikallisen frisbeegolfseuran aktiiveja jotka yleensä mielellään auttavat rataprojekteissa. Koreihin kannattaa panostaa, mutta kohtuutasoisia korejakin saa kohtalaisen edukkaasti. Talkoilla sitten rakentamaan heittoalustat sekä heittopaikoille sijoitettavat opasteet. Roskis ja löytökiekkolaatikko olisivat radalle hyvä lisä. Ratakartta vastaamaan todellisuutta. Väylät paljon lyhyemmiksi tai sitten kunnollinen raivaus metsään. Alueelle olisi helppo saada mahtumaan erittäin hyvä ja laadukas pikkurata, kun unohdettaisiin kuntopolku ainakin osittain tai jopa kokonaan ja siirrettäisiin ainakin muutama väylä puita raivaten metsän puolelle.

    0/5

    Turhan vaativia väyliä maastoon ja koreihin (halpismökkiversiot) nähden. Ratakartan ja väyläopasteiden puuttumisen vuoksi ensikertalainen joutuu kävelemään extraa etsiessään seuraavan korin. Toisaalta väylät 2-7 ovat muutenkin sokkoväyliä ja pieni spottaus on aina tarpeen. Hieman lyhyemmillä väylillä voisi toimia paremmin.

    No nyt oli karmein rata mitä vastaan on tullut. Ei ratakarttaa, ei väyläopasteita, ei minkäänlaisia heittoalustoja vaan pienet puutikut hiekkatiellä merkitsevät heittopaikat. Rata tosiaan kiertää urheilukentän, mutta tuntuu että väyliä ei ole suunniteltu lainkaan vaan koreja on vain lätkitty hiekkatien varrelle sinne sun tänne. Koritkin ovat heikointa tee se itse-mallia. Tämä rata kannattaa jättää kokonaan väliin. Hyi.

Vastaa