"Kaikki Suomen frisbeegolfradat yhdessä paikassa."

Keskusliikuntapuisto

Radan kuvaus

Talvipelattavuus ei tiedossa

Legendaarinen "Keskuri" päivitettiin vastaamaan nykyajan standardeja 2018 alkusyksystä. Kaarinan rata sijaitsee Jäähallin ja tekonurmikentän välittömässä läheisyydessä.

Lue lisää

Rata kiertää metsiä ja niittyjä pitkin takaisin jäähallin nurkalle. Väylät ovat pituudeltaan hyvin vaihtelevia ja rata soveltuu aloittelijoille, harrastajille ja kilpapelaajille.

Kaarinan radan ominaispiirteitä ovat metsäinen maasto ja niityllä sijaitsevat puukujat. Rata vaatii tarkkuutta, mutta myös pituutta, joten haasteita riittää. Ylämäet ja alamäet tuovat oman lisänsä muutenkin mielenkiintoiseen rataan.

Radan tiedot

  • Osoite

    Erotuomarinkatu 6
    20780 Kaarina


  • Rata kartalla

  • Perustettu

    2004

  • Korit

    Prodigy

  • Väylien määrä

    12

  • Heittopaikat

    Tekonurmi

  • Pinnanmuodot

    Kumpuileva, jonkin verran korkeuseroja

  • Opasteet

    Prodigy-opasteet

  • Ratatyyppi

    Peltorata
    Puistorata
    Metsärata

  • Ylläpito

    Kuukausittainen

  • Ratamestari

  • Suunnittelija

    Seppo Paju, Mikko Laihonen

  • Ilmainen/maksullinen

    ilmainen

  • Lisätietoja

  • Talvipelattavuus

    Ei tiedossa

Väyläkuvaukset

Keskusliikuntapuisto

Ratakartta

Väylä 1: Keskuri #1

Pituus 99 metriä. Par 3

Väylä 2: Keskuri #2

Pituus 64 metriä. Par 3

Väylä 3: Keskuri #3

Pituus 60 metriä. Par 3

Väylä 4: Keskuri #4

Pituus 58 metriä. Par 3

Väylä 5: Keskuri #5

Pituus 92 metriä. Par 3

Väylä 6: Keskuri #6

Pituus 68 metriä. Par 3

Väylä 7: Keskuri #7

Pituus 142 metriä. Par 4

Väylä 8: Keskuri #8

Pituus 96 metriä. Par 3

Väylä 9: Keskuri #9

Pituus 185 metriä. Par 4

Väylä 10: Keskuri #10

Pituus 108 metriä. Par 3

Väylä 11: Keskuri #11

Pituus 135 metriä. Par 4

Väylä 12: Keskuri #12

Pituus 64 metriä. Par 3

17 arvostelua radalle “Keskusliikuntapuisto

    Päivitetty arvostelu, sillä edellisen jälkeen on tehty merkittäviä parannuksia. Hienoa, että Kaarinan rataankin panostettiin ja vanhojen, jo kelvottomiksi kuluneiden korien tilalle saatiin uudet ja asianmukaiset. Myös heittopaikat on uusittu. Erittäin mukava rata ja kaikki muutokset ovat olleet parempaan suuntaan. Harrastajamäärien kasvaessa tämä rata tuntuu vain olevan aika ruuhkainen, joten kannattaa varautua siihen, että kauniina kesäiltana voi joutua omaa vuoroaan odottelemaan.

    Piti tuossa 27.9. torstaina käydä hetken tauon jälkeen tämä rata suorittamassa, mutta oli jo ykköstiin tolpassa ilmoitus, että rata suljettu kunnostustöiden vuoksi. Tätä olikin jo hetki toivottu!
    Senverran näki siitä lähistöllä olevista tiipaikkojen sijoittelusta, että ainakin alkupuolen väylät menossa uuteen uskoon. Prodigyn sinisiä koreja näkyi olevan asenteilla.

    Tii-paikkojen ja korien vaihto uusiin niin aivan kelpo rata, ei vaikeudeltaan mikään Lauste mutta nollille päästäkseen saa viskoa kiekkoaan kohtuullisen tarkasti.
    Muutaman väylän verran saisi varmaan kohtuullisen helposti laajennettua?

    Pertsa

    Jokohan Kaarinan kaupunki saisi tämän radan ens kaudelle kuntoon? Tämän hetkisen kunnon perusteella tätä ei voi oikein suositella kenellekään. Tiit aivan surkeassa kunnossa, opasteita ei ollenkaan ja korit ikivanhat. Väylät toisaalta ihan ok mutta ehkä osan layoutista voisi myös miettiä uusiksi. Alueella olisi mielestäni myös tilaa laajentaa.

    Täytyypäs päivittää omaa arvostelua. Muutosten jälkeen tästä tuli todella hyvä 12-väyläinen. Alun kuusi metsäväylää vaatii tarkkuutta, lopun niittyväylät pituutta joten täällä on tasapuolisesti kaikkea. Oikeastaan ainoa mikä itseä hiukan harmittaa on heittoalustat jotka saisivat olla hieman pidemmät, varsinkin niityllä kun vauhtia pitäisi saada enemmän.

    Huonoin rata missä olen käynyt. Muutama väylä suunniteltu todella huonosti. Jos joissain väylissä avaat pitkäksi valmistaudu huutamaan FORE!. Osa tiipaikoikoista suunniteltu tosi huonosti ja tiimatot täyttä kuraa. Korit tosi vanhoja…

    Kaarinan rata on yksi Turun lähialueen vanhimmista ja se on pysynyt melkoisen samanlaisena jo pitkään, ja ihan hyvä niin. Tällaisena tilastoniilona ärsyttää, jos layoutia ollaan jatkuvasti veivaamassa, mutta asiaan. Rata ei ole aivan helppo, jos kohta ei myöskään kauhean vaikea. Se koostuu enimmäkseen metsäväylistä, mutta joukossa on muutama avoimempi väylä radan puolivälin jälkeen, kunnes lopussa palataan taas tiukemmille osuuksille. Tämä rata saisi aivan uuden elämän, jos nykyiset, jo aikansa eläneet korit vaihdettaisiin uusiin. Nykyisissä koreissa ketjut ovat jäykkää tavaraa ja ne sylkevät paljon kiekkoja ulos. Harmaita yläpannattomia koreja on myös hankala havaita maastosta. Turun alueella panostukset tuntuvat kohdistuvan yksinomaan Lausteen rataan, joten tämä entinen alueen ykkösrata on jäänyt vähän hunningolle. Tusinan verran uusia koreja ei pitäisi olla mahdoton investointi Kaarinan kaupungille, jos joku sellaista rohkenisi ehdottaa.

    Viikko sitten tultiin suunnitelmasta poiketen päivän päätteeksi tänne, kun Lausteella olikin yllättäen kisa päällä. Ensimmäiset metsäväylät herättivät hiukan ristiriitaisia tunteita, erityisesti kun kiekkoja ropisi edelliseltä väylältä seuraavan tiille, missä odoteltiin vuoroamme. Korit ja tiit siis hieman liian lähekkäin ja vaatisivat nykymuodossaan suoja-aitoja / verkkoja. Näiden vaiheiden jälkeen väylät paranivat ja 5-12 olivat ihan hauskoja pelattavia, nurmikin kohtuullisen lyhyttä. Puutteellisten opasteiden vuoksi ja kuvauksesta päätellen taisi joku pro-tii jäädä havaitsematta, vaikka tarkoitus oli pelata pisimmät optiot (ainakin kasiväylä). Väylä 12 on nykyään ihan muuta kuin kuvauksessa, voisi päivittää. Illan lopuksi oli hauska paiskoa pituutta tyhjällä nurmikentällä, mutta sehän ei onnistu, jos kentällä on muita käyttäjiä. Su-iltana onnistui 🙂 Potentiaalia täällä on, mutta kehittämistäkin vielä toivoisi. Eikä tämä tietenkään Laustetta pystynyt korvaamaan, se on ilman muuta Turun seudun paras houkutin muualta tulevalle.

    Viitoskorin voisi joku käydä kaivamassa takaisin kuoppaansa. Meitin pikkujantteri kurkotti kiekkoaan kupista ja kori kaatui – ehti sentään alta pois. Muuten ihan kiva rata näin meille aloittelijoille.

    Ei mitään erityisen maittavaa heittelyä mutta käy täällä kerran tai kaksi. Peltoväylillä vähän liikaa aluskasvillisuutta. Muutama signature-tyyppinen väylä. Hyvää ja huonoa sekaisin, suht haastavaa kuitenkin mikä on hyvä.

Vastaa