"Kaikki Suomen frisbeegolfradat yhdessä paikassa."

Frisbeegolf Virtasalmi

Radan kuvaus

Virtasalmen taajaman pururadan lähiympäristössä sijaitseva 9-väyläinen frisbeegolfrata.

Ajankohtaista

Radan tiedot

  • Osoite

    Metuksentie 1
    77330 Pieksämäki


  • Rata kartalla

  • Perustettu

    2018

  • Korit

    DiscGolfPark-maalikori

  • Väylien määrä

    9

  • Heittopaikat

    Tekonurmi

  • Pinnanmuodot

    Tasainen, vähän korkeuseroja

  • Opasteet

    Itsetehdyt opasteet

  • Ratatyyppi

    Metsärata

  • Ylläpito

    Satunnainen

  • Ratamestari

  • Suunnittelija

    Ohiheittäjät Pieksämäki, Markku Honkala, Heikki Vihavainen

  • Ilmainen/maksullinen

    ilmainen

  • Lisätietoja

  • Talvipelattavuus

    Ei tiedossa

Väyläkuvaukset

Frisbeegolf Virtasalmi

Ratakartta

Väylä 1: Virtasalmi #1

Pituus 108 metriä. Par 3

Väylä 2: Virtasalmi #2

Pituus 37 metriä. Par 3

Väylä 3: Virtasalmi #3

Pituus 72 metriä. Par 3

Väylä 4: Virtasalmi #4

Pituus 90 metriä. Par 3

Väylä 5: Virtasalmi #5

Pituus 54 metriä. Par 3

Väylä 6: Virtasalmi #6

Pituus 96 metriä. Par 3

Väylä 7: Virtasalmi #7

Pituus 88 metriä. Par 3

Väylä 8: Virtasalmi #8

Pituus 66 metriä. Par 3

Väylä 9: Virtasalmi #9

Pituus 95 metriä. Par 3

6 arvostelua radalle “Frisbeegolf Virtasalmi

    Pieksämäen kaupungissa Virtasalmen taajaman pururadan läheisyydessä Frisbeegolf Virtasalmi. Radalla pituutta 9-väylää (777m) ja B1-luokitus.

    Tämän metsäradan kiertäminen kävi kevyestä ulkoilusta, sillä korkeuseroja ei juurikaan ollut. Siirtymät ihan kohtuulliset ja hyvin next tee -kylteillä viitoitetut. Väylillä selkeät heittolinjat, vaikka puiden karsimisen tarvetta oli. Ei suosikkiväylää.

    Radan rakenteet kohtalaisessa kunnossa. Alun infokartta muutoin ok, mutta väyläpituudet sieltä sinnepäin, ainakin kakkosella ja vitosella ihan jotain muuta mitä kartta kertoi. Olisiko aika päivittää kartta kuntoon? Heittopaikkaopasteet kotikutoiset, mutta ihan toimivat, tosin yksi lojui maassa. Heittopaikat persoonalliset… kapeaa kynnys/kuramattoa mitkä ihan kohtuudella menivät kuitenkin, varsinkin, kun itse ei vauhtia ota. Korit nuolineen parasta osaa radassa, laadukkaat dgp:t.

    Mutta sitten että jotta… mistä aloittaisi… Eka väylä hoitamaton viidakko mihin heippa kiekot, jos ei spottaus tarkkaa. Niittokonetta tarvittaisiin ja rankalla kädellä! Kamala väylä! Kun oli toipunut ykkösen ahdistuksesta, niin ahdistus muuttui järkytykseen kutosväylällä. Kaikkien surkeiden väylien esikuva ja ilmentymä. Ensin näyttää, jotta heittotilaa on runsaasti, mutta sekä oikealla että vasemmalla odottaa sellaiset ryteikköojavesipuskamonsterit että harvoin tuollaista näkee. Tämä tajuttiin vasta, kun pojan kiekko feidasi vähän oikealle. Erittäin hyvällä tuurilla löytyi kuitenkin kiekko pitkän etsinnän jälkeen. Vitosen heitto osin sokkona ja kutosen heittopaikka aivan liian likellä. Kutoselta seiskalle siirtymä peräti kahden edellisen väylän linjaa pitkin!

    Väyläsuunnittelu radalla täysin pielessä. Ykkösväylän pitäisi joko huoltaa paremmin tai siirtää jonnekin muualle. Kutosväylä deletoituisi mahdottomana heittää minun papereissa samantien. Muutkin yllä luetellut puutteet lähinnä kiukustuttivat. On hankittu huippukorit, mutta sitten kaikki muu onkin mitä on… Kaiken ei tarvitse missään nimessä olla isoa ja kaunista ja olen pelannut useita pienelläkin rahalla tehtyjä hyviä ratoja.

    Väyläsuunnittelun surkeus teki tästä huonon radan. Muutama kohtuullisen hyvä metsäväylä ei tilannetta juuri parantanut. Sääli. Tänne en tulisi uudestaan pelaamaan vaikka Virtasalmella joskus asuisin.

    1/5

    Rata pelattu alkukesästä 2020 ja oli positiivinen yllätys. Korit, next tee-kyltit, väylä opasteet ja infotaulu moitteettomassa kunnossa ainoastaan väylien pituudet monilla väylillä väärin. Heittopaikat vähän liian pienet, mutta eipä noilla pituuksilla hirveitä vauhteja tarvita. Nyt jo hyvä rata, muutaman puun kaadolla loistava. 3.5/5

    Kiitos palautteesta, joka osin oli oikeutettua radan valmistuttua. Nyt (2019) rataa on parannettu niin, että vain ykkösväylä on hakkuuaukealla ja siinä on vuosittain huoltoa vesakon kasvaessa. Kuoppaistakin on vain ykkösväylällä. Valitettavasti avausväylää on vaikea siirtää, koska hakkuuaukea on parkkipaikalta lähdettäessä laaja. Puita on jonkin verran kaadettu väyliltä, joten umpimetsästä ei voi enää puhua millään väylällä.
    Mielestäni rata on tällä hetkellä huomattavasti parempi kuin radan avausvuonna ja ansaitsee keskivertoarvosanan 3. Parannettavaa toki vielä löytyy.

    Itse en tiedä rataa mut jos noita kommenttia lukee niin vissiin ois aika päivittää rataa toden näköisesti itsekkin noin 3v 5kk Frisbeegolf harrastuksen parissa ollut niin pitäis kyllä kyseinen rata nähdä niin ehkä vois arvion antaa se on nykyään vaikeeta saada joku hoitamaan ratoja kun pitää sitä rahaakin olla joka sitä hoitaisi

    Karttalinkki vie suoraan oikeaan osoitteseen, opastaulu löytyy helposti. Rata on uusi ja osittain keskeneräinen paikallisen heittäjän mukaan. Yllämainitut kommentit radasta pitävät hyvin paikkansa, rämpimistä on siis luvassa ja huonolla spottauksella kiekkoa saa etsiä kauan. Osissa väylissä on ihan ajatustakin, mutta väylät kaipaavat vielä raivausta. Osa väyläkartoista on aivan pielessä, ainakin väylän 4 opaste on aivan eri, mitä heittolinjaan tulee. Maasto oli paikoin erittäin vaikeakulkuista! Toivottavasti paikalliset saavat tästä aihiosta vielä kunnollisen radan aikaan. Tällä hetkellä rata ei ole erityisen miellyttävä. Korit ovat hyvää Discatcherin laatua. 1/5

    Oli pakko kirjautua tänne, jotta pääsi varoittamaan kanssaheittäjiä tästä ”radasta”.
    Juhannuksena tuli rämmittyä läpi. Heti ensimmäinen väylä on hakkuuaukea, josta luulisi olevan helppo löytää kiekko, mutta kummasti sai noin 10 minuuttia kulumaan. Eikä yksistään ajan hukka, vaan ketutus rämpiä epätasaisessa ryteikössä, huoh. Tuli mieleen monenlaista salaliittoteoriaa miksi ”rata” oli perustettu tänne. Pari väylää kulki jonkinlaista latupohjaa, mutta loput olivat sitten umpimetsää johon hädintuskin väylät saattoi kuvitella.

    Näin juhannus 2018 arviona siis suosittelen kiertämään kaukaa.
    Mikäli kehityshalukkuutta löytyy tehdä tästä rata, niin suosittelen:
    – poistamaan ykkösväylän (pitkä alkusiirtymäkin ketuttaa vähemmän kuin väylä tuossa, siirtymä saisi lisäksi olla jalan kuljettavalla alueella)
    – metsärännejä raivaamaan hiukan leveämmiksi ja/tai harventamaan reunoilta
    – tarkistamaan väyläpituudet mitä tauluissa väitetään

Vastaa