Päivitetty 2021 leiskat!
Karkkilan Frisbeegolfradalla on kolme eri layoutia. Uusi vakioleiska on nykyään Gold, vanha Pro-layout on nimeltään Blue, ja vanha Am-layout on laajennettu jokaiselle väylälle, ja on nimeltään nyt Red.
Karkkilan radalla on monipuolisia väyliä aivan keskustan läheisyydessä. Rata tarjoaa ahtaita metsäväyliä sekä avoimia niittymaisemia. Karkkilan rata on yksi Suomen monipuolisimmista ja kauneimmista radoista, joka tarjoaa haasteita edistyneimmillekin viskojille. Tervetuloa heittelemään!
Karkkilan radalta löytyy kahdet tai kolmet tiipaikat jokaiselta väylältä. Kokeneet konkarit voivat hakea haastetta Gold-tiiltä, hieman helpommalla pääsee pelaamalla Blue-tiit, ja vähemmän pelanneet suosivat alottelijoille sopivaa Red-tiitä.
Ajankohtaista
07.07.2021 Ratatiedot päivitetty Karkkilan radan leiskat ovat päivittyneet vuodelle 2021! Saimme kaupungin kanssa allekirjoitettua uuden 5-vuotisen ... Lue lisää
30.07.2014 Ratatiedot päivitetty Karkkilan uudistunut frisbeegolfrata on nyt päivitetty myös tänne. Ratakartta on ollut esillä jo jonkin aikaa, mutta nyt myös ... Lue lisää
06.06.2012 Karkkilan Frisbeegolfradan uusimmat kuulumiset. Tervehdys. Karkkilan fribarata on kokenut hieman parannuksia viime kesästä. Kaikki PAR 2:et ovat saaneet lisää pituutta muuttuen PAR ... Lue lisää
Radan tiedot
Osoite
Asemakatu 1
3600 Karkkila
Perustettu
2008
Korit
DiscGolfPark-maalikori
Väylien määrä
20
Heittopaikat
Tekonurmi
Pinnanmuodot
Tasainen, vähän korkeuseroja
Opasteet
Itsetehdyt opasteet
Ratatyyppi
Puistorata Metsärata
Ylläpito
Viikoittainen
Ratamestari
KFG hallitus
Suunnittelija
Jaska Halttunen & KarkkilanFG kerho
Ilmainen/maksullinen
ilmainen
Lisätietoja
Puttikori 1. väylän tiin lähellä. Löytökiekkojen palautus katoksen alla olevasta postilaatikosta sisään. Opastetaulu 1. tiin vieressä, ja kartta löytyy myös katoksesta, jossa myöskin kisojen yhteydessä kisakeskus ja löytökiekkojen haku.
Tervetuloa Karkkilaan!
Avaus Gold- (uusi vakioleiska) ja Blue- (entinen Pro-leiska) tiipaikoilta heitetään jo legendaarisen FRISBEEGOLFRATA-triplamandon läpi, jonka drop zonena toimii Blue-tii, josta jää vielä 105 metriä väylää heitettäväksi. Väylä itsehän on niin pillisuora kuin väylä voi vaan olla, ja kiekkokontrolli on kaikki kaikessa. Rauta-aidan oikealla puolella kaikkein epäonnisimpia vaanii vielä OB. Red (etutii) leiskan tii on reilut 50m eteenpäin.
Väylän pituus: Gold 115m, Blue 105m, Red 64m.
Väylä 2: Karkkila #2 - 2021
Pituus 155 metriä. Par 4
2021 väylälle on tehty uusi Gold-tii, joka nostaa väylän parin 4:een. 40m pidennyksen myötä väylän vasenta reunaa rajaava rauta-aita-OB on erittäin paljon pelissä, ja ylivarovaisuus taas vie väylän oikein reunan mörriin, joten avaus on syytä sijoittaa keskelle väylää. Blue-tii on entisellä paikallaan, ja vaatii ronskia kättä ja tarkkaa heittoa korille pääsyyn, ja Blue- ja Red-leiskojen par on 3.
Väylän pituus: Gold 155m, Blue 114m, Red 69m.
Väylä 3: Karkkila #3 - 2021
Pituus 117 metriä. Par 3
2021 väylälle on tehty uusi Gold-tii, noin 25m taaksepäin vanhasta Blue-tiistä. Tämä nostaa väylän vaikeustasoa reilusti, kun korille ei enää riitäkään silkkinen midari, tai pikkunäppärä fore. Väylän vasemman reunan puskat tulevat varmasti useammin tutuksi, mutta sieltä parin pelastaminen on työn ja tuskan takana.
Väylän pituus: Gold 117m, Blue/Red 94m.
Väylä 4: Karkkila #4 - 2021
Pituus 86 metriä. Par 3
Tiukka ison foreässän muotoinen väylä jyrkkään ylämäkeen. Radan alulle ominaisista ahtaista väylistä se toiseksi ahtain. Kakkonen on erittäin kova tulos. Usein nähty peli on heittää rystyllä pitkälle putille mäen alle, mutta epäonnisella puuosumalla voi kirjoittaa korttiin vähintään bogin. 2021 väylälle tehty uusi Red-etutii, reilut 20m eteenpäin.
Väylän pituus: Gold/Blue 86m, Red 62m.
Väylä 5: Karkkila #5 - 2021
Pituus 66 metriä. Par 3
66m alamäkeen ja paljon puita. Väylä korille on selkeä ja reilu, mutta linjaan on osuttava, muuten rinteestä taistellaan ehkä jo bogista. Korin takana on rinne, joten holaria voi todellakin runata. 2021 väylälle tehty Red-etutii, noin 10m eteenpäin.
Väylän pituus: Gold/Blue 66m, Red 58m.
Väylä 6: Karkkila #6 - 2021
Pituus 87 metriä. Par 3
Oikeakätisille foretaitajille on tarjolla hyvät puttipaikat kämmenässällä. Jos sellainen ei kuulu arsenaaliisi, voi rystyllä pelata joko varmalle pitkälle putille, tai matalalla ja kovalla heitolla oksien alta vaikka suoraan korille. Väylää kiertää lähes joka puolella OB, jonka toisella puolella on erittäin märkä suo. 2021 väylälle tehty uusi Red-etutii, noin 20m eteenpäin.
Väylän pituus: Gold/Blue 87m, Red 65m.
Väylä 7: Karkkila #7 - 2021
Pituus 163 metriä. Par 4
2021 väylälle rakennettiin uusi Gold-tii, joka nostaa väylän haasteen aivan uudelle tasolle. 20m pidennys pakottaa heittämään kovaa vain parin metrin levyiseen väliin, ja väylän laitoja reunustavat OB alueet ovat pelissä ihan uudella tavalla. Entinen isokätisten eagle-väylä tarjoaa nyt herkästi vaikka lumiukon korttiin. Red-etutiin par 3.
Väylän pituus: Gold 163m, Blue 145m, Red 92m.
Väylä 8: Karkkila #8 - 2021
Pituus 103 metriä. Par 3
Iso antsa? Vielä isompi fore? Ehkä onnekas rolleri? Korille ei helpolla pääse, ja pitkää puttia kannattaa harkita kahdesti, sillä heti korin takana rinne viettää suolle, joka on OB. 2021 väylälle on tehty uusi Red-etutii, noin 20m eteenpäin väylän vasempaan laitaan.
Väylän pituus: Gold/Blue 103m, Red 81m.
Väylä 9: Karkkila #9 - 2021
Pituus 85 metriä. Par 3
Väylä 9 tarjoaa kolme vaihtoehtoista reittiä: Suoraan korille, vasemman kautta forella tai hyssen oikealta 2021 sähköyhtiön kaadettua suojapuut. Lähelle pitäisi päästä, korin alusta on liukasta hiekkaa, ja se viettää OB ojan suuntaan. 2021 väylälle tehty Red-etutii väylän vasempaan laitaan noin 20m eteenpäin.
Väylän pituus: Gold/Blue 85m, Red 68m.
Väylä 10: Karkkila #10 - 2021
Pituus 104 metriä. Par 3
Nokkoskukkulalta pitäisi heittää metsäränniin lajin helpoin heitto, eli pilli suora. Kaukana vasemmalla on mando, jonka drop zone on Red-etutii. Vasemman reunan betonikasat ovat OB:ta, ja reilu 10m korin takana löytyy myös lisää punaista OB-tikkua.
Väylän pituus: Gold/Blue 104m, Red 62m.
Väylä 11: Karkkila #11 - 2021
Pituus 89 metriä. Par 3
Vuoden 2021 leiskamuutoksessa mando vietiin kulmapuuhun kauemmaksi kulmapuuhun, mutta vastineeksi kori tuotiin 13 metriä lähemmäksi. Pirkko on siis hyvällä avauksella helpommin otettavissa, mutta liian ahneita mandon missanneita avauksia odottaa drop zone Red-tiillä rankkarin kera.
Väylän pituus: Gold/Blue 87m, Red 60m.
Väylä 12: Karkkila #12 - 2021
Pituus 125 metriä. Par 3
Loppukierros ollaan avoimemmassa maastossa. Väylän puolivälissä valtavassa puussa on mando, joka kierretään oikealta. Oikealla liian suoraksi karanneet avaukset hakeutuvat OB:lle. Vain todella isokätiset heittävät lähellekään koria, joka on sijoitettu tiheän pusikon taakse, jonka pääsee kiertämään molemmilta puolilta. Mandon dropparina toimii Red-etutii.
Huomioi väylä 19, jolla etuajo-oikeus.
Väylän pituus: Gold/Blue 125m, Red 66m.
Väylä 13: Karkkila #13 - 2021
Pituus 67 metriä. Par 3
2021 sähköyhtiö kaatoi puita voimalinjan läheltä, ja teki tästä väylästä vieläkin pakottavamman pakkokakkosen. Väylän vasenta puolta ja korin edustaa reunustaa vetinen OB alue, jonne on yllättävän helppo heittää. Red-etutiiltä haetaan aina holaria.
Väylän pituus: Gold/Blue 67m, Red 33m.
Väylä 14: Karkkila #14 - 2021
Pituus 125 metriä. Par 3
Karkkilan nimikkoväylä. Tällä väylällä silmä läpää kauniissa järvimaisemassa. Vuosien kuluessa koivut ovat kasvaneet korkeammiksi, ja korille päästäkseen pitää painaa kaunis ässä. Liian pitkä avaus kostautuu helposti kiekon menettämiseksi takaoutin kaislikkoon.
Väylän pituus: Gold/Blue 125m, Red 86m.
Väylä 15: Karkkila #15 - 2021
Pituus 83 metriä. Par 3
2021 kori on siirretty pois koivikon takaa, ja on nyt houkuttelevasti näkyvillä. OB vaanii lähellä koria, ja kori on kauniisti korotettu puisen jalan päälle. Järveltä usein tuulee, joka tekee puttaamisesta usein haastavaa. Väylällä myös uusi Red-etutii.
Väylän pituus: Gold/Blue 83m, Red 55m.
Väylä 16: Karkkila #16 - 2021
Pituus 172 metriä. Par 4
Nyt päästään siivuttamaan! Väylän ensimmäiset 150m ovat avointa baanaa. Avaus kannattaa sijoittaa lähelle väylän vasempaan reunaan, josta pääsee jatkamaan lähes suoralla heitolla korille. Väylä on OB:n ympäroimä, ja myös lähellä korin takana vaanii OB. 2021 väylälle lisätty Red-etutii noin 30m eteenpäin.
Väylän pituus: Gold/Blue 172m, Red 141m.
Väylä 17: Karkkila #17 - 2021
Pituus 218 metriä. Par 4
218m metriä suoraan eteenpäin avoimella niityllä, väylää reunustaa OB-alueet. Viimeiset 50m leveähköä ränniä ja korin edessä isoa koivua. Väylällä 50/100/150 metrin merkki paalut. 2021 väylälle on tehty väylän oikeaan reunaan, noin 50 metriä eteenpäin, Red-etutii.
Väylän pituus: Gold/Blue 218m, Red 168m.
Väylä 18: Karkkila #18 - 2021
Pituus 113 metriä. Par 3
2021 uudistuksessa tälle väylälle tehtiin uusi Gold tii, joka on parikymmentä metriä vanhaa tiitä taaempana. Tämä vähäiseltä kuulostava pidennys tekee väylästä reilusti haastavamman, sillä nyt hysselinja ei ole enää mahdollinen, ja pientä pilliin heittämisen tunnelmaa alkaa olla käsillä. Vasemmalla ei ole vieläkään tarjolla hyviä paikkoja, joten emme suosittele sinne heittämistä vieläkään.
Väylän pituus: Gold 113m, Blue/Red: 95m.
Väylä 19: Karkkila #19 - 2021
Pituus 84 metriä. Par 3
Kori ei näy tiille. Tuplamandolle saakka suoraan puiden lomaan ja sitten jyrkästi vasempaan. Red-tiiltä joka toimii myös dropparina mandomisseille on korille 45m. Gold/Blue tiiltä pelattaessa suositeltava käytettää spotteria, jottei talon takaa tulevat ihmiset koe ikävää yllätystä.
Väylän pituus: Gold/Blue 84m, Red 45m.
Väylä 20: Karkkila #20 - 2021
Pituus 90 metriä. Par 3
Viimeistä viedään. Suora heitto kevyellä feidillä ja putti korotettuun koriin, ja kierros on paketissa.
Väylän pituus: Gold/Blue 90m, Red 67m.
19 arvostelua radalle “Karkkilan frisbeegolfrata”
Kyllä! 20 väylää Gold layouttia: haastavia, pääosin pitkiä ja enimmäkseen nurmikkoväyliä. Hoidetun oloinen rata-alue. Kulkuopasteet mainiot ja heittoalustat suuret.
Korkeuseroja selvimmin vain väylän 4 ylämäessä ja väylän 5 alamäessä. Näyttäviä väyliä lukuisia pitkin rataa. Jo pitkä avausväylä triplamandoineen on kutsuva.
Ehdotuksia:
– 10 väylän tiin viereen suoja-aita / verkko estämään väylän 8 avausten riskiä
– Joko 12 väylän tiin siirto kulkusuunnassa oikealle useampia metrejä tai väylälle 19 suoja-aita / verkko estämään väylän 12 avausten riskiä
– 13 väylälle melko lähelle koria matala aita syvän kosteikon viereen estämään kiekkojen vierimistä upoksiin
Aivan loistava rata! Haastavuutta löytyy, mutta sekaan mahtuu myös pirkkoväyliä. Erittäin hyvin hoidettu rata: Ruoho on lyhyttä ja opasteet kunnossa. 5/5
Tätä rataa todellakin hoidetaan roskiakaan ei näkynyt mitä nyt pakolliset muutamat tyhjät tölkit :-). Hyvät heittopaikat. Selkeät hyvät isot kartat. Opasteet seuraaville väylille. Miinusta en Tästä radasta pahemmin löytänyt. Menee parhaimpien kiertämieni ratojen listalle. Mainiota työtä. 🙂
Mä olen käynyt nyt Karkkilan radalla varmaan 4 vuotta / pari kertaa vuodessa. Olin eilen pelaamassa muutaman rundin ja pakko sanoa….. huh huh miten kaunista ja hyvässä kunnossa rata on! Alkupään ( vanhat metsä väylät ) on niin mintissä kunnossa et en ole suomessa muualla nähnyt! Arvostan! 10/10
Todella kiva rata. Vaihteleva ja hyvin hoidettu. Väyläopasteet ja siirtymäkytit sekä mandokyltit todella hyvin toteutettu. Mikään ei ollut epäselvää, vaikka ensimmäistä kertaa kävi. Etuteet tekivät radasta sopivan aloittelijallekkin. Kannatti ajaa vähän kauempaakin. 🙂
Yksinkertaisesti aivan mahtava rata 5/5. Väylät haastavia, mutta ei missään nimessä liian vaikeita. Metsäväylillä sopivasti tilaa ja pituutta. Väylän 8 teepaikalle tullessa avautuu upea puistonäkymä, ja radan luonne muuttuu. Puistoväylät todella hienoja, OB alueet juuri oikein rajattu. Eivät vaikuta peliin, mutta jos mokaat niin siitä rankaistaan. Tänne kannattaa tehdä päiväreissu kauempaakin!
Todella kauniit maisemat! Vaikka peli ei kulkisikaan odotetulla tavalla täältä harvemmin poistuu kovin vihaisena mikäli keli on kohdillaan! Haastava ja monipuolinen rata.
Haastava ja monipuolinen rata. Loistavat tiipaikat ja hienot opasteet. Löytyy metsäväylää, avointa väylää ja kaikkea siihen väliin, sekä pari väylää jossa korkeuseroja, pääasiassa tasaista. Range väylällä 17 plussaa.
Olipa haastava rata. Alun metsä- ja”kaatopaikkaväylät” olivat jo melko haastavia ja jatkon pitkät ob:lla rajatut puistoväylät repivät loputkin turhat luulot omista kyvyistä. Osittain vanhalle teollisuusalueelle sijoittuvat väylät vain lisäsivät radan monipuolisuutta. ja karheutta. Hienot opasteet ja tiit lisäsivät radan plussia. Monipuolinen rata, jolta jäi kaipaamaan vain suurempia korkeuseroja.
Kyllä! 20 väylää Gold layouttia: haastavia, pääosin pitkiä ja enimmäkseen nurmikkoväyliä. Hoidetun oloinen rata-alue. Kulkuopasteet mainiot ja heittoalustat suuret.
Korkeuseroja selvimmin vain väylän 4 ylämäessä ja väylän 5 alamäessä. Näyttäviä väyliä lukuisia pitkin rataa. Jo pitkä avausväylä triplamandoineen on kutsuva.
Ehdotuksia:
– 10 väylän tiin viereen suoja-aita / verkko estämään väylän 8 avausten riskiä
– Joko 12 väylän tiin siirto kulkusuunnassa oikealle useampia metrejä tai väylälle 19 suoja-aita / verkko estämään väylän 12 avausten riskiä
– 13 väylälle melko lähelle koria matala aita syvän kosteikon viereen estämään kiekkojen vierimistä upoksiin
Hyvin ylläpidetty rata, jonka väylät ovat riittävän monipuolisia ja haasteellisia. Suosittelen.
Mukavan vaihteleva rata, joka oli hyvässä kunnossa. Opasteet hyvät. Kierrokselle mahtui myös pojan uran ensimmäinen hole-in-one.
Aivan loistava rata! Haastavuutta löytyy, mutta sekaan mahtuu myös pirkkoväyliä. Erittäin hyvin hoidettu rata: Ruoho on lyhyttä ja opasteet kunnossa. 5/5
Tätä rataa todellakin hoidetaan roskiakaan ei näkynyt mitä nyt pakolliset muutamat tyhjät tölkit :-). Hyvät heittopaikat. Selkeät hyvät isot kartat. Opasteet seuraaville väylille. Miinusta en Tästä radasta pahemmin löytänyt. Menee parhaimpien kiertämieni ratojen listalle. Mainiota työtä. 🙂
Hyvä rata. Sopivasti haastavia ja helppoja väyliä.
Ajan myötä Karkkilan radasta on tullut oma suosikkini. Riittää haastetta ja mukava balanssi metsän ja puiston välillä. Suosittelen!
Mukava ja monipuolinen rata kaikenkaikkiaan. Opasteet, mandot ja siirtymäkyltit ovat hyvin merkattuja ja väylät hoidettuja.
Mä olen käynyt nyt Karkkilan radalla varmaan 4 vuotta / pari kertaa vuodessa. Olin eilen pelaamassa muutaman rundin ja pakko sanoa….. huh huh miten kaunista ja hyvässä kunnossa rata on! Alkupään ( vanhat metsä väylät ) on niin mintissä kunnossa et en ole suomessa muualla nähnyt! Arvostan! 10/10
Todella kiva rata. Vaihteleva ja hyvin hoidettu. Väyläopasteet ja siirtymäkytit sekä mandokyltit todella hyvin toteutettu. Mikään ei ollut epäselvää, vaikka ensimmäistä kertaa kävi. Etuteet tekivät radasta sopivan aloittelijallekkin. Kannatti ajaa vähän kauempaakin. 🙂
Yksinkertaisesti aivan mahtava rata 5/5. Väylät haastavia, mutta ei missään nimessä liian vaikeita. Metsäväylillä sopivasti tilaa ja pituutta. Väylän 8 teepaikalle tullessa avautuu upea puistonäkymä, ja radan luonne muuttuu. Puistoväylät todella hienoja, OB alueet juuri oikein rajattu. Eivät vaikuta peliin, mutta jos mokaat niin siitä rankaistaan. Tänne kannattaa tehdä päiväreissu kauempaakin!
Hienot opasteet ja siisti alue. Alun ahtaat metsäväylät vaihtui kauniisiin ajettuihin puistoväyliin.
monipuolinen rata. on avointa ja metsä väylää, haastetta riitää suosittelen kyllä .yksi parhaimista jota pelailen.
Todella kauniit maisemat! Vaikka peli ei kulkisikaan odotetulla tavalla täältä harvemmin poistuu kovin vihaisena mikäli keli on kohdillaan! Haastava ja monipuolinen rata.
Haastava ja monipuolinen rata. Loistavat tiipaikat ja hienot opasteet. Löytyy metsäväylää, avointa väylää ja kaikkea siihen väliin, sekä pari väylää jossa korkeuseroja, pääasiassa tasaista. Range väylällä 17 plussaa.
Olipa haastava rata. Alun metsä- ja”kaatopaikkaväylät” olivat jo melko haastavia ja jatkon pitkät ob:lla rajatut puistoväylät repivät loputkin turhat luulot omista kyvyistä. Osittain vanhalle teollisuusalueelle sijoittuvat väylät vain lisäsivät radan monipuolisuutta. ja karheutta. Hienot opasteet ja tiit lisäsivät radan plussia. Monipuolinen rata, jolta jäi kaipaamaan vain suurempia korkeuseroja.
Voisko joku päivittää uuden 20 väylän ratakuvaukset!
Päivitetty!